2001
|
|
Hamazortzi urte egiten ditudanean, gidabaimena atera, eta autoa erosiko dut. Etxetik
|
lanera
autoan joango naiz. Sorbaldan eroango dut poltsa, gauza askorekin beteta.
|
2005
|
|
Bizkaiko Foru Aldundiak eta Getxoko edo Berangoko udalek,
|
lanera
autorik gabe joateko eskatzen digutenean, inork uste al du seriotan ari direla. Patinez irristatzeko egiten ari al dira autobide ero hori?
|
2011
|
|
Eta komunikabideek mezu kontrajarriak botatzen dituzte, bata bestearen ondoan. Duela gutxi, albistegi batean kontatu zuten fabrika batekoek autobusak jarri zituztela jendea
|
lanera
autorik gabe joateko, eta hurrengo albistea zen Iru eko automobilgintzako plantako produkzioa handitzen ari zela eta hori oso berri ona zela. Ez dago inolako arazorik; bi berriak eman zituzten bata bestearen atzetik.
|
2012
|
|
%70etik gorako erantzuna izan zuela adierazi zuen CGTPk. Garraio publikoa erabiltzeko izango zituzten zailtasunez jabetuta, egun arrunt batean baino askoz herritar gehiagok erabaki zuten
|
lanera
autoz joatea. Horrek auto ilara luzeak sortu zituen hiriguneetan.
|
|
Anek,
|
lanera
autoz joan ordez, egunero trena hartuko balu eta elektrizitatea eta ura aurrezteko ohitura batzuk hartuko balitu (gela batetik irtetean argia itzaltzea, inguruan ekoiztutako produktuak erostea…), bere kontsumo maila jasateko behar den lur eremua 17,92 hektarea globalera murriztu luke, eta hala ere, denok bizimodu hori eramanez gero, urtean 1,14 planeta genituzke.... Aldiz, hasierako kontsumo maila mantentzeaz gain Anek birziklatzeari utziko balio, eta denek berdin jokatuko bagenu, 2,62 planeta lirateke hori sostengatzeko.
|
2013
|
|
Nola aurreztu garraio erabileran Garraio publikoa erabiltzea: kalkulatu zenbat kostatzen den
|
lanera
autoz joatea eta zer aurreztuko litzatekeen garraio publikoa erabiltzea. Ibilgailu pribatua pertsona batek bakarrik erabiltzen badu, erregaietan eta aparkalekuan inbertitutako dirua izugarri igotzen da; beraz, metroa edo autobusa bezalako alternatiba bat bilatzea komeni da.
|
2015
|
|
|
Laneko
autoan noa.
|
2017
|
|
Ingurumen Jasangarriaren eta Erantzukizun Sozial Korporatiboaren Planaren helburuak bete nahi dituzten enpresentzako sistema ona dela dio Magnez alak: «Ikerketa askok erakutsi dute bizikletaz edo lanera oinez doazen langileak produktiboagoak direla eta
|
lanera
autoz joaten direnek baino absentismo txikiagoa dutela, ariketa moderatuaren ondorioz osasun hobea dutelako. Enpresak bere barneko eta kanpoko irudia hobetzen du, eta bere langileen desplazamendu iraunkorretatik eratorritako karbono dioxidoaren (CO2) emisioen murrizketa kuantifika dezake, klima aldaketaren aurkako borrokan duen ekarpena kuantifikatuz».
|
2018
|
|
Eta planeta gainean duen aztarna nolakoa den jakitea da hura murrizteko lehen urratsa. Hasteko, jakin behar du zenbat CO2 uzten duen atmosferan
|
lanera
autoz joaten denean, argia pizten du, berogailua hein handi batean, erregai fosilekin elikatu behar izaten da energia askatzeko, edo, besterik gabe, janaria prestatzen du. Nazioarteko arau eta tresnak daude horretarako.
|