2006
|
|
7 Esan beharra dago filosofo batzuen ikuspegian usteak eta desioak, biek, eduki errepresentatzailea dutela; batetik bestera aldatzen den gauza bakarra da gogo egoera horiek
|
munduarekin
duten erlazioaren norantza. Ez dut eztabaidatuko ikuspegi hori, baina, dena dela, ‘eduki errepresentatzaile’ adierazpena zentzu estuago batean erabiliko dut une honetantxe eta behin behinean; alegia, norantza hori funtsezkoa izango da gogo egoera batek eduki errepresentatzailea duela esan ahal izateko.
|
2007
|
|
Ikusi dugu analogiaren usadioa gizarteko fenomeno berrien argibiderako (Iraultzaren Estatua/ gizartea organismo gisa); alderantziz, natura bera, produktu organikoen sortzailea, proba liteke esplikatzea arteagaz analogian; edo natura bizidunaren ikerketa orienta genezake hari xedeak suposatuz bezala (nahiz berak estriktoki xederik ez duen), geure buruarekin analogian505, etab. Baina, harrigarriena Kant baitan da analogiaren baliatzea metafisikan, arrazoimenaren ahalmenak, berak kritikoki moztuak dituen esparruan (Jainkoa ezagutzeko, adibidez). ...auzei buruz»506; eta hala, «analogia horri esker, nahiko kontzeptu determinatua gelditzen zaigu izaki gorenaz»507 «Esate baterako, umeen zorionarentzat(= a), gurasoen maitasuna zer den(= b), horixe da gizadiaren ongizatearentzat(= c), Jainkoa baitako ez ezagunkia(= x), guk haren maitasuna deitzen duguna; eta hori, ez maitasun horrek giza grinaren bategaz inolako antzik duelako, baizik eta guk,
|
munduarekin
duen erlazioa eta munduko gauzek elkarren artean dutena antzekotzat eman genitzakeelako»508 Errigortsuki Jainkoak maitasuna bezalako sentimenduak ezin ukan ditu, baina halakoaren analogo bat guk, pentsatzeko gure moduan, haizukiro suposa geniezaioke.
|
2011
|
|
Nortasuna ez da gauza fisiko bat. horregatik, hainbat nortasun izan ditzakegu, agian hainbat antolaketa mailatan, baina, edonola ere, argi dago hainbat nortasun izan ditzakegula. esate baterako, gure gizartean, askok esaten dute" ni X naiz"," ni z naiz"," ni X naiz, baina baita z pixka bat ere"... eta alderantziz... Nortasuna ez da objektu bat, baizik eta elementu kognitibo eta emozionalen multzoa. pertsonek taldeak osatzen dituzte,
|
munduarekin
duten erlazioaren arabera. kontua da nortasuna ez dela harri bat. gizarte ekosistemaren ikuspegi horren arabera, pertsonok hainbat talderen partaide gara eta gizarte sistema zabal batean sartuta gaude. Sistema horrek gizabanakoari mugak jartzen dizkion plan ekonomiko bat du (ekonomiaren ikuspegia oso garrantzitsua da hizkuntzek irauteko; ezinbestekoa da hizkuntza eta ekonomia lotzea; hots, hizkuntza eta lana lotzea), bai eta teknologiaren eta komunikabideen alderdiak ere; bertan daude enklabe garaikide guztiak. horrek guztiak eragina du pentsatzeko moduan. konponbideak aurkitu behar ditugu. esate baterako, nola jardungo dugu ezin badugu eraginik izan teknologia arloko multinazionaletan?
|
2019
|
|
...eta hasten bagara gizakiak ikusten, ez elkarrekin duten erlazioaren arabera ezinbestean, errealitatearekin duten erlazioaren arabera baizik; eta berdin zerua, eta zuhaitzak edo dena delakoa, diren direnean ikusten baditugu; eta muzin egiten badiogu Miltonen mamuari, ez litzaiokeelako inori ikuspegia galarazi behar; onartzen badugu ez dugula zeri heldurik, eta bakarrik gaudela, eta errealitatearen
|
munduarekin
dugula erlazioa, eta ez soilik gizonen eta emakumeen munduarekin; orduan aukera hori iritsiko zaigu, eta Shakespeareren arreba zen poeta hilak berriro jantziko du behin eta berriro erantzi behar izan duen gorputza...?. (Consonnik kaleratu zuen Virginia Woolfek idatzitako Gela bat norberarena; Maria Colera Intxaustik euskaratu zuen).
|