Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2000
‎Atxikimenduaren eta psikopatologiaren arteko harremanak bi modu ezberdinetan uler daitezke:
‎Teoria hauen oinarria, ezagutzarensorreran bi motatako faktoreren arteko elkarreraginkortasuna behar dela onartzeada: gizabanakoarengan dagoen kognizioa (eredu ezberdinetan, kognizioa ere modu ezberdinean ulertuz) bat eta gizabanakoarengandik kanpo dagoen errealitateabestea. Honen irudia ondokoa izan daiteke:
‎Egungo zientziagintzan aztertzen den edozein gai modu anitzean kontsideratu behar da. Hori, berriz ere, modu ezberdinetan uler daiteke: zenbait azpigaiz osatua, alde batetik, eta zenbait ondoko edo gertuko gairekinlotuta, bestetik. Adibidez, hizkuntza oro har hartuta, honako hauek bereiz daitezkegaiaren barruan:
2007
‎hizkuntzak oroipenean, asoziazioetan, etab., eragina du1525 Dirudienez, Whorf-en testuetan badago hiru bertsioak haren jatortzat oinarritzeko adina material. Bestalde, kontuz ibiltzekoa da, interpreteek modu ezberdinetan ulertu baitute, hark zer ulertzen zuen pentsamenduarekin, edo zer hautemapenarekin (hautemapen edo pertzepzioarekin seguru asko klasifikazioa ulertu behar omen da) 1526, etab. G. Mounin ek Whorf-en lau postura bereizten ditu:
2009
‎Talde nortasuna eta kultura bereiztu ahal izateko adibide ezin hobea, euskal nortasuna bera daukagu. Erramun Baxokek eta beste hainbatek argitaratutako lan eskerga batean argi ikusten da euskal nortasuna oso modu ezberdinetan ulertzen dela Euskal Herriko lurraldeen arabera (Baxok et al. 2006). Hartara, Euskal Autonomi Erkidegoan inor euskal herritartzat hartzeko lehenesten diren baldintzak bertan bizitzea eta hala izateko borondatea dira.
2012
‎Aldagai hau ere azterketa soziolinguistiko askotan ikertu ohi da, adina eta sexua baino gutxiagotan bada ere. Ikasketa maila modu ezberdinetan ulertu eta formulatua ageri da soziolinguistikako lanetan. Guk erreferentziatzat Moya eta Garcíaren lanak (1995) hartu ditugu eta, haiek bezala, hiru ikasketa maila bereizi ditugu:
2013
‎Gaur nabarmendu nahi dudana da bi sistemak modu ezberdinean bizi dituztela erabiltzaileek. Erabiltzaileak modu ezberdinean hartzen du parte eta, ondorioz, modu ezberdinetan ulertzen ditu. Esango dut, bide batez, erosotasunari dagokionez nik ez dudala ezberdintasun handirik nabaritu.
2014
‎Lan prozesuaren amaieran ikerketa honen hasierako helburu eta hipotesietatik dezente aldendu den gaia topatu da. Hizkuntzaren inguruan antolatzen diren sozio ekosistema bakoitzak lurraldea modu ezberdinean ulertzen duela, sozio ekosistema bakoitzak bere modura bizi du eta modu ezberdinean kudeatzen du lurraldea.
2015
‎Matxalen Legarreta (Igorre, 1977) EHUko Soziologiako irakasleak datuen hausnarketa orokorra egin du, eta berdintasunaren ikuspegitik ere zenbait alor aztertu ditu.Inkestak familiaren trinkotzea islatzen du, baina, aldi berean, gizarte mailako loturen nolabaiteko galera. Komunitatearen ahultzeaz hitz egin al daiteke. Familiak berak gizarte ingurumena osatzen duela hausnartu daiteke; alegia, modu ezberdinetan uler daiteke eremu hori. Elkarteetan parte hartzeko ekimen handia dagoela ikus daiteke inkestan, eta hori gizartearen parte hartzearen isla dela.
2017
‎Batzuek eta besteek, janzkera eta ohiturak ez ezik, pentsaera, jokaera eta antolamendua ere ezberdinak zituzten. Denek askatasunaren alde borrokatzen ziren, baina modu ezberdinez ulertzen zuten askatasun hori: mexikarrak oinarrizko senak eta bizipenak gidatuta borrokatzen ziren, eta Dibisiokoen borroka hausnartuagoa zen eta interes jakinek gidatua:
2019
‎Aipatutako definizio denei erreparatuta, zera ondoriozta daiteke: modu ezberdinetara ulertu arren, guztiak botere sistemen artean sortzen diren elkarrekiko lotura konplexuen inguruan mintzo dira. Horretaz gain, une bakoitzean, testuinguru bakoitzean eta pertsona bakoitzarengan ezberdin eragiten dutela eta horrela aztertu behar direla diote.
2023
‎Ikerketa honetan parte hartutako irakasleek eta ikasleek enplegagarritasunaren lanketaren garrantziari buruz iritzi ezberdinak dituzte. Parte hartzaileek enplegagarri tasunaren kontzeptua modu ezberdinetan ulertzen dute. Ikasleen kasuan,
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia