2005
|
|
Ohar hauen guztien helburua, azken finean, Humboldten ustetan hizkuntzak gizakiaren humanizazioan, formazioan edota hezkuntzan betetzen duen funtzioa antzematea eta agerian jartzea izan da. Lehen une batean, hizkuntzak garapen intelektualean edo kognitiboan duen paperaz aritu gara eta, honela, hark gutako bakoitzaren
|
mundu
ikuskera propioa zabaltzeko duen gaitasunaz jabetu gara. Jarraian, hizkuntza horrek aldi berean gizakiaren garapen pertsonalean edo etiko moralean duen zeregina aztertu dugu eta, honen eskutik, giza-formazioa bere osotasunean hobeto ulertzen saiatu gara.
|
|
Honek, jakina, badu eraginik ikas irakas estrategia ezberdinak diseinatzerakoan, ze" hizkuntza, nahiz eta lehen begiradan horrela dirudien, ez da egiaz irakasten uzten baizik eta bakarrik gogoan esnatzen", eta, zentzu honetan, irakasleak ikasleari" hizkuntza bere kabuz eta bere baitatik garatzen hasten deneko haria bakarrik eskain" diezaioke146 Hizkuntzak bere izateari uko egin nahi ez badio eta benetan hizkuntza izan nahi badu, gizakiarengandik pasiboki onartua izatearekin batera, ezinbestekoa du gainera honengandik berpiztua eta etenik gabe berraktibatua izatea. Hizkuntzen ikas irakaskuntza, beraz, perspektiba honetatik antolatu behar da, ze orduan bakarrik lagundu ahal izango dio honek gizakiari, bai bestelako mundu ikuskerak ezagutzen eta ulertzen, baita hauei esker bere
|
mundu
ikuskera propioa aberasten eta bere burua osatzen ere.
|
|
Zentzu honetan hitz egiten du berak" hizkuntzaren izaera formatiboaz", ze, egiaz, honi esker bakarrik eduki ahal dezake gizakiak bere garapen pertsonalerako behar dituen situazioen eta esperientzien aniztasuna. Horrela, bada, gizabanakoak hizkuntza ezberdin gehiago ezagutzen dituen heinean, zabaldu eta aberastu egiten du bere
|
mundu
ikuskera propioa, eta, honengatik, hezkuntz proiektu orok ezinbestean kontsideratu behar du haien ikas irakaskuntza. Erreflexio hauek, beti ere, pedagogia linguistikoaren eta hizkuntzen ikas irakaskuntzaren oinarrizko esanahia eta azken zentzua argitzen digute.
|
|
Gizakia funtsean hiztuna den bezala, bada ere honela animalia sozial bat. 3, Hizkuntza bakoitzak bere
|
mundu
ikuskera propioa du. Munduaren kontzepzioa aldatu egiten da hura interpretatzen duen hizkuntzaren arabera.
|
2007
|
|
Gogora dezagun nola, mundu sentigarriaren begiespenari lehen unetik datxekion subjektibotasun parteagatik jada, banako bakoitzak
|
mundu
ikuskera propio bat ordezkatzen duen hizkuntza baino lehendik ere950 Subjektibotasun hori (bakoitzaren sentsibilitate modua, irudimena, interes intelektual espezifikoak, etab.) hizkuntzaren hastapenetan jarraitzen da, indibidualean hala nazionalean, gero komunikazio arruntean eta historian mundu ikuskera egin baten moldea
|
2012
|
|
Esan dezagun, bakar bakarrik, idatzitik ahozkorako aldea ez dela, aditu hauen aburuz, kodearen edo mezubidearen aldaketa soilik. Aitzitik, ahozkotasunak bere
|
mundu
ikuskera propioa lekarke, berezia, idatziarena ez bezalakoa guztiz. (Garzia 1999:
|
2015
|
|
7
|
Mundu
ikuskera propioa
|
|
8.1.1.7
|
Mundu
ikuskera propioa
|
|
|
Mundu
ikuskera propioa: bere mezu orokorraz gain, urtero urtero esangura berezi bat hartzen du Korrikak, leloak adierazi ohi du ideia hori (esaterako:
|
|
|
Mundu
ikuskera propioa: Donostiako Askegunean, egin beharreko lan modura identifikatu zuten gertatzen ari zena euren hitzekin kontatzeko beharra, beraz, gertatzen ari zenaren inguruko irakurketa, lexiko eta jarrera zehatz bat elkarbanatzeko proposamena luzatu zuten, horrela euren mundu ikuskera zabalduz gainerako Herri Harresietan ere.
|
|
|
Mundu
ikuskera propioa: mugimenduaren oinarriak dira Gure Esku Dagoren mundu ikuskera adierazten dutenak.
|
2020
|
|
Migrazioak gogor kolpatua, estatalizazioak eta mundu garaikideak arriskuan jarria, aldi berean migrazioan eta globalizazioan bizitza pertsonal eta kolektiboari eusteko baliabideak bilatzen dituen herria. Galtzen ari den
|
mundu
ikuskera propio baten jabe izaki, XXI. mendean eusteko inoiz baino gazteria globalagoa duen herria. Herri azpiratu guztien galderei erantzun behar dion herria.
|
2021
|
|
besteaz baino, norberaz mintzatzea. Horretarako ezinbestekoak dira
|
mundu
ikuskera propioei buruzko itaunketa intimoak eta berdinen arteko jabekuntza ariketa konspiratiboak. Hortik etorriko da gero publiko zabalean hitza hartzeko eta adarra jotzeko ahalduntzea, eta egite horretan identitate bat, gorputz (bir) osatu bat, eraikitzeko aukera:
|