Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2006
‎Desberdintasuna gainditu nahi duen hezkuntzak ez du bide eman behar bi hizkuntza ofizialetako bat ez ezagutzeko. Euskal gizartean integratu nahi dutenentzat, bi hizkuntzak ikastea eskubide izateaz gainera beharrezkoa ere bada, gizarteko kide izateko eta hala sentitzeko, eta gizartean nahiz lan munduan integratzeko aukerak gehitzeko.
‎Ikasle etorkinak era baztergarrian eskolatzen ari direla imajina daiteke. Etorkizunean beren gizarteratzearen eta lan munduan integratzearen kalterako bihurtu daiteke.J
‎Jardun du programaz bost hamar minutuz, Meltxorrek ezin zituen begiak irekita eduki, Neilak esan du berak ez duela oso garbi ikusten preformazio etapa hau zertarako den. Etapa honetan, esan du monitoreak, norbanakoaren segimendua egingo du berak, antzeman zein diren gure interesak, gure posibilitateak, ezinbestekoa dena lan munduan integratu gaitezen, konparazio:
2012
‎Ezgaitasuna duten pertsonak. Horiek ordaindutako praktikak egiten dituzte, eta neurri positibotzat jotzen dira, ezintasuna duten pertsonak lan munduan integratzeko. Lizentziadunak eta lizentziadunak ez diren lizentziatuentzat daude eskuragarri, baita Europako Parlamentuaren zereginetan bost hilabetez lan esperientzia eta «trebatzeko aukera» eman nahi dutenentzat ere.
2017
‎Gaur egun, guztira, 35.000 espainiarrek dute ezintasun hori, eta ia% 90ek uste dute haurrak asaldura genetiko horrekin sortuko dela, eta haurdunaldiarekin ez jarraitzea erabaki dute. Down sindromea duten pertsonen etorkizuna Down sindromea duten pertsonen hezkuntza, gizarte eta lan integrazioa falta da Down sindromea duten pertsonek bizitza normalizatua izan dezakete, baina oraindik ezinezkoa da, hezkuntzan, gizartean eta lan munduan integratzen ez direlako. Integrazioaren alde lan egiten duten erakundeek beren bizi kalitatea hobetzearen garrantziaz kontzientzia hartzen jarraitzen dute, baita haien gizarteratzea, laneratzea eta hezkuntza lortzea ere.
‎Diotenez," apustu oso garrantzitsua" da eurendako: " Ikusi dugu ikasleendako oso aberasgarria dela eta askorendako lehen urratsa lan munduan integra daitezen. Enpresaren ikuspegitik, guk bihurtzen ditugu ikasleak langile.
2018
‎Esate baterako, erratzeko beldur handirik gabe esan daiteke, administrazio publikoan ezarritako neurrien eragina, berak betetzen duen espaziotik harago joan dela. Hau da, administrazio publikoko lan munduan integratzeko gizarte honek erakutsi duen nahia akuilu izan da haur eta gazteen euskalduntzean. Esate baterako, horrela diote Amorrortu eta Ortegak euren ikerketaren baitan:
2020
‎Horretaz gain, etenaldiaren ostean, Bidean programa martxan du berriro Caritasek. Lan mundura integratzeko eskolak eskaintzen dituzte Arrasaten duten egoitzan, eta, gutxinaka bada ere, jendea hasi da eskoletara itzultzen, etorkizunera begira lanbideren bat izatea helburu.
2021
‎Kontrastean, ordea, azpimarratu behar da gurasoek haur eta gazteentzat ikusten dutela beharrezko euskaraz hitz egiten ikas dezaten. Bertan geratuko direnaren ideia sendotzen den neurrian integraziorako motibazio sinbolikoa landu dute, eta, arrakastarako eta aurrerapen ekonomikorako badakite lan munduan integratzeko lagungarria izango zaiela. Alegia, adinekoentzat ez bezala, euren seme alabentzat euskaraz hitz egiten ikastea beharrezkotzat dute.
‎Geldialdi bat egon da, eta berriro ere martxan hastea kostako da” adierazi zuen. Pertsona hauek lan munduan integratzeko programa gehienak ere geldirik daudela gaineratu zuen. “Gizartearen babesa ezinbestekoa da gazte hauek, nor bere ezaugarriekin, aisialdian eta lan munduan garatzeko aukera izan dezaten eta bizitza independente bat bizitzeko gai izan daitezen.
2022
‎ANDER CORNEJO (Gallarta, 1993) eta MAIALEN SOLAUN (Laudio, 2000) Aurrera Begira elkarteko kideak dira. Gazteak eta itsuak edo ikusmen urridunak hezkuntzan zein lan munduan integratzeko kolektiboa sortu dute.
‎Martinek Indiako Zanskar inguruko haran ezezagunetan izandako abenturak kontatu dizkigu. Ander Cornejo eta Maialen Solaunekin ere izan gara, eta gazteak eta itsuak edo ikusmen urridunak hezkuntzan zein lan munduan integratzeko sortu duten kolektiboaren inguruan mintzatu dira. Azkenik, Harri Paskier txirrindulari gaztearen denboraldiko balorazioa ere jaso dugu.
2023
‎zioen etortzen direnak ez direla bat batean lanean hasten ahal, lagundu behar dira berriz lan munduan integratzeko. Aspaldidanik lan egin ez duen pertsona batek adaptazio fasea ukan behar du, jakinez baratzezaintzan lana aski dorpea dela.
‎Ikuspegi soziolinguistiko batetik begiratuta, lan munduan integratzeko hizkuntza minorizatua ez ezagutzeak ez zien oztoporik eragin etorkinei, ez baitzuten euskararen beharrik izan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia