Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 6

2008
Lehen kapitulu honetan asko luzatu naiz beharbada. Edozein modutara, gertakizunen ildoari kolpe egin baino lehen, beharrezkoa ikusi dut gertakizunok kokatzen eta baldintzatzen duten testuinguruaren zirriborro bat egitea.
2009
‎–Ezustea harekin dakar ezkerrak. Eta zenbaitetan gaizki ulertua ere bai?, dio liburuko lehen kapituluan honen harira.
2012
‎Foucaultek argi uzten du posible dela episteme desberdinak garai berean batera existitzea eta elkarreraginean izatea. Horregatik, lehen kapitulu honetan aztertuko ditugun itzulpen teoriak ez ditugu garaiaren arabera sailkatuko, epistemearen arabera baizik; posible baita, esaterako, episteme modernoan oinarritutako itzulpen teoria bat episteme postmodernoan oinarritutako beste baten garai berean agertzea.
2014
Lehen kapitulu honetan irakurri dena egokitasunez barneratzeko, lagungarriak izan daitezkeen hainbat ariketa proposatu dira: lehenengoan, garapenaren psikologiarekin erlazioa duten zenbait galdera proposatzen dira; ondoren, giza prozesua ulertzea eta espezie desberdinen arteko antzekotasunak eta desberdintasunak deskribatzea helburu duen dokumental bat aztertzen da; hirugarren ariketan, giza garapenaren oinarri antropologikoak eta biologikoak dira hizpide, haur basatiari buruzko dokumental bati sarrera emateko eta giza garapenean herentziak eta inguruneak duten eragina analizatzeko; bosgarren ariketan, giza garapenarekin erlazionatutako zenbait kontzeptu lantzen dira; horren ostean, bi testu desberdin proposatzen dira umeen eskubideak betetzen diren egiaztatzeko; zazpigarren ariketan, dokumental baten bidez herri desberdin batzuetako lau umeren garapenaren eta testuinguruaren teoriaren arteko erlazioa eztabaidatzen da; gainera, garapenaren psikologiari buruzko egungo ikuspegiari buruzko ariketa bat; azkenik, autoebaluazioa giza garapenaren eredu eta teorietako oinarrizko kontzeptuei buruzko edukiak ebaluatzeko asmoz.
2019
‎Horregatik, ez dirudi desegoki aurkezpena egiteari eskainitako lehen kapitulu honen ondoren eta bigarrenean euskal narratiba kriminalean emakumearen aurkako indarkeriari begirada orokorra eman ondoren, liburuaren beraren azterketari ekin aurretik, hirugarren kapituluan testuinguru pragmatikoari heltzea, mezuaren maila testualari ekin aurretik, eta biek testuaren esanahiaren moldaketan eginiko ekarpenak integratuz.
2021
Lehen kapitulu honetan aipatu lehenengo atsekabeari helduko diot, hots, berrikuntza pedagogikoko proposamen edo ildo askoren funts gabeziak sorrarazitako atsekabeari, egungo pedagokraziak sortutakoari. Eta, hala eta guztiz ere, honako liburua ez da pedagogia liburu bat, ezta gidaliburu bat ere, egungo heziketa sistemaren inguruko ikuspegi bat baizik; edo, nahi bada, atsekabeari aurre egiteko beharrezkoa zaidan susmo baten azaleratzea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia