Emaitzak: 8
2007 | ||
Bihoaz eskerrik beroenak ere, noski, gure lanaren tutorea izan den eta artikulu hau idaztera bultzatu nauen Maria Jose Azurmendi irakasleari. | Lan hori egiteko arrazoia argia izan da. Euskalduntze alfabetatzean urte batzuk daramatzagun irakasleak izaki, egunerokotasunean topatzen dugun errealitateak kezkatu egiten gaitu. | |
Azken urteotan lan mundua euskalduntzeko ahalegin bereziak egiten ari da hainbat eragile pribatu zein publiko eta zalantzarik gabe | lan hori egin beharrezkoa da. Edonola, Euskara Elkarteen ikuspegitik azpimarratu beharrean gaude" etxegiroa, auzo ingurua eta bizi esparru amankomunak (gertuko Komunitatea)" euskalduntzeak eragin beharreko lehentasunezko esparrua izaten jarraitu behar duela. | |
2012 | ||
Horixe izango da artikulu honen helburua: homogeneizatze | lan hori egiteko metodozko proposamena aurkeztu eta datuak berriz kalkulatzea, bi eragiketa estatistiko horiek era bateratuan irakurtzeko betiere. Esan beharrik ez dago proposamen ireki, hobegarri eta behinbehineko gisa aurkezten dugula honako hau. | |
2016 | ||
| Lan hori egin ahal izateko, Degrees of Endangerment gaia aurrez aurre landu behar izan zen. Fishman-en 1991koa baino sailkapen xoilagoa prestatu zuen horretarako ICHEL UNESCOk. | |
Aditu baten ikuspuntua ematen du gaiari buruz eta gutxi gehitu ahal zaio emandako ikuspuntuari, emanda dagoen ikuspuntutik behintzat. | Lan hori egiteaz gain, nazioarteko bibliografia soziolinguistikoari buruz duen ezagutza erabiliz, arnasguneen garrantzia azpimarratzen du. Gune horiek bereziki lantzen ditu bere txostenean, egoera soziolinguistiko orokorraren adierazle kualitatiboa direlako. | |
| Lan hori egiteko, 2011ko inkesta soziolinguistikoaren emaitzak aurkezten ditu autoreak. Hasiera batean datu orokorrak, eta ondoren jardunguneen araberakoak, aurkezten ditu, azken kasu honetan kale neurketen emaitzak ere erabiliz. | |
2018 | ||
Izan ere, Bermeon azken hamar urteetan, 27 bat puntu egin du behera kaleko erabilerak, eta bere horretan eutsi diote Ondarroan. Behin | lan hori eginda, identifikatuta izango ditugu zer aldagaik izan dezaketen eragina, oro har, herritarren hizkuntz hautuetan. Horrela, bi udalerrietan proposatuko dugu zer lan ildo jarrai daitezkeen hizkuntzaren normalizazioari begira. | |
2021 | ||
Edo, irakaskuntzan, espresuki onartzea euskarazko murgiltze eredua eskola publikoan sartzea. Parlamentuari dagokio | lan hori egitea, eta Lapurdiko, Nafarroa Behereko eta Zuberoako hautetsi eta instituzioei zubi lana egitea, lurraldeko |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
lan | 8 (0,05) |
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
lan hori | 8 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
lan hori egin | 8 (0,05) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |