2002
|
|
Prabhu (1987) irakasle aitzindariak atazak erabili zituenBangalore izeneko proiektuan, ingelesa ikasteko eta irakasteko abian jarri zutenproiektuan, hain zuzen. Berebiziko bultzada hartu zuen Willistarrek Birmingham enCobuild proiektua egin zutenean, non AOIren
|
lan
markoa testuliburuak sortzekoerabili baitzuten. Gaur egun, asko dira metodologia horren ildotik idatzitako lanaketa materialak; horra hor autorerik ezagunenak:
|
|
, (1999): Atazatan oinarritutako ikaskuntzarako
|
lan
markoa, Itzulpensaila 41, HABE, Donostia.
|
2009
|
|
14 Zalbide, M. (2007): " Euskararen Historia Sozialerako
|
lan
markoa. Datuak biltzeko eta lantzeko proposamen metodologikoa".
|
|
23 Zalbide, M. (2007): " Euskararen Historia Sozialerako
|
lan
markoa. Datuak biltzeko eta lantzeko proposamen metodologikoa".
|
2010
|
|
Eskolarako
|
lan
marko propio bat negoziatzea, ikastolen lan hitzarmeneko mekanismoak erabiliz.
|
2016
|
|
Lehen ere pasadizoz aipagai izan dugun beste artista ikerltzaile batek diosku (Sadr Haghighian, 2011) egunotan arte ikerketatzat hartzen duguna jakintza «mugiezin» bihurtzen duen beste
|
lan
marko bat izaten hasi dela, bertan «pakete» maneiagarriak eta kontrolagarriak eratuz. Horren aitzinean, artetik eratorritako sen praktikoak (oro har, praxi bidez lorturiko ezagutzak) lan marko horretan korapiloak kentzeko, torlojuak askatzeko eta itxuraturikoa desitxuratzeko abaguneak aurkitu ditu, batik bat urte batzuez erreferente izan dugun «dekonstrukzioa» edota deseraikitzearen ibilbidean.
|
|
Lehen ere pasadizoz aipagai izan dugun beste artista ikerltzaile batek diosku (Sadr Haghighian, 2011) egunotan arte ikerketatzat hartzen duguna jakintza «mugiezin» bihurtzen duen beste lan marko bat izaten hasi dela, bertan «pakete» maneiagarriak eta kontrolagarriak eratuz. Horren aitzinean, artetik eratorritako sen praktikoak (oro har, praxi bidez lorturiko ezagutzak)
|
lan
marko horretan korapiloak kentzeko, torlojuak askatzeko eta itxuraturikoa desitxuratzeko abaguneak aurkitu ditu, batik bat urte batzuez erreferente izan dugun «dekonstrukzioa» edota deseraikitzearen ibilbidean.
|
2019
|
|
Eztabaida fasean dauden legegai horiek «aurrerapausotzat» dauzka Foro Sozial Iraunkorrak, uste baitu baliagarriak izango direla biktima batzuei aitortza emateko, baina arbuiatu du ez duela guztientzat balioko: «Ildo horretan, ikusi dugu ezinbestekoa dela lanean jarraitzea,, perspektibak eta
|
lan
markoak zabaltzea, eremu inklusibo, plural eta zabal bat lortzeko, indarkeria guztien biktimek lekua izan dezaten». Horretarako, premisa bat jarri du erreferentzia gisa:
|
2021
|
|
Hamaika Gara osatzen dugunak egongo gara, eta bakoitzak bere edukiak eramango ditu; zertarako behar dugun burujabetza eta erabakitzeko eskubidea: gure
|
lan
markoa erabakitzeko, pentsio duinak izateko, bizitza duinak eta gure eskubideak bermatuta izan nahi ditugulako... Hori guztia lortzeko, erabakitzeko tresnak behar ditugu.
|
2022
|
|
Lehen zatian, Uztaritzeko ikastolaren deskribapena egiten du, lan kolektibo baten bidez euskararen erabilera klasetik haratago lotzeko aitzindari izan baita. Hortik, bigarren zatian, ariketa konparatibo batetik, lehen pista orokorrak ateratzen saiatzen da eta azken partean
|
lan
marko baten proposamena pausatzen du. Lan horretan oinarrituz, beste ikastetxek esperimentazioa egitea ahalbidetzen du, haurrek eguneroko solasetan euskaraz hitz egin dezaten.
|
|
Legezko egoeran daudenek
|
lan
marko propioa dute, erregimen orokorretik kanpo dagoena, eta horrek eragiten dituen eskubide galerak amaitu nahi ditu LABek. «Bazterketa egoeran bizi gara.
|
2023
|
|
Uztaritzeko ikastolan elkarrekintza erdigunean duen metodologia aplikatuz emandako urratsak deskribatu ditu eta, hortik abiatuta, pista orokorrak ateratzen saiatu da. Azkenik,
|
lan
marko bat proposatzen du egileak ikastetxe gehiagotan erabili eta esperimentatzeko.
|