Emaitzak: 7
2001 | ||
– | Nahi dugun testua eroso sortzeko, testuinguruaren berri zehatza emangodiogu ikasleari. | |
Benetan erabiltzen den hizkuntza klaseratzeko aukera ematen digute testuerrealek. Batzuetan, zailtasunak izan ditzakegu | nahi dugun testua aurkitzeko; baina, ikusi dugun bezala, ahozko testuen kasuan, aldez aurretik prestaturikogidoirik gabeko grabazioek hizkuntzaren arlo gehiago biltzen dituzte beren baitan.Izan ere, Abe, Carton, Cembalo eta Regent-ek adierazten duten moduan «testuerrealak formaren bidez esanahia transmititu nahi duen bitartean, testu didaktikoaesanahiaren bidez forma transmititzen saiatzen da».... | |
2004 | ||
Sarrera baino zer edo zer gehiago | nahi duenarentzat testu irakurterraza. Amaieran gaikasailkatutako bibliografia joria eskaintzen du. | |
2014 | ||
Erregela multzoek, aldiz, erregelak biltzen dituzte iturburu hizkuntzakoinformazio morfologikoa eta sintaktikoa transferitzeko, batik bat. Programek, berealdetik, itzuli | nahi den testu berri bat hiztegietatik eta erregela multzoetatik eraordenatu eta antolatu batean pasatzen eta eraldatzen joan dadin ahalbidetzen dute, azken emaitza lortu arte. Arkitektura honek hizkuntza berrien integrazioa erraztendu, hizkuntzalariak hiztegiak eta erregela multzoak programazioko ezagutzarik gabeeguneratzeko aukera ematen baitu. | |
2015 | ||
Aipamenen detekzioa egiteko, komenigarria da tratatu | nahi diren testuen aurreprozesaketa bat egitea.Aurreprozesaketa egiteko, IXA taldean sortutako analisi-katea erabiltzen dugu. Kate honetan, hainbat tresnaerabiltzen dira, bakoitzak bere zeregin zehatza duelarik. | |
Bilatu | nahi den testua idazteko hutsuneaz gain, hiru aukera-leiho daude bilaketa-irizpideak zehazteko: batetik, hizkuntza-norantza (euskaratik gaztelaniara ala gaztelaniatik euskarara); bestetik, idazten dentestuaren forma (konbinazio osoa, aditza edo izena); eta hirugarrenik, bilatu nahi den konbinazioarenegitura. Asmatu aditza bilatuta, adibidez, 1 irudiko emaitzak agertzen dira: | |
2019 | ||
Jose Ignacio Hualderi eskertu | nahi diot testua irakurririk eta aldaketaren bat iradokirik; Ricardo Gomezi ere eskertu nahi diot egin duen irakurketa xehea eta hainbat iradokizun etazuzenketa egiteagatik. Bi iruzkingile anonimok adierazitako zuzenkizunak ere zinezbaliagarriak izan dira testua hobetzeko eta hizkuntzalaritzatik kanpoko jendearentzatulergarriago egiteko. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
nahi izan | 7 (0,05) |
Lehen forma
nahi den | 2 (0,01) |
Nahi dugun | 1 (0,01) |
nahi diot | 1 (0,01) |
nahi diren | 1 (0,01) |
nahi duenarentzat | 1 (0,01) |
nahi dugun | 1 (0,01) |
Argitaratzailea
UEU | 7 (0,05) |
Konbinazioak (2 lema)
nahi izan testu | 7 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
nahi izan testu aurkitu | 1 (0,01) |
nahi izan testu aurreprozesaketa | 1 (0,01) |
nahi izan testu berri | 1 (0,01) |
nahi izan testu eroso | 1 (0,01) |
nahi izan testu idatzi | 1 (0,01) |
nahi izan testu irakurri | 1 (0,01) |
nahi izan testu irakurterraz | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |