Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 6

2009
‎Egun gero eta garrantzi handiagoa hartzen ari den gaia ageri zaigu hemen: datuen konfidentzialtasunarena, eta modu zabal batean, elkarrizketatueneskubideei dagokiena. Gai korapilatsua ezbairik gabe, ikerketaren etikari buruzkohainbat galdera eta hausnarketa sorrarazten dituena.
‎Ideia horrekin gizakiaren prozesuen ulerkuntza osatuago eta zabalago batlor bagenezake ere, alor biologikoari eta alor sozialari garrantzi bera ematen dietenikerketak urriak dira; kasu gehienetan alderdi bien garrantzia modu teorikoz aipatzen da eta ikerketaren funtsa ikuspegi biologiko batetik edo ikuspegi sozial batetikgaratzen da. Edonola ere, ikerketa hauen emaitzek abagunea eman digute neskeknahiz mutilek agresibitatean pairatzen duten garapen prozesua marrazteko.Horregatik, lehenik eta behin neskek eta mutilek aurkezten dituzten garapen patroikomunak azalduko dira laburki, eta ondoren adin tarte bakoitzean agresibitateantopatu izan diren sexu arteko ezberdintasunak modu zabalago batez.
‎Orain arte aipatutako datu hauek guztiek aditzera ematen dute badaudelaagresibitatearen garapenaren ohiko patroi batzuk, ekintza agresibo eta delituzko jokaera gutxiagorekin hasten direnak haurtzaroan eta areagotuz joaten direnak garrantzitsuak bilakatu arte nerabezaroan. Garapen patroi honetan nesken eta mutilenartean dauden ezberdintasunak modu zabal batean azaldu ahal izateko, hurrengoatalean agresibitatearen adierazpenean adin tarte bakoitzean ikusi izan direnberezitasunak deskribatuko dira.
2010
‎Eskola estrukturalistaren arabera, garapena ez da soilik kapital metaketarenondorioa, baizik eta aurrerapen teknikoarena, eta hori klase egitura, antolakuntza politiko eta sistema instituzionalaren arabera zehazten da. Celso Furtado k, CEPALekoekonomialari estrukturalista esanguratsuak, bere Desarrollo y subdesarrollo liburuan aurreko ideiak jorratzen ditu modu zabal batean eta azpigarapena prozesuhistoriko autonomo bezala definitzen du, eta ez garapena lortzeko fase hutsmoduan. Garapenaren ikerketa, beraz, hiru teorien gurutzean kokatzen da autorehauen arabera:
2012
‎Orain arte azaldutako estrategia eta neurri politiko horiek guztiak EuskalHerrian ere aplikatu izan dira modu zabal batez, banaketa administratiboak politikenhedapen mailan eragin handia izan badu ere. Hegoaldean, Espainiako estatuakezarritako ereduari eutsi zaio, eta horrela berdintasun politikak bideratu ahal izatekoEmakumearen Erakundeak sortu ziren 1980ko hamarraldian, Euskal EmakumearenErakundea eta Nafarroako Berdintasunerako Institutua29 Erakunde horien egintzagaitasuna dagozkien administrazioetan lortutako legitimitate mailaren araberakoaizan da, ildo horretan argitu behar da, egun Euskal Emakumearen Erakundea V.Berdintasun Plana martxan jartzen ari den bitartean, Nafarroako BerdintasunerakoInstitutuak duela urtebete eskas itxi duela I. Aukera Berdintasunaren Plana (20062010) 30 (halaber, Euskadiko Autonomia Erkidegoak Espainiako estatuak baino hiruurte lehenago onartu zuen Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako Legea). Badirudi, beraz legitimitatea zabalagoa lortu duela Euskal Emakumearen Erakundeak Nafarroakoak baino.
‎Indigenek modu zabal batean eta ororentzat euren eskubideak babesten dituzten giza eskubideen mailan garrantzitsuak diren hitzarmenak erabili egin dituzte euren presentzia eta lana sendotzeko. Ondoan aipatuko ditugun hitzarmenek ez dute berezko aipamenik ezta eskubide berezirik aipatu ere, baina indigenek euren mesederako erabili eta haien inguruan mugitu izan dira.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia