2000
|
|
Egia da talde horiek emanaldi kopuru handi samarra bermatzen dutela gehienetan, baina aktoreak milaka kilometro egiten hasi dira askotan emanaldi bakarra eskaini eta berriz ere bueltan etortzeko. Eta ez dirudi bizimodu horri luze eusteko
|
modurik
dagoenik. Are gehiago aktore horiek berak Estatu espainiarreko ikus entzunezko komunikabideetako dramatikoan gero eta errazagoa dutenean sarbidea.
|
2003
|
|
Beraz, eremu asko ditugu eginkizun, erdizka edota hala moduz bideratuta, horiei guztiei heldu genieke, apika, ahalik lasterren, bateratuen eta ondoen, etsipenean erori aurretik, itzuri egiteko
|
moduan
egongo ez ginatekeen egungo dinamika indartu aurretik.°
|
2005
|
|
Bi
|
modu
zeuden hara joateko. Oinez edo poliziari deituta.
|
2006
|
|
Dena ez da esan behar erakusteko: " Nik hau erakutsi dizuet era honetan, baina ez dakizue ondo zenbat jende, zenbat gau diferente eta zenbat esateko
|
modu
dagoen!". Horixe Izagirrek dioena, Jose Luis Otamendiren aburuz (ikus Izagirreren elkarrizketa osoari Otamendik idatzitako epilogoa www.berria.info helbidean).
|
|
Jakina, esan daiteke, abertzaleen artean bederen, azken hamarkadatan inork ez duela inoiz paradigma hori ontzat eman erradikalki eta bere osotasunean, baina garbi dago ere ez dela
|
modurik
egon paradigma alternatiborik eskaintzeko. Ondorioz, euskal literaturaren egilerik distirantenak, hots, argi eta garbi ruralak ez zirenak (Etxepare, Leizarraga, Oihenart...) salbuespen gisa tratatu izan dira sistematikoki.
|
2008
|
|
Auzi hori ulertzeko, premisa honetatik abiatu behar dugu: immigrazioaren diskurtso guztiek tradizioan bilatzen dituzte haren kudeaketak sortzen dituen galderei erantzuteko baliabideak.22 Arazoa da, Katalunian, tradizio hori ulertzeko bi
|
modu
daudela, hots, egungo etorkinen presentzia (Europako Batasunetik kanpo eta garapen bidean dauden herrialdeetakoak, batik bat) bi modutara interpreta litekeela: etorkinen bigarren olatu gisa (lehena 60ko hamarkadakoa litzateke, testuinguru ez demokratikoan, batik bat Espainia hegoaldetik eta Aragoitik etorria:
|
|
Kritika horien karietara, David Chalmers ek kontzientziaren azterketan" arazo errazak" eta" arazo zailak" bereiztea proposatu du. Lehenak aurrerago aipatutako prozesu psikikoak bilduko lituzke (informazio sentsoriala, arreta eta oroimenaren prozesamendua), eta neurozientziak hori aztertzeko
|
moduan
egongo lirateke. " Arazo zailak", berriz, azaldu luke nola prozesu fisikoek, neuronen jarduerak edota neurotransmisore isurketak, esperientzia subjektiboa ekoizten duten.
|
|
Eman dezagun, hala ere, aurreko ondorio guztiak onartzen ditugula eta bioerregaien aldeko apustua egin egiten dugula. Orain petrolio deribatuen bidez asetzen ditugun energia premiak asetzeko
|
moduan
egongo al gara. Erantzuna ezezko biribila da.
|
2009
|
|
Marshall McLuhan en (1964) hitzetan," (komunika) bidea da mezua". Etikaren funtsezko auziak errealitatearen arabera jokatzeko
|
moduari
dagozkiola ikusirik, badaude zioak informazioaren teknologiek nolako errealitatea sortu eta erakusten duten aztertzeko. Halaber, badago premia gizabanako bakoitzak askatasunaren zer nolako ikuspegia duen analizatzeko.
|
|
Egoera horretan, Hego Euskal Herriko euskaldunen aldean ageriko desorekaz gain, beste desoreka bat ondorioztatzen da: " erabaki" desoreka, erabakiak hartzeko
|
moduari
dagokiona, euskal lurraldeei eragingo dieten erabaki garrantzitsuenak Pauen hartuko baitira (Pirinio Atlantikoetako Kontseilu Nagusian) edo Bordelen (Akitaniako Eskualdean). Erabakigunearen eta nortasun kulturalaren arteko distortsio hori onartu egin da, inplizituki onartu ere, Frantziako Errepublikaren markoan, egitura espezifikoak sortu baitira antolakuntza mota horrek eragiten dituen ondorioak murrizteko asmoz.
|
|
Historian zehar politikoki egituratzeko hainbat
|
modu
egon dira (inperioa, hiri estatua...), eta nazio estatua horietako bat da, azken mendeetan arrakasta nabarmena izan duena. Europako Erdi Aroaren hondarrean sortu zen, eta poliki poliki bestelako politika modu batzuei gailendu zitzaien, bereziki inperioaren ideiari.
|
2010
|
|
Euskal Herria hainbat herrialdetatik jasotzen ari den immigrazioa eztabaida eta gogoeta iturri agorrezina da azkeneko urteotan.1 Gai asko dago ezbaian, eta horietako bat gure gizartean integratzeko
|
moduari
dagokio. Immigrazio hori ez da, ordea, gure herriak jasotzen duen lehena, ezta, momentuz, garrantzitsuena ere.
|
2011
|
|
Adibide bat baino ez da; beste hainbat premia ere jorratzeko
|
modua
egongo litzateke; horrek laguntza handia ekarriko lioke euskaraz ari denari, teknikari, administrari, normalizatzaile edo itzultzaile izan.
|
|
Hizkuntza politika egiteko bi
|
modu
daude: araua eta laguntza.
|
|
Esateko
|
moduari
dagokiola, urtetan ezin izan da argi hitz egin, zeharka edo baizik. Berma daiteke, dagoeneko, esatea guztiz librea dela?
|
2012
|
|
Galderarekin batera ikusle aktoreen arteko murrua altxatu zen: galderaren xinpletasun gehiegizkoak, hiru orduz ikusle pasibo
|
moduan
egon eta gero konplexutasun handiko eztabaida batean rol aktibo bat inposatu nahi izateak, giro arrotz eta pertsona ezezagunez inguraturik, guztiak lagundu zuen saiakeraren porrotean. Antzerki taldearen esperientziarengatik ez balitz, aktoreen artean eztabaida hasi eta zertxobait piztea lortu zutenak, isiltasuna eta deserosotasuna izango zen nagusi.
|
2013
|
|
Itxura guztien arabera, eragite hori sakonagoa litzateke arestian aipaturiko bi kasu horiek baino. Eragite horrek mundua ikusteko
|
moduari
dagokion desadostasuna ekarriko luke, hautematea izan baitaiteke pentsamenduaren lehenengo aztarna, errealitatearen lehenengo errepresentazioa (eta, itxura guztien arabera, badaude hizkuntzarik ez duten eta hautematen duten animaliak). Prinzek aipatzen du koloreen hautematearen kasua.
|
|
Lehenik, sentiberatasun hori kristautasunean presente egon da betidanik; postmodernitateak, beharbada, hori birgogoratzeko balio dezake, baina lur berriaren aurkikuntzarik ez dago planteamendu horretan. Bigarrenik, postmodernitatearen ekarpena sentiberatasun hori bizitzeko
|
moduan
egon liteke; baina susmatzen dugu postmodernisten bizimoduan ez dagoela bizitza burgesetik kanpoko proposamen sinesgarririk. Hirugarrenik, postmodernitatetik jasotzen den kritika ulertzen den arabera, zauri etikoa sakontzeko arriskua dago; beraz, fedearen ondorio etikoak ateratzen dira pobreekin identifikatuz, baina horrek ez dakar berez fedearen esperientzia; ildo horretatik, lehenago ere aipatutako zelotismoaren joera berriro agertzen zaigu.
|
2014
|
|
Arte plastikoen Velazquez saria eta Cervantes letretakoa jaso dituzte, hurrenez hurren. Sariak onartzeko ere, ordea, moduak eta
|
moduak
daude: Esther Ferrerrek Woody Allenen estrategia hautatu du (take your money and run), eta" Ez dakit zergatik eman didaten" esan ostean, Wert ministroarekin argazki berean ateratzeko asmorik ez duela adierazi.
|
2016
|
|
Plaza publikoa hartzeko moduak eta
|
moduak
daude. Toberena da bat, formatu handikoa, gai publikoak mintzagai, gizon ahotsez maizegi.
|
2017
|
|
Are gehiago, aitortzen hasita, aitortu behar dut neure burua gutxietsi ordez, gainontzekoak jende sinplea zirela pentsatzen nuela. Idiota izateko mila
|
modu
daude, horra bat.
|
2018
|
|
Bigarren auzia, eta hau obsesio are pertsonalagoa da agian, literaturaz aritzeko dugun
|
moduari
dagokio. Literatura eta liburugintza airoski parekatzen ditugu prentsan eta diskurtso publikoetan.
|
2019
|
|
Carol Gilligan psikologo sozialaren arabera, gure kulturan etika ulertzeko bi
|
modu
daude: bata, justiziaren etika, eskubide unibertsalak dituena oinarri; eta, bestea, zaintzaren etika, jendearen zaintzatik eta arduratik abiatzen dena.
|
|
zein askatasun edo kontrol esparru utzi; zenbat aukera eskaini apropiaziorako eta kolaboraziorako; zenbateko babes, itxitasun edo irekitasun mailak sortu; zer arautu eta zer debekatzen den; hierarkiak non eta nola ezarri; zein leku hartzen duen konfortak beste balioen aurrean. Galdera horien erantzunetan, harremantzeko
|
moduak
daude inplikaturik, nolako harremana ezartzen dugun maite dugunarekiko eta nola eragiten dugun harreman afektiboekin. Etsenplu sinplifikatu bat, esan nahi dena ulerkor egiteko:
|
2020
|
|
Tonu kaustikoagoan zuen aldarri heriotza duina Joan Mari Irigoienek Gabonen bezperan: zer
|
moduz
zegoen galdetu zion kazetariak," hilzorian, bestela ondo", erantzun zuen (Berria,). Ezintasun izateari uztea nahi badugu, heriotzaren ezinbestekotasuna eta haren aurreko ezinegona iruditeria utopikoan sartu ditugu.
|
|
Hiru
|
modu
egon daitezke deskribatzeko non gauden. Bat, bizi duguna" oso larria da":
|
2021
|
|
Zahartu naizela badakit, gauzak geldoago egiten ditudala, baina... ez. Lagun batek esan zidan inor zaintzeko
|
moduan
egotea poz handia dela, eta uste dut hori horrela dela.
|
2023
|
|
Artikulu honetan, praktikan ikasi dugunetik abiatuta, antzeko proiektuetarako diseinu gako batzuk partekatuko ditugu. Gako horiek desiderata izendatu dugun zerbaiten barruan bildu ditugu, Olentzerori zuzendutako gutun bat balitz bezala, Jakin 257 maiatza abuztua argitasun nahikoa baitugu zer nahi dugun adierazteko, baina zalantza gehiago ditugu horrelako proiektuetan ageri den konplexutasunari heltzeko
|
moduari
dagokionez.
|
|
Dagoeneko funtzio hori betetzen dute jatorrizko herri askok. Lurraldearekin harremanak izateko eta gizartea antolatzeko hainbat
|
modu
daudela gogorarazten digute, aberastasun hori arriskuan dagoen arren. Gainera, oso litekeena da etorkizunean giza jarduerak birlokalizatzea, hurbilago eta astiroago bizitzea.
|