2009
|
|
|
Modu
positibo batean gehien deskribatu egin den populazioa latinoamerikarra eta Ekialdeko Europakoa izan da. Latinoamerikatik datorren kolektiboarekiko irudikapen adostuek jatorriari, izaera alaiari eta ezaugarri positiboei erreferentzia egiten diete.
|
2010
|
|
Erakundeetan galdutako konfiantzak zerikusia du, noski, baina baita denbora azeleratuaren eskutik ezin bizkorrago geratzen ari diren aldaketek eta haiekin lotutako kultura eta herrien nahasketek ere. Bigarren globalizazioaren intelektualek, lehenengokoen antzera, asmatu dute anabasa
|
modu
positiboan izendatzeko berba: kultur aniztasuna.
|
2011
|
|
Protagonista gehienak neska gazte famatuak antzezteaz gain, aztertu diren teleserie guztietan ospetsu izatea, arrakasta edukitzea oso
|
modu
positiboan baloratzen dira, entzutetsua eta aberatsa izatearen garrantzia nabarmenduz. Esandakoaren erakusgarria da, Sunny entre estrellas telesailaren «High school miserable» kapitulua13 Bertan pertsonaiak (aktoreak dira fikzioan ere) telebista produkzio etxe batentzat ari dira lanean eta aldarrikatzen dituzten eskaera batzuk bertan behera uztea erabakitzen dute, zuzendaritzaren errepresalien ondorioz kaleratzearen beldur direlako eta ospea galtzeari dioten beldurragatik.
|
2012
|
|
Jendearen alde positiboak aintzat hartzen ditu eta, ondorioz, haiengandik onena espero du. Etorkizuneko aldaketak
|
modu
positiboan ikusten eta hartzen ditu.
|
|
|
Modu
positiboan
|
|
|
Modu
positiboan
|
|
|
Modu
positiboan
|
2014
|
|
Ikasmoldea ikaskuntza testuinguruaren hautematearekin ere lotuta dago. Egiaztatu denez, testuingurua
|
modu
positiboan hautemateak erlazio zuzena du ikasmolde sakonarekin eta alderantzizko erlazioa azaleko ikasmoldearekin (Entwistle, McCune eta Hounsell, 2002, Jackling, 2005).
|
|
Azkenik, ikasmoldeak lotura dauka ikasleek zeharkako konpetentzien garapenari buruz duten hautematearekin. Ikasmolde sakona lotzen da
|
modu
positiboan garapenaren hautematearekin eta azaleko ikasmoldea modu negatiboan (Kreber, 2003; Wilson, Lizzio eta Ramsden, 1997).
|
2015
|
|
Aurreko hainbat ikerkuntzak agertu bezala, emakumeek kiroletan parte hartzeko harremanak nahitaezko faktore dira (Frake, 2008; Wellard, 2006). Kideen arteko harreman horiek gehienetan
|
modu
positiboan eragiten dute. Kirol tradizionaletan, besteak beste, herri kiroletan, emakumeek bertan jarduteko garrantzia du lagunarteak edo egiten den kirolaren talde izaerak (Egibar eta Garai, 2009).
|
|
Hark azaldu zuenez, bertsolariari oholtzaren erdian jartzeko, nabarmentzeko, barrea eragiteko eta ozen abesteko eskatzen zaio, baina emakumea ez da horretarako hezten, ondorioz, deseroso sentitzen da oholtza gainean. Horren aurrean, emakume kontzientzia
|
modu
positiboan ulertu behar dela dio.
|
|
Horrek emakume presoen kasuan garrantzi berezia du, kondenaturik dauden emakumeen zigor denbora gizonezkoena baino luzeagoa izan ohi baita (Gallego, Cabrera, Rios eta Segovia, 2010). Kirola denbora erretzeko erreminta eraginkorra dela adierazi dute elkarrizketatuek, aldi berean euren bizi kalitatean
|
modu
positiboan eragiten duelarik. Espetxean igaro beharreko aldia leunagoa suertatu ahal zaie egunak azkarrago pasatuz gero, psikologikoki hobeto egoten lagunduz.
|
|
«Politiko»ek, berriz, salatu eta eurentzako aukera berdinak aldarrikatzen zituzten. Emakume preso orok kartzelan emakume eta kirolari izateak zenbait ondorio zituela antzematen zuten, baina kasu guztietan
|
modu
positiboan ikusten zuten, zerbait ona egingo balute bezala, probetxuzkoa.
|
2018
|
|
Horietako gehienek androgenoetan jarri dute arreta, eta batez ere testosteronan, agresioarekin sendoen erlazionatu den hormona delako. Hormona hori
|
modu
positiboan erlazionatu da portaera agresiboarekin (Archer, 2006; Pavlov et al., 2012). Beste aldetik, estrogenoak kontuan hartu izan dira gehien bat emakumeen agresibitatea azaltzerakoan, baina oso informazio gutxi dago lotura horri buruz eta dagoenak nahasia eta kontrajarria dirudi (Finkelstein et al., 1997; Glaude, 1991). Azkenik, kortisola, testosterona bezala, oso erlazionatua izan da portaera agresiboaren maila altuekin (Denson et al., 2013), eta bai modu positiboan (Welker et al., 2014; Denson et al., 2013; Azurmendi et al., 2016) bai negatiboan erlazionaturik dagoela aurkitu da (Platje et al., 2015).
|
|
Hormona hori modu positiboan erlazionatu da portaera agresiboarekin (Archer, 2006; Pavlov et al., 2012). Beste aldetik, estrogenoak kontuan hartu izan dira gehien bat emakumeen agresibitatea azaltzerakoan, baina oso informazio gutxi dago lotura horri buruz eta dagoenak nahasia eta kontrajarria dirudi (Finkelstein et al., 1997; Glaude, 1991). Azkenik, kortisola, testosterona bezala, oso erlazionatua izan da portaera agresiboaren maila altuekin (Denson et al., 2013), eta bai
|
modu
positiboan (Welker et al., 2014; Denson et al., 2013; Azurmendi et al., 2016) bai negatiboan erlazionaturik dagoela aurkitu da (Platje et al., 2015).
|
2019
|
|
Hori horrela, pentsatzekoa da sekuentzia didaktikoaren metodologiak
|
modu
positiboan eragin duela ikasleen komunikazio gaitasunean. Edonola ere, azpimarratu nahi genuke aurrerapen aztarnak ikasle batzuengan besteengan baino nabarmenagoak direla, eta aztarna horiek sendotzeko eta finkatzeko, ez dela nahikoa izan sekuentzia didaktiko bakarrarekin.
|
|
Ondorioz, ikerketa honen emaitzek zera nabarmentzen dute: populazio errefuxiatuaren egoera ezagutzera, egoera horren kausen inguruan hausnartzera eta fenomeno horren aurrean administrazio publikoaren gestioa azaltzera zuzendutako sentsibilizazio ekintzek talde arteko emozio eta jarrerak
|
modu
positiboan alda ditzaketela. Emaitzetan ikusten den bezala, ikasleek bisita gidatuetan parte hartu ondoren errefuxiatuekiko dituzten emozioak eta jarrerak positiboki aldatzen dira.
|
|
Lotsa ezkutatzeko saiakerekin lotzen da (Tangney, Stuewig eta Mashek, 2007), baina bidegabeko ekintza bat berezko taldeak egiten duenean, konpontzeko saiakerekin lotu daiteke (Wicker, Payne eta Morgan, 1983). Horren harira, emozio moral hauen agerpenak eta Europarekiko identifikazio baxuak integraziorako aldeko jarrerak bultza zitzaketen, eta, integrazio jarreren bitartez, europar identitatea ere
|
modu
positiboagoan agertu.
|
2021
|
|
Ildo beretik, Juan Carlos Alonsok (2006) azpimarratzen du haurrak fikzioaren bidez hobeto ulertzen duela errealitatea eta, halaber, garapen psikoafektiboan
|
modu
positiboan eragiten dutela ipuinek. Dioenez," ipuin klasikoak psikodramak dira, errepresentazio metaforikoak.
|
2022
|
|
Bitartekaritza ereduak, kultura berritzailearen eta taldearen ingurune hurbileko portaera berritzailearen arteko harremanean, parte hartzearen aldagaiaren bitartekotza partziala erakusten du; eredu horrek ingurune hurbileko jokabide berritzailearen bariantzaren% 15 (15, p=. 05) azaltzen du. Lehenengo momentuko kultura berritzaileak bigarren momentuko erabakiak hartzean parte hartzea aurreikusten du
|
modu
positiboan (p=. 35, p. 01), eta, gainera, bigarren momentuko jokabide berritzailearekin ere modu positiboan erlazionatuta dago (p=. 31, p. 01). Guztizko, zeharkako eta zuzeneko efektuei dagokienez, zeharkako efektua estatistikoki esanguratsua dela ikus daiteke(. 11, p=. 03). Bestalde, eragin totala(. 34, p=. 01) efektu zuzena baino handiagoa da(. 23, p=. 04), nahiz eta hori esanguratsua izan, eta... Beraz, gure datuek H1 berresten dute.
|
|
Bitartekaritza ereduak, kultura berritzailearen eta taldearen ingurune hurbileko portaera berritzailearen arteko harremanean, parte hartzearen aldagaiaren bitartekotza partziala erakusten du; eredu horrek ingurune hurbileko jokabide berritzailearen bariantzaren% 15 (15, p=. 05) azaltzen du. Lehenengo momentuko kultura berritzaileak bigarren momentuko erabakiak hartzean parte hartzea aurreikusten du modu positiboan (p=. 35, p. 01), eta, gainera, bigarren momentuko jokabide berritzailearekin ere
|
modu
positiboan erlazionatuta dago (p=. 31, p. 01). Guztizko, zeharkako eta zuzeneko efektuei dagokienez, zeharkako efektua estatistikoki esanguratsua dela ikus daiteke(. 11, p=. 03). Bestalde, eragin totala(. 34, p=. 01) efektu zuzena baino handiagoa da(. 23, p=. 04), nahiz eta hori esanguratsua izan, eta, bitartekaritza partziala dagoela ondorioztatzen da. Beraz, gure datuek H1 berresten dute.
|
2023
|
|
Ikerlan honen helburua, hain zuzen ere, Ocean i3 proiektuan enplegagarritasunean laguntzen duten zehar konpetentzien garapenean ikasleek eta irakasleek duten pertzepzioa aztertzea izan da. Emaitzek erakutsi dutenez, proiektuan parte hartzeak enplegagarritasunean
|
modu
positiboan eragiten duten zehar konpetentzien garapenean lagundu die parte hartzaileei, hala nola talde lanean, ikuspuntu berriak ezagutzean, komunikazioan, autonomian, gatazka konplexuen ebazpenean eta moldagarritasunean.
|
|
Aplikazio sozialari dagokionez, ikerketa honekin mendekotasunari buruz pertso nek dituzten pentsamoldeak eta portaerak ulertzeko ikuspegi kokatua eskaintzen dugu, eta maiz gatazkatsuak izan ohi diren zahartze eta zaintza prozesuak
|
modu
positiboagoan kudeatzea ahalbidetu (Foster eta Walker, 2015; Montgomery et al., 2017). Azkenik, emaitzetan aurkeztutako gaiek gako batzuk eman ditzakete dagoeneko Gipuzkoan zaintza ekosistemen inguruan pil pilean dauden erronka soziopolitikoei heltzeko eta Covid testuinguruan nabarmen azaleratu diren auziak kolektiboki eztabaidatzeko (Comas d' Argemir eta Bofill Poch, 2021; Gipuzkoako Foru Aldundia, 2022; Usurbilgo udala, 2021), besteak beste:
|