2008
|
|
Egitura horiek guztiek elkarri eragiten diote, eta beraz, ezin dira modu isolatuan ulertu. Laburbilduz, literatura zeinek bere
|
modura
definitu bazuen ere (formalistek sistema gisa eta estrukturalistek egitura gisa), haien ekarpenik garrantzitsuena errealitate konplexu horren antolaketa eta funtzionamendua azaltzeko egindako lana dugu.
|
2015
|
|
Atxagak, bada, planteamendu hori," platonismo"
|
moduan
definitzen zuena, kritikatuko zuen gogorki. Horren aldean, tradizioaren ikuspegi irekiagoa proposatzen zuen, non inguruko kulturako obrak ere gure ondaretzat jotzen zituen.
|
|
Lete akaso ez zen oso erraturik ibiliko Izagirrek berak" surrealismo xalo" tzat (Etxeberria, 2002, 96) jotzen dituelako bere lehen poema liburuak. Surrealismoaren eragin hori seinalatzen zuen hain justu Letek ere orduko hartan, Izagirreren poesia ez dogmatiko
|
moduan
definitzearekin bat.
|
|
Gainontzean, esan daiteke Atxaga eta Saizarbitoriak ez zutela pertsonalki sobera enpatizatu. Izaeraz aski ezberdinak, Atxagak berak biok epigono
|
moduan
definitu zituen garai hartan.
|
|
Seriearen gai nagusia" gatzik gabeko hizkera" zen, hots, euskarari bizitasuna eta grazia nola eman (edo mantendu) hausnartzen zuten. Lehenengo horretan euskaldun berriaren hizkera aztertzetik abiatzen ziren," euskara batu ez dialektala"
|
moduan
definitzen zutena. Euskara gizartean zabalduta ez egoteak oztopatzen zuen euskaldun berriaren sozializazioa, eta ondorioz, bere hizkera idatzizkoarengandik hurbilegi geratzen zen.
|
|
Hirugarren zenbakiko Hitzaurre, aitzinsolas edo aurkeztitz artikuluko arazo batean sakontzen zuen, hots, euskara urbanoaren mugetan edo bizitasun faltan, eta artikulu hura jo zitekeen serie berriaren jatorritzat. Euskara kaletarra, euskara urbanoan, adibide moduan, Donostia ipintzen zen, hangoa" euskara hibrido eta askotan pastitxea"
|
moduan
definitzen zela. Kontu aski berria zela ere azpimarratzen zen, ehun urte baino ez ziren eta Bilintx, Soroa eta Iraola Donostiako kaleetan barrena ibiliak zirela euskara ondo bizia mihian.
|
|
Autonomiaren aldarriak, hain justu, bereizketa eskatzen du, esparru bat besterengandik banatzea bere buruaskitasuna azpimarratzeko. Bistan denez, aldizkariotan autonomia bezainbeste praktikatu zen kritika, eta hortik, orobat, Bainaren belaunaldia
|
moduan
definitzea. Bainaren belaunaldia deitu zieten autoironikoki Oh!
|
2017
|
|
Dekonstrukzioak, berriz, eremu metafisikoa eta ez metafisikoak duten elkarren premia ezinbestekoa aldarrikatzen du, bien artean dagoen lotura bikoitz ezin hautsizkoa azaleratuz. Are gehiago, dekonstrukzioak bere gertabidea lotura horretan gaindiko aurrera eta atzera ibiltze etengabe
|
modura
definitzen du, metafisikatik haranzko ateak behin eta berriz irekitzen saiatuz, baina aldi berean eta nahitaez, kontzeptualtasun metafisikora atzera jotzeko beharra onartuz.
|
2021
|
|
Literaturari dagokionez, literatura esperientzia pertsonal eta sentsorial
|
moduan
definitzen du EIAE3 k Yolanda Arrieta57 aipatuz. Hain justu ere, esperientzia horri tiraka mintzatzen da IE6 Bere iritziz, Zayasek eta Lluchek esaten dutenaren ildotik, testu generoek garrantzia dute heziketa literarioan eta lanketa hortik abiatu behar da, baina dakigunarekin eta etorkizuneko esperientzia horiekin harremanetan jartzeak ez du garrantzi txikiagoa.
|