Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 24

2000
‎Han ez zegoen txantxarik, hutsik gabe jarraitu beharra zegoen norberaren postuan. Nire lana auto barruan bosna zentimetroko lau kordoi egitea zen, soldadura automatikoarekin. Bi kordoi aurrean eta beste bi atzean.
2001
‎Hamazortzi urte egiten ditudanean, gidabaimena atera, eta autoa erosiko dut. Etxetik lanera autoan joango naiz. Sorbaldan eroango dut poltsa, gauza askorekin beteta.
2005
‎Bizkaiko Foru Aldundiak eta Getxoko edo Berangoko udalek, lanera autorik gabe joateko eskatzen digutenean, inork uste al du seriotan ari direla. Patinez irristatzeko egiten ari al dira autobide ero hori?
2011
‎Eta komunikabideek mezu kontrajarriak botatzen dituzte, bata bestearen ondoan. Duela gutxi, albistegi batean kontatu zuten fabrika batekoek autobusak jarri zituztela jendea lanera autorik gabe joateko, eta hurrengo albistea zen Iru eko automobilgintzako plantako produkzioa handitzen ari zela eta hori oso berri ona zela. Ez dago inolako arazorik; bi berriak eman zituzten bata bestearen atzetik.
2012
‎%70etik gorako erantzuna izan zuela adierazi zuen CGTPk. Garraio publikoa erabiltzeko izango zituzten zailtasunez jabetuta, egun arrunt batean baino askoz herritar gehiagok erabaki zuten lanera autoz joatea. Horrek auto ilara luzeak sortu zituen hiriguneetan.
‎Anek, lanera autoz joan ordez, egunero trena hartuko balu eta elektrizitatea eta ura aurrezteko ohitura batzuk hartuko balitu (gela batetik irtetean argia itzaltzea, inguruan ekoiztutako produktuak erostea…), bere kontsumo maila jasateko behar den lur eremua 17,92 hektarea globalera murriztu luke, eta hala ere, denok bizimodu hori eramanez gero, urtean 1,14 planeta genituzke. Aldiz, hasierako kontsumo maila mantentzeaz gain Anek birziklatzeari utziko balio, eta denek berdin jokatuko bagenu, 2,62 planeta lirateke hori sostengatzeko.
‎Ez, egia esateko ez nago batere ziur nire urtebetetzea ospatzeko joan ote ginen aldizkariko laneko autoa hartuta Donostiatik Oreretara.
2013
‎Nola aurreztu garraio erabileran Garraio publikoa erabiltzea: kalkulatu zenbat kostatzen den lanera autoz joatea eta zer aurreztuko litzatekeen garraio publikoa erabiltzea. Ibilgailu pribatua pertsona batek bakarrik erabiltzen badu, erregaietan eta aparkalekuan inbertitutako dirua izugarri igotzen da; beraz, metroa edo autobusa bezalako alternatiba bat bilatzea komeni da.
2015
Laneko autoan noa.
‎Deanekin hitz egin dut lehen zure ongintza lanei buruz Auto istripua izan dugu.
2016
‎Ordutik iraupen laburreko bi lan auto ekoitzi dituzte: Bele beltzak baino ez eta AAAA!!!!, biak 2014an, eta beraien kabuz.
2017
‎Hau horrela izanik, beste horrenbeste gertatzen dela pentsatu daiteke, artistaren figura eredutzat hartzen duten produkzio moduberriek saldu nahi duten ekintzaile kreatiboaren irudiarekin. Ikerketa honen helburua, praktika artistikoaabiapuntu izanik, lanak auto errealizaziorako aktibitate gisa sortzen duen erakargarritasunaren inguruansakontzea da, lana auto errealizazioaren ideiari lotuta agertzen denean, promesa hori betetzen ote den hala ezikusteko.
‎Hau horrela izanik, beste horrenbeste gertatzen dela pentsatu daiteke, artistaren figura eredutzat hartzen duten produkzio moduberriek saldu nahi duten ekintzaile kreatiboaren irudiarekin. Ikerketa honen helburua, praktika artistikoaabiapuntu izanik, lanak auto errealizaziorako aktibitate gisa sortzen duen erakargarritasunaren inguruansakontzea da, lana auto errealizazioaren ideiari lotuta agertzen denean, promesa hori betetzen ote den hala ezikusteko.
‎Zentzu horretan, artistaren lana etabizimodua eredugarri suertatzen dira neoliberalismoarentzat. Horregatik, ekonomia berrian, langileakalienatutako lanetik libratu eta lanaren bitartez auto errealizatzeko modua duela sinestarazi nahi da, bainaerrealitatetik urrun, hau ondoez berrien biktima suertatzen da.
‎Ingurumen Jasangarriaren eta Erantzukizun Sozial Korporatiboaren Planaren helburuak bete nahi dituzten enpresentzako sistema ona dela dio Magnez alak: «Ikerketa askok erakutsi dute bizikletaz edo lanera oinez doazen langileak produktiboagoak direla eta lanera autoz joaten direnek baino absentismo txikiagoa dutela, ariketa moderatuaren ondorioz osasun hobea dutelako. Enpresak bere barneko eta kanpoko irudia hobetzen du, eta bere langileen desplazamendu iraunkorretatik eratorritako karbono dioxidoaren (CO2) emisioen murrizketa kuantifika dezake, klima aldaketaren aurkako borrokan duen ekarpena kuantifikatuz».
2018
‎Aspaldian badakigu hori. Galkadura handiak errebidetan eta lanak autoak ezin aise aparkatuz, bereziki Miarritzen eta Donibane Lohizunen. Bainan nola egin bestela?
‎Eta planeta gainean duen aztarna nolakoa den jakitea da hura murrizteko lehen urratsa. Hasteko, jakin behar du zenbat CO2 uzten duen atmosferan lanera autoz joaten denean, argia pizten du, berogailua hein handi batean, erregai fosilekin elikatu behar izaten da energia askatzeko, edo, besterik gabe, janaria prestatzen du. Nazioarteko arau eta tresnak daude horretarako.
2019
‎Segundo pare bat, eta automobila kalearen bazterrera eraman zuen, poliki poliki, han bertan uzteko, belarraren gainean, ia ia arekan. Laneko autoa, kolorez gris ilunekoa, giltzaz itxiko zuen. Tesla zaharra zen.
‎Eguneko lanaldia amaiturik, Begoñaren autoan itzuli da auzora Mikel. Duela hiru urte, diru zerbait aurrezteko xedearekin, bi lankideek erabakia hartu zuten lanera auto berean joateko, asteak txandakatuz. Gaur jende multzo bat dago Begoñak Mikel utzi ohi duen lekutik hurbil.
2020
‎Berez, gaur etengo dute lana autoen atalean eta biltegiko beharginek soilik izango dituzte ardurak. Hala ere, dena prestatzen bukatzen dutenean, langabeziara joko dute.
‎Connell begira geratzen zaio harik eta izkinan ezkutatzen den arte. Connellek bi urte eta erdi egin zituen gasolindegi hartan institututik irtendakoan lanean auto hau erosteko, eta autoari ematen dion erabilera guztia ama batera eta bestera eramateko izaten da, hark ez duelako gidabaimenik. Lorraineren atzetik joatea luke orain, leihoa beheratu eta atzera autoan sar dadila hots egitea.
2021
‎Ustelkeriaren itsaso izan den administrazioan nagusitu izan da, eta Bilboko Metro Lanetarako auto izendatu zen zuzendari, urteko sari miloi bat pezeta eskatuaz. (Y) Baina Unceta hiltzera bultzatu gaituzten arrazoiak bere pertsonalitatea baino sakonagoak dira.
2023
‎Eta gure txikiak bide beretik doaz, Espainiako Bihotzaren Fundazioaren (FEC) ESFEC inkestak gogorarazten duenez, 15 urtetik beherakoen% 51k ohitura sedentarioak ditu, eta horrek eragina du gure herrialdeko haurren obesitateari buruzko datu kezkagarrietan. Bagoaz lanera autoz, gure seme alabak autobusez eta gero eta gehiagok eskatzen dute janaria etxera.Eta oinarrizkoenetik hasten bagara sedentarismoa utzi eta gure osasunean duen eragin negatiboa murrizteko. Ondoren, oinez ibiltzeak dakarzkigun onura ugarietako bitan sakonduko dugu, zenbat urrats eman behar ditugun eta oinez gehiago mugitzera bultza gaitzaketen app etan.
‎«Ibaetan bizi naiz eta Bidebietan egiten dut lan. Ostiralean, goizeko bederatzietan, zer bide har dezaket lanera autoz iristeko?». Eta erantzuna.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia