Emaitzak: 6
2002 | ||
Urte horretan bertan, 1972an, eta ez kasualitatez, Stockholm-en egindakoNazio Batuen Ingurumen eta Garapenari buruzko Konferentzian, ingurumenarenzainketak eta hobekuntzak | mundu osoaren garapen ekonomikoan eta ongizateaneragin egiten dutela aitortu zuten aurreneko aldiz. Europako Batasunak berak ereez zuen ingurumenaren zainketaren alorrean inolako ekimenik abian jarri 1972urtera arte. | |
2005 | ||
2 Giza ingurumena babestea eta hobetzea funtsezko kontu bat da, herrien ongizateari eta | mundu osoaren garapen ekonomikoari eragiten baitio. Era berean, mundu osoko herrien premiazko desira bat da, eta gobernu guzti guztien betekizuna. | |
2012 | ||
Hori da “gaixotasun honen formarik hilgarriena”, 55 milioi umeri eragiten diena, nahiz eta diagnostiko eta tratamendu soluzioak, erakundearen arabera, “sinpleak” eta “eskuragarri” dauden. Ildo beretik, Save the Childrenen “A life free from hunger” (“Goserik gabeko bizitza”) txostenak jardutera bultzatzen du; izan ere, bestela, “450 milioi haur atzeratuko dira | mundu osoan garapen fisiko eta mentalean datozen 15 urteetan”. | |
2016 | ||
Mari Luz Iñarra Palomino algortarra biologoa da. | Mundu osoan garapenerako lankidetzan ibili izan da, ingurumenari lotuta. Hala ere, 2014an proiektu berri bati ekin zion: | |
2021 | ||
Haatik, 2015ean Nazio Batuek onartutako 2030 Agendan, ageri diren 17 Garapen Iraunkorrerako Helburuen (GIH) artean ez dira kontuan hartzen ez kultura eta ezta hizkuntza ere | mundu osorako garapenerako egitasmorik indartsuena izan nahi duen programa horretan. Horren aurrean, Katedrak, beste erakunde batzuekin batera, tartean Donostiako Easo Politeknikoa eta Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU, 2019)," 17+ 1" deituriko egitasmoa jarri zuen martxan Nazio Batuen 2030 Agendaren hutsunea salatzeko, eta batez ere, tokiko hizkuntza lantzeak garapen iraunkorrarekin duen lotura agerian jartzeko, eta alde horretatik, behar diren (edo ahal diren) ekimenak bideratzeko ahalegina egiteko. | |
2023 | ||
Bigarrenik, | mundu osoan garapen eredu bakarra ezartzeak kulturak homogeneizatu dituen bezala, kultur aniztasunaren alde egiteak lagun dezakeela askotariko garapen ereduak sortzen. Dagoeneko funtzio hori betetzen dute jatorrizko herri askok. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
mundu | 6 (0,04) |
Lehen forma
Argitaratzailea
Consumer | 1 (0,01) |
Jakin | 1 (0,01) |
UEU | 1 (0,01) |
hiruka | 1 (0,01) |
Alberdania | 1 (0,01) |
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
mundu oso | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
mundu oso garapen | 6 (0,04) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |