Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 24

2007
‎Hala ere, Europako Kontseiluan lan ildo honi hasiera baino ez zaio eman; izan ere, lehenengo urrats horiek garatzeko oraindik lan handia egin behar da eta ziurrenik hori ez da lan erraza izango. Horren adibidea da, hain zuzen, Biltzar Parlamentarioak gomendioak onartu bai, baina horiek garatzeko protokoloa egiteari uko egin diola momentuz.
2008
‎Hala, HTT ekipoen lana omen da" tropei hobeto ulertaraztea zein EZ den beren etsaia" eta laguntza handia eskaintzen omen diote AEBetako armadari" bertako herritarrengan eraginez tresna ez hilgarriekin". Militarrek babesten dute lan ildo hau: " Kultura ulertu behar dugu irabazi ahal izateko", deklaratu zuen Kongresuan Schweitzer koronelak berrikitan.
2009
‎–Edukiak gizarteratzeko planaren barruan, leku berezia izan lukete, alde batetik, euskarazko testu corpusak elikatzeko, egituratzeko, estandarizatzeko eta erabiltzaileen eskueran jartzeko lanak koordinatzeak eta bestetik Euskararen Erreferentzia Corpusa lantzeko oinarriak jartzeak?. Lan ildo honen ondorioz, euskarri digitalean dira gaur egun Orotariko Euskal Hiztegiaren testu corpusa, XX. mendeko euskararen corpus estatistikoa, Euskal Onomastika Corpusa eta beste hainbat datu base, hala nola Euskaltzaindiaren Arauak, Hiztegi Batua, Jagonet datu basea, Ikertegia eta Jagontegia?
2010
‎1992tik zetorren apustua zen hura, ikastolen kolektiboan, lehen aldiz, II. Batzar Nazionalean sortu zelako Euskal Curriculum bat osatzeko proiektua. Baina 1993ko EAEko Euskal Eskola Publikoaren inguruko prozesuak talde nazionalaren aldeko erabakia martxan jartzea oztopatu zuen bezala, Euskal Curriculumaren aldeko lan ildo hau abian jartzea eragotzi zuen.
‎Alde batetik, Europako enpresen arauetan funtsezkoak ziren alderdi batzuk Europa mailan homogeneizatzea izan zen lan ildo honen helburua. Horrekin batera, Sozietate Europarra eta Sozietate Kooperatibo Europarraren estatutuak onartu eta ezarri dira kide diren estatuen legedian.
2015
‎Aurreko galderei erantzunak sarri partikulen fisikaren ikuspuntutik ematen saiatzen gara. Oso zabaldua den ideia du oinarri lan ildo honek, hau da, unibertsoa gaztea zenean eta oso energia altukoprozesuak gertatzen zirenean gaur egungo fisikaren zutabe diren teoria nagusienak, kuantikoa eta erlatibitate orokorra, teoria orokorrago baten bilduta zeudela. Beraz erlatibitate orokorrak azal ditzazkenprozesu kosmologikoen oinarri mikroskopikoa ulertzea lortzen badugu energia altuko teorien bitartez, egun erantzunik ez duten galderak erantzuteko gai izan gintezke.
‎Egileon lan ildo hau ematen ari den bibliografi lanetan, gero eta azpimarratuago gelditzen ari da zeinen eragile garrantzitsua den ere osagaia, askotan aukerakoa izan arren, bai polaritate mota ugariren ikuspegitik, bai eta emendiozko lokailuen zeregin ugariren ikuspegitik. Izan ere, gure osagai honek uztartu egiten ditu polaritate eta emendiozko harreman oso ezberdinak eta ugariak, bestelako hizkuntzetan lokailu desberdin gehiagotara eta sintaxi anizkoitzagoetara jotzen bada ere.
2016
‎Modu horretan, esan dezakegu —behintzat antropologiaren eremuan—, gorputz antropologia emozioen antropologiarekin batera garatu dela. Azkeneko lan ildo honek hiru hamarkada bete ditu Michelle Rosaldok (1980) Ilongot komunitatearen inguruan egindako liburua mugarria izanik. Bere testuarekin, Rosaldok, gizartea zein kultura definitzeko bide berriak ireki zituen, bertan emozioen pisu/ garrantzi kulturala nabarmenduz.
2017
‎Honenadibideetako bat da Ikergazte 2015ean aurkeztu zen lana (Lasa et al., 2015), Janargi produktuareninguruan. Lan ildo honi jarraituz dator artikulu honetan aipatzen den proiektua, DANOBATGROUP S.COOP enpresako makinen Erabiltzaile Makina Interfazeen (EMI) diseinua, erabiltzailearen esperientzian oinarrituz.
‎• Trebeziak eta ahalmenak hobetu. Zenbait ekimenekin egiten da lan ildo honetan: Gamigazte, Demola Bilbao, Ahalbidetu, Formula Student y Moto Student.
2018
‎Seguruenik paradigma aldaketa bat ere abian jarri beharrekoa izango da. Eta hitz handi horiek guztiak mahai gainean izanik, bistakoa da lan ildo honek ez dituela aje denak konponduko.
‎Hizkuntza ohituren aldaketetan neurri sozialek izugarrizko garrantzia dute. Eta oraindik diseinu fasean dagoela esan badugu ere, egia da baita ere pertsonen borondateari neurri sozialak gehitzea Euskaraldiaren lan ildo honen bigarren parea dela. Aurreikusia 2019rako dago, baina aurreikusia badago.
‎[...] Eta oraindik diseinu fasean dagoela esan badugu ere, egia da baita ere pertsonen borondateari neurri sozialak gehitzea lan ildo honen bigarren parea dela
‎Tresna sinplea eta eraginkorra suertatzen ari da metodologia hau euren hizkuntza ohiturak euskararen aldera aldatu nahi dituzten taldeentzat eta, hala, metodologia aplikatu den kasu guztietan euskararen erabilerak gora egin du modu adierazgarrian. Erabilerari ikuspegi kolektibo batetik begiratzen diogu lan ildo honetan, eta aztertutako esperientzietan taldea da erreferentzia, ez banakoa. Hala, metodologia horren bitartez, eratzen da dinamika berri bat non, talde borondatea oinarri, lankide batzuen euskarazko erabilera berriak zentzua eta zilegitasuna dituen, modu horretan ohituren aldaketari atea zabalduz.• Hitz gakoak:
‎Baina gidoigintzaren egoera tamalgarri honen ardura ezin da, bakarrik, egileen bizkar gainera bota. Ondo finkatutako ekoizpen etxeek interes urria erakutsi baitute urteetan, salbuespenak salbuespen, lehendik jada hurbilekoak ez zituzten autoreen lanarekiko, eta Gidoi ingurua bezalako gidoien pitching edo aurkezpen saioak antolatu izanagatik ere, oso gutxi izan dira haietara benetako interesarekin hurbildu diren ekoizleak, pixkanaka pixkanaka lan ildo honen balioa debaluatuz. Egiatan, film laburrena izan da azkenean ikus entzunezko sorkuntza eta berrikuntzaren iturri nagusia azken urte hauetan guztietan, belaunaldi berrien zoritxarrezko prekaritatearen kontura.Zinemagintzaren garai berriek sorkuntza lagundu eta babesteko modu berriak eskatzen dituzte, daudenak baztertu gabe, sistema trinkoago eta konplexuago egingo dutenak, sareak eta zubiak eratuko dituztenak agenteen artean.
2019
Lan ildo honek baina, badu bere ifrentzua: herrietako eskoletako irakasle eta gurasoen edo beste elkarte eta erakundeetako partaideen formazioa eleaniztasunaren inguruan, etorri berrien hizkuntzekiko errespetuan trebatzeko eta hizkuntzok erabil ditzaten eta etxeetan mantendu eta transmititu ditzaten lortzeko.
Lan ildo honi jarraipena emateko, lehenik eta behin corpusaren tamaina handitzeko beharra ikusten da, gutxienez corpusaren tamaina bikoiztu litzateke, hobekuntzarik dagoen ikusteko, eta ahal dela EPEC corpusosoa (300.000 hitz) etiketatu. Etiketatze hau modu erdi automatikoan egin daiteke, aipamenak eta korreferentziaerlazioak aipamen detektatzailea eta Standfordeko sistema erabiliz etiketatu eta ondoren zuzenduz.
‎Esperimentaziozko lan ildo hau batzuetan inprobisatua iruditu arren, lan ildo honekiko sormen prozesua neurtua zela esan daiteke, bat batekotasunik gabea, ongi hausnartutako esparrua zen (Aurtenetxe, 2011: 393).
‎Esperimentaziozko lan ildo hau batzuetan inprobisatua iruditu arren, lan ildo honekiko sormen prozesua neurtua zela esan daiteke, bat batekotasunik gabea, ongi hausnartutako esparrua zen (Aurtenetxe, 2011: 393).
2020
‎A: Etorkizunerako lanen harira, norabide aldaketa bat planteatzen duzu edo lan ildo honetan jarraituko duzu?
2021
‎Milurteko berriarekin indartuz joan zen lan ildo hau. 2000 urtean berriro ere gogoeta prozesua burutu zuen Elkarteak.
‎Bestalde, eta aldi berean, hedabideratze hori modu egokian gauzatzea ere zaindu du, bere garaian telebistarekin zeukan hitzarmena eteteraino: " Bertsolaritzaren hedapen eutsia eta orekatua lortzea du ipar lan ildo honek. Kontua ez da besterik gabe eta ‘zenbat eta gehiago, hobe’ lelopean bertsoa hedatzea, baizik eta modu eutsigarri batean zaletasuna sendotzea" (Garzia, Sarasua eta Egaña, 2001:
2023
‎Bertsolaritzaren historian eztabaida gehien piztu duen lan ildoa hau izan da [1]. Epaileen lanaren inguruko polemikak Lore Jokoekin hasi ziren eta gaurdaino jarraitzen dute.
‎Oso proiektu polita izan dela azpimarratu du, «ikasleak gustura ibili dira lanean, eskertza asko jaso dituzte. Etorkizunera begira lan ildo hau lantzeko asmoa daukagu. Aurtengo eguberrietan, minbizia pasatzen ari diren Araba, Bizkaia eta Gipuzkoako haur eta gaztetxoei goxoak prestatu eta eraman dizkiegu, herrialde bakoitzeko elkarteen bidez. Horrelako produktu solidarioak eginez jarraitu nahi dugu, berrikuntza eta jasangarritasuna txertatuz».
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia