2003
|
|
Bestalde, bakartasun metodologikoaren asmoa baztertu duen zientzia bat ez da dagoeneko batasun independente eta autonomoa, eta konbinaketa ezberdin askotan irakats daiteke (mitoa eta kosmologia modernoa izan liteke konbinaketa horietako bat). Jakina, lanbide guztiek dute bertan dihardutenak
|
modu
berezi batez trebatuta egon daitezen eskatzeko eskubidea, eta ideologia jakin baten onarpena ere eska dezakete. (Niri dagokidanez, gaiak elkarren artean gero eta antzekoagoak izateraino aizuntzearen aurka daudenen artean kokatzen dut neure burua:
|
|
Ezaugarri horiei, oro hartuta, zientzia helduaren dogmatismoa deitu diet, eta datozen orrialdeotan horiei buruzko honako puntuak landuko ditut. Zientzi hezkuntzak aurretik zientzialari komunitateak zailtasunez erdietsi duena irakasten du —mundua ikusteko eta bertan zientzia egiteko
|
modu
berezi batekiko konpromiso sendoa— Konpromiso hori beste batek ordezka dezake, eta hala gertatzen da aldian aldian, baina ezin zaio hari besterik gabe uko egin. Eta zientzialari profesionalen komunitatea ezaugarritzen jarraitzen duen bitartean, ikerkuntza emankorrarentzako bi zentzutan funtsezkoa dela erakusten du.
|
|
(i) paradigma kontzeptua: zientzialariek onartzen duten eredua edo patroia, horri esker mundua ikusteko eta bertan jarduteko
|
modu
berezi batera eramaten dituen konpromiso sakona irakasten zaielarik; eta
|
|
Froga hori gainditu ez duten ideiek baino munduaren azalpen hobea ematen dute. Maitagarrien ipuinak azaltzen du zergatik tratatzen duen gizarte modernoak zientzia
|
modu
berezi batez eta zergatik bermatzen dizkion beste ezein erakunderi ematen ez dizkion pribilegioak.
|
2004
|
|
Mundua ez dago subjektu metafisikoarengandik kanpo. Subjektuak mundua (gauzak, bere burua, beste gizakideak) begien aurrean jar dezake, nolabait esatearren, hura hobeki edo
|
modu
berezi batez objektibatzeko, baina munduaren parte izateari utzi gabe, bere mundua baita. " Bere mundua" diogu, subjektuak berak —beste subjektu guztiekin batera— egin/ egiten baitu mundu bere errealitatea.
|
2006
|
|
Ez dugu ondorioztatzen izaera bertutetsua dela izaera hori atsegina delako.
|
Modu
berezi batean atsegina gertatzen delako, bertutetsua dela sumatzen dugu benetan. (T 3.1.2.3)
|
2008
|
|
Kanti buruzko eztabaidak bukaezinak ziren; hala ere, bereziki Rousseau izan zen eztabaidagai. Laburbilduz, hori guztia azaltzea ez baita lan honen helburua, Frantzian politikoki eta Alemanian intelektualki gertatzen ari zenak bat egin zuen historian inoiz gertatu ez den
|
modu
berezi batean, eta hortik ekoizpen interesgarri bat sortu zen: Kanten filosofia abiapuntu berri bat bezala.
|
2009
|
|
Bizitza mespretxatuz, bere gainetik sortu diren metafisiken balio nihilista gogor kritikatu du. Baina bizitzaren balioak goratuko dituen metafisika bat presentatu digu gero; alde batetik, izatea bizitzaren motorra den botere nahian jarriz, eta, bestetik, horri balio etiko absolutua gehituz, betiereko itzuleraren ideiarekin izatea eta bilakaera
|
modu
berezi batean batuz. Nietzsche, beraz, mendebaldeko metafisikaren barruan kokatu beharrean gaude.
|