Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 27

2000
‎ATAZATAN OINARRITUTAKO IKASKUNTZA RAKO LAN MARKOA
‎Ikasleek ataza prestatzen dute, ondoren azalpenak ematen dituzte eta gero atazaren ziklotik kanpo eta material lagungarriei esker sortzen den hizkuntza ikasten dute. Lan markoak edo testuinguru metodologikoak hizkuntza hobetu eta sortzea ahalbidetzen dio ikasleari, entzuketa eta irakurketen bidez. Nahiz eta ingelesezko materialea izan, Xabier Yurramendik euskaratu du, eta ariketak hemengo hizkuntza zein egoeretara egokitu ditu
2002
‎Prabhu (1987) irakasle aitzindariak atazak erabili zituenBangalore izeneko proiektuan, ingelesa ikasteko eta irakasteko abian jarri zutenproiektuan, hain zuzen. Berebiziko bultzada hartu zuen Willistarrek Birmingham enCobuild proiektua egin zutenean, non AOIren lan markoa testuliburuak sortzekoerabili baitzuten. Gaur egun, asko dira metodologia horren ildotik idatzitako lanaketa materialak; horra hor autorerik ezagunenak:
‎, (1999): Atazatan oinarritutako ikaskuntzarako lan markoa, Itzulpensaila 41, HABE, Donostia.
2006
‎Historiaurretik hasiz euskal lurraren adina, gizakia Nafarroan, erromatarren garaia, lehen euskal estatua, VIII X. mende arteko kasiarrak eta dinastia piriniarrak, XI. XII. mendeetako Euskal Herria, independentziaren amaieraren hasiera, Nafarroako estatu europarraren desagerpena, iraultza liberalaren aroa, Lehen Karlistaldia, Borboikoen Errestaurazioa, XX. mendeko testuingurua eta frankismo ostea eta Trantsizioa aztertu ditu. Historia osoko une ezberdinetan «nafar» izeneko jendeek bizileku propioa izan duten eremua »zabalagoa hasieran, gero eta estuagoa mendeak igaro ahala» hartu du bere lanaren marko gisa.
‎Batzuek bide hori egiteko dute eta besteok ez gaude prest zerura begira zain egoteko. Areago, ezker subiranistaren esparruan gauden alderdi guztiok eta EB sartzen dut bat egin behar dugu benetako alternatiba izan nahi badugu, ez egitura berean, baina bai lanerako marko batean. Ezker subiranozalearen etorkizuna ez da Euskal Herritarrok en (EH) errepikapenetik etorriko, berez bakarrik ez delako alternatiba.
2008
‎Hizkuntza biren kudeaketara behartuta gaudenean, edo webguneko euskarazko bertsioa erdaraz garatutako zerbaiten bertsioa denean, interfazeen itzulpena baino gehiago, egokipen edo lokalizazio lana egin behar dela kontuan hartu behar dugu. Itzultzaileak dira, baina haien lana marko teknologiko batean kokatu behar da, eta ingeniaritza horri, aplikazio informatiko bat testuinguru lokal batera egokitzeari, lokalizazioa esaten zaio1.
2009
‎14 Zalbide, M. (2007): " Euskararen Historia Sozialerako lan markoa. Datuak biltzeko eta lantzeko proposamen metodologikoa".
‎23 Zalbide, M. (2007): " Euskararen Historia Sozialerako lan markoa. Datuak biltzeko eta lantzeko proposamen metodologikoa".
‎Gainera, ikuskizunean parte hartzen duten musikari eta barkalariek beren ikuspuntu berezia eskainiko dute musika lan hauen inguruan. Marco Carotto orkestraren fagotjolea eta Joward Griffith ikuskizunaren zuzendaria izango dira saioan, azkenekoak hiru musika lanen arteko marko komuna azalduko du musikari eta lan bakoitzak kontzertu osoari ematen dion puntu bereizgarria azpimarratuz.
2010
‎Bidegurutze honetan, gure etxea lanerako marko metodologiko baten premian zegoen, eta Roulet, Filliettaz eta Grobet autoreek ekarri digute. (Esan
‎Eskolarako lan marko propio bat negoziatzea, ikastolen lan hitzarmeneko mekanismoak erabiliz.
2012
‎Aldi berean, Helsinkiko akordioak sinatu ziren 1975ean, eta funtsezkoak izan ziren Laugarren Munduaren sorrerako nazioarteko marko eta aukera berriak sortu zituzelako (Ryser, 1992 eta 1995). 37 estatuk onarturiko lanerako marko berria zen. Akordioetan segurtasuna, harreman ekonomikoak, herri eta nazioen arteko harremanak, giza eskubideak eta nazioarteko portaera bideratzeko printzipioak ezartzen ziren.
2015
‎Bertan, audientzia, ikus entzuleria, ikus entzuletza etaikus entzuleen kontzeptuak aztertzen dira eta Euskaldunak eta telebista XXI. mende hasieranaudimetria tradizionalaren mugak eta ikus entzuleriaren ikerketaren ekarpen kritikoesanguratsuenak gogora ekarriz. Bigarren atalak lanaren marko metodologikoa eta azterketaren aldeenpirikoak zehazten ditu. Hala, laugarren kapituluak lanaren izateko arrazoia, helburuak, hipotesiak eta erabilitako ikerketa teknikak zehazteaz gain tesiaren perspektiba metodologikoansakontzen du, logika ideografiko eta nomotetikoaren eta kasu azterketaren figuraren ezaugarrigarrantzitsuenei erreparatuz.
2016
‎Lehen ere pasadizoz aipagai izan dugun beste artista ikerltzaile batek diosku (Sadr Haghighian, 2011) egunotan arte ikerketatzat hartzen duguna jakintza «mugiezin» bihurtzen duen beste lan marko bat izaten hasi dela, bertan «pakete» maneiagarriak eta kontrolagarriak eratuz. Horren aitzinean, artetik eratorritako sen praktikoak (oro har, praxi bidez lorturiko ezagutzak) lan marko horretan korapiloak kentzeko, torlojuak askatzeko eta itxuraturikoa desitxuratzeko abaguneak aurkitu ditu, batik bat urte batzuez erreferente izan dugun «dekonstrukzioa» edota deseraikitzearen ibilbidean.
‎Lehen ere pasadizoz aipagai izan dugun beste artista ikerltzaile batek diosku (Sadr Haghighian, 2011) egunotan arte ikerketatzat hartzen duguna jakintza «mugiezin» bihurtzen duen beste lan marko bat izaten hasi dela, bertan «pakete» maneiagarriak eta kontrolagarriak eratuz. Horren aitzinean, artetik eratorritako sen praktikoak (oro har, praxi bidez lorturiko ezagutzak) lan marko horretan korapiloak kentzeko, torlojuak askatzeko eta itxuraturikoa desitxuratzeko abaguneak aurkitu ditu, batik bat urte batzuez erreferente izan dugun «dekonstrukzioa» edota deseraikitzearen ibilbidean.
2017
‎Hiru erpin horien artean, hiru elementu berri ageri dira: (4) prozesuaren baitan sortzen diren harremanak, (5) proiektua gauzatzeko behar diren lanerako markoak eta egiturak eta (6) pertsonek eta kolektiboek helburuei buruz egiten dituzten balioespenak.
2018
‎" Nola txertatu genero ikuspegia hizkuntza politikan? Lanerako marko baten proposamena. BAT aldizkaria 92; 67
2019
‎Eztabaida fasean dauden legegai horiek «aurrerapausotzat» dauzka Foro Sozial Iraunkorrak, uste baitu baliagarriak izango direla biktima batzuei aitortza emateko, baina arbuiatu du ez duela guztientzat balioko: «Ildo horretan, ikusi dugu ezinbestekoa dela lanean jarraitzea,, perspektibak eta lan markoak zabaltzea, eremu inklusibo, plural eta zabal bat lortzeko, indarkeria guztien biktimek lekua izan dezaten». Horretarako, premisa bat jarri du erreferentzia gisa:
2021
‎Hamaika Gara osatzen dugunak egongo gara, eta bakoitzak bere edukiak eramango ditu; zertarako behar dugun burujabetza eta erabakitzeko eskubidea: gure lan markoa erabakitzeko, pentsio duinak izateko, bizitza duinak eta gure eskubideak bermatuta izan nahi ditugulako... Hori guztia lortzeko, erabakitzeko tresnak behar ditugu.
2022
‎Lehen zatian, Uztaritzeko ikastolaren deskribapena egiten du, lan kolektibo baten bidez euskararen erabilera klasetik haratago lotzeko aitzindari izan baita. Hortik, bigarren zatian, ariketa konparatibo batetik, lehen pista orokorrak ateratzen saiatzen da eta azken partean lan marko baten proposamena pausatzen du. Lan horretan oinarrituz, beste ikastetxek esperimentazioa egitea ahalbidetzen du, haurrek eguneroko solasetan euskaraz hitz egin dezaten.
‎Landa lanean aurrera gindoazela, mezuan bertan elkarrizketatuekin bilerak egin aurretik, gure ikerketa lanaren nondik norakoak azaltzen dituen bideo bat txertatu dugu. Bideoan, gure ikerketa laneko marko teorikoa eta lanaren helburuak aurkezten dira eta elkarrizketatu nahi izan ditugun pertsona edo erakundeengandik espero genuena ahalik eta modu sinpleenean azaldu dugu. Bi aurkezpen bideo egin ditugu, bat euskaraz eta bestea gaztelaniaz, Galiziako elkarrizketatuentzat.
‎Legezko egoeran daudenek lan marko propioa dute, erregimen orokorretik kanpo dagoena, eta horrek eragiten dituen eskubide galerak amaitu nahi ditu LABek. «Bazterketa egoeran bizi gara.
‎Argazki gaineko lana dela suposatu daiteke, baina aurreneko aldiz ikustean, pintura lan gisa irakurtzen dugu, euskarriari erreparatzeke. Gainontzeko lanak markoarekin ipinita agertzen dira, eta hauek erakusketa orrian argazki objektu edo argazki pintura gisa definitzen dira. Argazki pintura hauek, nolabait, argazkian ikusten denaren abstrakzio piktorikoa islatu nahi dutela dirudi.
‎Molde bera baliatuta, beste zenbait aktibistak ere aldarri ekologistak hizpidera ekarri dituzte: besteak beste, zikindu dituzte jada Vermeerren Perladun neska Herbehereetan, Van Goghen Ereilea Erroman, Claude Moneten belar meten bildumako lan bat Berlinen, eta eskuak itsatsi zituzten Pablo Picassoren Masakrea Korean laneko markoan. Kasu denetan, artelanek ez dute kalterik izan —markoek bai, baina gutxi—, ekintzaileek kristalez babestutako obrak hautatu baitituzte; baina, hala ere, protestok arbuiatu dituzte hedabide askok, «eraso» eta are «atentatu» gisa joz.
2023
‎Uztaritzeko ikastolan elkarrekintza erdigunean duen metodologia aplikatuz emandako urratsak deskribatu ditu eta, hortik abiatuta, pista orokorrak ateratzen saiatu da. Azkenik, lan marko bat proposatzen du egileak ikastetxe gehiagotan erabili eta esperimentatzeko.
‎Hortik abiatuta, lanerako marko unibertsalago bat sortu dute, zabalagoa, eta, bereziki, azterketari irekia. Horrela ekiten diote amesteari, teatroaren barruan lur birjinak zapaltzeari musika, dantza, objektuak eta askotariko elementuak barne, haien esentzia galdu barik:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia