Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2002
‎Ikasle euskaldunen ehunekoak garaiak dira EHUn eta MUn, biak EAEn. Euskalduna da ikasleen erdia, eta euskaraz ikasteko moduan daude horietako asko. Euskararenerabilera sustatzeko plangintzak dituzte bi unibertsitate horiek, nahiz plangintzen oinarriak oso desberdinak diren.
‎Baina, nahikoa al da hori? Pozik egoteko moduan gaude. Gizarte honek, euskalgiza rteak, kalitatezko unibertsitate sistema bat behar du, edozein herri aurreratuk bezala.
‎Bizpahiru urteren buruan %50etik gora izango dira Interneteko sarrera zuzena izango duten biztanleak. Etxetaraino zuzen zuzenean iristeko moduan gaude beraz. Honek, jakina, goi mailako formazioari begira aukera berriak ekartzen ditu.
2003
‎Izan ere, batetik, behar batzuk jada beteta zeuden; eta bestetik, material prestakuntzan murgilduta egon dira argitaletxe batzuk, 2002ko berrikuntza pedagogikoari begira. Deskuidoz 2002 urtean alerik galduko balu, hiru urteko zikloez mintzatzeko moduan geundeke: 1994 urteetan joera negatiboa; 1997 urteetan joera positiboa; eta hurrengo urteetan berriz negatiboa.
2004
‎Konpromisoa begiradan dago. Munduari begiratzeko moduan dago —eta modu hori, ahots propioaz adierazteko era—, nobela edozertaz mintzatzen bada ere.
‎informatibo estatala eman beharra, katean emandako programazioak gero eta emisio tarte zabalagoak hartzea, berezkoaren errepikapenen kontura... Local Mediaren kate emisioakere 24 ordukoak dira, baina derrigorrez eman beharreko tarteak laburragoak dira, nahiz eta Telebilbao alde batera utzita, Euskal Herrian kateak dituen beste telebisten produkzio ahalmena hain den txikia ezen ia emisio guztia katekoa baita; eta bere ezaugarri nagusia programazioa osatzeko moduan badago ere, bazkide diren kanalen arteko trukeak garrantzia baitu hartan, gureari dagokionean behintzat ez dago halakorik, lehen aipatutako arrazoi berbera dela eta. Vocento Correo taldearen kasuan, kate programazioa laburragoa da eta malguagoa haren erabilera (errepikapenak), baina, esan bezala, VocentoCorreo taldeak kate antolaketatik kanpo ere eskaintzen dizkie programak bere taldeko telebistei.
‎Talde handiak (Localia, Vocento eta beste) telebista lokalen sareak sortzen hasi dira, kalitate eta ekonomia terminotan oinarritutako asoziazio erlazioa justifikatuz. Telebista lokal asoziatuak kalitatezko edukiak (film komertzialak, animazioa, albistegiak, kirolak...) eskuratzeko moduan daude kostu onargarri batean; eta talde, kate edo sarea esparru lokaleraino hedatzen hasten da bere garroak, edukiak eta publizitate tarteak inplementatuz eta indartuz, eta, oro har, merkatua eta ikus entzule kopuruak finkatuz. Sortzen diren sinergiak atsegingarriak dira bai aurrekontu estua duten telebista lokalentzat bai irekian diharduten sareen bitartez merkatu guztietara iristeko asmoa duten komunikazio taldeentzat.
2007
‎EAJren eta ETAren garrantziari dagokionez, nik ez dut pentsatzen, Euskadi Ta Askatasuna entziklopedian agertzen denaren aurka, hasierako une horietan, zatiketa garaian, abertzaletasun berria EAJren parean edota honi itzala egiteko moduan zegoenik, 1964ko Gernikako Aberri Eguna lekuko. Are gehiago, EAJk 1960ko hamarkadaren hasieran asko bultzatu zituen propaganda ekintzak, besteak beste ETAk sortutako alternatibari aurre egiteko.
‎Izan ere, Euskal Herrian erakunde askok funts bibliografiko jakin batzuk digitalizatu dituzte. Jadanik, aldizkari zientifikoak, datu base eta hainbat liburu interneten kontsultatzeko moduan daude: erakunde ofizialak eta ez ofizialak, publikoak eta pribatuak, funts bibliografiko jakin batzuk digitalizatzen ari dira.
‎Edonork kontsultatzeko moduan daude Elhuyar Zientzia eta Teknika aldizkariko zenbaki guztiak. Lau urtean aritu dira aldizkarian argitaraturiko ia 7.000 artikulu Interneten sartzeko.
2009
‎Informazio eta jakintzaren gizarterantz goazen honetan, merkatuaren ikuspegi neoliberala ezin zaio gailendu kultura eta sorkuntza euskaldunaren esparruari. Zailtasunak zailtasuna, beharrizanak eta hutsuneak begi bistakoak diren arren, pausoak emateko moduan gaude, aurrera begira. Euskal Herria izango bada jakintza eta informazioaren eremu, beste norabide batean jarri dugu geure jardun hau, dugulako gure egiteko guztia hipotekatu ataka ekonomikoaren pentzura.
2010
‎Gizateria osoak baliabideak eskuratzeko (elikagaiak, ura, hiri lurzorua, energia) eta isurketak (karbono dioxidoa) xurgatzeko lukeen azalerari esaten zaio aztarna ekologikoa. Erabiltzeko moduan dagoen lurzoruarekin alderatu eta ondorioa da batez beste baliabideen erabilera Lurraren karga ahalmena baino %20 handiagoa dela gutxi gorabehera. Gizakion eskariak 1980 urteaz geroztik gainditzen du planetaren ahalmena eta gaur egun ahalmen hori baino %20 handiagoa da eskaria (Wackernagel, 2002).
2014
‎Ikastolen gaurko sare trinkoa, alfabetatze euskalduntzearen mugimendu zabala, euskarazko komunikabide hainbaten emaitza, bertsolaritzaren osasun ederra, euskal unibertsitaterako bidegintza. Lorpen eta aurrerapenon aitzinean, euskaldunok geure buruarekiko konfiantza edukitzeko eta berresteko moduan gaude, betiko galtzailearen sindromea baztertuz.
2015
‎Orduan, zergatik da ezaguna Rosa Parks? Ekintza justifikatzeko moduan dago gakoa. Lehenagoko kasuei eman zitzaien marko teorikoa zurien eta beltzen arteko konfrontazioarena izan zen; Rosa Parksen kasuan, aldiz, eskubide zibilena.
‎Jada ikusten dugu sortze garaiko emergentziazko erantzunen garaia bukatu dela eta eredua finkatu dela. Kasik hoberenera iritsita zegoen Egunkaria, eta harro egoteko moduan geunden. Hori da izan nuen sentsazioa Miramarko hartan.
2016
‎Prozesu konplexua dela badakigu, baina herri honek bizi izan duen guztia ez da alferrik izan. Esperientzia handia pilatuta ekiten diogu erabakiaren aroari eta heldutasun demokratiko handiko herria garela demostratzeko moduan gaude. Bidean aurkituko ditugun zailtasunak gainditzen jakingo dugula erakusteko unea heldu zaigu, #Elkarrekin etorkizuna #Erein eginez eta #Hitzartuz #GeukErabakiko dugu.
2017
‎Berriro ere, ingurune digitala ulertzeko moduan dago gakoa. Internet gezurren espazio gisa ikusi da, irudiak apaintzeko eta identitate faltsuak eraikitzeko espazioa; etxetik irten baino lehen geure buruak apainduko ez bagenitu bezala eta aurrez aurreko harremanetan, koadrilan, gezurrik esango ez bagenu bezala, Arestik
2020
‎Ikusiko dugu... Izekoari ez zaio erakusteko moduan dagoenik iruditzen eta... Tratatuko dugu.
2021
‎Bai, batzuek argi ikusten zuten: birus bat salto egiteko moduan zegoen, pandemiarako bataila eremua prest zen. Eta, alajaina, salto egin zuen.
2022
‎Honaino etorrita, beraz," zer?" galderari erantzuteko moduan gaude. Ariketa prospektiboak, hala, euskal lurraldean bizi diren pertsona guztientzat ongizatea ekarriko lukeen agendaz jardutea eskatzen du, jakinda, mundu globalizatuan bizi garen aldetik, geuk ere badugula ardura mundu horren geroan baikorki eragiteko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia