Emaitzak: 6
2010 | ||
Ohaideak bai, ohaideak ukan ditut. O bai, ainitz | lehen denbora batean. Bizia zilo guzietarik irentsi nahi izan banu bezala zen. | |
2015 | ||
Testu antolatzaile guziak bildu dira | lehen denbora batean lan horrentzat, eta hiru multzotansailkatu dira, Larringanen (2007) lanetako irizpideak segituz. Lehenik, artxikonektore bezalaerabili diren testu antolatzaileak bildu dira (orotarikoak, loturazko funtzio guzietarako erabilidirenak), euskaraz hiru izan dira(, eta?,? (eta) gero,? (eta) orduan) eta frantsesez lau(, et),? (et) puis?,? (et) alors?,? (et) apres?). | |
Helburua orokorra da lehen hezkuntzaren luzeranikasle elebidunek barneratu hizkuntza gaitasunen errepresentazio bat ukaitea, ikerketatransbersala baten bidez, ikustea zer dakarren eskolatze elebidun batek, izan etxetikeuskaldunentzat, euskara lehen hizkuntza (H1) dutenentzat ala etxetik erdaldunentzat, euskarabigarren hizkuntza (H2) dutenentzat. | Lehen denbora batean ereduko datuak aztertu dira, ondoko helburu berezi eta hipotesia hauekin. | |
Alde batetik euskarazko gaitasunak neurtu dira. Suposatu da gaitasun hauek garatuz joanenzirela adinean joan arau, bai eta ere maila hobea ukanen zutela etxetik euskaldunak zirenikasleek | lehen denbora batean (eta lehen hezkuntzaren azken urteetan, etxetik erdaldunakzirenek gaitasun antzekoak ukanen zituztela). | |
2019 | ||
Hiru bide edo fase izan daitezkehonen egiteko: | lehen denbora batean irakasleak onartuko ditu (bere aldetik eredu gisa formazuzenak erabiliz, ikaslearen hitz berak berriz hartuz eta molde egokian erabiliz), ondotik diskretukiberriz hartuko ditu esaldietako forma okerrak (ez egonkortzeko ikaslearengan), eta zuzenketenfasea etorriko da (Petit, 2001). Zuzenketak molde baikorrean egin behar dira, zehatz eta argikiizanez. | |
Ikasleek, beren H2 ikasteko prozesuan, | lehen denbora batean esaldien zentzu orokorra ulertuko du, laguntzat hartuzlinguistikoak ez diren elementu guzi horiek, irakaslearen estrategia horiek (erritualak, jestu eta keinuak, begiradak, ikaskideen erreakzioak). Gero lehen interbentzioak eginen ditu, imitazioz (eta bere H1ean oinarrituz), esaldi zuzenakegiten hasi aitzin (Baker, 1993, Dalgalian, 2013; Lefebvre, 2008; Staniforth, 2011). |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
lehen | 6 (0,04) |
Lehen forma
Argitaratzailea
UEU | 5 (0,03) |
Alberdania | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
lehen denbora | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
lehen denbora bat | 6 (0,04) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |