2008
|
|
Alde batetik, zenbait mugimendu erlijioso umeak helduen portaera bortitzetik babestu beharreko izaki babesgabetzat hartzen hasi ziren. Helburu hori lortzeko, haurrak eskolara bidaltzeko beharra azpimarratu zuten, heziketa eta moral erlijioso egokiak jasotzeaz gain, gizarteari haien
|
lan
indarra emateko, idatzi eta irakurtzeko gaitasunak eskuratuko zituzten. Horrekin batera, gurasoei seme alabak maitasunez tratatzeko gomendatzen hasi ziren (Shaffer, 2000).
|
2009
|
|
Sarako usoaren kofradiak, Hendaiako angularenak, Donostiako Euskal Gastronomiaren Kofradiak eta Bidasoako izokinarenak federazioa sortzea erabaki zuten 1988an. Elkartzeko urrats horrekin, kofradietako bakoitzak bere aldetik egiten duen
|
lanari
indarra eman nahi zaio. Elkarri lagundu, azken batean.
|
2013
|
|
Alde batetik, zenbait mugimendu erlijioso umeak helduen portaera bortitzetik babestu beharreko izaki babesgabetzat hartzen hasi ziren. Helburu hori lortzeko, haurrak eskolara bidaltzeko beharra azpimarratu zuten, hezkuntza eta moral erlijioso egokiak jasotzeaz gainera, gizarteari
|
lan
indarra emateko, idazteko eta irakurtzeko gaitasunak eskura zitzaten. Horrekin batera, gurasoei seme alabak maitasunez tratatzeko gomendatzen hasi ziren (Shaffer, 2000).
|
2014
|
|
Alde batetik, zenbait mugimendu erlijioso umeak helduen portaera bortitzetik babestu beharreko izaki babesgabetzat hartzen hasi ziren. Helburu hori lortzeko, haurrak eskolara bidaltzeko beharra azpimarratu zuten, heziketa eta moral erlijioso egokiak jasotzeaz gain, gizarteari haien
|
lan
indarra emateko, idatzi eta irakurtzeko gaitasunak eskuratuko zituzten. Horrekin batera, gurasoei seme alabak maitasunez tratatzeko gomendatzen hasi ziren (Shaffer, 2000).
|
2015
|
|
Garaiz heltzen direnen itxaronaldia girotzeko, eta Kabalgata inoiz baino parte hartzaileagoa izan dadin, 17:00etatik 18:00etara bitartean, ibilbidean patinatzaile talde bat ibiliko da aurrera atzera Errege Magoentzako eskutitzak jasotzen. Horrez gain, triptiko batzuk banatuko dituzte umeen artean, nork gogokoen duen Erregea animatzeko eta gaueko
|
lanerako
indarrak emateko.
|
2018
|
|
Baina norberaren lana edo pertsona saltzeak ez baizik lan indarra saltzeak bihurtzen du gizon bat langile libre; hain zuzen, teorian, soldata baten truke norberaren jabetzaren zati bat kontratu bidez emateko gaitasunak bereizten du langilea (soldatapeko langilea) esklaboengandik eta askeak ez diren langileengandik. (Etxeko) andreak, ordea, ez dio bere
|
lan
indarra ematen senarrari kontratu bidez. Emazteari ez zaio soltadarik pagatzen (beraz, ez dago truke librearen adierazlerik), senarrak kontrolatzen duelako, gizona den heinean, haren lana nola erabili. Hortaz, ezkontza kontratua lan kontratu bat da, baina enplegu kontratuaren guztiz bestelako zentzu batean.
|
|
Babesaren parte handi bat, azken finean, soldatan datza. Langileak bere
|
lan
indarra ematen du kontratu bidez, eta, hala, badirudi soldata bat irabazten duela norbanako gisa, enplegatzaileak haren zerbitzuak baliatu ahal izatearen truke. Soldata berdintasunaren legea ez zen oso aspaldi sartu indarrean (joan den hamarkadan edo), eta ordutik baino ez da hasi soldata egiaz soldata indibidual bihurtzen.
|
|
Kontratua ulertzeko (enplegu kontratua barne), lan indarraren kategoria (alegia, zerbitzuena) funtsezkoa da, baina, aldi berean, baita erabat nahasgarria ere, eta Marx ondotxo jabetua zegoen horretaz. Esanez gero kontratuaren bidez
|
lan
indarra ematen dela eta ez lana, ez gorputzak, ez pertsonak, orduan kontratuaren aldekoek modua izango dute argudiatzeko enplegu kontratuetan harreman libre bat eratzen dela, norberaren baitako jabetzari dagozkion beste kontratu batzuetan bezala. Feministek, adierazten dutenean senarrak emaztearen lan indarra beretzen duela kapitalistak langilearen lan indarra beretzen duen modu berberean, kontratuaren alde egiten dute inplizituki.
|