Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 23

2009
Modu positibo batean gehien deskribatu egin den populazioa latinoamerikarra eta Ekialdeko Europakoa izan da. Latinoamerikatik datorren kolektiboarekiko irudikapen adostuek jatorriari, izaera alaiari eta ezaugarri positiboei erreferentzia egiten diete.
2010
‎Erakundeetan galdutako konfiantzak zerikusia du, noski, baina baita denbora azeleratuaren eskutik ezin bizkorrago geratzen ari diren aldaketek eta haiekin lotutako kultura eta herrien nahasketek ere. Bigarren globalizazioaren intelektualek, lehenengokoen antzera, asmatu dute anabasa modu positiboan izendatzeko berba: kultur aniztasuna.
2011
‎Protagonista gehienak neska gazte famatuak antzezteaz gain, aztertu diren teleserie guztietan ospetsu izatea, arrakasta edukitzea oso modu positiboan baloratzen dira, entzutetsua eta aberatsa izatearen garrantzia nabarmenduz. Esandakoaren erakusgarria da, Sunny entre estrellas telesailaren «High school miserable» kapitulua13 Bertan pertsonaiak (aktoreak dira fikzioan ere) telebista produkzio etxe batentzat ari dira lanean eta aldarrikatzen dituzten eskaera batzuk bertan behera uztea erabakitzen dute, zuzendaritzaren errepresalien ondorioz kaleratzearen beldur direlako eta ospea galtzeari dioten beldurragatik.
2012
‎Jendearen alde positiboak aintzat hartzen ditu eta, ondorioz, haiengandik onena espero du. Etorkizuneko aldaketak modu positiboan ikusten eta hartzen ditu.
Modu positiboan
Modu positiboan
Modu positiboan
2014
‎Ikasmoldea ikaskuntza testuinguruaren hautematearekin ere lotuta dago. Egiaztatu denez, testuingurua modu positiboan hautemateak erlazio zuzena du ikasmolde sakonarekin eta alderantzizko erlazioa azaleko ikasmoldearekin (Entwistle, McCune eta Hounsell, 2002, Jackling, 2005).
‎Azkenik, ikasmoldeak lotura dauka ikasleek zeharkako konpetentzien garapenari buruz duten hautematearekin. Ikasmolde sakona lotzen da modu positiboan garapenaren hautematearekin eta azaleko ikasmoldea modu negatiboan (Kreber, 2003; Wilson, Lizzio eta Ramsden, 1997).
2015
‎Aurreko hainbat ikerkuntzak agertu bezala, emakumeek kiroletan parte hartzeko harremanak nahitaezko faktore dira (Frake, 2008; Wellard, 2006). Kideen arteko harreman horiek gehienetan modu positiboan eragiten dute. Kirol tradizionaletan, besteak beste, herri kiroletan, emakumeek bertan jarduteko garrantzia du lagunarteak edo egiten den kirolaren talde izaerak (Egibar eta Garai, 2009).
‎Hark azaldu zuenez, bertsolariari oholtzaren erdian jartzeko, nabarmentzeko, barrea eragiteko eta ozen abesteko eskatzen zaio, baina emakumea ez da horretarako hezten, ondorioz, deseroso sentitzen da oholtza gainean. Horren aurrean, emakume kontzientzia modu positiboan ulertu behar dela dio.
‎Horrek emakume presoen kasuan garrantzi berezia du, kondenaturik dauden emakumeen zigor denbora gizonezkoena baino luzeagoa izan ohi baita (Gallego, Cabrera, Rios eta Segovia, 2010). Kirola denbora erretzeko erreminta eraginkorra dela adierazi dute elkarrizketatuek, aldi berean euren bizi kalitatean modu positiboan eragiten duelarik. Espetxean igaro beharreko aldia leunagoa suertatu ahal zaie egunak azkarrago pasatuz gero, psikologikoki hobeto egoten lagunduz.
‎«Politiko»ek, berriz, salatu eta eurentzako aukera berdinak aldarrikatzen zituzten. Emakume preso orok kartzelan emakume eta kirolari izateak zenbait ondorio zituela antzematen zuten, baina kasu guztietan modu positiboan ikusten zuten, zerbait ona egingo balute bezala, probetxuzkoa.
2018
‎Horietako gehienek androgenoetan jarri dute arreta, eta batez ere testosteronan, agresioarekin sendoen erlazionatu den hormona delako. Hormona hori modu positiboan erlazionatu da portaera agresiboarekin (Archer, 2006; Pavlov et al., 2012). Beste aldetik, estrogenoak kontuan hartu izan dira gehien bat emakumeen agresibitatea azaltzerakoan, baina oso informazio gutxi dago lotura horri buruz eta dagoenak nahasia eta kontrajarria dirudi (Finkelstein et al., 1997; Glaude, 1991). Azkenik, kortisola, testosterona bezala, oso erlazionatua izan da portaera agresiboaren maila altuekin (Denson et al., 2013), eta bai modu positiboan (Welker et al., 2014; Denson et al., 2013; Azurmendi et al., 2016) bai negatiboan erlazionaturik dagoela aurkitu da (Platje et al., 2015).
‎Hormona hori modu positiboan erlazionatu da portaera agresiboarekin (Archer, 2006; Pavlov et al., 2012). Beste aldetik, estrogenoak kontuan hartu izan dira gehien bat emakumeen agresibitatea azaltzerakoan, baina oso informazio gutxi dago lotura horri buruz eta dagoenak nahasia eta kontrajarria dirudi (Finkelstein et al., 1997; Glaude, 1991). Azkenik, kortisola, testosterona bezala, oso erlazionatua izan da portaera agresiboaren maila altuekin (Denson et al., 2013), eta bai modu positiboan (Welker et al., 2014; Denson et al., 2013; Azurmendi et al., 2016) bai negatiboan erlazionaturik dagoela aurkitu da (Platje et al., 2015).
2019
‎Hori horrela, pentsatzekoa da sekuentzia didaktikoaren metodologiak modu positiboan eragin duela ikasleen komunikazio gaitasunean. Edonola ere, azpimarratu nahi genuke aurrerapen aztarnak ikasle batzuengan besteengan baino nabarmenagoak direla, eta aztarna horiek sendotzeko eta finkatzeko, ez dela nahikoa izan sekuentzia didaktiko bakarrarekin.
‎Ondorioz, ikerketa honen emaitzek zera nabarmentzen dute: populazio errefuxiatuaren egoera ezagutzera, egoera horren kausen inguruan hausnartzera eta fenomeno horren aurrean administrazio publikoaren gestioa azaltzera zuzendutako sentsibilizazio ekintzek talde arteko emozio eta jarrerak modu positiboan alda ditzaketela. Emaitzetan ikusten den bezala, ikasleek bisita gidatuetan parte hartu ondoren errefuxiatuekiko dituzten emozioak eta jarrerak positiboki aldatzen dira.
‎Lotsa ezkutatzeko saiakerekin lotzen da (Tangney, Stuewig eta Mashek, 2007), baina bidegabeko ekintza bat berezko taldeak egiten duenean, konpontzeko saiakerekin lotu daiteke (Wicker, Payne eta Morgan, 1983). Horren harira, emozio moral hauen agerpenak eta Europarekiko identifikazio baxuak integraziorako aldeko jarrerak bultza zitzaketen, eta, integrazio jarreren bitartez, europar identitatea ere modu positiboagoan agertu.
2021
‎Ildo beretik, Juan Carlos Alonsok (2006) azpimarratzen du haurrak fikzioaren bidez hobeto ulertzen duela errealitatea eta, halaber, garapen psikoafektiboan modu positiboan eragiten dutela ipuinek. Dioenez," ipuin klasikoak psikodramak dira, errepresentazio metaforikoak.
2022
‎Bitartekaritza ereduak, kultura berritzailearen eta taldearen ingurune hurbileko portaera berritzailearen arteko harremanean, parte hartzearen aldagaiaren bitartekotza partziala erakusten du; eredu horrek ingurune hurbileko jokabide berritzailearen bariantzaren% 15 (15, p=. 05) azaltzen du. Lehenengo momentuko kultura berritzaileak bigarren momentuko erabakiak hartzean parte hartzea aurreikusten du modu positiboan (p=. 35, p. 01), eta, gainera, bigarren momentuko jokabide berritzailearekin ere modu positiboan erlazionatuta dago (p=. 31, p. 01). Guztizko, zeharkako eta zuzeneko efektuei dagokienez, zeharkako efektua estatistikoki esanguratsua dela ikus daiteke(. 11, p=. 03). Bestalde, eragin totala(. 34, p=. 01) efektu zuzena baino handiagoa da(. 23, p=. 04), nahiz eta hori esanguratsua izan, eta... Beraz, gure datuek H1 berresten dute.
‎Bitartekaritza ereduak, kultura berritzailearen eta taldearen ingurune hurbileko portaera berritzailearen arteko harremanean, parte hartzearen aldagaiaren bitartekotza partziala erakusten du; eredu horrek ingurune hurbileko jokabide berritzailearen bariantzaren% 15 (15, p=. 05) azaltzen du. Lehenengo momentuko kultura berritzaileak bigarren momentuko erabakiak hartzean parte hartzea aurreikusten du modu positiboan (p=. 35, p. 01), eta, gainera, bigarren momentuko jokabide berritzailearekin ere modu positiboan erlazionatuta dago (p=. 31, p. 01). Guztizko, zeharkako eta zuzeneko efektuei dagokienez, zeharkako efektua estatistikoki esanguratsua dela ikus daiteke(. 11, p=. 03). Bestalde, eragin totala(. 34, p=. 01) efektu zuzena baino handiagoa da(. 23, p=. 04), nahiz eta hori esanguratsua izan, eta, bitartekaritza partziala dagoela ondorioztatzen da. Beraz, gure datuek H1 berresten dute.
2023
‎Ikerlan honen helburua, hain zuzen ere, Ocean i3 proiektuan enplegagarritasunean laguntzen duten zehar konpetentzien garapenean ikasleek eta irakasleek duten pertzepzioa aztertzea izan da. Emaitzek erakutsi dutenez, proiektuan parte hartzeak enplegagarritasunean modu positiboan eragiten duten zehar konpetentzien garapenean lagundu die parte hartzaileei, hala nola talde lanean, ikuspuntu berriak ezagutzean, komunikazioan, autonomian, gatazka konplexuen ebazpenean eta moldagarritasunean.
‎Aplikazio sozialari dagokionez, ikerketa honekin mendekotasunari buruz pertso nek dituzten pentsamoldeak eta portaerak ulertzeko ikuspegi kokatua eskaintzen dugu, eta maiz gatazkatsuak izan ohi diren zahartze eta zaintza prozesuak modu positiboagoan kudeatzea ahalbidetu (Foster eta Walker, 2015; Montgomery et al., 2017). Azkenik, emaitzetan aurkeztutako gaiek gako batzuk eman ditzakete dagoeneko Gipuzkoan zaintza ekosistemen inguruan pil pilean dauden erronka soziopolitikoei heltzeko eta Covid testuinguruan nabarmen azaleratu diren auziak kolektiboki eztabaidatzeko (Comas d' Argemir eta Bofill Poch, 2021; Gipuzkoako Foru Aldundia, 2022; Usurbilgo udala, 2021), besteak beste:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia