2004
|
|
Internetek eskaintzen duen egitura horizontalak berebiziko garrantzia dauka gurea bezalako kulturarentzat, arrotza etxeko komunikabide erdaldunetan eta arrotza estatuetako egitura inposatuetan. Hego, ipar edo ekialdeko mugen gainetik alde eginez, frantsesaren eta gaztelaniaren gainetik jausi eginez, euskalgintzak zuzenean jotzen du haren berri jaso nahi duenarenganantz, euskaraz ala lingua franca erabiliz,
|
munduan zehar
bere burua ezagutaraziz.
|
|
Mundua nola den ez zaio axola goren denari. Jainkoak ez du
|
munduan
bere burua ezagutarazten (6.432).
|
2006
|
|
aipatutako despolitizazioak legitimazioa behar du eta, berau lortzeko, Habermas beldur da ez ote den gertatuko ekintza arrazional teleologikoan oinarritutako azpisistemen eta bizitzaren munduaren arteko bereizketaren suntsipena. Modu horretan, bizitzaren
|
munduak
bere burua eredu zientifiko teknikotik ulertuko luke; hau da, arrazionaltasun instrumentaletik. Ekintza arrazional teleologikoetan oinarritutako azpisistemen indartzea dela eta, marko instituzionala, gizarte tradizionaletan auzitan jarriko ez den bizitzaren mundua?
|
|
|
munduak
bere buruari ematen dion bitartean.
|
2008
|
|
Gero eta argiago agertzen dira oztopoak. Bide honetan garbi dago indarrak bildu ditugula Euskal Herria
|
munduaren aurrean
bere buruaren ordezkari gisa ikusi nahi dugunok. Horretarako, lehenengo, etxean konpondu behar dugu.
|
|
Lehen esan dudan bezala, interesgarria da ikustea artea eztabaida politikoaren erdian nola sartu duten, batez ere, gehienek kupula erraldoia zuzenean ikusi gabe iritzia eman dutelako eta benetako eztabaidan sartzea alde batera laga dutelako. Arte
|
munduak
bere buruari egiten dion galdera zera da: merezi ote du XXI. mendearen hasieran garai bateko enkargu ofizialen antzeko lan handiak eta garestiak egitea?
|
2010
|
|
Gatazkak, gosea, haurren heriotza tasa handia, gaixotasunak edo pobrezia daude jasota kontinentean, baina kezkak planeta osoa inguratzen du, txoko bakoitzean hobetzeko tartea baitago. Milioi askoko inbertsioak behar dira 2015erako eskatutako aurrerapenak lortzeko, baina bidearen erdian, irailaren 20tik 22ra New Yorkeko gailurrean
|
mundua
bere burua aztertu eta hilabete gutxira, Nazio Batuek errazago jartzen dute hori: Milurtekoko Garapen Helburuekiko konpromisoa funtsezkoa da helburu horiek lortzeko.
|
2011
|
|
Schopenhauer-ek errepresentazioaren
|
munduan
bere buruari egozten dion gehiagotasuna haren nartzisismoan eta autoirudi puztuan oinarritzen da eta nortasun saiheskariak eduki ohi duen baxua ordezkatzeko baliatzen du. Horrela, bestearen esanera dagoen nortasun saiheskaria, besteen beharrik ez duen nortasun eskizoidearen eta besteen gainetik dagoen nortasun nartzisistaren mozorropean gorderik geratzen da.
|
|
hala intentzio osoz eraiki eta landutako egiturak, nola ezusteko gorabeherak eta espero ez diren ñabardurarik txikienak. Horregatik, gizakiak
|
mundua
bere buruaren mugen arabera eraikitzen du. Errealitateaz ari garela, hura ulertzeaz, hura adierazteaz, jada ezin dugu alde batera utzi eraikuntza bat dela betiere, eta guk geuk parte hartzen dugula eraikitze horretan.
|
2014
|
|
1990ean Euskaldunon Egunkaria sortu zelarik, Argiako erredakzioa mehartuta geratu zen halabeharrez. Astekariak, euskal prentsaren
|
munduan
bere burua berriz birkokatu behar izan zuen, baita lortu ere, eta Argia Sariak dira horren erakusgarri.
|
2015
|
|
daitezela;
|
munduak
bere burua erregulatzen du, gobernuaren gidaritzarik gabe.
|
|
Euskal herria euskaradunen herria dela, edo izan zela, edo izan lukeela, baina hori autokonplazentzia eta demagogia bihur daiteke praktikan. Euskal
|
munduak
bere burua sortu behar du, ez delako ezer. Hiztun komunitate horrek bere burua haintzat hartu eta antolatu behar du.
|
2016
|
|
Espazio horietan bakarrik lor liteke, luze zabal, ama hizkuntzaren belaunez belauneko jarraipen betea. Jarraipen bide hori gabe ez dago
|
munduan
bere buruari bizirik eutsi izan dion hiztun elkarterik. Euskara jaun eta jabe (edota, gutxien gutxienez, nagusi) deneko moldaera hori errazago eskura liteke eguneroko habitat hurbilean.
|
|
b)" Laissez faire et laissez passer" (Utzi egiten, utzi pasatzen). Alegia, gauzak beren kabuz gerta daitezela;
|
munduak
bere burua erregulatzen du, gobernuaren gidaritzarik gabe.
|
2017
|
|
500 urtek askorako ematen dute, eta ikasi dugu estatuak eta mugak eraikitzen, eta indarkeria monopolizatu eta dibertsifikatzen armak betikoak bai, baina orobat legeak, auzitegiak, administrazioa... eta beraz orain Afrikatik datozen konkistatzaileei ateak ixten dizkiegu (ez baldin badatoz jet pribatuan edo golak sartzera), katez itxi ere, eta Europa den gaztelu aurreko foso bihurtua dugun Mediterranioan itotzen dira. Laurehun kolpe batean asko da, aste honetan hil direnak, AEBek gerra bat hasi eta biltegi militarrak berritzeko ez dituzte askoz gehiago behar, asko da baina, era berean, 500 urteren ondoren bizimodua askoz abiada biziagoan doa
|
munduak
bere buruari buelta eta eguzkiari bira emateko lehen hartzen zuen denbora hartzen badu ere. Eta azkarrago bizi gara eta berehala pasako zaigu 400 horiena, laster ordezkatuko dituzte beste laurehunek, baina bitartean guk bista beste ur batzuetan jarria izango dugu.
|
|
|
munduak
bere buruari ematen dion bitartean.
|
2021
|
|
Zer gertatzen ari da Kolonbian?», galdetzen dio
|
munduak
bere buruari. «Zeintzuk dira abesti eta kolore artean protesta egiten duten gazte ausart horiek?
|
2023
|
|
gatazka politiko bat zegoen, eta judizialki egin zen zenbait erabaki politikoren aurka. Bestalde, EAEko Auzitegi Nagusiko epaileak azaldu du erabaki politikoak auzitegietara iristen direnean politika
|
munduak
bere burua babestu nahi izaten duela. Nola?
|
|
" Oinazea", atera zitzaion isilune baten ondotik. " Beharbada harrituko zaitu, baina oinazea aukeratuko nuke", eta segitu zuen mina hitza baino adierazkorragoa zitzaiola; oinaze hitzak ongi jasotzen zuela bere baitako anabasa, semearekiko kezka,
|
munduan
bere burua eta bere lanbidea kokatzeko arazoak, eta beharbada hargatik guztiagatik sufritzen zuela insomnioa, neke kronikoa, ezina... Eta bai:
|