Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2002
‎Gaur egun, argi dago etxeko lan gehienak emakumeek egiten dituztela. Banaketa hori emakumeak gizonarekiko izan duen menpekotasunarekin loturik dago, eta, ondorioz, generoen arteko lan banaketa horrek eremu askotan du bere eragina.Batetik, emakumeen lanegun osoa (ordaindutako lana eta ordaindu gabekoa) gizonezkoena baino luzeagoa izatea dakar, sarri oporrik gabekoa. Bestetik, lan merkatuan parte hartzean, nabarmena da bereizkeria, emakumeek sarritan soldata apalagoak dituztelako, eta emakumeen enpleguek onarpen sozial baxuagoa dutelako.
2005
‎Ikastetxeek, gainerako erakundeek bezala, beraien helburuak lortzeko lanabanatzeko joera dute. Irakaskuntza ikaskuntza arloan gertatzen diren prozesu konplexuak erraztea eta errentagarritasuna ateratzea da lan banaketa horren helburua.Ikastetxean egiten diren lan prozesuei errentagarritasuna eta etekina atera beharzaie. Horrexegatik gertatzen da ikastetxean lanaren espezializazioa.
2006
‎Emakumeak aspaldi etxetik kanpo lan egiten duen arren, eta etxeko lanenbanaketarako berdintasuna handiagoa den arren, aita edo ama bihurtzeanatzerapausoa egoten da etxeko arduren banaketan, banaketa hau tradizionalagobihurtzen baita trantsizioko garai honetan (e.g., Belsky eta beste, 1985; Cowan, Cowan, Heming eta Miller, 1991). Etxeko lanen banaketa horrekiko satisfazioakontuan hartzea garrantzitsua da, bikote harremanaren zoriontasuna adieraztenbaitu (Oronoz eta Alonso Arbiol, 2006).
2012
‎Aldiz, gizonezkoen rolak erabaki hartzearekin, politika formalarekin, ekonomiarekin eta soldatapeko lanarekin uztartuta agertzen dira. Pateman ek gogoratzen duenez, gaur egun oraindik indarrean dagoen roleta lan banaketa horrek Modernitatearekin batera ezarri zen «sexu kontratuan» ditu bere erroak: kontratu hori gizarte zibil modernoari hasiera eman zion gizarte hitzarmenarekin bat eginez sortu zen, eta sexuei esleitutako ezaugarri jakin batzuen arabera finkatu zituen sexuen betebeharrak eta, hartara, herritartasun eredua bera ere (Pateman, 1988; 1989).
2020
‎bost gizonezko eta hiru andre? Eta lan banaketa horretan, oro har,, herrigintza, egiten dutenak gizonezkoak dira, herriz herri ibiltzen direnak sukalde lanean, harremanak egin eta elikatzen dituztenak, herrialde batzarrak zuzentzen dituztenak, eta, hala egokitzen denean, zama lanak egiten dituztenak materiala banatzeko.
2021
‎Erabat gogogabetuta geratu delako aita, eta maiz umeak aritu duelako hura zaintzen eta haren bizitza zuzentzen saiatzen. Eta, hain justu, lanen banaketa horretatik dator liburuaren titulua, Elorriagak azaldu duenez: «Hamaika izenburu izan ditugu mahai gainean, baina ez genuen batere argi ikusten.
2022
‎Militarrek ordea armen bidetik darraite, politikaren alorra ekintzaile zibilei utziz: lanaren banaketa hori errespetatu balute bururaino! Agian euskal aferek isuri baikorrago bat hartzen zuten...
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia