Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 45

2007
‎Neoliberalek, jendeak plegarazten dituen kaosa antolatzen dute eta samin bortitz meta urrintsuan zutunik, Villiers Le Bel en bezala, ordena mantentzen dute ikusgarriki, poliziek axolagabeziaz edo berdin ohituraz, bi haur hotz hil (tzen utzi) dituztela ahantzarazteko, eta katiminian, diputatuak laneko kodea, MEDEFak seinalaturiko arkaismo sozialetaz garbitzen ari dira: gobernuaren ahoa, bere elea bezain zuria da.
‎Gobernuak, Lan eta Gizarte Segurantzaren Ministerioak hala proposatuta, Lan kodea izeneko testu bakar batean jasoko ditu, lege honekin batera, lan arloko gaiak arautzen dituzten gainerako lege organiko eta arruntak. Lan arloko gai horiek titulu bananduetan antolatuko ditu, lege bakoitzeko titulu bat jarrita, hurrenkerako zenbakiekin, eta testuak hitzez hitz errespetatuta.
‎Modu berean, Lan kode horri gehituko zaizkio, elkarren segidan eta aldizka, lan arloko xedapen orokor guztiak; horretarako, gehitutako arauen lerruna kontuan hartu eta gehitze teknikari dagokionez Gobernuak ezarriko duen prozedura erabiliko da.
2008
‎Lege horrek zehazten du, besteak beste, etxebizitzen kalitate akustikoa hobetzeko zer neurri hartu behar diren, eta neurri horietako bati leku berezia egin diote Eraikitze Lanen Kode Teknikoa izeneko araudian: eraikinek zer ezaugarri akustiko dauzkaten egiaztatzeko sistema bat ezartzen du araudi horrek, eta eraikinen barrualdeko kalitate akustikoak bete behar dituen helburuak bete ezean, eraikinek akats ezkutu bat dutela esan ahal izango da.
2009
‎Langileek ondorioak ikus ditzaten nahi dugu, dio Roland Bourdette CFDTko Ipar Euskal Herriko ostalaritza saileko arduradunak. Azken inkesten arabera, Lapurdi kostaldeko ostatuen %80 legez kanpo ari dira, lan kodeari dagokionez. Anitz bada egiteko ordu gehigarrien sailean, besteak beste ordainduak izan daitezen.
2010
‎Lan erritua arautzen duen legeak osagarritasun klausularen bitartez urte asko dela aurreikusten du hari egindako bidalketa. Horrela egiten zuen 1908ko Industria Auzitegien Legeak (34 art.), aurreko auzitegiak berritu zituen 1912ko legeak (60 art.), geroago 1926ko abuztuaren 23ko Lan Kodeak (498 art.) eta lan prozedura arautu izan duten hurrengo lege guztiek (1958, 1963, 1966, 1973, 1980, 1990), egun indarrean dagoenera heldu arte. Gainera, ordena jurisdikzional guztietan egiten den praktika da.
‎Horrela da 1926ko Laneko Kodetik. Datu hau azpimarratzen dute Alonso Olea, M. k, Derecho Procesal del trabajo, op.cit., 32 or.; Blasco Segura, B., Alcázar Carrillo, R. k, Derecho Procesal Laboral, op.cit., 60 or., eta Barrio Calle, M. A. k,. La representación en el proceso laboral?, Revista de Derecho Procesal, 1981/ 1 zk.
‎la nueva ley de asistencia jurídica gratuita?, Tribuna Social (Revista de Seguridad Social y Laboral), 1996/ 72 zk. gai honetan indarrean dagoen legeak (DLJL) atzerapauso izugarria ekarri du berekin. Lehen, LPLren 25.2 art. indarrean zegoenean, doako justiziarako eskubide legal purua aintzatesten zen, eta aurreko lan lege prozesalen ohiturari jarraituz (1912ko Auzitegi Industrialen Legea, 1926ko Lan Kodea, 1966ko LPL...), eskubidea edo onura langileei eta Gizarte Seguntzaren onuradunei oro har aintzatesten zitzaien. Ez zuten eskaerarik egin behar, edo beren baliabide gabezia frogatu behar.
‎L., Derecho Procesal Laboral, op.cit., 7 or., eta De los Santos Martín Ostos, J.,. Las diligencias para mejor proveer en el proceso laboral?, Revista de Derecho Procesal, 1980/ 4 zk. Geroago, Rodríguez Escanciano, S., Deficiencias del proceso social y claves para su reforma, op.cit., 17 or. eta Pedrajas Moreno, A.,. Un nuevo enfoque de la supletoriedad normativa, no exento de problemática: la Ley de Enjuiciamiento Civil como aspirante a ley procesal común?, op.cit. Jadanik 1900eko urtarrilaren 30eko Lan Istripuen Legeak (14 art.), Auzitegi Industrialen 1908ko maiatzaren 19ko Legeak (34 art.), eta 1926ko Lan Kodeak (1926ko abuztuaren 23ko Errege Legegintza Dekretuak onatua) (498 art.) PZLren ordezkotasuna jasotzen zuten. Lan prozesuaren jatorrian sakontzeko, ik. Montero Aroca, J., Los tribunales de Trabajo().
2011
‎Lehen batutzailearen CO bururako irteerak 0 balio du handik ateratako emaitza? 9 denean, eta 1101 konbinazio bitarra(, biko osagarrian) ematen dio bigarren batutzaileari zuzen­tzeko; izan ere, BCD gehi seiko kodean dator, eta BCD gehi hirukoa da lanerako kodea, hau da, 3 sobran daude.
‎Emaitza > 9 denean, lehen batutzailearen CO bururako irteera 1 da, eta 0011(+ 3) konbinazio bitarra ematen dio bigarren batutzaileari zuzentzeko; izan ere, BCD natural kodean dator, eta BCD gehi hirukoa da lanerako kodea, hau da, 3 falta dira.
‎Emaitza? 9 denean,? 3 (biko osagarrian emanda) gehituz zuzentzen da; izan ere, emaitza hori BCD gehi seikoan dator, eta lanerako kodea BCD gehi hirukoa da.
‎Emaitza > 9 denean,+ 3 gehituz zuzentzen da; izan ere, emaitza hori BCD naturalean dator, eta lanerako kodea BCD gehi hirukoa da.
‎Kontagailua zirkuitu sekuentzial bat da, sarrera bat (kontaketa pultsuak jasotzen dituena) eta zenbait irteera (biegonkorrak adina) dituena; kontagailuaren kontaketa ahalmenaren araberakoa da irteera kopurua.Une oro, sarreran aplikatzen den pultsu, kopuruari dagokion konbinazio bitarra aterako da irteeran, lanerako kode jakin batean adierazita. Hitz batean, jasotzen duen pultsu kopurua kontatzen du kontagailuak.
2014
‎Lan kostu handiegien erruz enpresak merkatuak galtzen ari direla nabarmendu zuen, eta horri egotzi zion Frantziak gero eta defizit komertzial handiagoa izatea eta, azken finean, ekonomia ez gora ez behera egotea. Patronalaren ohiko beste eskari batzuk sostengatu zituen Vallsek, hala nola burokrazia txikitzea, lan kodea aldatzea malgutasun gehiago izateko enpresetan eta zoru sozialak deitutakoen erreforma, enpresa batek gero eta langile gehiago izan, betebehar gehiago izatea?. Hori bai, azken bi horiek sindikatuekin negoziatu behar dituztela gogorarazi zien enpresaburuei.
2016
‎Hauteskundeez haratago, beste lan ildo bati lotuak dira jadaneko gobernuaren lan kodearen aldatzeko lege proiektuarekin. El Khomri legea deitzen denaren kontrako elkarretaratzeetan parte hartu dute azken asteetan, eta segituko ere.
‎Militante suharra da, sindikalista amorratua. 30 urtez laneko ikuskari bezala egin du lan eta Lan Kodigoa errotik ezagutzen du. Joanden ostiralean Baionan zagon, Bizi mugimenduak gomitaturik, eta Lan Burtsan mintzaldi beroa eskaini du, Gobernuak inposatu nahi duen Lan Legearen kontra altxatuz.
‎Martxoaren 9an 400.000 manifestari frantses estaduan barna, 3.500 Baionan, El Khomri ministroak moldatua duen lan kodearen erreforma proiektuak haserrea piztu du bazterretan. Aro txarra izana gatik ere, manifestaldi arrakastatsuak burutu dira.
‎Espainian 3,7 milioi lanpostu galdu dira 2008tik 2013ra. Rajoi gobernuak lan kodea berritu zuen 2012an, lanpostuen malgutasuna errazteko; bidenabar nahi zuen muga ezabatu lanpostu finko klasikoen eta lanpostu berri epe motzekoen artean. Lanpostu berrien errazteko menturan lizentzamenduak erraztuak izan dira eta kalte ordainak apalduak, pasatzean lizentzamendu kolektiboentzat ez da gehiago baimenik eskatzerik administrazioari.
‎Europako banku zentralak eskaintzen dituen erraztasunak kapitalaren mailegatzerakoan. Lan kodearen malgutzea geroago aipatzen dute, eta oraino ez aditu guziek. Haatik, adituek irakurketa kritiko bat egiten dute Espainiako langabeziaren apalketaz.
‎Espainia, krisia, enplegua eta lan kodea
2017
‎Arriskutsua ikusten dute batzuek, karrika geldituko baita oposizioa adierazteko leku nagusia. Hain zuzen, udan bertan MEDEF Frantziako Enpresen Mugimenduaren aldarrikapena den lan kodigoaren murrizketa, 2016an kontrako mugimendu sozial azkarra piztu zuen lan legea XXL formatuan so egileek diotenez, ordenantzen bitartez, hots, Legebiltzarreko filtrorik gabe, pasarazi nahi du Gobernuak. Gazte, berri, ausart baina betiko politika zaharren zerbitzuko.
‎Gai asko ditu esku artean, baina haien artean badago bat nagusia: lan kodearen erreforma. Barnera begirako kontu bat da, baina baita Alemaniara begirakoa ere, haren bidez erakutsi nahi baitu Macronek erreformista serioa dela eta, bere aurreko agintariek ez bezala, erabaki minberak hartzeko gai dela.
‎Azken bi urteetako lan kodearen bigarren erreforma egin dute udazken honetan Frantzian. Hollandek bultzatu zuen lehena. El Khomry legea?, eta Emmanuel Macronek bigarrena, boterera iritsi eta aste gutxira.
‎Frantses gobernuak bideratu nahi duen Lan Kodearen erreformak kezka handiak sustatzen ditu langileriaren baitan. Are gehiago erreforma hori" ordenantza" bidez inposatzeak.
‎Behar dea harritu? Batetik gobernuburua ez heldu, bertzetik ohiko Baionatik Hendaia doi bat deskart aurkitzen askok, azkenik sindikatak berak arrunt bereiziak izanki Lan Kodearen erreforma horri buruzko ihardokitze moldean. CFDT eta FO sindikatek gobernuarekin zuzenki negoziatzea dute hautatu.
‎inposatu nahi duen Lan Kode berriarekin. Hitz indartsuak entzun dira manifestaldian:
‎2 Frantziako lan lege berriak baino deplaukiago oraino, argi eta garbi lehentasuna eman behar zaie enpresa barneko soldat negoziaketei, lan kodearen gainetik.
2018
‎Gauza berri horrek bazterrak nahasten ditu, gaur egun ez baita oraino lege zehatzik lan molde horri buruz. Lanlegerik edo asurantza babesik ez da, lanauzitegiak zailtasunean dira ez baitakite nola kudeatu langile batek pleinta ekartzen duelarik, lan kodigoak ez baitu deus azpimarratzen.
2019
‎Christine Lagardek (Paris, 1956) ibilbide profesional eta politiko luzea izan du.1981 Ikasketaz abokatua da Lagarde, eta horretan aritu izan da, gai ekonomikoetan zehazki: enpresen bat egiteak, erosketak, lan kodea, enpresen arteko eztabaidak... 1995ean Baker McKenzie abokatu etxe ospetsuko lehen emakume bazkide izendatu zuten.2005 Ministro izan zen Nicolas Sarkozyren gobernu kontserbadorean.
2020
‎Samathan Hourquescosek salatu du lan kodea malgutzeko erabili dutela osasun krisia. Konfinamendutik ateratzeari buruzko kezka erakutsi du, eta erran du zainduko dutela segurtasun neurriak betetzen direla.
‎Krisia lan kodea malgutzeko erabili dutela salatu dute?
2021
‎LAB sindikatuak Lan Kode eta Gizarte Segurantzako lege propiorako egitasmoa Eusko Legebiltzarrean aurkeztu du, 30 orduko lan astea eta erretiroa 60 urtean ezartzea proposatu du. LABek Nafarroako Parlamentura eta Ipar Euskal Herrira ere bere ekimena eramanen du.
‎Emmanuel Macron presidente sartu denetik, azkartu egin da. Adibidez, lan kodea aldatua izan da parlamentuaren eztabaidarik gabe, ordenantzak hartuz. Langile sindikatuak eta alderdi politikoak osoki baztertuak dira.
‎Langileei bizitza duina bermatzeko, lan harremanek eta pentsio eta babes sozial sistemek eraldaketa sakona eskatzen dute. Eta, zalantzarik gabe, Euskal Herriko Lan Kodea eta Gizarte Segurantzako lege propio baten aldeko olatua sortzeko garai ezin aproposagoa da hau.
‎Azkenik, sindikatuaren ikur diren bi egitasmo jakinen premia gogoratu zuen: Euskal Herriko Lan Kodea eta Gizarte Segurantzarako lege propioa.
‎Logistikaz eta banaketaz arduratzen nintzen, ez genuen gaizkirik egiten, filmak biltzeko etortzen ziren neska mutilak oro ados ziren eta ongi ordainduak gainera. Laneko kodea ez genuen sekula trakestu. Alderantziz, hitzez hitz errespetatu dugu.
2022
‎Egun hiru lurraldeetako bakoitzean egon badiren tresna eta eskumenak baliatzearekin batera, burujabetza eskuratzeko estrategia garatzea eskatzen du horrek. Euskal Errepublika aldarrikatu ez ezik, egun ukatzen zaizkigun estatu tresnak eskuratzeko borroka egitea, hala nola Euskal Lan Kodea eta Euskal Gizarte Segurantza eskuratzeko.
‎Euskal Errepublika aldarrikatzeaz gain, sindikalismotik ere Euskal Errepublika eraikitzera goaz. Euskal Lan Kodea, Euskal Gizarte Segurantza, euskal esparru sozioekonomikoa eraikitzera goaz. Bustitzeko prest gara, eta busti egingo gara».
‎Euskal Herrian egin ahal izateko estatu tresnak behar ditugu: Euskal Lan kodea eta Euskal Gizarte Segurantza erraterako, Madrilen eta Parisen posible ez diren aldaketak Euskal Herrian gauzatu ahal izateko».
‎Euskal Herrian egin ahal izateko estatu tresnak behar ditugu: Euskal Lan Kodea eta Euskal Gizarte Segurantza. Burujabetza eskuratzea behar dugu, Madrilen eta Parisen posible ez diren aldaketak Euskal Herrian gauzatu ahal izateko.
2023
‎Euskal lan kodea dugu helburu. Bide horretan, lehenik eta epe motzean, lan harremanen estatalizazio prozesuari muga jarri behar diogu; alegia, bertako lan hitzarmenek estatukoen gainetik lehentasuna izan dezaten lortu behar dugu.
‎Testuinguru horretan, lan zuzenbidea eratzeaz hitz egin daiteke; izan ere, Espainiako historian, lehenengo aldiz, lan kontratua arautu zen, zerbitzu errentamendutik at. Etorkizunera begira, horrek berarekin ekarri zuen lan kontratuaren inguruko arauen eta printzipioen sistema eratzea. Bada, lan kontratua arautu zuen 1926ko abuztuaren 23ko Lege dekretuak onetsitako Lan Kodeak.
Lan Kodearekin batera, eta horren osagarri bezala, Erakunde Korporatibo Nazionala eratu zen, 1926ko azaroaren 26ko Lege dekretuaren bidez. Ideologia korporatibista oinarri, klaseen arteko borrokaren dogma marxista ordezten ahalegindu zen, horren ordez ugazaben eta langileen arteko lankidetza ezarriz. Horren ondorioz, mailakatutako erakunde desberdinak sortu ziren —denak ere zuzenbide publikoko izaerarekin—, industrien, lanbideen edo ogibideen arabera.
‎1931ko Lan Kontratuaren Legeak 1926ko Lan Kodearen lehenengo Liburua indargabetu zuen, eta lan kontratuaren arauketa zehatza eta perfektua jaso zuen bere 94 artikuluetan eta xedapen gehigarri bakarrean. Halaber, bere aplikazio esparrua nabarmen hedatu zuen, langiletzat hartu baitzituen eskulangileak ez ezik, etxeko zerbitzuetan lan egiten zutenak eta langile intelektualak ere, besteak beste.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia