Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2011
‎Bestelako datuak ematen dira 3 aldiz argitaletxea berria dela esaten da birritan, eta eragilea egilea bera dela behin. Agente eragilea modu negatiboan 7tan aurkitu dugu, dela edizioan akatsak daudela aipatzen dutelako kritikek, edo bestelakoak jartzen dituztelako agerian, adibidez: akats ortografikoak, irizpide ezberdintasunak edo itzultzailearen izena ez agertzea.
2021
‎Ikaslearen errendimenduan modu negatiboan eragiten duen tentsioa sortzen dute.
‎Eta, pentsa daitekeenez, baliabide ezak ez die liburuei soilik eragiten. Lan-postuen behin behinekotasunari ere modu negatiboan eragiten dio baliabide eskasiak, eta horrek irakaslea erabat baldintzatzen du zentzu askotan, bai profesionalean, bai pertsonalean, baina baita ikastetxeen antolaketa eta bertan aurrera eraman nahi den jarduna ere. Egoera hau bereziki gordina da ordezko gisa lan egiten duten irakasleen kasuan.
‎Hortaz, horrek literaturarekiko harreman eta jarrera jakin bat hartzera eramaten ditu nerabeak horri eskainitako azpiatalean ikusiko dugun legez. Harremana positiboa ez bada, eta horrek identifikazio, atxikimendu eta zaletasun eza badakar, literatura eta bere irakaskuntza gazteen ongizatean eta garapen emozionalean modu negatiboan eragingo duten elementuak izango dira. Elkarrizketatuek diotenez (BIR1, HIR1, GIR1, LIR1, MIR1, AIR1, IIR2, EIAE2), literaturak emozio eta sentimendu negatiboak eragiten dizkie ikasleei, eta modu berezian euskal literaturak, eta" gaitzespena"," asperdura" eta" gorrotoa" eragiten diela zehazten dute.
‎" Nire lehengusinak edo lagun batzuek uzten dizkidate haiek irakurritako liburuak nik irakurtzeko" (GL). Lagunartean gertatzen denak ere alderdi desberdinetan eragin handia duela esan daiteke; haatik, etxean irakurtzeko ohitura eraiki eta horri eutsi dionari lagunartean irakurtzeko ohitura edo zaletasuna ez izateak modu negatiboan ez diola eragiten ondoriozta daiteke, parte hartzaileen artean, behintzat. Hau da, etxean irakurtzeko ohitura dagoela eta haiek ere zaleak direla askok aitortzen dute, lagunartean ohitura zabalduta ez dagoela onartzen duten arren.
‎Baina, hori guztia aldatuz joan dela onartu du; izan ere, literatura pisu soziala galduz joan dela uste du NE1 ek, baita euskal kulturan zuen zentralitate hori ere, edo gutxienez, ezin duela berdin aldarrikatu. Hala ere, azken hau ez du modu negatiboan baloratzen hor irabazi duten beste esparru batzuk daudelako, musika, bertsolaritza edota antzerki mundua, besteren artean. Bere ustetan, aipatutako diziplina horiek zein beste batzuek ere lehen literaturarena zentzu hertsian ulertuta soilik zen espazioa okupatu dute, dioenez" zorionez"," aberastu delako panorama".
‎Bueno, hori da gure lana, ezta?" (EIAE3). Izan ere, EIAE3 ren iritzian," garai bateko metodologia klasikoak" ikasleei urrun geratzen zaizkie, eta arestian esandakoari gehituta, horrek ikasleen motibazioan eta interesean modu negatiboan eragiten du, hortaz. Hori horrela, bere ikasgai oso bat, kasu honetan literatura, site baten bidez, ordenagailuz huts hutsean eta POI erabiliz lantzen duela azaltzen du MIR1 ek.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia