2003
|
|
Babes
|
lanek
segurtasuneko berme faltsua sortzen dute gehienetan; izan ere, uholde bat izan den lekuan berriro izango da beste uholde bat denborapasatuta, oraingoak aurrekoak baino kalte ekonomiko handiagoak sortukobide dituela, ibaiertzak berme faltsuaren kontura denborarekin gero etabeteago izaten direlako.
|
2004
|
|
dugu. Lege horren arabera, enpresa barnean edozein inbertsio egiterakoan edo produkzioaren metodoetanaldaketak egiterakoan, enpresariak langileekin negoziatzera beharturik zeuden.Horrela, produktibitatearen igoerari buruz negoziatzerakoan, lanaren baldintza hobeak, lan eginkizunen eduki tekniko eta soziala, eta
|
lanaren
segurtasuna ere bateranegoziatzen ziren. Alta bada, enpresaren estrategia eta aspektu tekniko eta ekonomiko guztietan, ordutik gaur arte, langileak informatuak eta kontsultatuak izatendira.
|
|
Horrela, Kontseilu Sozialaren proposamenak indartuko lirateke, eta kutsusoziala duten erabakietan maizago kontuan hartuko lirateke: kooperatiben internazionalizazioan, lan antolaketaren inguruko gaietan, soldatetan,
|
lan
segurtasunean, formakuntzan, kooperatibaz kanpoko arazoetan, eta abar35.
|
2007
|
|
Berdin berdin sortu dugu, eta sortzen ari gara, presio hori ingurumenaren kalitatean. Berdin
|
laneko
segurtasunaren esparruan. Hor pausoak ematenari dira, eta enpresek, faktore ezberdin askorengatik, kultura eta globalizazioatartean, inguruari begiratzeko beharra ikusi dute.
|
2012
|
|
|
Laneko
segurtasun eta osasunaren arloan, EAEn OSALAN erakundeautonomoa dago32 Haren helburu nagusia lan arloan segurtasuna eta osasunasustatzea da, dagokion legeriaren aplikazioa zainduz. Nafarroan, helburu berarekineta Nafarroako Gobernuaren baitan, Lan Osasunako Nafar Institutua dugu33.
|
2014
|
|
10 Espainiako estatuko
|
Laneko
Segurtasun eta Higiene Institutuak plazaratutako agiriak. Guri dagozkigun gaien inguruan NTP243, NTP289, NTP290, NTP380, NTP431, NTP567 eta NTP698 Informazio gehiago <www.insht.es>.
|
2017
|
|
Hori guztia oso onartua den arren, ez dago halako adostasunik LBKz aritzean kontuan hartu behar diren alderdiei edo definizioari berari dagokienez. Autore batzuentzat LBKren barne daude osasuna, ongizatea,
|
lan
segurtasuna, gogobetetasuna lanean, lehiakortasuna garatzea eta oreka laneko bizitzaren eta lanetik kanpoko bizitzaren artean (Prajapat eta Sharma, 2014). Beste batzuk LBK esatean, langilearen behar fisikoak, sozialak, ekonomikoak eta psikologikoak erabat bete daitezen sustatzen duten laneko baldintza guztiei buruz ari dira (Monkevicius, 2014).
|
|
Teoria horren ildotik, kontuan hartuz sektore publikoko langileek baliabide gehiago dauzkatela sektore pribatuek baino,
|
lan
segurtasun handiagoa dutenez, konpentsazio handiagoak zuzendaritzatik, eta lan baldintza hobeak (Ozsoy et al., 2014), espero dugu sektore publikoko langileen gogobetetasunaren balioespena hobea izatea langile pribatuena baino. Azken buruan, sektore publikoko langileek LBK hobea izatea.
|
|
Lan eremuan, enplegatzaileak bere enplegatuen lan jarduera kontrolatzeko duen ahalmen legala baliatuz15, bere enplegatuen datu pertsonalak tratatzen dituzten lan zaintza dispositiboak erabili ditzake, langileen uniformeetan txertatutako RFID etiketak kasu. Arau orokor bezala, enplegatzaileak ez du datu pertsonalen tratamendu horretarako bere enplegatuen baimenik behar16 Hori bai, RFID etiketak
|
lan
segurtasun neurri bezala erabiltzen hasi aurretik, enplegatzaileak enpresa komiteari (langileen ordezkaritza organoari alegia) RFID etiketen berri eman behar dio17 eta langileek beren datu pertsonalen tratamenduaz eta horrekin bilatzen den helburuaz informatuak izateko eskubidea dute18, helburua zaintza sekretua egitea den kasuetan izan ezik19.
|