2002
|
|
norbanakoaren ondoezaren aurrean orain arte zegoen elkartasunerako kontzentzu publikoaren erorketa. Bestetik, txiroez (jada ez soilik, ekoizpen gizartean
|
lanik
ez duena?) edo merkatutik kaleratutako kontsumitzailearen baldintzaz gogoetak egiterakoan, garrantzia emango dio birmoldaketa edo urrats bati: industria gizarteko txirotasun baldintza eta orduko, lanaren etikatik?
|
2005
|
|
Aurrekoataletan, zuzendaritza lanen konplexutasunaz eta zailtasunaz aritu gara. Irakaslebatek zuzendari kargua onartzen duenean, lan berri batean integratu behar du.Zuzendariaren lanak eta irakasleen
|
lanak
ez dute zerikusirik. Bi lan ezberdin dira.Beraz, zuzendari berri batek bere lana nola bideratu ikasi behar du laneko lehenhilabeteetan.
|
2009
|
|
Ezker gaineko koadrantean daudenhitzen arabera, langabezia maskulinoa lanarekiko harremanean («enplegu» «eza», «enplegu» «gabe», «lana» «bilatu», «lana» «aurkitu»), langabezia egoerak dakartzan zailtasunetan («zailtasunak», «arazoak») eta dimentsio familiarraren inguruan («arazoak» «familian») antolatzen da. Gizon langabetua,
|
lanik
ez duen eta enplegua bilatzen duen gizona da. Izan ere, lehen periferian agertzen diren «bilatu» eta«aurkitu» hitzak elkartuz gero, lanaren bilaketak zentraltasuna irabazten du.
|
|
Adibidez. Etxeko
|
lanak
ez du BPGn islarik, ez baita zenbatzen edo kontabilizatzen. Ondorioz, emakumea lan merkatuan txertatu den bezala, euren etxetikkanpoko produkzio horretaz gain, badago zeharkako bat ere.
|
2013
|
|
Egoera horren aurrean, hainbat kontratistak instituzioek egindako proiektuetan parterik ez hartzea erabaki zuten, bereziki berreraikuntzarekin erlazioa zutenetan. Nahiz eta beste batzuetan
|
lanik
ez zuten kontratistek, enkarguak lortzeko bete ezin zituzten baldintza ekonomikoak merkatzen zituzten, kasu horietan beren porrota eraginez. Egoera horren aurrean, instituzioak eman gabe geratu ahal ziren lanen adjudikazioen beldur ziren, eta maiz, lehiaketarik egin gabe, kezkarik sorrarazten ez zieten enpresa eta profesionalei enkargu zizkieten, edo instituzioek zuzenean lanak administrazio prozeduraz burutu, Eibarren eta beste udalerri batzuen berreraikuntzan maiz gertatu zen bezala37.
|
2015
|
|
Baina enplegu bako pertsona bakoitzaren atzean, egoeraren ondorioak pairatzen duen familiabat dagoela azpimarratu behar da. Bizi gertakari estresagarri guztiek bezala, langabeziak ere,
|
lanik
ez duen pertsonarengan gain, familia sistema osoarengan eragiten du (Walsh, 2002, 2003,2012). Hau da, bere efektuak, sistema osatzen duten kide bakoitzean eragiten du, baitafamiliarteko zein familiaz kanpoko harremanetan ere.
|
|
Lan honen helburua ez da adin talde ezberdinetako euskaldunek (kasu honetan Bizkaitarrek) telebista ikusten duten denbora eta espazioak (non, noiz, zenbat, zenbat aldiz...) edo edukiak (zer, nola, zein kanalen bidez) aztertzea edota euskal ikus entzulerien joera orokorrakidentifikatzea, baizik eta parte hartzaileen kontakizunak jaso eta alderatzea haien telebistarekikoaisiazko harremanak hobeto ulertzeko. Zentzu horretan
|
lanak
ez du lurralde ordezkaritzarik edoaurkitutako ondorioak Bizkaiko biztanleria osora orokortzerik bilatzeko inolako asmorik.Kontrara, helburua telebistak pertsonen egunerokotasunen bizitzan dituen esanahien ugaritasunaargitzea da helburua. Hori dela eta, lanaren anbizio metodologikoa ulerkerazkoa da, ezorokortzailea (Velasco & Diaz de Rada, 2006).
|
2017
|
|
Langilea, langile eta enpresari bihurtzean, hau da esplotatu eta esplotatzaile, egoerakorapilatsu eta kontraesankorrean aurkitzen da, eta bere buruaren aurka egiten amaitzen du. Ereduneoliberalean,
|
lanak
ez duela bat aske egiten ondorioztatu daiteke hortaz, ezta arte praktikari lotutako autoerrealizazioaren promesarekin datorrenean ere.
|