Emaitzak: 7
2015 | ||
Atxagak, bada, planteamendu hori," platonismo" | moduan definitzen zuena, kritikatuko zuen gogorki. Horren aldean, tradizioaren ikuspegi irekiagoa proposatzen zuen, non inguruko kulturako obrak ere gure ondaretzat jotzen zituen. | |
Lete akaso ez zen oso erraturik ibiliko Izagirrek berak" surrealismo xalo" tzat (Etxeberria, 2002, 96) jotzen dituelako bere lehen poema liburuak. Surrealismoaren eragin hori seinalatzen zuen hain justu Letek ere orduko hartan, Izagirreren poesia ez dogmatiko | moduan definitzearekin bat. | |
Gainontzean, esan daiteke Atxaga eta Saizarbitoriak ez zutela pertsonalki sobera enpatizatu. Izaeraz aski ezberdinak, Atxagak berak biok epigono | moduan definitu zituen garai hartan. | |
Seriearen gai nagusia" gatzik gabeko hizkera" zen, hots, euskarari bizitasuna eta grazia nola eman (edo mantendu) hausnartzen zuten. Lehenengo horretan euskaldun berriaren hizkera aztertzetik abiatzen ziren," euskara batu ez dialektala" | moduan definitzen zutena. Euskara gizartean zabalduta ez egoteak oztopatzen zuen euskaldun berriaren sozializazioa, eta ondorioz, bere hizkera idatzizkoarengandik hurbilegi geratzen zen. | |
Hirugarren zenbakiko Hitzaurre, aitzinsolas edo aurkeztitz artikuluko arazo batean sakontzen zuen, hots, euskara urbanoaren mugetan edo bizitasun faltan, eta artikulu hura jo zitekeen serie berriaren jatorritzat. Euskara kaletarra, euskara urbanoan, adibide moduan, Donostia ipintzen zen, hangoa" euskara hibrido eta askotan pastitxea" | moduan definitzen zela. Kontu aski berria zela ere azpimarratzen zen, ehun urte baino ez ziren eta Bilintx, Soroa eta Iraola Donostiako kaleetan barrena ibiliak zirela euskara ondo bizia mihian. | |
Autonomiaren aldarriak, hain justu, bereizketa eskatzen du, esparru bat besterengandik banatzea bere buruaskitasuna azpimarratzeko. Bistan denez, aldizkariotan autonomia bezainbeste praktikatu zen kritika, eta hortik, orobat, Bainaren belaunaldia | moduan definitzea. Bainaren belaunaldia deitu zieten autoironikoki Oh! | |
2021 | ||
Literaturari dagokionez, literatura esperientzia pertsonal eta sentsorial | moduan definitzen du EIAE3 k Yolanda Arrieta57 aipatuz. Hain justu ere, esperientzia horri tiraka mintzatzen da IE6 Bere iritziz, Zayasek eta Lluchek esaten dutenaren ildotik, testu generoek garrantzia dute heziketa literarioan eta lanketa hortik abiatu behar da, baina dakigunarekin eta etorkizuneko esperientzia horiekin harremanetan jartzeak ez du garrantzi txikiagoa. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
modu | 7 (0,05) |
Lehen forma
moduan | 7 (0,05) |
Argitaratzailea
Labayru | 7 (0,05) |
Konbinazioak (2 lema)
modu definitu | 7 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |