Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 29

2000
‎Egia da talde horiek emanaldi kopuru handi samarra bermatzen dutela gehienetan, baina aktoreak milaka kilometro egiten hasi dira askotan emanaldi bakarra eskaini eta berriz ere bueltan etortzeko. Eta ez dirudi bizimodu horri luze eusteko modurik dagoenik. Are gehiago aktore horiek berak Estatu espainiarreko ikus entzunezko komunikabideetako dramatikoan gero eta errazagoa dutenean sarbidea.
2003
‎Beraz, eremu asko ditugu eginkizun, erdizka edota hala moduz bideratuta, horiei guztiei heldu genieke, apika, ahalik lasterren, bateratuen eta ondoen, etsipenean erori aurretik, itzuri egiteko moduan egongo ez ginatekeen egungo dinamika indartu aurretik.°
2005
‎Bi modu zeuden hara joateko. Oinez edo poliziari deituta.
2006
‎Dena ez da esan behar erakusteko: " Nik hau erakutsi dizuet era honetan, baina ez dakizue ondo zenbat jende, zenbat gau diferente eta zenbat esateko modu dagoen!". Horixe Izagirrek dioena, Jose Luis Otamendiren aburuz (ikus Izagirreren elkarrizketa osoari Otamendik idatzitako epilogoa www.berria.info helbidean).
‎Jakina, esan daiteke, abertzaleen artean bederen, azken hamarkadatan inork ez duela inoiz paradigma hori ontzat eman erradikalki eta bere osotasunean, baina garbi dago ere ez dela modurik egon paradigma alternatiborik eskaintzeko. Ondorioz, euskal literaturaren egilerik distirantenak, hots, argi eta garbi ruralak ez zirenak (Etxepare, Leizarraga, Oihenart...) salbuespen gisa tratatu izan dira sistematikoki.
2008
‎Auzi hori ulertzeko, premisa honetatik abiatu behar dugu: immigrazioaren diskurtso guztiek tradizioan bilatzen dituzte haren kudeaketak sortzen dituen galderei erantzuteko baliabideak.22 Arazoa da, Katalunian, tradizio hori ulertzeko bi modu daudela, hots, egungo etorkinen presentzia (Europako Batasunetik kanpo eta garapen bidean dauden herrialdeetakoak, batik bat) bi modutara interpreta litekeela: etorkinen bigarren olatu gisa (lehena 60ko hamarkadakoa litzateke, testuinguru ez demokratikoan, batik bat Espainia hegoaldetik eta Aragoitik etorria:
‎Kritika horien karietara, David Chalmers ek kontzientziaren azterketan" arazo errazak" eta" arazo zailak" bereiztea proposatu du. Lehenak aurrerago aipatutako prozesu psikikoak bilduko lituzke (informazio sentsoriala, arreta eta oroimenaren prozesamendua), eta neurozientziak hori aztertzeko moduan egongo lirateke. " Arazo zailak", berriz, azaldu luke nola prozesu fisikoek, neuronen jarduerak edota neurotransmisore isurketak, esperientzia subjektiboa ekoizten duten.
‎Eman dezagun, hala ere, aurreko ondorio guztiak onartzen ditugula eta bioerregaien aldeko apustua egin egiten dugula. Orain petrolio deribatuen bidez asetzen ditugun energia premiak asetzeko moduan egongo al gara. Erantzuna ezezko biribila da.
2009
‎Marshall McLuhan en (1964) hitzetan," (komunika) bidea da mezua". Etikaren funtsezko auziak errealitatearen arabera jokatzeko moduari dagozkiola ikusirik, badaude zioak informazioaren teknologiek nolako errealitatea sortu eta erakusten duten aztertzeko. Halaber, badago premia gizabanako bakoitzak askatasunaren zer nolako ikuspegia duen analizatzeko.
‎Egoera horretan, Hego Euskal Herriko euskaldunen aldean ageriko desorekaz gain, beste desoreka bat ondorioztatzen da: " erabaki" desoreka, erabakiak hartzeko moduari dagokiona, euskal lurraldeei eragingo dieten erabaki garrantzitsuenak Pauen hartuko baitira (Pirinio Atlantikoetako Kontseilu Nagusian) edo Bordelen (Akitaniako Eskualdean). Erabakigunearen eta nortasun kulturalaren arteko distortsio hori onartu egin da, inplizituki onartu ere, Frantziako Errepublikaren markoan, egitura espezifikoak sortu baitira antolakuntza mota horrek eragiten dituen ondorioak murrizteko asmoz.
‎Historian zehar politikoki egituratzeko hainbat modu egon dira (inperioa, hiri estatua...), eta nazio estatua horietako bat da, azken mendeetan arrakasta nabarmena izan duena. Europako Erdi Aroaren hondarrean sortu zen, eta poliki poliki bestelako politika modu batzuei gailendu zitzaien, bereziki inperioaren ideiari.
2010
‎Euskal Herria hainbat herrialdetatik jasotzen ari den immigrazioa eztabaida eta gogoeta iturri agorrezina da azkeneko urteotan.1 Gai asko dago ezbaian, eta horietako bat gure gizartean integratzeko moduari dagokio. Immigrazio hori ez da, ordea, gure herriak jasotzen duen lehena, ezta, momentuz, garrantzitsuena ere.
2011
‎Adibide bat baino ez da; beste hainbat premia ere jorratzeko modua egongo litzateke; horrek laguntza handia ekarriko lioke euskaraz ari denari, teknikari, administrari, normalizatzaile edo itzultzaile izan.
‎Hizkuntza politika egiteko bi modu daude: araua eta laguntza.
‎Esateko moduari dagokiola, urtetan ezin izan da argi hitz egin, zeharka edo baizik. Berma daiteke, dagoeneko, esatea guztiz librea dela?
2012
‎Galderarekin batera ikusle aktoreen arteko murrua altxatu zen: galderaren xinpletasun gehiegizkoak, hiru orduz ikusle pasibo moduan egon eta gero konplexutasun handiko eztabaida batean rol aktibo bat inposatu nahi izateak, giro arrotz eta pertsona ezezagunez inguraturik, guztiak lagundu zuen saiakeraren porrotean. Antzerki taldearen esperientziarengatik ez balitz, aktoreen artean eztabaida hasi eta zertxobait piztea lortu zutenak, isiltasuna eta deserosotasuna izango zen nagusi.
2013
‎Itxura guztien arabera, eragite hori sakonagoa litzateke arestian aipaturiko bi kasu horiek baino. Eragite horrek mundua ikusteko moduari dagokion desadostasuna ekarriko luke, hautematea izan baitaiteke pentsamenduaren lehenengo aztarna, errealitatearen lehenengo errepresentazioa (eta, itxura guztien arabera, badaude hizkuntzarik ez duten eta hautematen duten animaliak). Prinzek aipatzen du koloreen hautematearen kasua.
‎Lehenik, sentiberatasun hori kristautasunean presente egon da betidanik; postmodernitateak, beharbada, hori birgogoratzeko balio dezake, baina lur berriaren aurkikuntzarik ez dago planteamendu horretan. Bigarrenik, postmodernitatearen ekarpena sentiberatasun hori bizitzeko moduan egon liteke; baina susmatzen dugu postmodernisten bizimoduan ez dagoela bizitza burgesetik kanpoko proposamen sinesgarririk. Hirugarrenik, postmodernitatetik jasotzen den kritika ulertzen den arabera, zauri etikoa sakontzeko arriskua dago; beraz, fedearen ondorio etikoak ateratzen dira pobreekin identifikatuz, baina horrek ez dakar berez fedearen esperientzia; ildo horretatik, lehenago ere aipatutako zelotismoaren joera berriro agertzen zaigu.
2014
‎Arte plastikoen Velazquez saria eta Cervantes letretakoa jaso dituzte, hurrenez hurren. Sariak onartzeko ere, ordea, moduak eta moduak daude: Esther Ferrerrek Woody Allenen estrategia hautatu du (take your money and run), eta" Ez dakit zergatik eman didaten" esan ostean, Wert ministroarekin argazki berean ateratzeko asmorik ez duela adierazi.
2016
‎Plaza publikoa hartzeko moduak eta moduak daude. Toberena da bat, formatu handikoa, gai publikoak mintzagai, gizon ahotsez maizegi.
2017
‎Are gehiago, aitortzen hasita, aitortu behar dut neure burua gutxietsi ordez, gainontzekoak jende sinplea zirela pentsatzen nuela. Idiota izateko mila modu daude, horra bat.
2018
‎Bigarren auzia, eta hau obsesio are pertsonalagoa da agian, literaturaz aritzeko dugun moduari dagokio. Literatura eta liburugintza airoski parekatzen ditugu prentsan eta diskurtso publikoetan.
2019
‎Carol Gilligan psikologo sozialaren arabera, gure kulturan etika ulertzeko bi modu daude: bata, justiziaren etika, eskubide unibertsalak dituena oinarri; eta, bestea, zaintzaren etika, jendearen zaintzatik eta arduratik abiatzen dena.
‎zein askatasun edo kontrol esparru utzi; zenbat aukera eskaini apropiaziorako eta kolaboraziorako; zenbateko babes, itxitasun edo irekitasun mailak sortu; zer arautu eta zer debekatzen den; hierarkiak non eta nola ezarri; zein leku hartzen duen konfortak beste balioen aurrean. Galdera horien erantzunetan, harremantzeko moduak daude inplikaturik, nolako harremana ezartzen dugun maite dugunarekiko eta nola eragiten dugun harreman afektiboekin. Etsenplu sinplifikatu bat, esan nahi dena ulerkor egiteko:
2020
‎Tonu kaustikoagoan zuen aldarri heriotza duina Joan Mari Irigoienek Gabonen bezperan: zer moduz zegoen galdetu zion kazetariak," hilzorian, bestela ondo", erantzun zuen (Berria,). Ezintasun izateari uztea nahi badugu, heriotzaren ezinbestekotasuna eta haren aurreko ezinegona iruditeria utopikoan sartu ditugu.
‎Hiru modu egon daitezke deskribatzeko non gauden. Bat, bizi duguna" oso larria da":
2021
‎Zahartu naizela badakit, gauzak geldoago egiten ditudala, baina... ez. Lagun batek esan zidan inor zaintzeko moduan egotea poz handia dela, eta uste dut hori horrela dela.
2023
‎Artikulu honetan, praktikan ikasi dugunetik abiatuta, antzeko proiektuetarako diseinu gako batzuk partekatuko ditugu. Gako horiek desiderata izendatu dugun zerbaiten barruan bildu ditugu, Olentzerori zuzendutako gutun bat balitz bezala, Jakin 257 maiatza abuztua argitasun nahikoa baitugu zer nahi dugun adierazteko, baina zalantza gehiago ditugu horrelako proiektuetan ageri den konplexutasunari heltzeko moduari dagokionez.
‎Dagoeneko funtzio hori betetzen dute jatorrizko herri askok. Lurraldearekin harremanak izateko eta gizartea antolatzeko hainbat modu daudela gogorarazten digute, aberastasun hori arriskuan dagoen arren. Gainera, oso litekeena da etorkizunean giza jarduerak birlokalizatzea, hurbilago eta astiroago bizitzea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia