Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2021
‎Ikerketak ondorio nagusi hauetara iristen da (Maynak eta Maynak, 2021: 9): ...ulermenean lorpen handiak eta jarraituak lortzea dakarrenik; 2Aurrera egiteko modu emankorragoa ulermenaren osagaiak modu integratuan irakastea da, helburu espezifikoak dituen irakurketak bultzatuta; 3LAW errutinaren inplementazioaren ondorioz, ikasleen literaturaren ulermen maila" nabarmen" handitu zen; 4Datuek modu enpirikoan erakusten dute LAW errutina ikasleek literatur testuak" modu sakonean" ulertzeko gaitasuna hobetzeko balio duen" tresna multifazetikoa" dela; eta, 5Ikerketak irakasleak beste testu mota eta testuinguru akademiko batzuetarako ulermen integratuaren irakaskuntzaren antzeko moduak imajinatzera bultzatzeko borondatea adierazten du.
‎Curriculuma" eduki zerrenda amaigabe" bihurtu dela irizten dio eta, kalitatezko hezkuntza bat lortze bidean jarri nahi bada, irakaslearen eginkizunetako bat hautuak egitea izango dela dio helburu jakin batzuk lortu nahi badira, bere ustez, denari ezin baitzaio heldu. Aukeraketa horretan irakasleak hartzailea, testuingurua edota bestelako zenbait faktore hartu dituela kontuan adierazten du, dioenaren arabera, horiek izango baitira helburu zehatzagoak, egokiagoak baita modu sakonago batean ere lortzeko estrategiarako irizpide. Hau da, hezkuntza eta hezkuntza eskaintza ikasleari ahal bezainbat egokitu ikas prozesua kalitatezkoa eta esanguratsua izan dadin.
‎" Bakoitzak bere ikasgaiari heltzen dio oso modu estankoan eta talde lanean aritzeko ohitura falta zaigu". Hezkuntza markoak ezartzen duen konpetentzietan oinarritutako ereduaren araberako ikas prozesuak diseinatu behar badira, markoa modu sakonagoan ezagutu behar dela ohartarazten dute parte hartzaile horiek, eta era berean, horretara eramango dituen estrategia didaktiko transbertsalak indartu.
‎Ez euskarriei dagokienez soilik, izen eta izenburu kanonikoen artean desberdintasunak daudela zehazten du GIR1 ek, bere iritzian, ez baita gauza bera Etxepare, Lizardi edo Sarrionandia lantzea. Literatura modu kronologikoan lantzeak autore eta obra jakin batzuk modu sakonagoan lantzea dakar, agian, ikasleengandik urrunago dauden horiek, eta garaikideagoak diren horiek eta, akaso, atxikimendu eta motibazio handiagoa piztu dezaketenak, aldiz, azaletik lantzen dira (GIR1). Kronologiak irizpide izateari uzteak ikasleengana iristeko estilo eta genero literario egokiagoak eskaintzeaz gain, ikasleen inguru hurbilekoak diren izenak eta izenburuak jorratzea erraz dezake, eta modu horretan, kanonaren lanketa gazteen erreferente diren edo erreferente potentzialak izan daitezkeenetatik abiatu.
‎Horri jarraiki, bi ideia garrantzitsu harilkatzen dira ikastetxeetan proposatzen diren irakurgaien inguruan: alde batetik, zer irakurgai eta zer motatako irakurketa proposatu, hots, autore eta obra kanonikoak, ikasleengandik hurbilago egon daitezkeenak, obra bakarra edo aukera askekoa, ikasleek hautatutakoak izan behar diren edota irakasleek proposatutakoak, zer lanketa egiten den irakurgaiekin, etab. gai honi ondoko atal batean helduko zaio modu sakonagoan; eta, bestetik, nola inplikatu behar diren familiak eta hezkuntza komunitateko beste zenbait kide irakurketari berezkoa duen izaera soziala emateko eta literaturaren transmisioaren zein balioespenaren partaide egiteko. Azken ideia hori, halaber, ikasleen ikaskuntza prozesuarekiko inplikazioarekin nahiz ardura hartzearekin lotuta dagoen zerbait da.
‎Bestalde, metrikaren gaia aipatu dizuet lehen, eta, izan ere, aste honetako poema musikatuen azterketa horretan hori eta errimarena begiratu beharreko aspektuetako bat da, ezta? Esan nizuenez, ez gara modu sakon batez gai horretan sartuko oraingoz, baina garrantzitsua iruditzen zait horri arreta apur bat eskaintzea. Haikuetan bezala, poesiagintzan metrika eta errima jakinek garrantzi handia izan dute, nahiz eta gaur egun poema asko metrika eta errima librekoak izan.
‎" Nola garatu irakurketa plan bat Euskal Herri osorako jakinda hizkuntza dela eragozpen handi bat eremu askotan edo batzuetan?". Izan ere, ondoko atal batzuetan modu sakonagoan aztertuko dugun moduan, hizkuntza gaitasunak erabat baldintzatzen baitu hizkuntza horretako literaturaren irakaskuntza, eta Euskal Herria administrazio desberdinen menpe zatituta egotearen ondorio bada hau ere, beste faktore batzuen artean, jakina. Edonola ere, zatiketak errealitate fragmentatu bat dakar, eta horri modu bateratuan erantzuteko literaturaren didaktikaren inguruko edozein proposamen bateratu mahai gainean jartzea zailtzen du, oraindik gehiago IE6 k dioenari jarraiki hizkuntz gaitasun horren morrontzatik proposatzen denean.
‎Irakaskuntzaeta ikaskuntza prozesuak behar bezala elikatzeko ebaluazio formatiboaren irakaskuntza eginkizuna ikaslearen jarduna baloratzea bada, orduan, ikasleak bere ebaluazioan zuzenean parte hartu behar du (Bizarro, Sucari, Quispe Coaquira, 2019). Autoebaluazioaren kasuan, ikasleak bere ikas prozesua autoerregulatzen du modu sakonago batez (Panadero eta Alonso Tapia, 2013; Panadero, Andrade eta Brookhart, 2018), ikasleek euren prozesuen eta ekoizpenen kalitateari buruz gogoeta dezaten eskatzen baitu, ebaluazioedo balorazio iturri bakarra irakaslea soilik izan beharrean (Andrade, 2010). Hau da, nork bere burua aztertzea, behatzea, norberaren funtzionamenduari buruzko begirada kritikoa garatzea, egindako lana epaitzeko eta, beharrezkoa bada, ezarritako funtzionamendua aldatzeko (Cosnefroy, 2010 in Paquet eta Karsenti, 2020).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia