Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 1.463

2000
‎Haietako batzuek frankismotik urruntzen jakin zuten gero. Besteren batek frankista izaten jarraitu du egundaino.
‎Arregi oso kontzientea da malkoa, alegia, lirika, oso landua dagoela, gai eternalek —heriotzak, maitasunak, maitasun ezak... — eragindako komunleku handi bat besterik ez dela. " Ezer berririk ez dago" esaten digu poema batean, eta hala ere ez da isiltzen, jarraitu egiten du" baina kristalaren bestaldean ikusiriko itsaso eta zerua/ ez dira engoitik berdinak" esateko. Oreka ezin zailago horretan moldatzen du Arregik bere poesigintza:
‎Badaramate zuhaitza noski, eta adarrak kenduta enborra emanen diote zerrari, ez zaigu besterik esaten. Lizardiren poema Arestik jarraitu zuen, dokumental beraren hurrengo sekuentzia balitz bezalaxe.
‎Bada liburu honetan iduneko bat egiteko adina perla. Perla ia metafisikoetatik hasi, kaleetako graffitiekin jarraitu eta eguneroko irrati tertuliak entzutean sortzen diren ultzera nahiz sukalde burutazioetaraino. Kasu:
‎Kazeta honetan dihardutenak harrituta gelditu ziren" Liga fantastica de Marca Digital" guneak izan zuen arrakastarekin, berrien atzetik atal bisitatuena izatera iritsi baitzen. Internauten kopuruak paperezko bertsioa jarraitzen zutenarena gainditu zuen.
‎Lotura hipertestualen erabilera ere oso urria da eta gutxitan azaltzen zaigu beste webgune batera joateko aukera linkbatean klik eginez. Poliki poliki, inprimatutakoen eredutik aldentzen ari dira baina, hala eta guztiz ere, beren menpe jarraitzen dute.
‎Elkarren ondoan edota elkarrekin nahastuta bizi diren gutxiengo eta gehiengo kulturalen hizkuntzekin antzeko zerbait gertatzen da. Merkatu soziokulturalak inposatzen dituen joerei jarraituz , lasterrago ala beranduago, hizkuntzarik indargeena hiltzera edota bitxitasun antropologikoa izatera kondenaturik egongo litzateke, besteak bizirik dirauen bitartean.
‎Ikuspegi" atomista" (Taylor, 1997) honen arabera, isolaturik aurkitzen den, hots, aurresoziala den eta lotura komunitariorik ez duen gizabanakoak, giza harremanetan sartu aurretik, nortasun finko eta erabat osatua dauka. Nor den, zer bizimodu jarraitu nahi duen, bere balio eta nahiak zeintzuk diren, bere bizitzan desiragarri eta arbuiagarri diren helburuak —galdera horien guztien erantzuna aldez aurretik ezagutzen du, gainerako gizartekideekin nortasun osatze horretaz" negoziatu" behar ez duelarik3 Liberalismoaren kritiko hauentzat, aldiz, ni a praktika sozial eta kultural jakin batzuetan" uztarturik" dago; bizitza ona... Hauxe da, funtsean, zenbait autore komunitaristek defendatzen duten" tesi sozialaren" mamia (Taylor, 1997).
‎Laburbilduz, orain arte honako argudio hauek garatu ditugu: 1) liberalismoaren bereizgarri nagusietariko baten arabera, gizabanakoek beraientzako bizitza ona denaz aukeratu behar dute, kanpotik inork bere ikuskera partikularra inposatu behar ez dielarik; 2) hemendik ondorioztatzen da estatuak politika antiperfekzionista bat jarraitu behar duela, politika mota hori bermatzeko bizimodu onen aniztasunaren aurrean neutraltasunez jokatu behar duelarik; 3) gizabanakoa benetan autodetermina dadin, berau inguratzen dueneko ingurune kulturala babestu beharra dago, ingurune horrek eskaintzen baitio, hein handi batean, desiragarri eta gaitzesgarri diren bizimodu onen ikuskera.
‎Europa eta nazioarteko testuingurua euskal esparruaren erreferentziatzat hartu zuten nazionalismoaren doktrinak, printzipioek, xedeek eta programek. ...asiera batean politika, gizarte, antolakuntza eta hauteskunde mailan indartu behar izan zuen Euskadin nazionalismoak; bigarren plano batean, berriz, Madrilgo gobernuari aurkeztu behar izan zizkion bere eskaerak, baita Espainiako dinamika politikoan parte hartu ere; horrez gain, hirugarrenik, nazioarteko mailara bideratu behar izan zuen bere politika, nazionalitateen mugimenduak markatutako bideari jarraituz . Nire ustez, hortaz, euskal nazionalismoaren doktrinak eta haren kanpo jarduerak koherentzia erakusten dute.
‎Bertoko beste talde errepublikarrei, berriz —elkarren arteko tirabirak gorabehera—, Euskadiren kanpo proiekzioaren une historiko baten protagonistak izatea ekarri zien. Orduan gauzatutakoa Eusko Jaurlaritzak 40ko eta 50eko hamarkadetan egiten jarraituko zuenaren oinarri bihurtu zen.
‎Lehen Eusko Jaurlaritzaren eskutik sartu zen Euskadi orduan, nazio bezala eta eskubide osoz, nazioarteko bizitzan. Urratutako bideari hurrengo urteetan ere jarraituko zitzaion, zeren atzerriratu bazen ere Eusko Jaurlaritza ez baitzen Gerraren ostean desegin. Aitzitik, Euskadik aktore izaten jarraitu zuen nazioarteko eszenatokian, estaturik gabeko gobernua izanik.
‎Urratutako bideari hurrengo urteetan ere jarraituko zitzaion, zeren atzerriratu bazen ere Eusko Jaurlaritza ez baitzen Gerraren ostean desegin. Aitzitik, Euskadik aktore izaten jarraitu zuen nazioarteko eszenatokian, estaturik gabeko gobernua izanik. Horrek nazioarteko eremu batzuetan ordezkaritza izatea ahalbidetu zuen.
‎Zentzu horretan, publikazioak" Cahiers collectifs de culture humaniste" azpititulua hartu zuen. Aldi berean, Herriaaldizkariaren aldeko jarrera erakusten zuten, Beste aldizkariekin, aldiz, oso garbi markatu zituzten desberdintasunak, bai Baionatik abian jarraitu zuen hasierako Gernika elkartearen sektorearekin, baita Barandiaranek zeraman Gernika Eusko Jakintza rekin ere.
‎Azken horien artean, 1940tik 1945era euskal milizianoen komunikabide bezala argitaratu zenGu da ri ren kasua dugu, hain zuzen. Gudari hilabetero atera zen, makinaz idatzita eta multikopien bidez. Haren helburua, euskal erresistentziaren moralari eustea ez ezik, jarraitu behar ziren lerro estrategikoak eta politikoak ere ezartzea zen. Adibidez, zenbait jelkide alemaniarzalek proposatzen zituzten kolaboratzeko edo negoziatzeko tentazioak saihestu nahi ziren.
‎Gure naimen eta asmo guzien gainetik, ordea, justizia dago, Jainkoa’ren zuzentasuna. Onen bide eta goi argiari jarraitzeko elkarrenganako maitasuna erein eta zabaldu bear degu gizonen artean.
‎Nabarmena da liburutegiek azken hamarkada honetan egin duten aurrerakada, eskaini zaizkien laguntzei, baliabideei, ahaleginei eta abarri esker. Ildo horri jarraituz , Euskal Autonomia Erkidegoko liburutegien egoera orokorra aipatu behar da. Esan dezakegu Euskal Autonomia Erkidegoan, 3.000 biztanletik gorako udalerri guztietan liburutegi zerbitzuak eskaintzen direla, 7/ 1990 Legearen 85 atalean adierazitakoari jarraituz.
‎Ildo horri jarraituz, Euskal Autonomia Erkidegoko liburutegien egoera orokorra aipatu behar da. Esan dezakegu Euskal Autonomia Erkidegoan, 3.000 biztanletik gorako udalerri guztietan liburutegi zerbitzuak eskaintzen direla, 7/ 1990 Legearen 85 atalean adierazitakoari jarraituz . Horrez gain, 3.000 biztanletik beherako udalerrien% 74k ere liburutegi zerbitzuak ditu.
‎Ildo horri jarraituz , gure asmoa da, eskolako liburutegi eta liburutegi publikoen arteko erlazioa finkatzeari begira, Kultura Sailak Hezkuntza Sailarekin lankidetza hitzarmena sinatzea. j
‎Hau guztia aipatzerakoan, oinarrian liburutegi hauen ohiko zerbitzuen nondik norakoak jarraituko ditugu: eskurapena, katalogazioa, erreferentzia, dokumentuetara helaraztea eta barne kudeaketa.
‎Xenda arriskutsu horretatik jarraituz , badirudi ere pertsona sekulan ez dugula bere osotasunean onartzen. Aldareetara eramaten dugunean bere nortasunaren puska handi eta ederra, akaso, preziatuena, gizaseme alaben gure barneko tirabirak argitan jartzen dituena, hots, moztu, ohostu, ezabatu egiten ohi dugu.
2001
‎Oraindik ere hori esan eta berresan beharra dago, frogak erakutsi eta aldarrikatu beharra dago, orduko hura lagunen arteko paktua eta borondatezko inkorporazioa izan zela kontatzen jarraitzen baitu historiografia ofizialak.
‎Vianako Printzearen kultur saria eraman du Miguel Sanchez Ostizek, bi liburu argitara eman eta hitzaurrea egin dio Pablo Antoñanaren bati. Antoñanak, Toño Muroren doktoretza tesiaren aztergai izan ondoren, donostiarren gorazarrea hartu eta bere idazkiren bat euskaraturik argitaratua ikusteaz gainera, ematen eta argitaratzen jarraitzen du, motzean, kondentsaturik gizakien ibileraz kupidaturik, hitz eta esapideak banan banan neurturik esanahian eta erritmoan. Guztiz bestela jokatzen du Sanchez Ostizek, isilik egotera behartu balute bezala, eta bat batean enbarazua kendurikgo rdea izan duen guztia oldarka, aho beteko jarioan eman nahi balu bezala. Arras desberdin.
‎euskaltzale ospetsua eta kudeaketan zaildutako emakumea, EHUko Irakasleriarako errektoreordetza ez baita nolanahiko zezena. Kirol zuzendaria ren salbuespenaz landa, sailean Mari Karmen Garmendiaren ekipoak jarraitzen du oraindik, nahiz eta horietako batzuk Gabonetako oporretatik bueltan ez direla itzuliko dabilen(). Ekipo bera bai, baina estilo aldaketa nabarmena izan da.
‎Euskal Autonomia Erkidegoan behintzat hain ohikoa bihurtu egin den errealitate bat, iraultza gisako bat bezala da, euskal herritar ugariren ustean eta ikusmenean euskal izaeraren gotorleku gisa hartuta den Zuberoan. Ustetik izaterat alde handia dago eta euskararen alde hainbat urtez borrokatu izan beharrak —eta borrokatzen jarraitu beharrak— erakusten du mentalitateen bilakaera oso luzea dela.
‎Ondo dakigu nola egin diren gauzak meritokraziaren eta feudalismoa ren artean mugitzen diren gure unibertsitateetan. Nola erabili duten sail batzuek euskara, soilik langile fidelak eskuratzen jarraitzeko . Nola, irakasle horietako batzuentzat, euskara konkurrentzia akademikoa saihesteko tresnabaino ez den, eta eskoletan erabili beharreko hizkuntza deserosoa (eta ozta ozta, gelako atea zeharkatu eta berehala gaztelaniaz hasten direlako).
‎Ekinbide pribatuak (arlo publikotik dirulaguntzaren bat ere jasotzen duen ekinbide pribatu horrek) bultzadatxoak eta pizgarriak ematea gauzak hobetzeko (beste) bide bat izan daiteke. Itzulpenak egiten jarraitu da, zer esanik ez, baina ikerlari euskaldunen sorkuntza lanentzat gune gehiago ireki tzea ez da sekula soberan egongo. Ez arlo publikoan, ez eta pribatuan ere.
‎Tamalez, diot, J. Zabaletak zeresanik baduelako eta erantzuna piztu zuen artikulua ren helburua, dudarik gabe, eztabaida sortzea zelako. Baina kritika elkart rukea bertan behera gelditu zen, ez zuen jarraitu (egunkarietan, bederen), erantzunaren bortizkeria ikusita ziur aski, eta ez da harritzekoa. Horrek guztiak ez dio kritikagintzari mina baizik egiten.
‎liburu baten gainean eztabaidatzen genuen, besterik ez. Ezin ditugu euskal kulturaren produkzioak betirako babesten jarraitu , haurtzaro eternal batean hormatuta egongo balira bezala. Edo alde guztietatik mehatxatuta daudenaren aitzakiarekin:
‎Ados: euskara hilko da, agian (XXI. mende honetan ehundaka hizkuntza desagertukodira munduan, eta ez litzateke harrigarria izango), eta, beraz, interesa dugunok jarraitu dugu biziraupen horren alde borrokatzen. Baina hobeto joango litzaiguke, askotan, desegiteko arriskuan ez legokeen kultura normal batean biziko bagina bezala jokatuko bagenu (esaidazu maite nauzula, gezurra izan arren):
‎Cree ek epaitegietara jo zuten, eta 1973ko azaroan, urtebetekop rozesuaren ondoren, epaileak lanak gelditzeko agindu zuen. Baina handik astebetera Quebeceko Epaitegi Gorenak erabakia baliogabetu eta eraikitzen jarraitzeko baimena eman zion Quebeceko gobernuari. Horrela, den dena ez bazuten galdu nahi, cree entzako irtenbide bakarra ahal zuten moduan negoziatzea izan zen.
‎Oraingoekin ez dakigu nola moldatzen den, eta zera galdetu diogu: ea aspaldi honetakobe rtsolaritza jarraitzen duen, ea ezagutzen duen azken bi hamarkada hauetako bertso martxa.
‎Eta ez hori bakarrik, nukleoa bera ere protoi eta neutroietan bana daiteke eta hauek are gehiago quarketan. Ezagutzen ditugun naturako lau elkarrekintzen kasuan ere, grekoek hasiriko tendentzia erredukzionisten bidetik darraite aurrera lau elkarrekintza horien baturarenatzetik, hots, teoria batuaren atzetik. Beraz, iraganean fisika, bere kontzepzioan, oso erredukzionista izan da, natura osagarri gero eta txikiagoen arabera aztertzean eta batasuneko oinarrizko legeak ezagutaraztean.
‎Einstein bera ere arrisku horretan erori zen, erredukzionismoa era erradikal batean muturreraino eraman zuen-eta, ondorengo bere hitzek agerian erakusten diguten bezala: " Fisikari baten test nagusia, kosmosa, dedukzio purua jarraituz , eraikitzeko bidea emango duen oinarrizko lege unibertsaletara iristea da".
‎Erredu kzionismoa ezin da maila horretan bakarrik azaldu, maila bakoitzak bere logika, matematika eta fenomenologia ditu-eta. Demokrito eta Leuzipo-ren Greziatik gaur egun arte, eta Steven Weinbe rgnobel saridunak gogoratzen digun bezala, oinarrizko partikularen ideia edo kontzeptua zientzia ren helburu nagusiaren ikurra izan da: Natura ren konple xutasuna termino sinpleetan ulertze a. Procaccia ren bidea jarraituz , ikurra zabaldu egin behar da, maila bakoitzeankonple xutasuna ren ulermenak oinarrizko ezaugarriak dituela aldarrikatuz. Hots, helburua berbera da, konplexutasuna termino sinpleetan ulertzea, baina terminoak maila bakoitzean ezberdinak izan daitezke eta izan behar dute.
‎Beraz, ez dume rezi fisika arloan ikasketak egitea". Eskerrak Planck-ek Dekanoak esandakoa ez zuen jarraitu , Fisika izan baita XX. mendean gehien aurreratu den zientzia, eta horregatik Fisikaren mendea deitu ohi zaio. Eta Planck bera izan zen, hain zuzen ere, Fisikaren garapenean lehendabizikoha rriak jarri zituenetarikoa.
‎Hala ere, egun inork ez daki, erabaki bat hartzekoprozesuan, neuronen (nerbio zelulak) jokaera zein den. Ho rrek erantzunik gabe jarraitzen duen bitartean, ezin dugu esan garunaren funtzionamendua ulertzen dugunik. Izan ere, horrek esan nahi du eskizofrenia bezalako gaixotasun psikiatriko larrietan, garuna gaizki dabilenean, ezin dugula azaldu garunean zer gertatzen den edo normalitatearekiko bereizketa egin.
‎Solido bat berotuz, likido bihurtuko da eta, areago berotuz, lurrundu egingo da, gas bihurtuta. Berotzen jarraitzen badugu, tenperatura 11.000 °C ra iristean, gasa ren atomoak elektroiak galtzen hasiko dira eta elektroinegatiboz eta ioi positiboz osaturiko zopa bilakatuko dira. Hale re, egoera honetan ez da oraindik fusio erreakziorikge rtatuko, ioi positiboen arteko aldarapen indarra baitago.
‎Fusio energiak perspektiba oso onak eduki arren, goian aipatu denez, erronka zientifikoak eta teknologikoak oso handiak dira. Gauzak aurreikusten diren bezala jarraituz gero (ez da erraza izango), mende honetako bigarren zatirako fusio nuklearra energi iturri oso probetxugarria izatea egia bihur daiteke.
‎Atomoak eta molekulak dagoeneko banan banan manipula daitezke. Nanoteknologia atomikoak eta molekularrak pentsatu ezinezko bideak jarraituz mende honetan ikaragarrizko eraginakso rtuko dituela itxaroteak arrazoizkoa dirudi. Pentsatu ezinezko mailako errobotak ez dira inondik ere fikzioa.
‎Badirudi azken 20 urteetan gure mahai gaineko ordenagailuek jarraitu duten tendentziak, abiadura eta ahalmen handiagoarena, 2010 arte jarraituko duela, orain dugun ezagutzaz baliatuz. Ohar gaitezen XX. mendeko azken 21 urteetan konputagailuetako txipen 7 belaunaldi egon direla.
‎Badirudi azken 20 urteetan gure mahai gaineko ordenagailuek jarraitu duten tendentziak, abiadura eta ahalmen handiagoarena, 2010 arte jarraituko duela, orain dugun ezagutzaz baliatuz. Ohar gaitezen XX. mendeko azken 21 urteetan konputagailuetako txipen 7 belaunaldi egon direla.
‎Adibidez, transistoreetako Si SiO2Si heteroegituretan, Si aldeen arteko SiO2 interfasea gero eta estuago eraikitzen saiatu dira, transistoreak ahalik eta txikienak izan daitezen txip bakoitzean gero eta transistore gehiago metatu ahal izateko. Baina, interfaseen zabalera Angstromaren mailara iristen denean (egun 20Aingurukoa), transistore efektua eragozten duten mota ezberdinetako efektuak agertuko dira (estatistikoak, elektroientunelaketarenak...) eta bide horretatik ezin izango da miniaturizazioa jarraitu . Aipaturiko muga 2010 inguruan gertatuko dela pentsatzen da, eta ordutik aurrera konputagailuen garapena nanoteknologiaren bidetik etorriko da.
