2023
|
|
Horiez gain, talde bakoitzaren errealitateari egokitzen zaizkion helburuak finkatzen dira, bai gaztetxoen motibazioan eragiteko eta euskararen erabilera areagotzeko, bai eta horiek lortzeko
|
jarraituko
diren estrategiak eta dinamikak ere. Hizkuntza ohiturak aldatzea ez da lan erraza, pausoz pauso jorratzen den prozesua luzea baita.
|
|
Alde batetik, hezitzaileak bertakoak izatea, horrek erreferentzialtasuna sustatuko du. Garai hauetan beharrezkoa da euskarazko erreferenteak bilatu eta sortzea, erdarazko erreferentez beteta baititugu sareak eta gizartea, eta
|
jarraitzeko
eredu euskaldunak sortze honek hizkuntza ereduak errepikatzeko nahia sor dezake, baita erreferente horiekin egonen den hizkuntza ohitura euskarazkoa izateko ere. Hezitzailea bertakoa baldin bada, ohitura hori jarduerak irauten duen denboran ez ezik, beste espazio informal batzuetan ere mantentzeko aukera emanen du, dinamika hori denboran eta espazioan zabaltzeko aukerak handituz.
|
|
Programazioa berritzeko begirale arituen lantaldea sortzea da gure asmoa. Orain arte Kilikako langile batek zortzi saiotarako programazioa prestatzen bazuen ere, sormen lan hori lantaldean burutzea ideia interesgarria iruditzen zaigu, hurrengo urteetan
|
jarraitzeko
modukoa.
|
|
Eta horrekin lotuta, euskara ikasgaiaren nolakotasuna erabat eta errotik aldatzeko aldarri ozena, lerro hauetatik. Ezin dugu
|
jarraitu
euskara irakasten espainola, frantsesa edo ingelesa erakusten dugun modu berean. Besterik gabe, ezin dugulako ikasleon" gorrotoa" ren prezioa ordaindu.
|
|
..., ekintza komunikatiboen bidez, eta, azken horiek testuetan hezurmamitzen direla eta edozein jakintza arloren edo diziplinaren ezagutza testuetan gauzatzen dela kontuan hartuta, Bronckarten testuaren barne arkitekturak aukera ematen digu gizartean ohikoak ditugun testuak aztertzeko edo ekoizteko, eta hizkuntzen eta gainerako ikasgaien arteko zeharkako alderdiei erreparatzeko lanean urratsak egiten
|
jarraitzeko
.
|
|
Zer hizkuntza erabiliko dute talde lanean hiruren artean hizketan ari direnean? Mackeyren5 hizkuntz gaitasun erlatiboaren kontzeptuari
|
jarraituz
, ikasle hauen maila gaztelaniaz hurrenez hurren PAOKTen honakoa bada (B1, B2, B2), gaztelaniaz6 arituko direla erantzunen genuke aurki, ñabardurak ñabardura.
|
|
Horretarako, IHPn maila hori erdiesteko erabiliko diren neurri pedagogiko didaktikoei erreferentzia egitea beharrezkoa da. Esate baterako, ikasleen ahozko komunikazio gaitasuna sekuentzia didaktikoen eta testu generoen bidez landu duten ikastetxeek Genevako Eskolaren eredua eta oinarri pedagogiko didaktikoak
|
jarraitu
dituzte: ikasleen
|
|
• Bronckartek (2007: 114) jasotzen duenaren antzeko sekuentzia didaktikoaren egitura
|
jarraitu
dugu: ikasleek izango duten helburu komunikatiboa zehaztea, testu genero bati lotua, hasierako ekoizpena, eta horiek aztertu ondoren baliabideak lantzea, azkeneko ekoizpena eta ebaluazioa.
|
|
Ordena
|
jarraitu
, ikasleak elementurik ez ahazteko.
|
|
EGOERA/ HELBURU KOMUNIKATIBOA: Taldeka (4 ikasle), ikaskideei jarraibideak ematea, ikasle horiek, entzundako instrukzioak
|
jarraituz
, marrazki gidatu bat egin dezaten. TESTU GENEROA:
|
|
HELBURU KOMUNIKATIBOA: 3 ikasleko taldetan, Ikasketa Kooperatiboaren oinarrizko arauak
|
jarraituz
, ikaskideen aurrean irakurgai edo liburu bati buruzko tertulia prestatzeko gauzatuko dituzten ahozko elkarreraginak. Hau da, elkar ulertzeko, edukiak adosteko, tertuliaren egitura adosteko hizketaldiak eta prozesuak.
|
|
Ikaslearen ekoizpena baloratzeko garaian prozesuan parte hartzen duten eragile guztiek hitza baldin badute, eragile horiek ahozko ebaluazioa idatzizko parametroetatik urrundu eta ahozkoaren ezaugarriak kontuan hartzeko trebezia izan behar dute, Larringan eta Idiazabalek (2008) diotena
|
jarraituz
. Hortaz, ahozkoaren ebaluazioan propio trebatu behar dira.
|
|
Azken batean, euskarazko aisialdi eta denbora libreko eskaintza funtsezkoa da Nafarroan euskararen erabilera eta normalizazioa sustatzeko eta, beraz, garrantzitsua da horrelako ekimenak babesten eta sustatzen
|
jarraitzea
.
|