2004
|
|
Botoi hauetako zein sakatzen duzun,
|
mundua
ikusteko modua ere aldatzen zaizu. Ulertu al duzu?
|
2009
|
|
Ostiral gaueko beste protagonistetako bat, Victor de Diego saxofonista izango da. Bilbotarrak jazz
|
mundua
ikusteko modua eta bere laukotearekin mugitzeko modua azalduko ditu EITB Kultura saioko kameren aurrean. Gainera, bere azkeneko lana aurkeztuko du:
|
|
Sinplea da: Mitrofanek ideia bat izaten dute buruan; Mitrofanek izaten dute
|
mundua
ikusteko modu partikular bat. Ez nabil gauza berririk esaten, beti da gauza bera.
|
|
Jokabide makurra da: haurrak daukan
|
mundua
ikusteko moduaren kontra aritzeaz gainera, ez gaitu hizkuntzaren senak bizi.
|
2010
|
|
Ezintasun hori, ordea, ideologiaren hanka herrena izan ordez, sustrairik indartsuena da. Objektu sublimea tautologikoa denez" Jainkoaren hitza, Jainkoaren hitza da" sujektu ideologizatuari aukera ematen dio
|
mundua
ikusteko modu batera non, ezin esplikatu hori den frogarik argiena erakusteko Jainkoa, Erregea edo Segurtasun Nazionala zein garrantzitsuak diren.
|
|
Hala, hizkuntzan sedimentatuko lirateke historia eta herri identitatea. Hizkuntza bakoitzak
|
mundua
ikusteko modu bat emango luke, Weltansichten
|
2011
|
|
Garcia Pelayok, Andaluziako rockaren, erakutsi zidan teknika garrantzitsua bazen ere, sentimenduak garrantzia zuela eta sentimendua azaleratu behar zela.
|
Mundua
ikusteko modua aldatu zidan: garrantzitsuena ez da ondo jotzea.
|
2012
|
|
Ondorio modura, desberdintasun gutxi dagoela atera nuen. Batek eta besteak arte historiaren tradizioari jarraitzen diote,
|
mundua
ikusteko moduari zerbait ezberdina edo ñabardura txikiak emateko. Ez dut uste Hockneyren lanaren ekarpena artistaren eskua edo objektuan duen parte hartzea denik.
|
|
Horrek zer esan nahi du,
|
mundua
ikusteko modua ere aldatu egin dugula?
|
|
Kasu honetan, esateko modua,
|
mundua
ikusteko modu bihurtzen da. Hemengo hizkuntzalariek ez dute horrelakorik ikusten, ordea, eta ez diote kasurik egiten.
|
|
Baina kulturari buruz zentzu zabalean ari garelarik, arazoa ez da bakarrik zer jakintza arlo barne hartzen diren eta zeintzuk ez, hau da, arazoa ez da, adibidez, musika barne hartu behar den edo ez soilik. Kulturak, zentzu zabalean ulertuta, beste eremu batzuk ere hartzen ditu, bizimoduarekin, bizi baldintzekin eta
|
mundua
ikusteko moduarekin zerikusia dutenak, besteak beste, eta zentzu horretan esan genezake eskolan arrakasta izateko asko laguntzen duela eskolan eskatzen diren baldintzak eskolatik kanpo betetzeak: ezagutzaren zenbait arlotatik hurbil egotea, diziplina jakin baterako joera izatea, etxekoen baldintzak eskolako dinamiketarako oinarri aproposa izatea...
|
2013
|
|
Itxura guztien arabera, eragite hori sakonagoa litzateke arestian aipaturiko bi kasu horiek baino. Eragite horrek
|
mundua
ikusteko moduari dagokion desadostasuna ekarriko luke, hautematea izan baitaiteke pentsamenduaren lehenengo aztarna, errealitatearen lehenengo errepresentazioa (eta, itxura guztien arabera, badaude hizkuntzarik ez duten eta hautematen duten animaliak). Prinzek aipatzen du koloreen hautematearen kasua.
|
2015
|
|
Eskualde bakoitzean, hango herriak zelakoak diren jakinda eta hango herritarren ikuskeratik emango lukete
|
mundua
ikusteko modu bat, eskualde horretatik irakurketa bat aterako litzateke ezein gertakari tokiko betaurrekoez begiratzearen ondorio. Gertakaria bertaratuko litzateke eta informazio bera modu ezberdinetan eman.
|
|
Merkatua mundua da, eta
|
mundua
ikusteko modua, Marko Poloren bidaietan ageri da hori...
|
|
Horren bidetik, paisaia modu konstruktibistan landu eta jorratu duten zenbait pentsalarirenlana aztertu da bereziki azpimarratuz Denis Cosgrove n (1998) ekarpena. Cosgrovek (1998) zioen paisaia
|
mundua
ikusteko modu bat zela, garai jakin batekoa eta gizarteko esparrukonkretu batek sortua. Haren teoriaren baitan garrantzitsuak ziren analisi dialektikoak, etahortaz paisaiaren agenteen izaera barnekoa edota kanpokoa bereizten zituen, baita paisaiarekikojarrera objektibista eta subjektibista ere (Cosgrove, 1998).
|
|
Batzuk funtsezkoak dira: proiektuak, helburuak,
|
mundua
ikusteko modua eta abar. Haurrak izan dituzten pertsonei entzutea normala da, une horretatik aurrera beraiek lehentasuna izateari uzten baitiote:
|
2017
|
|
Bai. Hizkuntza, finean, kultura da, nortasuna, munduan kokatzeko eta
|
mundua
ikusteko modu bat. 2003an, beraz, hizkuntza biziberritzeko proiektua jarri nuen martxan.
|
2019
|
|
Hori jakiteak izugarri animatu ninduen, kar, kar Bitxia izango da, baina, halere, iruditzen zait istripua izan nuenetik beti nabilela irribarretsuago, eta kementsuago nagoela, egia da imintzio gehiago egiten dudala, etengabe ari naizela eskuak, gorputza, aurpegia eta begiak mugitzen, eta egia da baita ere hori guztia ezin hobeki datorkidala profesionalki mimikan aritzeko. Ez nuke esango
|
mundua
ikusteko modua aldatu zaidanik, eta orain dena arrosa kolorez dakusadanik, ezta hurrik eman ere, baina bai ene giharrak eta nerbioak nire kontrol kabinatik urrundu egin direla, nolabait esatearren, eta beren kasa dabiltzala.
|
2020
|
|
Nazioak, karaktereak eta hizkuntzak adostuta ikusten ditu Humboldtek: hizkuntza bizitza historiko konkretuaren espresioa da, nazioaren arima,
|
mundua
ikusteko modu partikular bat (Azurmendi 1999a: 79; 2007c:
|
2021
|
|
|
Mundua
ikusteko modu bat da plazaratu nahi duguna. Jatorrizko ideia eta jarrera batetik abiatzen da guztia eta, ikuskizun bakoitza ezberdina den arren, kontatzeko modua ezberdina den arren eta gaia ere ezberdina den arren, mundua eta kasu honetan gure lurraldea ikusteko modu baten isla da gure lana.
|
|
|
Mundua
ikusteko modua nazioartekotu duzuela irakurri dugu medioetan. Zer esan nahi du horrek?
|
|
Bestela esanda, epistemearekin gertatu bezala, zientzia ere perspektiba jakin eta konkretu batetik eraikitzen da. Paradigma, hortaz,
|
mundua
ikusteko modua da, perspektiba jakin bat. Behin zientzialariek paradigma bat onartzen dutenean, paradigmaren artikulazio prozesuari ematen diote hasiera," zientzia normala" deritzon garaiari, zeinetan paradigma mugiezintzat hartuko den.
|
|
Egia esan, liburuen suntsiketari buruzko historia unibertsala aztertuz gero, aise ohartzen gara adierazpen askatasuna dela
|
mundua
ikusteko modu bitxia oasia, paradisu harrigarria, ShangriLa, Lothlorieneko basoa. Hitz idatziaren kontrako jazarpena nekaezina izan da mendeetan zehar, eta, egiari men, bitxiak bake garaiak dira:
|
2022
|
|
—Inauteria ez da ospakizun bat bakarrik,
|
mundua
ikusteko modu ere bada. Bertsolaritza oholtzatik jaitsarazi genuke eta hain bereak izan dituen zokoetara itzularazi.
|
|
«Ospa ditzagun askatasuna eta kontraesana, eta desberdintasunean ere hitz egiteko gaitasuna. Zinema ahots mordo hori da,
|
mundua
ikusteko moduak, zuri beltzean, koloretan, isilean edo burrunban».
|
|
Badaezpada, urkatuaren etxean ez aipatu sokarik. Hobe dugu ondo arrazoitzea
|
mundua
ikusteko modurik egokientzat dugun hori, eta gure proposamen politikoak ahalik eta oinarri sendoenetan finkatzea, betiere autokritika zorrotzenaren iragazkiz bahetuta. Kritikoki pentsatu ahal izateko, pentsatzen hutsez hasi behar da.
|
|
Eta jardunaldien ondoren halaxe argitaratu zuten Nafarroako landa eremuko talde feministen artean “Hizkuntza kolonialean dekolonizatzen ahal gara? ” [14] galdera buru zuen iritzi artikulua. Bertan diotenez, “hizkuntzak, bertze gauzen artean,
|
mundua
ikusteko modu bat ematen digu”, eta EHBFk feminismoa euskaraz egiten daramatzan 20 urteetan, mundua ikusteko modu hori euskal feminismora ekartzeko ahalegina egin du. Xuxurlariak, itzulpen zerbitzuak, euskara erdigunera ekartzeko saiakerak… Pixkanaka bidea egiten goaz, baina handiak dira zailtasunak, bereziki gaztelania eta frantsesa bezalako hizkuntza hegemonikoak aurrez aurre ditugunean, etengabe euskarari lekua kentzen, euskal hiztunak baztertzen.
|