Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 146

2003
‎Erregimen itxiko barneratzea. Neurri honen menpe dauden gizabanakoak zentroan biziko dira, eta bertan egingo dituzte formazio, heziketa, lan eta aisiaren inguruko jarduerak.
‎Erregimen erdi irekiko barneratzea. Neurri honen menpe dauden gizabanakoak zentroan biziko dira, baina zentrotik kanpo egingo dituzte formazio, heziketa, lan eta aisiaren inguruko jarduerak.
‎Joseba Azkarraga Rodero Justizia, Lan eta Gizarte Segurantza sailburua
‎Geroago, Euskal Herriko Unibertsitateko zigor zuzenbideko irakasleek, Jon Mirena Landak eta Rafael Sainz de Rozasek hain zuzen, testua berrikusi dute, eta Deustuko Unibertsitateko euskara tekniko juridikoko irakasleak, Gotzon Loberak, ohar bikainak egin ditu. Horrek guztiak ahalbidetu du orain eskaintzen den testua prestatzea, betiere Eusko Jaurlaritzaren Justizia, Lan eta Gizarte Segurantza Sailaren laguntzarekin.
2004
‎Horien bitartez lortu nahi da lege honen arauketa bateratzea Hipoteka Legearen osotasun eta argitasun handienarekin. Halaber, beharrezkoak dira lan eta zigor arloetako prozesu legeen zenbait aldaketa. Horrela, bete betean arautu dira prozesu horietako abstentzioa eta ezespena, bai eta beste zenbait gai ere.
‎Lege honen manuak aplikatuko dira zigor, administrazioarekiko auzibide, lan eta armada prozesuetan, prozesu horiek arautu dituzten legeetan xedapenik izan ezean.
‎Adingabeen Erantzukizun Penala arautu duen Legea, eta Erregistro Zibilaren legeria argitaratu eta gero, Prozedura Zibileko Legearen argitalpen elebidun hau oso garrantzitsua izan da Justizia eta Zuzenbidearen alorreko euskararen normalizazio prozesuan euskara lan hizkuntza izan dadin egindako ahaleginetan; hau guztia Justizia Lan eta Gizarte Segurantza Sailak eta Deustuko Unibertsitateko Euskal Gaien Institutuak urteetan zehar izandako lankidetzari esker gauzatu ahal izan da.
‎Joseba Azkarraga Rodero Justizia, Lan eta Gizarte Segurantza sailburua
‎Modu berean, azpimarratzekoa da Eusko Jaurlaritzako Justizia, Lan eta Gizarte Segurantza Sailak egindako lana. Izan ere, hainbat neurri sustatu ditu, euskara benetan eta eragingarritasunez erabil dadin Justizia Administrazioan:
‎Bestalde, Deustuko Unibertsitateak berak hornitutako datu base terminologikoa erabili da, eta, horrekin batera, EUSKALTERM datu basea, Prozedura Zibilaren Legeari buruzko euskaraz argitaratuta dauden doktrina lanak, bereziki Eleria aldizkariak argitaratu dituenak, eta UZEI erakunde espezializatuak bere garaian prozesuko zuzenbideari buruz prestatutako berbategia. Halaber, Eusko Jaurlaritzako Justizia, Lan eta Gizarte Segurantza Sailaren barruan, Agiri Judizialak Itzultzeko Batzordeak aspalditik lanean dihardu, prozesu zibilaren formularioak euskaratzeko, eta, horregatik, batzorde horretan finkatutako testuak eta hemen erabilitakoak alderatu egin dira.
‎Eusko Jaurlaritzako Justizia, Lan eta Gizarte Segurantza Sailak, eta Deustuko Unibertsitateko Euskal Gaien Institutuak egindako hitzarmenari esker, Prozedura Zibilaren Legearen testua euskaratu eta argitaraldi elebidun hau prestatu da. Institutu horretan, eta unibertsitate bereko Zuzenbide Fakultateko Euskara Juridikoaren Mintegiaren laguntzaz baliatuta, euskarazko testuaren lehen bertsioa atondu zuen Arantza Líbano andreak, Deustuko Unibertsitateko Zuzenbide Fakultateko irakasleak.
‎Urteak urteak etorri, hortik bideratu zen, neke eta amore emate askoren gainetik, berebiziko lege aitortza euskal onomastikarentzat. Ahalegin horien segidakoa da egun Euskaltzaindiaren Onomastika Batzordeak bururatzen diharduen lana eta eskuartekoa.
‎Joseba Azkarraga Rodero Justizia, Lan eta Gizarte Segurantza sailburua
2005
‎JUSTIZIA, LAN ETA GIZARTE SEGURANTZA SAILA
‎Manamendu judizialak, lan eta administrazio manamenduak eteteko idatzoharren liburu berezia.
2006
‎Halaber, epaileak eskariaren berri emango dio Aseguruen eta Pentsio Funtsen Zuzendaritza Nagusiari, baldin etaterioari, lan istripu eta gaixotasun pro aseguru erakundeari buruzkoa bada; Lan eta Gizarte Arazoetarako Minisfesionalen mutualitateari buruzkoa bada, eta, Balore Merkatuko Nazio Batzordeari, baldin eta bigarren mailako merkatuan negoziatutako baloreak edo finantza instrumentuak jaulki dituen sozietateari buruzkoa bada.
‎Konkurtsopekoa aseguru erakundea bada, autoa azkartasun berarekin jakinaraziko zaio Aseguruen eta Pentsio Funtsen Zuzendaritza Nagusiari, eta lan istripu nahiz lanbide gaixotasunen mutualitatea bada, baldintza berberetan jakinaraziko zaio Lan eta Gizarte Arazoetarako Ministerioari.
‎Justizia, Lan eta Gizarte Segurantza sailburu moduan Konkurtso legeria/ Legislación concursal deritzon lan hau aurkezteak garrantzi berezia dauka niretzat, hainbat arrazoi direla eta.
‎Arean ere, hitzarmen horrekin erdietsi nahi den helburua biribiltzeko gakoa dugu aurrean, lan honek helburu horren garapenari ekiten baitio etenik gabe. Aldi berean, Euskal Autonomia Erkidegoko hizkuntza ofizialkide gisa euskara garatu eta aberasteko konpromisoa hartu du Eusko Jaurlaritzak, Justizia, Lan eta Gizarte Segurantza Sailaren bidez, eta lan honek konpromiso hori gauzatu, berriztatu eta esanbidez adierazi nahi du, ezbairik gabe. Konkurtso legeriaren argitaraldi elebidunak, bada, helburu horri eutsi nahi dio bete betean, egun zuzenbideak euskaraz bizi duen errealitatea ondu, zabaldu eta hobetzen duen adierazpide berriaren bitartez.
‎Joseba Azkarraga Rodero Justizia, Lan eta Gizarte Segurantza sailburua
‎Aurreko horien artean aipatzekoak dira Adingabeen Erantzukizun Penalari buruzko Legea, Erregistro Zibilaren Legea eta Prozedura Zibilaren Legea. Guztiek islatzen dute, islatu ere, Justizia, Lan eta Gizarte Segurantza Sailaren eta Deustuko Unibertsitateko Euskal Gaien Institutuaren arteko lankidetza oparoa, horren begi bistako fruituak baitira.
‎Joseba Azkarraga Rodero Justizia, Lan eta Gizarte Segurantza sailburua
‎Arrisku hori baloratzeko, batera aztertuko dira egitatearen izaera, egotziari jar dakiokeen zigorraren astuntasuna, haren familia, lan eta ekono mia egoera, bai eta ahozko epaiketa egiteko hur hurrekotasuna, bereziki, bidezkoa denean lege honen I V. liburuko III. tituluan araututako prozedura, azkar epaitzeko ezarritakoa, hastea.
2007
‎10 artikulua. Lanerako eta Gizarte Segurantzarako eskubidea
‎Batzordea osatuko dute Kanpo Arazoetarako, Justizia, Barne Arazoetarako, eta Lan eta Gizarte Arazoetarako ministerioetako ordezkari banak.
Lan eta bizileku bisatua. Bisatu horrek ahalbidetzen du Espainian lan edo lanbide jarduera gauzatzea, inorentzat edo beregainean, eta Espainian bizitzea.
‎Nazioarteko misio zientifikoetako kideek Espainian gauzatutako lan eta ikerketak, estatuak baimenduta.
‎Lege honen 52.c) artikuluko arau hauste arina, 53.b) artikuluko arau hauste astuna, beregaineko langileen kasuan, eta 54.1.A) artikuluko arau hauste oso astuna dagoenean, prozedura zeharen bidez, lan arloko arau hausteen ondoriozko prozedura zehatzailean ezarritzailea hasiko da Laneko eta Gizarte Segurantzako Ikuskatzailetzaren aktatakoarekin bat etorriz. Zehapen horiek ezarriko dituzte aurreko lerrokadako agintariek.
‎f) Lan eta enpresa esparruan ordezkaritza handieneko sindikatu zentralak eta ugazaben erakundeak.
‎Autonomia erkidegoaren eraikinak eta instalazioak zaindu eta babestea. Tokiko poliziei dagokienez, koordinazio lana eta bestelako ahalmenak gauzatzea, lege organikoak ezarritakoaren arabera.
‎Lan agintaritzak langabeziaren ondoriozko prestazioaren erakunde kudeatzaileari espedientea hasi dela komunikatuko dio, eta nahitaez eskatuko du Laneko eta Gizarte Segurantzako Ikuskatzailetzaren txostena, espedientea eragin duten arrazoien gainean, bai eta modu arrazoitsu batez ebazteko beharrezkoak diren txosten guztiak ere. Txosten horiek hamar eguneko epe luzaezinean egin dira, eta lan agintaritzak izan ditu horiek artikulu honen 2 eta 4 idatz zatiek aipatu kontsultaldia amaitu baino lehenago; lan agintaritzak kontsultaldia amaitu ostean espedientera bilduko ditu txosten horiek
‎Bukatzeko, erregelamendu hau bat etorri behar da Lan eta Gizarte Segurantzaren Ministerioaren «Gizarte Segurantzaren Kudeaketa Modernizatzeko Ekintza planarekin». Plan horrek proposatzen du, arauak antolatu eta sistematizatzeko programaren barruan, erregelamendu orokorrak egitea, eta, horien artean, Gizarte Segurantzan enpresak inskribatzeari, eta langileen afiliazioari, altei, bajei eta datu aldaketei buruzko erregelamendua.
‎Horren ondorioz, ekainaren 20ko 1/ 1994 Legegintzazko Errege dekretuak onetsi Gizarte Segurantzaren Legeblikoetarako ministroak onetsita, Esta Orokorraren testu bateginaren 5 artikuluak eta azken xedapenetatik zazpigarrenak xedatutakoaren babesean, Lan eta Gizarte Segurantzaren ministroak hala proposatuta, Administrazio Putu Kontseiluarekin adostuta eta aurretiaz Ministroen Kontseiluak 1996ko urtarrilaren 26ko bileran eztabaidatuta, hauxe xedatu dut:
‎Autonomia erkidegoen eta toki erakundeen esparruan, legeak lan agintaritzei, eta Laneko eta Gizarte Segurantzako Ikuskatzailetzari eratxikitako eginkizunak beste organo batzuei eratxiki dakizkieke.
‎2 Hitzarmen kolektiboen bidez, eta horiei dagokien esparruan, langileek eta enpresaburuek lan eta ekoizpen baldintzak arautzen dituzte; era berean, laneko bakea arau dezakete, itundutako betebeharren bidez.
‎1 Legeak errespetatuta, hitzarmen kolektiboetan arau daitezke ekonomia, lan eta sindikatu izaerako gaiak, eta, oro har, enplegu baldintzetan eta langileen zein euron ordezkaritza erakundeen eta enpresaburuen zein enpresaburuen elkarteen arteko harremanen esparruan eragina duten gaiak, lege honen 40, 41, 47 eta 51 artikuluetan ezarri kontsultaldietan gertatutako ezbaiak konpontzeko prozedurak barne. Ondokaritza laudoek izango dute kontsultalre horietarako eman daitezkeen tartedian akordioek duten eragingarritasun eta tratamendu bera, eta aurkaratu ahal izango dira hitzarmenak aplikatzean sortu eztabaidak konpontzeko zer nolako laudoak eman eta laudo horien modu berean.
Lan eta Gizarte Arazoetarako Ministerioak, edo autonomia erkidegoetan gai horretan eskumena duen kasuan kasuko organoak, indarreko hitzarmen kolektibo baten xedapenak heda diezazkiekete, lege honen 82.3 artikuluan ezarri ondoreekin, enpresa eta langile edota jarduera sektore nahiz azpisektore batzuei, esparru horietan lege honen III. tituluan ezarri hitzarmen kolektiboak sinatzeko ezintasunak horiei ...
‎Hitzarmen kolektiborik ez duten ekoizpenaren ekonomia sektoreetako eta lurralde esparruetako jarduera adarren lan baldintzak Gobernuak arau ditzake, Lan eta Gizarte Segurantzaren Ministerioak hala proposatuta, eta berak egokitzat jotzen dituen kontsultak aurretiaz enpresaburuen elkarteei eta sindikatuei eginda; ez zaio kalterik egingo lege honen 92 artikuluan xedatutakoari, prozedura horrek izango baitu lehentasuna.
‎Gobernuak, Lan eta Gizarte Segurantzaren Ministerioak hala proposatuta, Lan kodea izeneko testu bakar batean jasoko ditu, lege honekin batera, lan arloko gaiak arautzen dituzten gainerako lege organiko eta arruntak. Lan arloko gai horiek titulu bananduetan antolatuko ditu, lege bakoitzeko titulu bat jarrita, hurrenkerako zenbakiekin, eta testuak hitzez hitz errespetatuta.
‎Aurreko lerrokadan xedatutakoari kalterik egin gabe, Lan eta Gizarte Segurantzaren Ministerioari baimena ematen zaio, lan araudiak edo lan ordenantzak oso osoan edo zati batean, aurretiaz indargabetzeko, edo hutsuneak betetzeko arazoak dituzten sektoreetako ordenantzen indarraldia 1995eko abenduaren 31 arte luzatzeko, hurrengo lerrokadan ezarritako prozeduraren arabera.
Lan eta Gizarte Segurantzaren Ministerioak indargabetuko ditu horiek, aurretiaz Hitzarmen Kolektiboen Aholku Batzorde Nazionalak txostena emanda ordenantzaren edukia negoziazio kolektiboaren bidez betetzeari buruz. Ondore horietarako, kasuan kasuko ordenantzaren esparruan lege honek negoziazio kolektiboari eratxikitako gaien gainean behar besteko arauketa egiteko negoziazio kolektiborik dagoen balioetsiko da.
‎Aholku batzorde nazionala sortu da, eta horren eginkizuna izango da lanekonen esparru funtzionalak azaldu eta ze negoziazio kolektiboetako alderdiak aholkatu eta kontsultatzea, hitzarmehazteko asmoarekin. Lan eta Gizarte Segurantzaren Ministerioak xedapen egokiak emango ditu batzorde hori eratu eta jardunean hasteko, modu autonomoan edo antzeko eginkizunak dituen beste erakunderen bati lotuta. Batzorde horrek hiru alderdi izango ditu beti, eta negoziazio kolektiboaren esparru funtzionalen zehaztasunak adierazteko balio dezakeen jarduera katalogoa egin eta egunean egunean izango du.
‎Prebentzio baliabide horiek egon beharra Laneko eta Gizarte Segurantzako Ikuskatzailetzak agintzen duenean, kasuaren inguruabarrek halaxe eskatzen badute, detektatutako lan baldintzak direla-eta.
‎a) Teknikariei laguntzea, laneko ingurunearen prebentzio izaerako ebaluazioetan, bai eta, lege honen 40 artikuluak ezarritakoaren arabera, Laneko eta Gizarte Segurantzako ikuskatzaileei laguntzea ere, horiek lantokietan egiten dituzten bisita eta egiaztapenetan, lan arriskuak prebenitzeko arautegia betetzen dela egiaztatzeko. Ikuskatzaile horiei egin diezazkiekete egokitzat jotzen dituzten oharrak
‎Enpresan babes eta prebentzio jarduerez arduratzen diren pertsona edo organoek eta langileen segurtasun eta osasunerako eskumenak dituzten erakundeek enpresaburuari zein informazio eman eta enpresaburuarengandik informazio hori jasotzea, lege honen 40 artikuluak Laneko eta Gizarte Segurantzako Ikuskatzailetzarekin elkarlanean aritzeari buruz xedatutakoari kalterik egin gabe.
‎40 artikulua. Laneko eta Gizarte Segurantzako Ikuskatzailetzarekin elkarlana
‎1 Langileek eta euren ordezkariek Laneko eta Gizarte Segurantzako Ikuskatzailetzara jo dezakete, uste badute hartutako neurriak eta enpresaburuak erabilitako bideak ez direla nahiko, segurtasuna eta osasuna bermatzeko.
‎Lantokietara egiten diren bisitetan, lan arriskuen prebentzioari buruzko arautegia betetzen dela ziurtatzeko, Laneko eta Gizarte Segurantzako ikuskatzaileak bertara doala komunikatu behar die enpresaburuari edo horren ordezkariari zein ikuskatu beharreko pertsonari, segurtasun eta osasuneko batzordeari, prebentziorako eskuordeari edo, horrelakorik izan ezean, langileen lege ordezkariei, bisitak iraun bitartean horiek lagundu eta egokitzat jotzen dituzten oharrak egin diezazkioten; ikuskatzaileak ez ditu komunik...
Laneko eta Gizarte Segurantzakobentziorako eskuordeak, aurreko idatz Ikuskatzailetzak informatuko ditu pre zatiak aipatu bisiten emaitzen gainean eta horien ondorioz hartutako neurrienren Bisita liburuan eginbidea jasota. gainean, bai eta enpresaburua ere, lantoki bakoitzean izan behar den Laneko eta Gizarte Segurantzako Ikuskatzailetza
‎Laneko eta Gizarte Segurantzakobentziorako eskuordeak, aurreko idatz Ikuskatzailetzak informatuko ditu pre zatiak aipatu bisiten emaitzen gainean eta horien ondorioz hartutako neurrienren Bisita liburuan eginbidea jasota. gainean, bai eta enpresaburua ere, lantoki bakoitzean izan behar den Laneko eta Gizarte Segurantzako Ikuskatzailetza
‎4 Ordezkaritza handieneko sindikatu erakundeak eta enpresaburuen erakundeak kontsultatuko dira, Laneko eta Gizarte Segurantzako Ikuskatzailetzak laneko arriskuak prebenitzeko arloan jarduteko planak egin aurretik, bereziki, sei langile baino gutxiagoko enpresentzako programa bereziak egin aurretik. Orobat, plan horien emaitzen gaineko informazioa emango zaie hauei.
‎43 artikulua. Laneko eta Gizarte Segurantzako Ikuskatzailetzaren agindeiak
‎1 Laneko eta Gizarte Segurantzakorrekoak izateagatik, 44 artikuluan eza ikuskatzaileak egiaztatzen duenean lan arriskuak prebenitzeko arautegia hautsi dela, enpresaburuari aginduko dio antzemandako akatsak ongitzea, salbu eta, arriskuak larriak eta hur hurri geldiaraztea erabaki daitekeenean. Hori guztia hala da, kasuan kasuko zehapen proposamena gorabehera.
‎2 Laneko eta Gizarte Segurantzakotzule den enpresaburuari, antzemanda ikuskatzaileak egindako agindeiaren berri idatziz emango zaio ustez eranko irregulartasunak edo akatsak aipatuz eta horiek ongitzeko epea ezarriz. Orobat, agindei horren berri emango zaie prebentziorako eskuordeei.
‎Agindeia betetzen ez bada, eta egitate arau hausleek bere horretan jarraitzen badute, Laneko eta Gizarte Segurantzako ikuskatzaileak egitate horien ondoriozko arau hausteen akta jasoko du, hasieran horrelakorik jaso ezean
‎3 Lege honen 9.2 artikuluak aipatu funtzionario publikoek, Laneko eta Gizarte Segurantzako Ikuskatzailetzari laguntzeko eta horrekin elkarlanean aritzeko dituzten eginkizunak gauzatzean, egindako agindeiek izango dituzte aurreko idatz zatian ezarri betekizun eta ondoreak. Agindei horiek Laneko eta Gizarte Segurantzako Ikuskatzailetzaren Bisita liburuan jaso daitezke, erregelamendu bidez zehaztutakoaren arabera.
‎3 Lege honen 9.2 artikuluak aipatu funtzionario publikoek, Laneko eta Gizarte Segurantzako Ikuskatzailetzari laguntzeko eta horrekin elkarlanean aritzeko dituzten eginkizunak gauzatzean, egindako agindeiek izango dituzte aurreko idatz zatian ezarri betekizun eta ondoreak. Agindei horiek Laneko eta Gizarte Segurantzako Ikuskatzailetzaren Bisita liburuan jaso daitezke, erregelamendu bidez zehaztutakoaren arabera.
‎1 Laneko eta Gizarte Segurantzako ikuskatzaileak egiaztatzen duenean lan arriskuak prebenitzeko arautegia aintzat ez hartzeak, bere ustez, langileen segurtasun eta osasunerako arrisku larri eta hur hurrekoa dakarrela, lan edo zeregin horiek berehala geldiaraztea agin dezake. Neurri hori enpresa erantzuleari komunikatuko zaio, eta horrek geldiaraztearen berri emango die ukitutako langileei, segurtasun eta osasuneko batzordeari, prebentziorako eskuordeari edo, horrelakorik izan ezean, langileen ordezkariei.
‎Neurri hori enpresa erantzuleari komunikatuko zaio, eta horrek geldiaraztearen berri emango die ukitutako langileei, segurtasun eta osasuneko batzordeari, prebentziorako eskuordeari edo, horrelakorik izan ezean, langileen ordezkariei. Enpresa erantzuleak jakinarazpen horren berri emango dio Laneko eta Gizarte Segurantzako ikuskatzaileari.
Laneko eta Gizarte Segurantzako ikuskatzaileak berehala bere erabakiaren berri emango dio lan agintaritzari. Enpresak erabakia aurkara dezake lan agintaritzan, hiru egun balioduneko epean, nahiz eta erabakia berehala bete.
‎Lanen geldialdia bertan behera utziko du hori agindu duen Laneko eta Gizarte Segurantzako Ikuskatzailetzak, edo enpresaburuak, geldialdi hori eragin zuten arrazoiak desagertzen diren unean bertan. Azken kasu horretan, enrantzako Ikuskatzailetzari komunikatupresaburuak Laneko eta Gizarte Seguko dio hori.
‎Lanen geldialdia bertan behera utziko du hori agindu duen Laneko eta Gizarte Segurantzako Ikuskatzailetzak, edo enpresaburuak, geldialdi hori eragin zuten arrazoiak desagertzen diren unean bertan. Azken kasu horretan, enrantzako Ikuskatzailetzari komunikatupresaburuak Laneko eta Gizarte Seguko dio hori.
‎Estatuko Administrazio Orokorraren esparruan, Gobernuak arautuko du prozedura hori, ondoko printzipioekin bat etorriko dena: Prozedura Laneko eta Gizarte Segurantzako Ikuskatzailetzaren organo eskudunak hasiko du, gorago dagoenaren aginduz, bere ekimenez edo langileen ordezkariek hala eskatuta.
‎Adierazpen horretan agerraraziko dira, familiako kide horrek inorentzat lan egiten duela kasuan kasuko araubidean kokatzeko moduko jardueran, familiako kide horren lanbide kategoria, lanpostua, ordainsarien modua eta zenbatekoa, lan tokia, ordutegia eta ondore horretarako behar diren beste datu nahiz inguruabar. Era berean, Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiaren probintziako zuzendaritza nagusiak edo, hala denean, horren administrazio batek eska dezake Laneko eta Gizarte Segurantzako Ikuskatzailetzaren txostena.
‎Ondore horietarako, Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiaren probintziako zuzendaritzak edo horren administrazio batek eska dezake Laneko eta Gizarte Segurantzako Ikuskatzailetzaren txostena.
‎Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiak arauzko epetik kanpo eskatutako alten berri emango dio Laneko eta Gizarte Segurantzako Ikuskatzailetzari.
‎Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiak arauzko epetik kanpo eskatu edo gauzatutako bajen berri emango dio Laneko eta Gizarte Segurantzako Ikuskatzailetzari.
‎2) Erregelamendu honetan xedatutakoaren ondoreetarako, lanaldi partzialean emandako zerbitzu gisa hartuko dira hilabetean laurogei lanordutik behera benetan emandako zerbitzuak, baldin eta zerbitzu emate horiek gainditzen badute Lan eta Gizarte Segurantzaren Ministerioak lanaldi partzialerako ezarri gutxienekoa.
‎Matrikula liburuak eredu ofizialaren arabera gaituko dira, Laneko eta Gizarte Segurantzaren probintziako ikuskatzailetzetan.
Laneko eta Gizarte Segurantzako Ikuskatzailetzaren Zuzendaritza Nagusiak matrikula liburuaren ordez beste agiri sistema bat izatea baimen diezaieke hala eskatzen duten enpresei
‎2 Ofiziozko afiliazioa Laneko eta Gizarte Segurantzako Ikuskatzailetzak gauzatutako jardunaren ondorio ez denean, Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiaren probintziako zuzendaritzakletzari, egiaztapenak egiteko eta bidez edo horren administrazio batek afiliazioaren berri emango dio ikuskatzaiko diren gainerako ondoreetarako.
‎Diruzaintza Nagusiaren probintziako zuzendaritzak edo horren administrazio batek aurreko idatz zatiko betebeharrak ez betetzearen berri emangoko Ikuskatzailetzari, bidezko diren on dio Laneko eta Gizarte Segurantzadoreetarako.
‎Altak eta bajak bide teknikoen bidez eskatzen direnean, bide tekniko horien euskarria edozein dela ere, eskabide horiek izango dituzte agirien bidez aurkeztutako eskabideen baliozkotasuna eta eragingarritasuna. Horretarako, bermatu da eskabide horien egiako aukera, bai eta, hala denean, Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiaren probintziako zuzendaritzak eta interestasuna, osotasuna eta horiek gordetzedunek eskabide horiek jasotzea ere, Lan eta Gizarte Segurantzaren Ministerioak ezarritakoaren arabera.
‎2 Alta eta baja eskabideek ez badituzte betetzen ezarritako betekizunak, eta eskabide horiekin batera ez badira aurkezten erregelamendu honetan eta gainerako xedapen osagarrietan agindutako agiriak, agindeia egingo zaio halako eskabideak aurkeztu dituenari, hamar eguneko epean akatsa ongi dezan edo nahitaezko agiriak aurkez ditzan. Horrez gain, eskabideak egin dituenariko jardunak, Laneko eta Gizarte Segu ohartaraziko zaio agindua bete ezean bere eskaeran atzera egin duela ulertuko dela, eta ofizioz egingo direla bidezrantzako Ikuskatzailetzari hori jakinarazita, kasuan kasuko ondoreetarako.
‎3 Edozein kasutan ere, Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiaren probintziako zuzendaritzek edo horien administrazioek txosten zehatzak eska diezazkiekete Laneko eta Gizarte Segurantzako Ikuskatzailetzari eta, halatutako alta, baja edo datu aldaketei da denean, osterantzeko administrazioei, azaroaren 26ko 30/ 1992 Legearen 4 artikuluak ezarritakoaren arabera. Txosten horien bidez zehaztuko da egitate eta gainerako inguruabar erabakigarriak dauden ala ez, eskatu edo gauzagokienez.
‎...k ematen hasi aurreko eguna edo egunak baliogabeak badira, edo zerbitzuak ordu baliogabeetan ematen hasten badira, hasierako altaren edo elkarren segidako alten agiriak behar bezala beteta bidali beharkoliko dira, zerbitzuak ematen hasi aurre dira zerbitzuak ematen hasi aurretik, telegrama, fax edo beste edozein bide elektronikoren bidez. Hori posible ez bada, arauek ezarri ereduak ez izateagatik, Lan eta Gizarte Segurantzaren Ministerioak zehaztutako datuak bidatik, telegrama edo faxa erabilita, edo beste edozein prozedura elektroniko, informatiko zein telematiko erabilita.
‎Edozein kasutan ere, enpresaburuak ez duenean garaiz betetzen bere langileei edo langile horiekin berdinetsitakoei alta emateko betebeharra, enpresaburu horrek izan ditzakeen erantzukizunak gorabehera, langileek zuzenean eska dezakete alta, enpresaburuak bere beteren, edozein unetan. Horrelako egoeretan, Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiak edo horren administrazio babeharra bete ez duela egiaztatu ondotek eskabide horien berri emango dio Laneko eta Gizarte Segurantzako Ikuskatzailetzari, bidezko egiaztapen eta ondoreetarako.
‎Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiaren probintziako zuzendaritza eskudunak edo horren administrazio eskudun batek eman eta, hala denean, berriztatuko du Gizarte Segurantzaren afiliazio agiria. Agiri horrek jasoko ditu, Gizarte Segurantzako zenbakiaz gain, Lan eta Gizarte Segurantzaren Ministerioak ezarritako datuak; agiri horrek lehentasunez egiaztatuko du langileari aitortu zaion afiliazio egoera.
‎Probintziako zuzendaritzek edo horien administrazioek ofizioz gauzatzen badituzte altak, Laneko eta Gizarte Segurantzako Ikuskatzailetzaren jardunaren ondorioz, alta adierazpenaren ondoreek atzera egingo dute jardun hori gauzatu zen data arte, salbu eta jardun hori eragin denean goi agindu bidez, erakunde kudeatzaileek hala eskatuz, edo esanbidezko salaketaren, kexaren edo eskaeraren ondorioz; azken horien kasuan, altaren ondoreek atzera egingo dute goi agindua eman zen data arte, erakunde ...
‎Hala ere, Laneko eta Gizarte Segurantzako Ikuskatzailetzaren jarduna oinarritzen denean kuotak ordaitzeko agindeian edo administrazio bideko behin betiko likidazio aktetan, kuotak ordainduz gero, altaren ondoreek atzera egingo dute, agindeian edo aktan jaso likidazioaldiaren hasierako data arte, bihar etzi prestazioak sor daitezen.
‎Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiak baja ofizioz gauzatzen duenean, kotizatzeko betebeharra azkenduko da. Diruzaintza Nagusiak baja ofizioz gauzatuko du, lanari, jarduerari edo kasuan kasuko egoerari utzi zaiola dakienean, Laneko eta Gizarte Segurantzako Ikuskatzailetzaren jardueraren ondorioz, Diruzaintza Nagusian bertan, edo erakunde kudeatzaile batean dauden datuengatik edo beste edozein prozedurarengatik. Kotizatzeko betebeharra azkenduko da, Ikuskatzailetzaren jarduera gauzatu den egunetik aurrera, edo Diruzaintza Nagusiak zeinsuan kasuko egoerari utzi zaiola egiaz egunetan jaso inorentzat egindako lanari, beregaineko jarduerari edo katatzen duten datuak edo agiriak eta egun horretatik aurrera.
‎17) Lan eta Gizarte Segurantzaren Ministerioak ezarri gainerako egoera guztiak.
‎Prozedura horiek erabili nahi dituzten enpresa eta langileek bete dituzte Lan eta Gizarte Segurantzaren Ministerioak ezarri baldintzak, eta, horrelako baldintzarik ezarri ezean, Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiak ezarritakoak, azaroaren 26ko 30/ 1992 Legearen 45 artikuluan eta lege hori garatu duten arauetan xedatutakoa kontuan hartuta beti
‎Hartara, Lan eta Gizarte Segurantzaren ministroak hala proposatuta, aurretiaz Ekonomia eta Gizarte Kontseiluaren irizpena eta Botere Judizialaren Kontseilu Nagusiaren txostena izanda, Estatu Kontseiluarekin adostuta eta aurretiaz Ministroen Kontseiluak 1995eko martxoaren 24an eztabaidatuta, xedatu dut: Artikulu bakarra
‎10 artikulua. Baterako lana eta taldeko kontratua
‎Lan zuzenbideko lege testuak euskaraz eta gaztelaniaz biltzen dituen liburu honek berebiziko garrantzia du, bestalde, gizakiaren eta gizartearen arlo ezinbesteko bat arautzen duten xedapenak jasotzen dituelako: lana eta lan harremanak, alegia.
‎2 Hemezortzi urtetik beherakoek ezin izango dute gaueko lanik egin, ezta adingabeen lanbide heziketarako zein giza heziketarako osasungaitz, nekagarri, kaltegarri nahiz arriskutsu den jarduera edo lanik ere, Gobernuak horixe adierazi badu, Lan eta Gizarte Segurantzaren Ministerioak hala proposatuta, eta aurretiaz ordezkaritza handieneko sindikatuak kontsultatuta.
‎Probaldian, langileak bere lanpostuari dagozkion lan eta alokairu izaerako eskubide eta betebeharrak izango ditu, plantillakoa balitz bezala. Horren salbuespen izango dira lan harremanak suntsiarazteak eratorritako eskubide eta betebeharrak; probaldiak iraun bitartean alderdietako edonork eska dezake lan harremanak suntsiaraztea.
‎Alokairua agirietan jasoko da, langileari banakako jaso agiria emanez; jaso agiri horrek justifikatuko du langileari alokairua ordaindu zaiola. Alokairuen jaso agiria bat etorriko da Lan eta Gizarte Segurantzaren Ministerioakmen kolektibo bidez edo, horrelakorik izan ezean, enpresaren eta langileen ar onetsitako ereduarekin. Salbuespenez, beste ereduren bat ezar daiteke, hitzarteko akordioaren bidez, baldin eta eredu horrek jasotzen baditu, behar besteko argitasunez eta behar den moduan bereizita, langilearen hartukizunak eta legearen araberako kenkariak.
‎1 Alokairuak Bermatzeko Funtsa Lan eta Gizarte Arazoetarako Ministerioaren mende dagoen erakunde autonomoa da, eta bere xedeak betetzeko nortasun juridikoa eta jarduteko gaitasuna ditu. Funts horrek ordainduko diedimengabezia, ordainketa etendura, po langileei ordaintzeke dauden alokairuen zenbatekoa, enpresaburuen kaurrota edo hartzekodunen konkurtsoa dela-eta.
‎7 Gobernuak, Lan eta Gizarte Segurantzaren Ministerioak hala proposatuta, eta aurretiaz ordezkaritza handieneko sindikatu erakundeak eta enpresaburuen erakundeak kontsultatuta, lanaldiaren eta atsedenaldien antolamendua eta iraupena luzatu zein murritz ditzake sektore eta lan batzuetan, horiek dituzten berezitasunak direla-eta.
‎36 artikulua. Gaueko lana, txandakako lana eta lan erritmoa
Lan eta etekin sistema.
‎1 Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusian eta horren erakunde kudeatzaileetan dauden datuengatik, edo Laneko eta Gizarte Segurantzako Ikuskatzailetzaren jardunaren ondorioz zeinruzaintza Nagusiak dakienean enpresa beste edozein prozeduraren bidez, Diburuak ez dituela bete aurreko artikuluetan ezarri betebeharrak, ofizioz jardungo du, enpresa inskribatzeari dagokionez kasuan kasuko jardunak egiteko, lanbide gertakizunen babesa gauzatzeko edo erregelamendu honen 5 artikuluko 3 idatz zatiko inguruabarrak j... Diruzaintza Nagusiak bere jardunaren berri emango dio enpresaburuari, bidezko ondoreetarako.
‎3 Afiliazioa eta alta eskatzean, enpresaburuek, inorentzat lan egiten duten langileei begira, langile horiek, hala denean, eta beregaineko langileek Gizarte Segurantzako zenbakia adierazi dute, bai eta erregelamendu honek eta, hala denean, Lan eta Gizarte Segurantzaren Ministerioak zehaztu langilearen osterantzeko datu pertsonalak ere. Inorentzat lan egiten duen langileak lan zerbitzuak ematen hasi aurretik eman behar dizkio datu horiek enpresaburuari, enpresaburuak aurretiaz datu horiek ez baditu.
‎Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiak afiliatu, pentsiodun eta onuradun bakoitzari emango dio Gizarte Segurantzaren identifikazio agiria. Identifikazio agiri horretan nahitaez jasoko dira titularrak duen Gizarte Segurantzako zenbakia eta Gizarte Segurantzaren kudeaketari begira Lan eta Gizarte Segurantzaren Ministerioak zehaztutako osterantzeko datuak. Lan eta Gizarte Segurantzaren Ministerioak ezarriko ditu, berebat, agiri hori emateko gainerako baldintzak.
‎Identifikazio agiri horretan nahitaez jasoko dira titularrak duen Gizarte Segurantzako zenbakia eta Gizarte Segurantzaren kudeaketari begira Lan eta Gizarte Segurantzaren Ministerioak zehaztutako osterantzeko datuak. Lan eta Gizarte Segurantzaren Ministerioak ezarriko ditu, berebat, agiri hori emateko gainerako baldintzak.
‎Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiaren probintziako zuzendaritzak edo horren administrazio batek idatz zati honek aipatu eskabideen berri emango dio Laneko eta Gizarte Segurantzako Ikuskatzailetzari, egiaztapenak egiteko eta bidezko diren gainerako ondoreetarako.
‎1 Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiaren probintziako zuzendaritzekla betebehar hori bete. Hori egiazta dai edo horien administrazioek ofizioz eginten langileek edo enpresaburuek ez dute dezakete afiliazioa, egiaztatzen denean afiliazioa eskatzeko betebeharra duteke Laneko eta Gizarte Segurantzako Ikuskatzailetzaren jardunaren ondorioz, Gizarte Segurantzaren erakunde kudeatzaileetan eta zerbitzu erkideetan dauden datuen ondorioz edo beste edozein prozeduraren bidez.
Lan eta Gizarte Segurantzaren Ministerioari ahalmena ematen zaio, izaera orokorreko behar beste xedapen eman dezan, erregelamendu honetan ezarritakoa aplikatu eta garatzeko
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia