Emaitzak: 6
2009 | ||
Egun gero eta garrantzi handiagoa hartzen ari den gaia ageri zaigu hemen: datuen konfidentzialtasunarena, eta | modu zabal batean, elkarrizketatueneskubideei dagokiena. Gai korapilatsua ezbairik gabe, ikerketaren etikari buruzkohainbat galdera eta hausnarketa sorrarazten dituena. | |
Ideia horrekin gizakiaren prozesuen ulerkuntza osatuago eta zabalago batlor bagenezake ere, alor biologikoari eta alor sozialari garrantzi bera ematen dietenikerketak urriak dira; kasu gehienetan alderdi bien garrantzia modu teorikoz aipatzen da eta ikerketaren funtsa ikuspegi biologiko batetik edo ikuspegi sozial batetikgaratzen da. Edonola ere, ikerketa hauen emaitzek abagunea eman digute neskeknahiz mutilek agresibitatean pairatzen duten garapen prozesua marrazteko.Horregatik, lehenik eta behin neskek eta mutilek aurkezten dituzten garapen patroikomunak azalduko dira laburki, eta ondoren adin tarte bakoitzean agresibitateantopatu izan diren sexu arteko ezberdintasunak | modu zabalago batez. | |
Orain arte aipatutako datu hauek guztiek aditzera ematen dute badaudelaagresibitatearen garapenaren ohiko patroi batzuk, ekintza agresibo eta delituzko jokaera gutxiagorekin hasten direnak haurtzaroan eta areagotuz joaten direnak garrantzitsuak bilakatu arte nerabezaroan. Garapen patroi honetan nesken eta mutilenartean dauden ezberdintasunak | modu zabal batean azaldu ahal izateko, hurrengoatalean agresibitatearen adierazpenean adin tarte bakoitzean ikusi izan direnberezitasunak deskribatuko dira. | |
2010 | ||
Eskola estrukturalistaren arabera, garapena ez da soilik kapital metaketarenondorioa, baizik eta aurrerapen teknikoarena, eta hori klase egitura, antolakuntza politiko eta sistema instituzionalaren arabera zehazten da. Celso Furtado k, CEPALekoekonomialari estrukturalista esanguratsuak, bere Desarrollo y subdesarrollo liburuan aurreko ideiak jorratzen ditu | modu zabal batean eta azpigarapena prozesuhistoriko autonomo bezala definitzen du, eta ez garapena lortzeko fase hutsmoduan. Garapenaren ikerketa, beraz, hiru teorien gurutzean kokatzen da autorehauen arabera: | |
2012 | ||
Orain arte azaldutako estrategia eta neurri politiko horiek guztiak EuskalHerrian ere aplikatu izan dira | modu zabal batez, banaketa administratiboak politikenhedapen mailan eragin handia izan badu ere. Hegoaldean, Espainiako estatuakezarritako ereduari eutsi zaio, eta horrela berdintasun politikak bideratu ahal izatekoEmakumearen Erakundeak sortu ziren 1980ko hamarraldian, Euskal EmakumearenErakundea eta Nafarroako Berdintasunerako Institutua29 Erakunde horien egintzagaitasuna dagozkien administrazioetan lortutako legitimitate mailaren araberakoaizan da, ildo horretan argitu behar da, egun Euskal Emakumearen Erakundea V.Berdintasun Plana martxan jartzen ari den bitartean, Nafarroako BerdintasunerakoInstitutuak duela urtebete eskas itxi duela I. Aukera Berdintasunaren Plana (20062010) 30 (halaber, Euskadiko Autonomia Erkidegoak Espainiako estatuak baino hiruurte lehenago onartu zuen Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako Legea). Badirudi, beraz legitimitatea zabalagoa lortu duela Euskal Emakumearen Erakundeak Nafarroakoak baino. | |
Indigenek | modu zabal batean eta ororentzat euren eskubideak babesten dituzten giza eskubideen mailan garrantzitsuak diren hitzarmenak erabili egin dituzte euren presentzia eta lana sendotzeko. Ondoan aipatuko ditugun hitzarmenek ez dute berezko aipamenik ezta eskubide berezirik aipatu ere, baina indigenek euren mesederako erabili eta haien inguruan mugitu izan dira. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
modu | 6 (0,04) |
Lehen forma
modu | 6 (0,04) |
Argitaratzailea
UEU | 6 (0,04) |
Konbinazioak (2 lema)
modu zabal | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
modu zabal bat | 6 (0,04) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |