2003
|
|
ISIren datu baseak gobernuek onartutako erreferentea dira, baina ez dute erabat islatzen herrialde bateko ikertzaileen ekoizpena. Adibidez, Espainiako kasua aztertzean ez da kontabilizatzen gure ikertzaileek atzerrian egindako
|
lan
kopuru handia, “garun ihesa” izan ohi duen herrialde batentzako engainua. Nolanahi ere, arazo bera duten beste herrialde batzuek, hala nola Italiak, zifra hobeak dituzte (munduko ekoizpenaren %4, 18).
|
2005
|
|
Zeintzuk dira parte hartze eskas horren arrazoiak? Zuzendariak duen
|
lan
kopuru handia, ardura, formaziorik eza, zuzendariaren botere urria, zuzendariaren zereginen anbiguotasuna (administrazioaren ordezkaria da eta, eraberean, hezkuntza komunitatea ordezkatzen du), bere lanarekiko esker on eskasa, administrazioaren laguntza apala, ikuskaritzaren presioa eta abar dira arazo honenarrazoietako batzuk. Arazo larri hau, zuzendaritzaren arazoa hain zuzen ere, zuzendariaren lan egoera hobetuz, autonomia emanez eta etengabeko formazioazainduz hobetuko da.
|
|
Kontuan hartzekoa da irakasleriaren lan kopurua urtean zehar ez delaberdina. Ikasturte hasieran (ikastetxearen antolaketa orokorra eta ikasgelen prestakuntza dela medio) eta urte amaieran (kalifikazioa, irteerak, burokrazia, gurasoekinbilerak, eta abar)
|
lan
kopuru handia izaten dute; Memoria ikasturte amaieran egiteabeste lan bat gehiago izango litzateke eta lana pilatzeko arriskua legoke. Eta gainera, ikasturtean zehar gertatutakoen hausnarketa eta gogoeta azken mementoetanegitea ez da oso egokia.
|
2012
|
|
Hiriak jasaten duen hedapen honen harira, arteetan ere hiraren parte berriak diren espazioen errepresentazioa aurkituko dugu. Noski, Bilbo tradizionala gaitzat duten
|
lanak
kopuru handiagoan agertuko zaizkigu, baina aipatzekoak diren leku berri hauen presentzia jorratzen duten lanak, egon badaude. Kasu batean zein bestean, dena den, eta Bilboren historia osoan suma daitekeen bezala, herritarren bizitzaren eta baita artelanen gai zentrala IBAIA izango dela ezin ahatz dezakegu.
|
|
erroreak eta kontzeptuak ulertzeko zailtasunak, kontzeptuaren aplikazioak, irudikatze sistemak, eskemak, testuen izaeraren araberako kontzeptuen garapena (intuitiboa, arautzailea?), testuinguruaren menpeko aplikazioak eta adibideak?
|
Lanen
kopurua handia denez eta lortutako ondorioak izaera ugarikoak eta desberdinak ere badirenez, ulertuko da fenomeno horiek ulertu ahal izateko markoa konplexua dela.
|
2017
|
|
Analisi bibliometrikoa erabiliko dugu azterketan. Alde batetik, argitaratutako
|
lanen
kopurua handia denez, hurbiltze mota hori da egokiena, eta, bestetik, Uztaroren diziplinarteko izaerak asko zailtzen du azterketa kualitatiboa. Izan ere, aldizkari zientifikoen azterketak egin direnean, abiapuntu jakin bat ezarrita egin izan da miaketa, argitalpen hura diziplina bakar baten eztabaida eta bilakaeraren gune esanguratsua delakoan, alegia.
|
2020
|
|
Beraz, ez da gure esku dagoen zerbait. Hirugarrengo batzuk sartzean prozesua luzatzen da eta beraiek ere
|
lan
kopuru handiarekin dabiltza orain... Nahiz eta guri ere prozesua luze egiten ari zaigun, entseguek ere bere denbora behar dute, material biziarekin egiten da lan, bakteriekin eta horrek bere denbora behar izaten du.
|
2023
|
|
Aldiz, 1766 edizioaren ekimen handiko urtea da, mendean edizio
|
lan
kopuru handienekoa gure laginean, Nafarroaren historiaren eta, neurri desberdinetan (sustatzaile, autore, edizioaren zuzendari edo idazlanaren gai), Jesusen Konpainiaren inguruko hainbat idazlan eta liburuki berrinprimatuz. 1767an, bat batean eteten da 1766ko izenburuen edizio kopuruen igoera lasterra.
|