‎Kalitatea, lehiakortasuna eta eraberrikuntza moldekoizenbu ruak laurogeiko hamarkadako lehen industri eraldaketaren lekuko diren bezalaxe, orain indarrean jarrinahi den bigarren eraldaketaren adierazgarri dira Informazio Gizartea eta Ezagutzaren Kudeaketa. Egia esan Informazio Gizartea ez da honez gero erabat berria, 1990ekohamarkadaren urte txikietako bibliografian aurkitu daitezkeen formulazioek oraindik ere indarrean jarraitzen baitute neurri handian.
‎Hego Euskal Herrian noski, EAEn eta Nafarroan, batzuetan batera hartuta eta bestetan aparte, bakoitza bere aldetik. Gauzek bide honetatik jarraitzen badute, gutxi barru hizkuntz politika berezi berezia eskatuko da Arabarentzat ere.
‎Idazlan honetan zehar definizio gutxi agertzen da etale rraketa konnotatibo asko, hizkuntz politikari edo hezkuntzari dagokienean. Irakurtzen jarraituz konturatzen da bat eskema orokor batekin funtzionatzen dutela kritikariek, eta salakuntzak ez zaizkigula euskaldunoi esklusiboki egiten. Kasu bat edo beste aipatuko dugu hemen:
‎Euskararen aldeko eragileek ahal duten normaltasun handienez jarraitu behar dute lanean. Eta horrekin bateraelka rren arteko loturak sendotu, elkartasuna ezinbesteko tresna izango da-eta zenbait uneri aurre egiteko.
‎Noiz eta euskarak duen egoera zail honetan, gizartea ren mugimendua eta erantzuna, astiro baina irmo, euskararen benetakono rmalkuntza ren aldekoa dela adierazten denean. Nafarroa Garaian haurren matrikulazioen datuak, Euskal Autonomi Erkidegokoak, Iparraldean kulturalki eta hezkuntzan dauden ezinak eta trabak tarteko, euskararen berreskuratze lanen presentzia, Oinarriak taldearen deiari jarraituta , ofizialtasunaren aldeko sinadura bilketa mugimendua. Ados, egoera latz baten adierazgarri direla ezin uka, bestela zertarako Korrika, AEK, Oinarriak, Seaska, Araban Euskaraz, Herri Urrats, Kontseilua eta halakoak?
‎2. Elkarren aurkako egoera mantentzen jarraitzeko hausturaareagotu egin dute. Hau gainditzeko ezakortak edo disidenteak, esparru guztietan, ezinbestekoak dira.
‎Bi komunitateen tesian jarduteak (euskaldun/ erdaldun; Euskadi/ Espainia) euskalgintzaren kontra jotzen du. Euskalgintza naziogintzaren oinarrizko zutabea izaten jarraitzen badu, eta egitasmo hori indarkeriaz eta totalitarismoz kutsatuta agertzen den heinean, barruko lotura estutzen duen bitartean ezinezkoa izanen da gizarte gehiengoaren adostasuna eskuratzea.
‎Gatazka, jarraitzekotan , euskalgintzaren kalterako izanen da. Lehendabizikoz, PP eta PSOE partiduek hedabideak kontrolpean dituzte; bigarrenez, instituzioetan (Euskadi, Espainia eta nazioartekoetan) eragin itzela dute; euskararen etorkizunerako ondorioa ateratzea erraza da eta Nafarroan ondo dakigu.
‎2. Guztiontzat ezagunak dira Nafarroaren errealitate soziolinguistikoa eta euskaraz eta euskararen irakaskuntzarenetengabeko eskaeraren datuak. Hala ere, oso garbi dugueuskararen gaian Hezkuntza Departamentuaren jokaerak Nafarroako Gobernuak ezarritako eredua eta bidea zuzen, eta gogorrago ahal badute, jarraituko dituela.
‎Oinarrizko Bai euskarari! oinarri hartuta, euskaraz bizitzeko eskubidea aldarrikatzea eta hori gauzatuko duten neurriak sustatu edo sortzea izan da urteetan euskalgintzak egin duen lana, eta bide berari jarraitu behar dio, unerik latzenetan ere bere lanari eutsiz. Eta lan hori, dudarik gabe, bi modutan egin behar du:
‎EEBBak dira inperioaren autoritatea, baina modu berri batez. Elite estatubatuarrek boterearen egitura multinazionalari jarraitzen diote. EEBBetako presidentziaren botere" monarkikoak", alde batetik, enpresa multinazional, finantzario eta produktiboen botere" aristokratikoa" pairatzen du, eta, bestetik, langile, herri nazio pobre, esplotatu eta baztertuen botere" demokratikoaren" (es) presioa jasotzen du.
‎Maiz, EEBBetako unibertsitateen eta lanbide elkarteen aurrean merituak eta atsegin egiteko ahalegin guztiak egiten dituzten gestore eta ekonomialariak —baita medikuntza, natur eta giza zientzien arloetako profesional batzuk ere— sar ditzakegu sailkapenean. Bukatzeko, EEBBetako ereduari, baita bere teknologiari ere, jarraitzen dioten komunikabideetako eta prentsako jendea dago. Edozelan ere, denek aldatzen dituzte beren elkarte eta erakundeak, EEBBek beraien bidea markatu baitute.
‎5 Arau usamerikarrei jarraitzen ez dietenek EEBBen zigor isunak pairatzen dituzte.
‎Mendi basatiak —eta beren otso eta hartza k— turismorako parke naturalak baino ez dira. Ez digu PeterSloterdijk ek esan, bada, genetikari jarraitu behar diogula eta gu geu giza parke zoologikoa besterik ez garela? ).
‎Ekonomia ekologikotik, prozesu historiko honi" herri ondasunen tragedia" deitu diote, neo paleo liberalismoak herri ondasunak pribatizatu zituenetik: hasieran, basoak, lurrak eta mendi batzuk; gero, airega rraioa, telefonoa, bankuak, aseguruak, trenak, posta zerbitzuak merkantzia bilakatuz, merkatu arau kuantitatiboei jarraitzearren ; orain, osasuna, segurtasuna, pentsioak, enplegua/ lanbidea, heziketa, elektrizitatea, gasa eta, nola ez, ura, ez dira guztion ondasunak edo herri ondasunak, ondasun pribatuak baizik. Hiritarren eskubide bakarrak kontsumitzaile eta akziodunen eskubideak dira.
‎EEBBek munduko komunitatean indarrik handiena izaten jarraituko dute. EEBBetako ekonomia globalaren, teknologiaren, militarren eta diplomaziaren eragina parekorik gabea izango da nazioen artean, baita herrialde eta nazioarteko erakundeetan ere, 2015 urtean.
‎Botere honek ziurtatzen du, Amerikaren nagusitasunaz gain, EEBBak nazioarteko sistemaren gako gidatzailea izango direla. Munduan zehar EEBBek jarraituko dute globalizazioaren onuraduna eta ekimena daraman aitzindaria izaten. EEBBetako ekintza ekonomikoek eragin global handiagoa edukiko dute, etxeko helburuen (adibidez, interes tasak aldatzearen) bila ibili arren, 2015ean merkatu globalen integrazio itxiagoarengatik.
‎Said baten oihartzuna ailegatu arren). Duela gutxi, Dewey eta Jamesi jarraitzen dion filosofo estatubatuar batek azaldu digu nola aldatu den politika eta pentsamendu kritikoaren arteko erlazioa azken urteotan. 1998ko Achieving Our Country liburu abertzaleanRichard Rorty pragmatista ezkertia rrak sistema globalitarioari esker ematen ari den eskuineratze prozesua salatu du:
‎Kasta hereditarioen sortzeak jarraituz gero , eta globalizazioaren presioak kasta hauek sortzen baldin baditu, ez bakarrik EEBBetan, demokrazia zaharretan ere, orduan mundu orwelldarrera joango gara. Mundu horretan ez da Anaia Handia bezalako nazioz gaindiko anaiarik izango, ezta Insog bezalako kredo ofizialik ere.
‎Nazio Estatu partikular bakoitzaren klase politikoa izan dela sinesten duen jendea behar dutelako. Proletarioak lasai mantentzeko, superaberatsek jarraituko dute politika nazionala egun batean aldatuko delako ideia zabaltzen. Beren erabaki ekonomikoak beren pribilegioa direnez, politikariak, bai ezkertiarrak bai eskuindarrak, kultur gaietan espezializatzera bultzatuko dituzte.
‎3 James Petras ek Las estrategias del imperio liburuan dioenez, 1999ko urtarrilaren Financial Times i jarraituz , munduko 500 enpresa handienen artean, 46 japoniarrak dira, 173 europarrak eta 244 estatubatuarrak; Peter Gowan ek ere garbi utzi du EEBBek dolarrarekin munduko ekonomia nahi dutenean desorekatzen dutela (Gowan 1999).
‎Edo bestela esanda: oraindik ere nor bagara, nor izaten jarraitu nahi dugulako, eta jarraitu behar dugulako. Baina egoera, alde batera zein bestera begiratu, kezkagarria da.
‎Edo bestela esanda: oraindik ere nor bagara, nor izaten jarraitu nahi dugulako, eta jarraitu behar dugulako. Baina egoera, alde batera zein bestera begiratu, kezkagarria da.
2002
‎Bidean goaz. Jarrai dezagun, makurrak makur eta uzkurrak uzkur. Ekaitzaren ondoren, jakina, eguzkia errege.°
‎Eta jakinik, berarekin batera, bere dizipulu batzuen lanak ere badaudela ikusgai, bereziki Anton van Dyck enak (beste batzuk ezezagunak ziren niretzat), ba zeresanik ez. Barrokoa ren maisuen bidetik abiatu eta jarraitu nahi duenak, Rubensen lanez gain, Rembrandt-enak ere ikus ditzake, oso erakusketa berezi batean, baina horretarako Erromara joan beharra dago, Quirinale jauregira. Lupa bat eta guzti ematen dute sarreran, pinturak, eta bereziki grabatuak, erabateko xehetasunez ikusi ahal izateko.
‎Rubensen kontuekin jarraitu aurretik , Ibarretxeri entzunez zergatik etorri zitzaidan Rubens burura. Kasualitatez, bere erakusketari buruzko dokumentazioa mahai gainean nuelako Ibarretxeri entzuten nion bitartean, eta San Petersburgoko Ermitage museotik ekarritako lanak ikusi gabe baneuzkan ere, beti erakargarria gertatu zaidanez, nire inkontzienteak nolabaiteko broma ren bat egin nahi izan zidalako.
‎Aditu gehienak bat datoz esatean euskal literaturgintza osasuntsu dagoela azken urteetan. Inoiz baino idazle gehiagok argitaratzen du; argitaratzen diren liburuetatik askotxo kalitatezkoak dira; genero ia guztiak jorratzen dira —ezberdintasunak nabarmenak badira ere—; aspaldian hasitakoak idazteari jarraitzen zaizkio eta belaunaldi berriak sortzen ari dira apurka apurka; izan ere, gure historian lehenengoz belaunaldien arteko transmisioa gauzatzen ari da literaturgintzan.
‎2002ko iraila urria • 132 zenbakiara renesportazioaz ari zela eta, eta euskarazko liburuek kanpora ateratzeko duten zailtasuna ikusirik, ondorengo proposamena egiten zuen: merkatuaren azterketa egin, merkatuak zer nahi duen ikusi eta hura eskaini, enpresa munduan egiten den ildoari jarraituz .
‎Hizkuntzaren Gurpil horrek ederki lagun dezake, bere baitako zazpi elementuen arabera, hizkuntz normalkuntzaren ahuleziak eta indarguneak antzematen; baita hizkuntz errealitatea eraldatzeko saioei ekin orduko, jarraitu beharreko estrategia finkatzen ere: Zein da gure abiapuntua?
‎Ezetz uste dut, mozkin oparoagoak lortzeko beste hamaika lan esparruemanko rrago topatuko dugulako. Adibidez, hezkuntzan azalez euskaldundu diren familia erdaldunetako neska mutilak; hauek, errefortzu eta laguntza jarraiturik jaso ezean, erraz gal ditzakete kili kolo dituzten euskarazko trebeziak, erdal komunitatearen indarpean. Gazte euskaldun berrihoriek lehenetsi genituzke gure normaltze saioetan, ez etorkin berriak.
‎Horrela, apurka eta azpitik, unibertsitarioon arteko lankidetza sareak sortuko dira eta, egoera politikoak ahalbidetzen duenean, erakundetu ahal izango dira harreman horiek. Hori egin ezean, beste ehun bat urte jarrai dezakegu asmo eta helburu potoloak irudikatzen, hitz ederrak esaten, baina ezertxo ere ez da lortuko, inora ez gara iritsiko.
‎Bestalde, eta ildo beretik jarraituz , ez legoke gaizki EHUko egungo egituraren aldaketa eragiteko egon daitezkeen aukerak aztertzea. Lehen esan dudan bezala, arazola rriak ditu gaurko antolaketa ereduak, eta ca mpusakbehar bezain buruaski ez izatetik datoz arazo horiek.
‎Hortik aurrera, agintzaritza nagusiari legokioke unibertsitate maila guztietako arduradunen izendapena eta, beraz, hartutako erabaki guztien eta egindako lan osoaren ardura. Bide horri jarraituz gero , lehen aipatu ditudan eragile horien esku geratuko litzateke erantzukizuna; horrek ondorio garrantzitsuak ekarriko lituzke, noski. Demokratikoa izango al litzateke horrelako prozedura bat?
‎Gure unibertsitate kulturarekin bat etorriko litzatekeen prozedurari jarraitzea da beste aukera. Horixe da, gainera, oraingo lege arauak berretsi duena, prozedurak aldatu dituen arren eta unibertsitario taldeen balizko eragina nabarmenki aldatu duen arren.
‎Eskaera handia izateaz gain, unibertsitate publikoen estatutuek euskaraz ikasteko eskubidea aitortzen diete ikasleei, eta nahiz eskubide hori gauzatzeak bere epeak behar dituen, luzeak gainera, hartutako bidetik aurrera jarraitu behar da, eskubide hori urratsez urrats %100ean betetzera iritsi ahal izateko.
‎Suediako 19 Unibertsitateetan suediera da oinarrizko irakats tresna. Eta, ondorioz, ezinbestezko baldintzapena da, Unibertsitateko ikastaroak jarraitzeko , suedieraz ongi jakitea. Alegia, azterketak eta abar gainditzea.
‎Eta suedieraz jarraitu zuen XIX. mendean barrena: baijato rrizko gunean, Abo Turku, Mendebaldeko kostaldean, eta 1827an hiri eta Unibertsitatea bera erre ziren arte; eta bai Suomiko hiriburu berri bihurtu zen Helsinki Helsingforsen, Hegoaldeko itsasertzean.
‎Berriro ere salbuespen bat gelditu zen zintzilik: Ganteko Fakultate teknikoek frantsesez jarraituko zuten ikasturtera arte.
‎EU1 proiektua erabat lotuta dago gizabanakoen gogoari, ustez arazo bakoitzeko irtenbidearen estrategia egitura sortu edo eraldatzean datzala. Sortze edo eraldatze baka rra gainera(" unibertsitate bat, hizkuntza bat") eta" ahal da, beraz egin behar da" printzipioari jarraitzen diona.
‎Ikasliburuak nahi bezain ugariak ez badira ere, bibliografia esanguratsua dago. Hala ere, euskal unibertsitatea orduan baino zailago eta urrutiago ikusten dugu batzuok, garai hartan giroan zegoen ereduari jarraituz burututakoa behintzat: berariaz antolatutako egitura berezia, hain justu.
‎Oro har, gazteago diren irakasle euskaldunek ardura gero eta handiagoa hartuko dute Baina horrek ez du euskal un ibertsitatea ekarriko, beharrezko oinarria izanik ere. Berariazko ahalegina egiten ez bada, egiturak antzera jarraituko du lanean: gaztelaniaz.
‎Unibertsitatea eraikin konbentzionaletan kokaturik egon litzateke, baina teknologia berriek eskaintzen dituzten baliabideak erabiliz, hainbat kreditu ikasketa birtualen bidez jasotzea ahalbidetuz. Karrerak herrialde ezberdinetan banaturiko campusen arabera banatu lirateke, EHUren adibidea jarraituz , baina sistema honen okerrak zuzenduz: ikasleentzako erresidentzia merkeak sortu, garraio publikoen dohaintasuna, sail bereko irakaslegoaren nomadismoarekinbukatu... °
‎Demografia bera ere gure alde dator. Egia da epe labur batean, ikasle kopurua, zenbaki absolutuak kontuan hart uta, behera etorri dela —eta halaxe jarraituko duela hamarkada ren batean edo—; baina hori bezain egia da euskaldunek gero eta presentzia portzentual eta absulutu handiagoa garatu dutela unibertsitatean —eta horrek ere horrela segituko du baldin eta lehen eta bigarren hezkuntza sistemek orain arte bezala funtzionatzen baldin badute—.
‎Honela, unibertsitate publikoak EHU, UPNA eta Iparraldekoa (sortzen baldin bada) izango lirateke. EHUri dagokionez, eta gaur egun daukagun unibertsitate publiko garrantzitsuena denez, elebiduna eta publikoa izaten jarraitu behar du, erakunde legitimatzaileak behar baitira gaur egungo ongizateko estatuan, eta unibertsitateak, pertsona kualifikatuak prestatzeaz gain, aipatu paper legitimatzaile hori ere bete behar baitu. Gainera, gaur egungo euskal irakasle gehienak ez lirateke prest egongo Euskal Unibertsitaterantz jauzia egiteko.
‎Gizartea k, de rrigorrezko hezkuntzari dagokionez, euskara hutsez aridi ren ikastetxeak ez bakarrik onartu, exijitu egiten ditu, inplizituki, Deta murgiltze ereduetan matrikulatutako ikasle ko pu rua etengabe gora doalarik. Inertzia honi jarraituz , hurrengo etapetan, batxilergo, lanbide heziketa eta unibertsitatean eredu euskaldunen jarraipena ezinbestekoa da.
‎Datu hauek bi eratara gutxienez irakur daitezke: a) 47.422 ikasle zeuden 2000 ikasturtean unibertsitateko irakaskuntza euskaraz jarraitzeko gai zirenak; b) Euskaraz ikasteko gai ziren horien artetik 22.512 ikaslek ez dute ezertxo ere euskaraz ikasten. Galera horren arrazoiak era askotakoak izan daitezke, baina argi dago ikasleek dutela euskaraz ikasi irakasleek ez badakite.
‎Dagoen unibertsitate sistematik ere bi norabide jarrai ditzakegu. Gaur egungo unibertsitateetan irakasle elebidunak eduki lukeen" zentralitate" estrategiko berria aldarrikatzea lehena.
‎I rudiekin jarraituz , zergatik ez aldarrikatu euskarak bizi behar duen basamortuan euskal unibertsitatea, euskararentzat irabazitako beste eremu guztiak bezalaxe," oasi" dugula. Oasi hauei esker iraun du euskarak bizirik eta ditugunei eustea eta berriak sortu eta hedatzea izango da biziraupenerako eta indarberritzeko bidea.
‎Batak zein besteak esparru akademiko soilen eskumenak gainditu egiten ditu, eta bideragarritasunaren giltza aukera politikoen arabera dago. Eta, tamalez, politika alorrean elkargunerik finkatu ezinean gabiltzanez, euskalunibertsitatearen arazoak, beste askok bezala, dagozkion instantzietan planteatu ere egin gabe jarraitzen du.
‎Bestalde, unibertsitate berria aipatzerakoan, zer nolako unibertsitateari buruz mintzatzen ari garen kontuanha rtu genuke. Gure herrian, beharbada behin baino gehiagotan estatuaren eskemak jarraituz , askotan fakultateak baino gehiago akademiak daude. Hau da, irakaskuntza bat testuliburu batzuetan oinarrituta, baina era berean ikerketa eskasa duena.
‎Kontuan hartu beharra dago unibertsitate" zahar" horiek nahikoa finkatuta daukatela bere merkatua. Beraz, nahiz eta epe laburrean merkatu horren zati bat unibertsitate berrira bideratu, zalantzarik gabe, euskal gazteriaren gehiengoak ohiko bidetik jarraituko luke. Ondorioz, litzateke inoiz" euskal unibertsitatea" versus" ohiko unibertsitateak" binomioa planteatu.
‎Horretaz gain, honakoakere zehaztu genituzke: langileek, irakasleek zein AZPkoek, zein prozedurari jarraitu behar dioten iraunkorrak izateko, nola ebaluatuko den irakasleen zein AZPkoen lana, eta abar.
‎Izan ere, herritar musulmanak beren identitatea aldarr ikatzeko eta Mendebaldeari aurre egiteko prest zeuden. Israe lgo Estatuaren gehiegikeriei Mendebaldeak emandako babesak itxuraz nabarmentzen zuenez, bi kulturen arteko gatazka historikoak bere horretan jarraitzen zuen, eta Islama defendatzeko ezinbestekoa zen muturreko planteamenduak hartzea.
‎Petrolioa ren jabe izateakere ez die garapen ekonomikoa ekarri. Israelen aurrean izandako porrot iraingarriek erakusten dute zibilizazio horrek oraindik makalaldian sartuta jarraitzen duela.
‎Ezarritako gizarte egitura ez zauritzeko interesari esker, eta ageriko kontraesan hori konpontzearren, ondorengo surak lehenengoak baino garrantzitsuagoak zirela erabaki zen. Sektore musulman tradizionalistek interpretazio hori defendatzen jarraitzen dute, baina errefo rmistek emakumearen aldekoagoak direnlehenengo suren gailentasuna aldarrikatzen dute11.
‎Haien jarduera neurri batean toleratzen zenez, erregimen diktatorialak herritarrengan sortzen zuen ezinegona bideratu ahal izan zuten. Afganistango gerrak boluntario islamista ugari erakarri zituen, geroJiha dean borrokan jarraitzeko prest itzultzen zirenak.
‎Estatu Batuek gogo biziz jarraitzen dute Israel babesten, nahiz eta Palestinako lurralde okupatuetan Nazioarteko Zuzenbidea eta giza eskubideak sistematikoki bortxatzen dituen. Ulergarria dirudi, justifikatzen ez badu ere, he rritar musulmanen zati esanguratsu batek —batez eretxiroenak— Mendebaldearen aurkako gorroto sentimendua garatzea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
jarraitzen 463 (3,05)
jarraitu 374 (2,46)
jarraituz 171 (1,13)
jarraituko 143 (0,94)
jarraitzeko 134 (0,88)
jarraitzea 72 (0,47)
jarrai 33 (0,22)
jarraituta 14 (0,09)
jarraituz gero 11 (0,07)
jarraitzera 9 (0,06)
Jarraitu 7 (0,05)
jarraiturik 4 (0,03)
Jarrai 3 (0,02)
Jarraitzen 3 (0,02)
jarraitu arren 3 (0,02)
jarraitzekotan 3 (0,02)
jarraitu aurretik 2 (0,01)
jarraituriko 2 (0,01)
jarraitutako 2 (0,01)
jarraitzeari 2 (0,01)
Jarraituko 1 (0,01)
darraite 1 (0,01)
jarraitu bitartean 1 (0,01)
jarraitu gabe 1 (0,01)
jarraitzeagatik 1 (0,01)
jarraitzeak 1 (0,01)
jarraitzean 1 (0,01)
jarraitzearren 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
jarraitu behar 51 (0,34)
jarraitu ezan 37 (0,24)
jarraitu nahi 21 (0,14)
jarraitu ahal 15 (0,10)
jarraitu ez 12 (0,08)
jarraitu aukera 11 (0,07)
jarraitu egin 11 (0,07)
jarraitu beharreko 10 (0,07)
jarraitu erabaki 6 (0,04)
jarraitu baino 5 (0,03)
jarraitu ari 4 (0,03)
jarraitu bat 4 (0,03)
jarraitu merezi 4 (0,03)
jarraitu al 3 (0,02)
jarraitu baimen 3 (0,02)
jarraitu bera 3 (0,02)
jarraitu besterik 3 (0,02)
jarraitu ere 3 (0,02)
jarraitu gai 3 (0,02)
jarraitu gogo 3 (0,02)
jarraitu jokatu 3 (0,02)
jarraitu prest 3 (0,02)
jarraitu ala 2 (0,01)
jarraitu asmo 2 (0,01)
jarraitu baizik 2 (0,01)
jarraitu bide 2 (0,01)
jarraitu bultzatu 2 (0,01)
jarraitu edota 2 (0,01)
jarraitu esan 2 (0,01)
jarraitu eskatu 2 (0,01)
jarraitu estatu 2 (0,01)
jarraitu estrategia 2 (0,01)
jarraitu gura 2 (0,01)
jarraitu joera 2 (0,01)
jarraitu moduko 2 (0,01)
jarraitu omen 2 (0,01)
jarraitu pertsona 2 (0,01)
jarraitu Boris 1 (0,01)
jarraitu IFLA 1 (0,01)
jarraitu Jose 1 (0,01)
jarraitu Mario 1 (0,01)
jarraitu Piotr 1 (0,01)
jarraitu Rosa 1 (0,01)
jarraitu Zorrotzaurre 1 (0,01)
jarraitu adibide 1 (0,01)
jarraitu adierazi 1 (0,01)
jarraitu adore 1 (0,01)
jarraitu ahalegindu 1 (0,01)
jarraitu aldarri 1 (0,01)
jarraitu anakronikoki 1 (0,01)
jarraitu arazo 1 (0,01)
jarraitu ariketa 1 (0,01)
jarraitu arrazionalizatu 1 (0,01)
jarraitu arrazoi 1 (0,01)
jarraitu arrisku 1 (0,01)
jarraitu asmotan 1 (0,01)
jarraitu aurkitu 1 (0,01)
jarraitu aurre 1 (0,01)
jarraitu autonomia 1 (0,01)
jarraitu auzo 1 (0,01)
jarraitu azkenaldi 1 (0,01)
jarraitu bai 1 (0,01)
jarraitu baliagarri 1 (0,01)
jarraitu begirada 1 (0,01)
jarraitu beharrezko 1 (0,01)
jarraitu behartu 1 (0,01)
jarraitu behin 1 (0,01)
jarraitu bermatu 1 (0,01)
jarraitu berriz 1 (0,01)
jarraitu beste 1 (0,01)
jarraitu bete 1 (0,01)
jarraitu bezain 1 (0,01)
jarraitu bi 1 (0,01)
jarraitu bukaera 1 (0,01)
jarraitu burutu 1 (0,01)
jarraitu datu 1 (0,01)
jarraitu dedikatu 1 (0,01)
jarraitu den 1 (0,01)
jarraitu desira 1 (0,01)
jarraitu deskribatu 1 (0,01)
jarraitu du.j 1 (0,01)
jarraitu ebatzi 1 (0,01)
jarraitu egon 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
jarraitu behar ukan 30 (0,20)
jarraitu nahi ukan 15 (0,10)
jarraitu baino lehen 3 (0,02)
jarraitu behar esan 3 (0,02)
jarraitu ala ez 2 (0,01)
jarraitu aukera eman 2 (0,01)
jarraitu aukera ere 2 (0,01)
jarraitu aukera ukan 2 (0,01)
jarraitu beharreko bide 2 (0,01)
jarraitu beharreko eredu 2 (0,01)
jarraitu beharreko estrategia 2 (0,01)
jarraitu besterik ez 2 (0,01)
jarraitu ezan berak 2 (0,01)
jarraitu gura ukan 2 (0,01)
jarraitu merezi ez 2 (0,01)
jarraitu ahal esan 1 (0,01)
jarraitu aldarri bota 1 (0,01)
jarraitu ariketa egin 1 (0,01)
jarraitu arrazionalizatu asmo 1 (0,01)
jarraitu arrazoi bakar 1 (0,01)
jarraitu asmo agertu 1 (0,01)
jarraitu asmo ez 1 (0,01)
jarraitu aukera asko 1 (0,01)
jarraitu aurre lau 1 (0,01)
jarraitu autonomia heldu 1 (0,01)
jarraitu auzo administratibo 1 (0,01)
jarraitu baimen eman 1 (0,01)
jarraitu baimen luzatu 1 (0,01)
jarraitu baino ez 1 (0,01)
jarraitu bat aritu 1 (0,01)
jarraitu bat kokatu 1 (0,01)
jarraitu behar baita 1 (0,01)
jarraitu behar egon 1 (0,01)
jarraitu behar gida 1 (0,01)
jarraitu behar ote 1 (0,01)
jarraitu beharreko diglosia 1 (0,01)
jarraitu beharreko ibilbide 1 (0,01)
jarraitu beharreko ote 1 (0,01)
jarraitu beharreko prozedura 1 (0,01)
jarraitu behin betiko 1 (0,01)
jarraitu bera apez 1 (0,01)
jarraitu bera buru 1 (0,01)
jarraitu bera ere 1 (0,01)
jarraitu bermatu ahal 1 (0,01)
jarraitu berriz ere 1 (0,01)
jarraitu beste herri 1 (0,01)
jarraitu besterik egin 1 (0,01)
jarraitu bete beharreko 1 (0,01)
jarraitu bezain arrazoizko 1 (0,01)
jarraitu bi estrategia 1 (0,01)
jarraitu bide bakar 1 (0,01)
jarraitu bide eman 1 (0,01)
jarraitu bukaera arte 1 (0,01)
jarraitu burutu behintzat 1 (0,01)
jarraitu datu larri 1 (0,01)
jarraitu edota autonomismo 1 (0,01)
jarraitu edota ikerketa 1 (0,01)
jarraitu erabaki ezan 1 (0,01)
jarraitu ere aurre 1 (0,01)
jarraitu eskatu eduki 1 (0,01)
jarraitu estatu bihurtu 1 (0,01)
jarraitu estatu lurralde 1 (0,01)
jarraitu ez bakarrik 1 (0,01)
jarraitu ez dieta 1 (0,01)
jarraitu ez egon 1 (0,01)
jarraitu ez ukan 1 (0,01)
jarraitu ezan aitita 1 (0,01)
jarraitu ezan antzeko 1 (0,01)
jarraitu ezan asmo 1 (0,01)
jarraitu ezan aurrera 1 (0,01)
jarraitu ezan beraz 1 (0,01)
jarraitu ezan beste 1 (0,01)
jarraitu ezan biolin 1 (0,01)
jarraitu ezan egin 1 (0,01)
jarraitu ezan exijitu 1 (0,01)
jarraitu ezan garapen 1 (0,01)
jarraitu ezan hainbat 1 (0,01)
jarraitu ezan harremanetan 1 (0,01)
jarraitu ezan orain 1 (0,01)
jarraitu gogo elikatu 1 (0,01)
jarraitu gogo eragin 1 (0,01)
jarraitu gogo piztu 1 (0,01)
jarraitu joera hartu 1 (0,01)
jarraitu joera nagusitu 1 (0,01)
jarraitu Jose Agerre 1 (0,01)
jarraitu Mario Zubiaga 1 (0,01)
jarraitu merezi ote 1 (0,01)
jarraitu merezi ukan 1 (0,01)
jarraitu moduko boto 1 (0,01)
jarraitu nahi duda 1 (0,01)
jarraitu nahi erakutsi 1 (0,01)
jarraitu nahi ikasle 1 (0,01)
jarraitu pertsona bat 1 (0,01)
jarraitu pertsona hobe 1 (0,01)
jarraitu Piotr seme 1 (0,01)
jarraitu prest egon 1 (0,01)
jarraitu prest itzuli 1 (0,01)
jarraitu Rosa Montero 1 (0,01)
jarraitu Zorrotzaurre sartu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia