2000
|
|
ATAZATAN OINARRITUTAKO IKASKUNTZA RAKO
|
LAN
MARKOA
|
|
Ikasleek ataza prestatzen dute, ondoren azalpenak ematen dituzte eta gero atazaren ziklotik kanpo eta material lagungarriei esker sortzen den hizkuntza ikasten dute.
|
Lan
markoak edo testuinguru metodologikoak hizkuntza hobetu eta sortzea ahalbidetzen dio ikasleari, entzuketa eta irakurketen bidez. Nahiz eta ingelesezko materialea izan, Xabier Yurramendik euskaratu du, eta ariketak hemengo hizkuntza zein egoeretara egokitu ditu
|
2002
|
|
Prabhu (1987) irakasle aitzindariak atazak erabili zituenBangalore izeneko proiektuan, ingelesa ikasteko eta irakasteko abian jarri zutenproiektuan, hain zuzen. Berebiziko bultzada hartu zuen Willistarrek Birmingham enCobuild proiektua egin zutenean, non AOIren
|
lan
markoa testuliburuak sortzekoerabili baitzuten. Gaur egun, asko dira metodologia horren ildotik idatzitako lanaketa materialak; horra hor autorerik ezagunenak:
|
|
, (1999): Atazatan oinarritutako ikaskuntzarako
|
lan
markoa, Itzulpensaila 41, HABE, Donostia.
|
2006
|
|
Historiaurretik hasiz euskal lurraren adina, gizakia Nafarroan, erromatarren garaia, lehen euskal estatua, VIII X. mende arteko kasiarrak eta dinastia piriniarrak, XI. XII. mendeetako Euskal Herria, independentziaren amaieraren hasiera, Nafarroako estatu europarraren desagerpena, iraultza liberalaren aroa, Lehen Karlistaldia, Borboikoen Errestaurazioa, XX. mendeko testuingurua eta frankismo ostea eta Trantsizioa aztertu ditu. Historia osoko une ezberdinetan «nafar» izeneko jendeek bizileku propioa izan duten eremua »zabalagoa hasieran, gero eta estuagoa mendeak igaro ahala» hartu du bere
|
lanaren
marko gisa.
|
|
Batzuek bide hori egiteko dute eta besteok ez gaude prest zerura begira zain egoteko. Areago, ezker subiranistaren esparruan gauden alderdi guztiok eta EB sartzen dut bat egin behar dugu benetako alternatiba izan nahi badugu, ez egitura berean, baina bai
|
lanerako
marko batean. Ezker subiranozalearen etorkizuna ez da Euskal Herritarrok en (EH) errepikapenetik etorriko, berez bakarrik ez delako alternatiba.
|
2008
|
|
Hizkuntza biren kudeaketara behartuta gaudenean, edo webguneko euskarazko bertsioa erdaraz garatutako zerbaiten bertsioa denean, interfazeen itzulpena baino gehiago, egokipen edo lokalizazio lana egin behar dela kontuan hartu behar dugu. Itzultzaileak dira, baina haien
|
lana
marko teknologiko batean kokatu behar da, eta ingeniaritza horri, aplikazio informatiko bat testuinguru lokal batera egokitzeari, lokalizazioa esaten zaio1.
|
2009
|
|
14 Zalbide, M. (2007): " Euskararen Historia Sozialerako
|
lan
markoa. Datuak biltzeko eta lantzeko proposamen metodologikoa".
|
|
23 Zalbide, M. (2007): " Euskararen Historia Sozialerako
|
lan
markoa. Datuak biltzeko eta lantzeko proposamen metodologikoa".
|
|
Gainera, ikuskizunean parte hartzen duten musikari eta barkalariek beren ikuspuntu berezia eskainiko dute musika lan hauen inguruan. Marco Carotto orkestraren fagotjolea eta Joward Griffith ikuskizunaren zuzendaria izango dira saioan, azkenekoak hiru musika
|
lanen arteko
marko komuna azalduko du musikari eta lan bakoitzak kontzertu osoari ematen dion puntu bereizgarria azpimarratuz.
|
2010
|
|
Bidegurutze honetan, gure etxea
|
lanerako
marko metodologiko baten premian zegoen, eta Roulet, Filliettaz eta Grobet autoreek ekarri digute. (Esan
|
|
Eskolarako
|
lan
marko propio bat negoziatzea, ikastolen lan hitzarmeneko mekanismoak erabiliz.
|
2012
|
|
Aldi berean, Helsinkiko akordioak sinatu ziren 1975ean, eta funtsezkoak izan ziren Laugarren Munduaren sorrerako nazioarteko marko eta aukera berriak sortu zituzelako (Ryser, 1992 eta 1995). 37 estatuk onarturiko
|
lanerako
marko berria zen. Akordioetan segurtasuna, harreman ekonomikoak, herri eta nazioen arteko harremanak, giza eskubideak eta nazioarteko portaera bideratzeko printzipioak ezartzen ziren.
|
2015
|
|
Bertan, audientzia, ikus entzuleria, ikus entzuletza etaikus entzuleen kontzeptuak aztertzen dira eta Euskaldunak eta telebista XXI. mende hasieranaudimetria tradizionalaren mugak eta ikus entzuleriaren ikerketaren ekarpen kritikoesanguratsuenak gogora ekarriz. Bigarren atalak
|
lanaren
marko metodologikoa eta azterketaren aldeenpirikoak zehazten ditu. Hala, laugarren kapituluak lanaren izateko arrazoia, helburuak, hipotesiak eta erabilitako ikerketa teknikak zehazteaz gain tesiaren perspektiba metodologikoansakontzen du, logika ideografiko eta nomotetikoaren eta kasu azterketaren figuraren ezaugarrigarrantzitsuenei erreparatuz.
|
2016
|
|
Lehen ere pasadizoz aipagai izan dugun beste artista ikerltzaile batek diosku (Sadr Haghighian, 2011) egunotan arte ikerketatzat hartzen duguna jakintza «mugiezin» bihurtzen duen beste
|
lan
marko bat izaten hasi dela, bertan «pakete» maneiagarriak eta kontrolagarriak eratuz. Horren aitzinean, artetik eratorritako sen praktikoak (oro har, praxi bidez lorturiko ezagutzak) lan marko horretan korapiloak kentzeko, torlojuak askatzeko eta itxuraturikoa desitxuratzeko abaguneak aurkitu ditu, batik bat urte batzuez erreferente izan dugun «dekonstrukzioa» edota deseraikitzearen ibilbidean.
|
|
Lehen ere pasadizoz aipagai izan dugun beste artista ikerltzaile batek diosku (Sadr Haghighian, 2011) egunotan arte ikerketatzat hartzen duguna jakintza «mugiezin» bihurtzen duen beste lan marko bat izaten hasi dela, bertan «pakete» maneiagarriak eta kontrolagarriak eratuz. Horren aitzinean, artetik eratorritako sen praktikoak (oro har, praxi bidez lorturiko ezagutzak)
|
lan
marko horretan korapiloak kentzeko, torlojuak askatzeko eta itxuraturikoa desitxuratzeko abaguneak aurkitu ditu, batik bat urte batzuez erreferente izan dugun «dekonstrukzioa» edota deseraikitzearen ibilbidean.
|
2017
|
|
Hiru erpin horien artean, hiru elementu berri ageri dira: (4) prozesuaren baitan sortzen diren harremanak, (5) proiektua gauzatzeko behar diren
|
lanerako
markoak eta egiturak eta (6) pertsonek eta kolektiboek helburuei buruz egiten dituzten balioespenak.
|
2018
|
|
" Nola txertatu genero ikuspegia hizkuntza politikan?
|
Lanerako
marko baten proposamena. BAT aldizkaria 92; 67
|
2019
|
|
Eztabaida fasean dauden legegai horiek «aurrerapausotzat» dauzka Foro Sozial Iraunkorrak, uste baitu baliagarriak izango direla biktima batzuei aitortza emateko, baina arbuiatu du ez duela guztientzat balioko: «Ildo horretan, ikusi dugu ezinbestekoa dela lanean jarraitzea,, perspektibak eta
|
lan
markoak zabaltzea, eremu inklusibo, plural eta zabal bat lortzeko, indarkeria guztien biktimek lekua izan dezaten». Horretarako, premisa bat jarri du erreferentzia gisa:
|
2021
|
|
Hamaika Gara osatzen dugunak egongo gara, eta bakoitzak bere edukiak eramango ditu; zertarako behar dugun burujabetza eta erabakitzeko eskubidea: gure
|
lan
markoa erabakitzeko, pentsio duinak izateko, bizitza duinak eta gure eskubideak bermatuta izan nahi ditugulako... Hori guztia lortzeko, erabakitzeko tresnak behar ditugu.
|
2022
|
|
Lehen zatian, Uztaritzeko ikastolaren deskribapena egiten du, lan kolektibo baten bidez euskararen erabilera klasetik haratago lotzeko aitzindari izan baita. Hortik, bigarren zatian, ariketa konparatibo batetik, lehen pista orokorrak ateratzen saiatzen da eta azken partean
|
lan
marko baten proposamena pausatzen du. Lan horretan oinarrituz, beste ikastetxek esperimentazioa egitea ahalbidetzen du, haurrek eguneroko solasetan euskaraz hitz egin dezaten.
|
|
Landa lanean aurrera gindoazela, mezuan bertan elkarrizketatuekin bilerak egin aurretik, gure ikerketa lanaren nondik norakoak azaltzen dituen bideo bat txertatu dugu. Bideoan, gure ikerketa
|
laneko
marko teorikoa eta lanaren helburuak aurkezten dira eta elkarrizketatu nahi izan ditugun pertsona edo erakundeengandik espero genuena ahalik eta modu sinpleenean azaldu dugu. Bi aurkezpen bideo egin ditugu, bat euskaraz eta bestea gaztelaniaz, Galiziako elkarrizketatuentzat.
|
|
Legezko egoeran daudenek
|
lan
marko propioa dute, erregimen orokorretik kanpo dagoena, eta horrek eragiten dituen eskubide galerak amaitu nahi ditu LABek. «Bazterketa egoeran bizi gara.
|
|
Argazki gaineko lana dela suposatu daiteke, baina aurreneko aldiz ikustean, pintura lan gisa irakurtzen dugu, euskarriari erreparatzeke. Gainontzeko
|
lanak
markoarekin ipinita agertzen dira, eta hauek erakusketa orrian argazki objektu edo argazki pintura gisa definitzen dira. Argazki pintura hauek, nolabait, argazkian ikusten denaren abstrakzio piktorikoa islatu nahi dutela dirudi.
|
|
Molde bera baliatuta, beste zenbait aktibistak ere aldarri ekologistak hizpidera ekarri dituzte: besteak beste, zikindu dituzte jada Vermeerren Perladun neska Herbehereetan, Van Goghen Ereilea Erroman, Claude Moneten belar meten bildumako lan bat Berlinen, eta eskuak itsatsi zituzten Pablo Picassoren Masakrea Korean
|
laneko
markoan. Kasu denetan, artelanek ez dute kalterik izan —markoek bai, baina gutxi—, ekintzaileek kristalez babestutako obrak hautatu baitituzte; baina, hala ere, protestok arbuiatu dituzte hedabide askok, «eraso» eta are «atentatu» gisa joz.
|
2023
|
|
Uztaritzeko ikastolan elkarrekintza erdigunean duen metodologia aplikatuz emandako urratsak deskribatu ditu eta, hortik abiatuta, pista orokorrak ateratzen saiatu da. Azkenik,
|
lan
marko bat proposatzen du egileak ikastetxe gehiagotan erabili eta esperimentatzeko.
|
|
Hortik abiatuta,
|
lanerako
marko unibertsalago bat sortu dute, zabalagoa, eta, bereziki, azterketari irekia. Horrela ekiten diote amesteari, teatroaren barruan lur birjinak zapaltzeari musika, dantza, objektuak eta askotariko elementuak barne, haien esentzia galdu barik:
|