Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2003
‎Enpirismo logikoarekiko Popperren berrikuntza bat, horrenbestez, zientzi teoriari ematen dion garrantzian nabaritzen dugu lehenengo eta behin. Esan legez, enpiristentzat zientzi ezagutza protokolozko esakuneetan oinarritzen bada ere, Popperren aburuz, aldiz, teoriak dira mundua ulertzeko ditugun oinarrizko tresna intelektualak. Horren arabera, zientzia enpirikoak sistema teorikoak dira (Popper 1934:
2004
‎Ez naiz orain kultura zer den definitzen hasiko, baina konstatazio pare bat egin nahiko nituzke, behintzat. Kultura kontzeptu zabala da oso, eta beraren bitartez gizakiek eta gizarteek une bakoitzean mundua ulertzeko dituzten iritzi desberdinez osatzen eta egituratzen da eta, halaber, era desberdinez islatzen da. Ingurua, gizarte harremanak, herri baten kulturaren eratzaile eta isla.
2014
‎Nolabaiteko erakusleiho izaera onar diezaiokegun arren, gizarte eragilekontsideratzen dugu batik bat. Horregatik, ikasketa kulturalek kulturari ematendioten zentzuaren barruan sartuko litzateke zinemagintza ulertzeko dugun modua.Ikuspuntu horren arabera, kulturari dagokiona, kolektibo/ sentsibilitate ezberdinekberen presentzia eta mundua ulertzeko duten era zabaldu edo nagusitzearen aldegauzatzen duten borroka espazioa litzateke. Ikerketa joera horrek proposatzen duenjakintza alor ezberdinen arteko eremuan lan egitea ere erabilgarria dela uste duguzinema gizarteetan parte hartzen duen giza agentetzat hartzen dugunontzat4.
2016
‎Eguneroko jardueretan guztiok batzeko uneak eta jolas librea garatzeko uneak tartekatzen dituzte. Hamaiketakoa, ekintza proposatua eta ipuina bezalako ekintzak antolatzen dituzte eta, tartean, umeak aske dira nahi dutena egiteko, “haurrek erabakitzen dute nola kudeatu denbora hori, norekin egon; horrela, mundua ulertzeko duten modua eta haien nortasuna garatzen dute”.
2019
‎onartu beharra badago ere, arbitroak beltzez janzten badira (orain gutxiago), zerbaitengatik janzten direla horrela, ezta? Ez zaizkidak artaldeak gustatzen, ezta forofismoak futbolaren mundua ulertzeko duen modua ere, manipulazio handienen eragile bihur litekeena eta biolentzia iturri. Bueno?
2020
‎Haurrak ekarri gura izan dituzte erdigunera: " Jarri al dugu arretarik beraien behar, nahi eta mundua ulertzeko duten modu propioetan?" Eta elkar zaintzeko beharra eta horretarako" patxada" hartzea agerian utzi izana osasun krisi honek aipatu dituzte: " Elkarrekin egoteko denbora hartu, momentuaz gozatzen berrikasi, bakoitzak izan ditzakegun emozio, kezka, sentipenak… elkarbanatu eta sostengatu".
2021
‎Modernitatea versus postmodernitatea desitxuratua, sinplifikatuz. Belaunaldi berriek mundua ulertzeko duten moldea, munduan posizionatzeko moldea, propioa eta beregaina, eraiki nahian dihardute, eta nahas mahas hori tokatu zaie. Aurrekoa eztabaida analitiko edo razional bezala ulertzea, beraz, akatsa litzateke.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia