Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2001
‎– Nahi dugun testua eroso sortzeko, testuinguruaren berri zehatza emangodiogu ikasleari.
‎Benetan erabiltzen den hizkuntza klaseratzeko aukera ematen digute testuerrealek. Batzuetan, zailtasunak izan ditzakegu nahi dugun testua aurkitzeko; baina, ikusi dugun bezala, ahozko testuen kasuan, aldez aurretik prestaturikogidoirik gabeko grabazioek hizkuntzaren arlo gehiago biltzen dituzte beren baitan.Izan ere, Abe, Carton, Cembalo eta Regent-ek adierazten duten moduan «testuerrealak formaren bidez esanahia transmititu nahi duen bitartean, testu didaktikoaesanahiaren bidez forma transmititzen saiatzen da»....
2004
‎Sarrera baino zer edo zer gehiago nahi duenarentzat testu irakurterraza. Amaieran gaikasailkatutako bibliografia joria eskaintzen du.
2014
‎Erregela multzoek, aldiz, erregelak biltzen dituzte iturburu hizkuntzakoinformazio morfologikoa eta sintaktikoa transferitzeko, batik bat. Programek, berealdetik, itzuli nahi den testu berri bat hiztegietatik eta erregela multzoetatik eraordenatu eta antolatu batean pasatzen eta eraldatzen joan dadin ahalbidetzen dute, azken emaitza lortu arte. Arkitektura honek hizkuntza berrien integrazioa erraztendu, hizkuntzalariak hiztegiak eta erregela multzoak programazioko ezagutzarik gabeeguneratzeko aukera ematen baitu.
2015
‎Aipamenen detekzioa egiteko, komenigarria da tratatu nahi diren testuen aurreprozesaketa bat egitea.Aurreprozesaketa egiteko, IXA taldean sortutako analisi-katea erabiltzen dugu. Kate honetan, hainbat tresnaerabiltzen dira, bakoitzak bere zeregin zehatza duelarik.
‎Bilatu nahi den testua idazteko hutsuneaz gain, hiru aukera-leiho daude bilaketa-irizpideak zehazteko: batetik, hizkuntza-norantza (euskaratik gaztelaniara ala gaztelaniatik euskarara); bestetik, idazten dentestuaren forma (konbinazio osoa, aditza edo izena); eta hirugarrenik, bilatu nahi den konbinazioarenegitura. Asmatu aditza bilatuta, adibidez, 1 irudiko emaitzak agertzen dira:
2019
‎Jose Ignacio Hualderi eskertu nahi diot testua irakurririk eta aldaketaren bat iradokirik; Ricardo Gomezi ere eskertu nahi diot egin duen irakurketa xehea eta hainbat iradokizun etazuzenketa egiteagatik. Bi iruzkingile anonimok adierazitako zuzenkizunak ere zinezbaliagarriak izan dira testua hobetzeko eta hizkuntzalaritzatik kanpoko jendearentzatulergarriago egiteko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia