2001
|
|
Baina kontuz, hemen ez dago literatura engaiaturik, ez dago pertsonaianagusi edo narratzailearen aldetik inongo konpromiso ideologiko edo etikorikgizartearekiko; dagoena da, pertsonaia nagusi horrek bizi duen munduarekikokonpromiso moral sendo bat. Nobelagileak ere badaki pertsonaia horri egokituzaizkion zirkunstantzien berri, eta hor egingo du
|
lan
memoriak, unibertso nobelistiko hori unibertso morala ere izan dadin. Hori zailagoa da, batez ere gureartean, gizakiaren pultsio moralak ideologia jakin eta konkretuekin modu baldarbatean nahasirik agertzen zaizkigunean nonahi.
|
2006
|
|
Funtzio exekutiboarenalderdi bat, portaeraren inhibizioari dagokion alderdiarena, dago ukitua AGHNhiperaktibo inpultsiboan. Funtzio exekutiboaren beste alderdi batzuk(
|
lan
memoria, autorregulazioa edo afektua) daude nahastuak AGHNaren arreta gabeziarensintometan.
|
2008
|
|
Idazketaren plangintza ebaluatzeko,
|
lan
memoria txikiegia izatea eta informazioa sortzean, antolatzean, eskuratzean eta adieraztean gerta daitezkeen arazoak aztertzen ditugu.
|
|
Baina, automatizatu egin behar dira deskodetze prozesuak, hizkuntza idatziaren ulermen maila ahozko hizkuntzarena bera izan dadin. Deskodetzeak
|
lan
memoriaren baliabideak bereganatzen ditu, eta automatizatu egin behar da, ulermena kaltetu ez dezan. Osterantzean, deskodetzeak lan oroimenaren baliabideak xahutzen ditu, eta baliabide horiek beharrezkoak dira esaldien esanahia integratzeko.
|
|
– Grafemak eskuratzeko gaitasun gutxi dute,
|
lan
memoria zamatuegia dutelako.
|
|
Lan konplexua da idaztea, hainbat alderdi aldi berean kontuan hartzea eskatzen duena.
|
Lan
memoriaren espazio kognitiboa blokea dezake aldi bereko prozesuen gainkargak. Izan ere, gramatikako eta ortografiako arauek, automatizatu gabe daudenean, idazketaren prozesu zentraletarako behar den espazio kognitiboaren zati handi bat bereganatzen dute.
|
|
Egitura ortografikoaren eta egitura fonologikoaren arteko loturak
|
lan
memoria eraginkorra eskatzen du. Lan memoriaren mugak egoten dira idazten ikasteko zailtasunen sustraian:
|
|
Egitura ortografikoaren eta egitura fonologikoaren arteko loturak lan memoria eraginkorra eskatzen du.
|
Lan
memoriaren mugak egoten dira idazten ikasteko zailtasunen sustraian: idazketa eskuratzeko arazoak dituenak ez du kode fonologikoak oroimenean garatzeko gaitasunik.
|
2014
|
|
Adibidez, psikologian, Wechslerren Adimen Testa da erabilienetakoa, haurrekin (WISC IV) nahiz helduekin (WAIS IV). Test hori banaka egiten da, eta haurraren edo helduaren adimen kozientearen berri ematen du, dagokionaren arabera; horrez gainera, ordea, beste aldagai askori buruzko informazioa ematen du, hala nola
|
lan
memoria, prozesatze bizkortasuna, ahozkotasunaren ulermena eta abar?, trebetasunak talde arautzaileekin alderatuta aztertzeko bidea ematen du eta ebaluatutako pertsonaren ahultasun eta indargune espezifikoei hautematea ahalbidetzen du.
|