2011
|
|
Bestelako datuak ematen dira 3 aldiz argitaletxea berria dela esaten da birritan, eta eragilea egilea bera dela behin. Agente eragilea
|
modu
negatiboan 7tan aurkitu dugu, dela edizioan akatsak daudela aipatzen dutelako kritikek, edo bestelakoak jartzen dituztelako agerian, adibidez: akats ortografikoak, irizpide ezberdintasunak edo itzultzailearen izena ez agertzea.
|
2021
|
|
Ikaslearen errendimenduan
|
modu
negatiboan eragiten duen tentsioa sortzen dute.
|
|
Eta, pentsa daitekeenez, baliabide ezak ez die liburuei soilik eragiten. Lan-postuen behin behinekotasunari ere
|
modu
negatiboan eragiten dio baliabide eskasiak, eta horrek irakaslea erabat baldintzatzen du zentzu askotan, bai profesionalean, bai pertsonalean, baina baita ikastetxeen antolaketa eta bertan aurrera eraman nahi den jarduna ere. Egoera hau bereziki gordina da ordezko gisa lan egiten duten irakasleen kasuan.
|
|
Hortaz, horrek literaturarekiko harreman eta jarrera jakin bat hartzera eramaten ditu nerabeak horri eskainitako azpiatalean ikusiko dugun legez. Harremana positiboa ez bada, eta horrek identifikazio, atxikimendu eta zaletasun eza badakar, literatura eta bere irakaskuntza gazteen ongizatean eta garapen emozionalean
|
modu
negatiboan eragingo duten elementuak izango dira. Elkarrizketatuek diotenez (BIR1, HIR1, GIR1, LIR1, MIR1, AIR1, IIR2, EIAE2), literaturak emozio eta sentimendu negatiboak eragiten dizkie ikasleei, eta modu berezian euskal literaturak, eta" gaitzespena"," asperdura" eta" gorrotoa" eragiten diela zehazten dute.
|
|
" Nire lehengusinak edo lagun batzuek uzten dizkidate haiek irakurritako liburuak nik irakurtzeko" (GL). Lagunartean gertatzen denak ere alderdi desberdinetan eragin handia duela esan daiteke; haatik, etxean irakurtzeko ohitura eraiki eta horri eutsi dionari lagunartean irakurtzeko ohitura edo zaletasuna ez izateak
|
modu
negatiboan ez diola eragiten ondoriozta daiteke, parte hartzaileen artean, behintzat. Hau da, etxean irakurtzeko ohitura dagoela eta haiek ere zaleak direla askok aitortzen dute, lagunartean ohitura zabalduta ez dagoela onartzen duten arren.
|
|
Baina, hori guztia aldatuz joan dela onartu du; izan ere, literatura pisu soziala galduz joan dela uste du NE1 ek, baita euskal kulturan zuen zentralitate hori ere, edo gutxienez, ezin duela berdin aldarrikatu. Hala ere, azken hau ez du
|
modu
negatiboan baloratzen hor irabazi duten beste esparru batzuk daudelako, musika, bertsolaritza edota antzerki mundua, besteren artean. Bere ustetan, aipatutako diziplina horiek zein beste batzuek ere lehen literaturarena zentzu hertsian ulertuta soilik zen espazioa okupatu dute, dioenez" zorionez"," aberastu delako panorama".
|
|
Bueno, hori da gure lana, ezta?" (EIAE3). Izan ere, EIAE3 ren iritzian," garai bateko metodologia klasikoak" ikasleei urrun geratzen zaizkie, eta arestian esandakoari gehituta, horrek ikasleen motibazioan eta interesean
|
modu
negatiboan eragiten du, hortaz. Hori horrela, bere ikasgai oso bat, kasu honetan literatura, site baten bidez, ordenagailuz huts hutsean eta POI erabiliz lantzen duela azaltzen du MIR1 ek.
|