2013
|
|
3 Zuetako batzuentzat, beharbada, posta elektronikoa erabiltzen duzuen lehen aldia izango da. Beraz, hemen dituzue horretarako
|
jarraitu
behar diren urratsak:
|
|
Horrez gain, elkarri galderak egiten dizkiogu etengabe. Galderak, gainera, ez dira gauza solteak izaten normalean; galdera batek erantzuna dakar, sarri haren ondoren beste galdera bat dator& eta horrela
|
jarrai
daiteke, elkarri galderak eginez, adreilu bat beste baten gainean jarriz bezala, elkarren zeregin komunikatiboa amaitutzat ematen den arte. Jakina, solaskideek trukatzen dituzten galdera erantzunen artean, lotura eta ordena logikoa egon behar da.
|
|
Bertatik bertara
|
jarraitu
ditu, besteak beste, herrialde arabiarretako protestak.
|
|
7 Zein da, konposatu dituzun diskoen artean, zuretzat garrantzitsuena edo kuttunena? Ongi segi eta
|
jarraitu
egurra ematen. Eppur si mouve!!!!!
|
|
Urtetan egindako lanaren emaitza da, baina ez nik egindakoarena bakarrik; nigatik egin dutena eskertzeko modua ere bada. Eta aurrera
|
jarraitzeko
akuilua.
|
|
Bai galderak egitean, bai erantzunak ematean, esaldi zentzudunak eta zuzenak erabili dituzu. Beraz, horretan trebatzen
|
jarraituko
duzu jarduera honetan.
|
|
2 Hurrengo urratsa galdera horiek zure truke kideari helaraztea izango da. Kontuan izan posta elektronikoaren erabilera segurua dela, baina hori ziurtatzeko, protokoloari
|
jarraitu
behar diozula, baita ikastetxean ere:
|
|
b) Leku deskribapen bat egitean, elementuak ordena batean aurkezteko plan bati
|
jarraitzen
dio idazleak.
|
|
Deskribapen plana finkatzea eta hari zintzo
|
jarraitzea
ez da nahikoa leku deskribapen on bat egiteko. Beharrezkoa da, halaber, hitz egokiak erabiltzea, deskribatu nahi den lekuaren elementuak ahalik eta modu zehatzenean eta zuzenenean izendatzeko.
|
|
Leku deskribapenak egiteko, hiztegi aberatsa erabiltzea garrantzitsua dela esan dugu;
|
jarrai
dezagun, beraz, horretan trebatzen.
|
|
3 Ordena itzazu hautatutako elementuak
|
jarraituz
.
|
|
Herritik gora igotzen dagoen auzuneko azken baserriaren aurretik pasa zinetenean, azienda sumatu zuen Xeik, eta, artzain txakur orok egingo lukeen moduan, hantxe geratu zen, geldi, bere lana egiteko prest. Zuk aurrera egin zenuen, besteetan bezala, usainari jarraikiz
|
jarraituko
zitzaizula pentsatuz. Baina ez zen hala izan; ez zenuen txakurra berriro ikusi, eta, orduz geroztik, galduta dabil hain maitea duzun txakurra.
|
|
2 Binaka jarrita, txakurraren jabearen eta aurkitu duen pertsonaren arteko elkarrizketa egingo duzue, aurrez prestatu dituzuen galderei
|
jarraituz
. Erabaki nork emango dion hasiera elkarrizketari, eta nola; adostu esango duzuen guztia eta esateko modua.
|
|
a) Taldeka berriz ere, eta lehengo baldintza beretan,
|
jarraitu
osatzen fitxaren zerrenda.
|
|
Hezkuntzaren esparruan ere, kantuen bitartez, irakasteko eredu bat sortu du. Argizaiola sariarekin, Gerediaga Elkarteak urtetan egin duen eta egiten
|
jarraitzen
duen lana eskertuko dio. Omenaldi ekitaldia Atarte Kultur Elkarteak diseinatu du.
|
|
1 Ordenatu eta sailkatu Basajauni buruzko informazio guztia taula batean. Kategoriatan sailkatu behar dituzu, ordena logiko bati
|
jarraituz
; batetik, kategoria idatziko duzu, eta, bestetik, kategoria bakoitzari dagokion ezaugarria.
|
|
" Balego eta balitz, elkarren atzetik dabiltz" dio esaera zaharrak; aurreko urratsean taldean egindakoa ez da nahikoa Mireiak eskatutakoari erantzuteko.
|
Jarrai
ezazue hiruko taldeetan, eta, hautatu, honako zerrenda honetatik, zer egingo duzuen lehen identifikatu ditugun informazioak eskatzeko eta emateko.
|
|
1 Irakurri berri duzun poemaren bertso lerroen tartean berri batzuk idazteko ahalegina egingo duzu, ematen dizkizugun ereduei
|
jarraituz
. Izenak aldatu egin dira, eta, horien baitan, aditzetan ere aldaketak egin dira.
|
|
Taldean jolastuko zarete. Osagaiaren sarreran esan dugun modura, hitzak esanahiaren giltzak dira, eta testuetarako printzak; hala bada, hitzak lehengaitzat hartuta, eta burua eta bihotza izanik lanabes, ea nolako testu poetikoak idazten dituzuen hurrengo bost urratsei
|
jarraituz
!
|
|
1 Sentimenduz beteriko artelanak egiten
|
jarraitu
ahal izateko, burutu al duzu beharrezkoa den ikaskuntza. Azter ezazu zein den zure egoera, honako taula hau betez:
|
|
monotono pattal trinko pausatu
|
jarraitu
etengabe bare etengabe
|
|
2 Talde handian
|
jarraituko
duzue. Bikote bakoitzak hautatu dituzuen hiruna izen eta adjektiboetatik, aukeratu izen edo adjektibo bat.
|
|
2 Bolumenaz gain, badira hitz horiek indartzeko beste modu batzuk.
|
Jarraitu
, binaka, probak egiten. Entzun arretaz hiru audioak, eta eman segida bakoitzean hasitako poemaren irakurketa adierazkorrari.
|
|
Talde bakoitzak lau aho korapilo bilduko ditu, eta horiek hitz guztiak ahoskatuz eta ahalik eta azkarren esango dituzue. Hori dena Aho korapiloen mezularien jolaserako jarraibideei
|
jarraituz
egin duzue. Denok prest?
|
|
2 Honako jolas arau hauei
|
jarraituz
, hormetan dauden lau aho korapiloak kopiatu egingo dituzue orri zuri batean.
|
|
2 Orain, gelakide guztiek batera
|
jarraituko
duzue jolasean. Irakurri jarraibideak, eta& has dadila ikuskizuna!
|
|
Zer egin daiteke horiekin? Honako urrats hauei
|
jarraituz
, talde bakoitzak jolas bat prestatuko du beste talde batentzat. Ekin jolasari!
|
|
1 Lehenengo jokaldian, fitxak elkarren segidan jartzeko baldintza honako hauxe da: izen arruntei izen arruntek
|
jarraitu
behar diete, eta izen bereziei bereziek. Biotako zein hasiko den erabaki, eta, txandaka, osatu segida:
|
|
Jokorako baldintza konplikatuagoa da oraingoan: elkarren segidan dauden hitzek aurreko hiru irizpideei
|
jarraitu
diete; hau da, izena arrunta, bizigabea edo abstraktua bada, haren hurrengoa ere arrunta, bizigabea edo abstraktua izango da, hurrenez hurren. Konplikatu samarra dirudi, baina egizue proba!
|
|
23 jarduerako testuetan itzalez nabarmendutako hitzak ordezkatzen baditugu, nahi beste bihotz deskriba daitezke. Zure bihotza deskribatuko duzu orain; hautatu bi testu horietako bat, eta, honako hiru urrats hauei
|
jarraituz
, eralda ezazu:
|
|
Irakurri, eta, aurrekoarekin egin zenuen bezala, eraldatu eta berri bat osatuko duzu. Horretarako,
|
jarraitu
honako bi urrats hauei:
|
|
2 Hemen zehazten ditugun instrukzioei
|
jarraituz
, eralda ezazu poema. Arretaz irakurri dituzu, modu nahikoa xelebrean emanak daudelako!
|
|
Kasu batzuetan, sarreraren erakargarritasunak baldintzatzen du irakurleak testua irakurtzen
|
jarraituko
duen ala bere horretan utziko duen; garrantzitsua da, beraz, informazioa modu erakargarrian ematea.
|
|
1 Bateko eta besteko ideiak hartuta, eta aurreko jarduerako ereduari
|
jarraituz
, lagundu iezaiozu hirugarren sarrera idazten.
|
|
Non eta nola erabiliko zenituzke aurreko urratseko baliabideak? Ematen zaizkizun honako proposamen hauei
|
jarraituz
, eraldatu sarrera.
|
|
2 Bikoteka
|
jarraituz
, har ezazue" Maskarak Euskal Herriko usadioan" artikulua, eta manipula ezazue. Ea gai zareten edizio ezaugarriak nola erabiltzen diren deskubritzeko.
|
|
b) Testuari formatua eman behar diozu. Horretarako, hautatu, honako eredu hauen artean, gustukoen duzuna, eta, horren ereduari
|
jarraituz
, sortu antzeko testu bat.
|
|
Izan ere, ez dago txalapartari buruzko berririk XX. mendeko hirurogeiko hamarkada arte; kultura mailan bazterturik egon zen ordura arte, eta ez zitzaion soinu tresnei dagokien garrantzia eman. Baina txalapartaren historia eta iradokitzen duen mundu magikoa sustrai sakonekoak dira; ez hori bakarrik, bizi bizirik
|
jarraitzen
du tresna horrek. Bere soiltasunean, sakon eta indartsu.
|
|
Neguko solstizioei buruzko testuari etekina ateratzen
|
jarraituko
dugu. Testuko irudiak atera ditugu, eta hona ekarri dizkizugu.
|
|
ITSASOA ORAIN ARTE BEZALA USTIATZEN ETA KUTSATZEN
|
JARRAITUZ GERO
, NOIZ ARTE JAN DUGU ARRAINA?
|
|
c) Izena duenak izana du kultura elkarteko lehendakariak eskutitzean zioenez, gure arbasoengandik datorkigun euskal izaera ezagutu behar dugu, behinik behin, gure izaera modernoa eraikitzeko. Taldeka
|
jarraituz
, mintza zaitezte honako gai hauen inguruan:
|
|
Izan ere, ez dago txalapartari buruzko berririk XX. mendeko hirurogeiko hamarkada arte; kultura mailan bazterturik egon zen ordura arte, eta ez zitzaion soinu tresnei dagokien garrantzia eman. Baina txalapartaren historia eta iradokitzen duen mundu magikoa sustrai sakonekoak dira; ez hori bakarrik, bizi bizirik
|
jarraitzen
du tresna horrek. Bere soiltasunean, sakon eta indartsu.
|
|
izango ditu, eta Internet bidez telebistaz
|
jarraitzeko
aukera izango duzue.
|
|
b) Behatu zuen herriko maparen sestra kurbei, eta ereduari
|
jarraituz
, inguratu altitude garaiena duen sestra kurba lerro batez eta jarri altitudea ikur batekin.
|
|
Unitatearen hasieran aurkeztu zitzaizuen zereginari erantzuna emateko, urrats bat emana duzu dagoeneko. Aurrera
|
jarraitu
baino lehen, atal honetan ikasitakoaz hausnarketa egitea komeni zaizu.
|
|
1 Saia zaitez zu biziko zinatekeen herriari buruz argibideak ematen, proposatzen zaizun ereduari
|
jarraituz
.
|
|
Gero, binaka, egin ezazue klimograma; horretarako, hautatu duzuen lekuko datuak sartu klimogramak egiteko aplikazioan. Ondoren, egin ezazue klimograma horien deskribapena, aurreko jarduerako ereduari
|
jarraituz
. Amaitzeko, zuen klimograma bera egin duen beste bikote batekin lanak erkatu eta zuzendu.
|
|
1 Hasteko, hainbat mapa mota eta bistaratze aukera ezagutuko ditugu. Binaka, adieraz ezazue ea zer mapa mota edo ikuspegi irudikatzen den hauetako bakoitzean, ereduari
|
jarraituz
.
|
|
Gizakion beharrak asetzeko, giza jarduerek eragiten dituzten ondorio batzuk ikusi ditugu jada. Gai berarekin
|
jarraituz
, hainbat kasuren azterketa egingo duzue talde txikitan; ondoren, ikaskideekin ateratako ondorioak eta balioespenak partekatuko dituzue.
|
|
Dagoeneko ohituta zaude ikasitakoaz hausnarketak eta balioespenak egiten. Aurrera
|
jarraitu
baino lehen, azken atal honetakoa egingo duzu.
|
|
Jarduera honetan, zure ezagutza maila aztertzen
|
jarraituko
duzu.
|
|
h) Orain, ikastetxetik bakoitzaren etxera joateko jarraibide onena erabakiko duzue. Horretarako, aztertu ikastetxetik zer distantziatara dauden zuen etxeak; kaleari edo errepideari
|
jarraitu
. Zenbat denbora behar duzue autoz iristeko?
|
|
2 Irakurri arretaz honako testu hau, eta adierazi testu hori idazteko zer iturri edo aztarna topatu zituzten; horretarako,
|
jarraitu
adibideari.
|
|
a) Egin ezazue denbora lerro digital bat indusketetan topatutako aztarnekin, aurrez ikasitako urratsei
|
jarraituz
.
|
|
Aurreko bi jardueretan informazioa bilatzen eta biltzen aritu zarete. Orain, taldeka, hasierako egoeran finkatutako lau aroei buruzko informazio gehiago bilduko dugu, eta informazio fitxetan antolatuko, gure objektuari buruz egindako hipotesiak egiaztatzen
|
jarraitzeko
. Taldeak osatzeko irizpidea bakoitzaren objektuaren garaia izango da.
|
|
2 Koka itzazu eskaintzen zaizkizun irudiak dagokion garaian, denbora lerroak egiteko aplikazio digitala erabiliz, eta adierazten diren urratsei
|
jarraituz
.
|
|
2 Gaur egun, gizarte hark aitzindaria izaten
|
jarraitzen
du?
|
|
Ikertzaile lanetan
|
jarraituko
duzue jarduera honetan ere.
|
|
Dagoeneko ohituta zaude ikasitakoaz hausnarketak eta balioespenak egiten; aurrera
|
jarraitu
baino lehen, azken atal honetakoa egingo duzu.
|
|
c) Idatz ezazu zure balioespena, aurreko jardueren ereduari
|
jarraituz
.
|
|
b) Bil zaitezte lauko taldetan, bizilekuen deskribapenak osatzeko. Bizilekuak banatu, eta jaso horiei buruzko informazioa Infogunean, aro bakoitzeko gizarte atalean, honako gidoi honi
|
jarraituz
.
|
|
2 Aurrera
|
jarraitu
baino lehen, konpara itzazue zuen erantzunak beste bikote baten erantzunekin, hemendik aurrera egin behar duzuen ikerketan zalantzarik ez izateko.
|
|
Unitatearen hasieran aurkeztu zitzaizuen zereginari erantzuna emateko, dagoeneko urrats bat emana duzu. Aurrera
|
jarraitu
baino lehen, atal honetan ikasitakoaz hausnarketa egitea komeni zaizu.
|
|
Sagua artxiboaren izenaren gainean jarrita, irudien ezaugarriak azalduko zaizkizu. Bete honako taula hau, datu horietan oinarritu eta ereduari
|
jarraituta
. Saia zaitez irudia zer izan daitekeen labur deskribatzen.
|
|
ergatik ez ar h eZer ezaugarri baztertuko zenituzkete derra a ke atzeko? Zergatik, e Z ir bide eman et) e g uen ko liderra edo ordezkaria aukeratu a duzue ki bat baino gehiagok nahi duelaegink un hori Z r eg n tek orrelakoetan, c) Z rren atu liderr au ze
|
jarraitu
beharreko pausoak) Zer ab ntaila du lider zateak. Eta zer eragozpen, f o t a n d gu e g ragintea?
|
|
Hurbilketarako erabiltzen den sinboloa H da. Zenbaki bat biribiltzeko arau batzuk
|
jarraitu
behar dira:
|
|
Zuk, eztabaida argitze aldera, datu bilketa egitea proposatu duzu. Horretarako, urrats hauek
|
jarraitzea
erabaki duzu:
|
|
1 Unitatearen hasieran planifikatutakoa kontuan hartuz, urrats handia egina duzu jada. Aurrera
|
jarraitu
baino lehen, komeni zaizu atal honetan ikasitakoaz hausnartzea. Horretarako osa ezazu taula:
|
|
1 Katea batuketaz eta kenketaz osatuta baldin badago, eragiketak ezkerretik eskuinera egiten dira, idatzitakoaren hurrenkerari
|
jarraituz
. Biderketaz eta zatiketaz osatutako kateak ere berdin egiten dira.
|
|
Eragiketa katean parentesiak agertzen badira, lehenik parentesiko eragiketak egin behar dira eta, gero, gainerako eragiketekin
|
jarraitu
, idatzitako hurrenkeran.
|
|
1,40 ren% 7 kalkulatzeko honako prozedura
|
jarraitu
behar da:
|
|
1 Problemak ebazteko urratsak
|
jarraituz
, ebatz itzazu honako hauek. Lanerako baliatu problemak ebazteko eredua.
|
|
1 Hirugarren jardueran egindako lanketarekin
|
jarraitzeko
, berreskura ezazue jarduera hartan betetako taula. Osatu taula ahalik eta zenbaki eta funtzio gehienekin, gelan jarritako horma irudietan arakatuz.
|
|
1 Irakur ezazu, Sailkapen diagrama egiten testua eta, ondoren, eraiki ezazu zenbaki motei dagokien diagrama, proposatzen den ereduari
|
jarraituz
eta aurreko jardueretako informazioa baliatuz.
|
|
Bi zatiki baliokideak diren jakiteko bide hauek
|
jarrai
daitezke:
|
|
1 Irakur ezazu Orientazio oinarria egiten testua. Ondoren, proposatzen den ereduari
|
jarraituz
, egin ezazu zatiki baliokideak lortzeko urratsak biltzen dituen orientazio oinarria.
|
|
Zenbaki arruntekin eta haien zatitzaileekin
|
jarraituz
, badago zatitzaile kopuruaren arabera zenbaki horiek sailkatzeko irizpide bat.
|
|
Eulerrek ezin izan zuen garai hartan aierua frogatu eta 300 urte beranduago berdin
|
jarraitzen
du. Ordenagailuen laguntzaz zenbaki oso handiekin probatu dute, eta ez dute kontrako adibiderik topatu, baina ez dago beti beteko dela esateko froga formalik.
|
|
Prozesuarekin
|
jarraituz
, beti iristen da une bat non faktore guztiak lehenak diren.
|
|
Adibide berarekin
|
jarraituz
48= 2 2 2 2 3 da zenbaki lehenen bidezko deskonposaketa faktoriala.
|
|
2 Tenperaturarekin
|
jarraituz
, noiz egiten du hotz handiagoa C edo C daudenean. Orduan hauetatik zein da zenbakirik handiena ala?
|
|
1 Aurrera
|
jarraitu
baino lehen, komeni zaizu atal honetan ikasitakoaz hausnartzea. Horretarako osa ezazu taula:
|
|
oinarrizko eragiketekin, unitate aldaketekin, zati baten kalkuluarekin, eta igoera eta beherapenekin lotutako problemak ebazten, problemak ebazteko urratsak
|
jarraituz
.
|
|
problemak ebazteko urratsak
|
jarraitu
baditut zereginaren emaitzara iristeko.
|
|
Batzuetan, lagineko elementuak probabilitatearekin zerikusirik ez duten prozedurak
|
jarraituz
aukeratzen dira, hau da, ez dira ausaz aukeratzen.
|
|
Bestetik, badakizu zer urrats eman behar diren laginaren tamaina kalkulatzeko eta laginketa prozesua ondo egiteko. Nolanahi ere, ikerketarekin
|
jarraitzeko
, bada ezinbesteko beste pauso bat: datu bilketarako tresna egokia aukeratzea.
|
|
" Familia gastuaren estatistika: familia aurrekontuak" Estatistika Institutu Nazionalarekin (INE) lankidetzan egiten da eta Euskal Autonomia Erkidegoko familien gastua
|
jarraitzeko
eta aztertzeko informazioa lortzea du helburu nagusi.
|
|
1 Ikerketaren diseinuari dagokion atala amaitu duzu; beraz, unitatearen hasieran planifikatutakoa kontuan hartuz, urrats handia egina duzu jada. Aurrera
|
jarraitu
baino lehen, komeni zaizu ikasitakoaz hausnartzea. Horretarako, osa ezazu taula.
|
|
1 Datuak egituratzeari buruzko atala amaitu duzu; beraz, unitatearen hasieran planifikatutakoa kontuan hartuz, beste urrats bat egina duzu jada. Aurrera
|
jarraitu
baino lehen, komeni zaizu atal horretan ikasitakoaz hausnartzea. Horretarako osa ezazu taula.
|
|
Beraz, unitatearen hasieran planifikatutakoa kontuan hartuz, beste urrats bat egina duzu jada. Aurrera
|
jarraitu
baino lehen, komeni zaizu atal horretan ikasitakoaz hausnartzea. Horretarako, osa ezazu taula.
|
|
eredu jakin bati
|
jarraitzen
eta zaila da haietatik informazio berria aurresatea. Ordenatuetan, aldiz, magnitudeen arteko erlazioan agintzen duen legeren bat egoten da eta horrek ikaragarri laguntzen du informazio berria lortzeko ahaleginean.
|
|
1 Hona hemen esperimentu txiki bat, zirkunferentziaren perimetroaren formula ondorioztatzeko. Horretarako, talde txikitan bildu, eta, ondoren,
|
jarraitu
aurrez emandako gidoiari.
|
|
1 Unitatearen hasieran planifikatutakoa kontuan hartuta, urrats handi bat egina duzu jada. Aurrera
|
jarraitu
baino lehen, komeni zaizu atal honetan ikasitakoaz hausnartzea. Horretarako, osa ezazu taula.
|
|
a) Sor ezazue erpinak honako puntu hauetan dituen laukia, A (1, 2), B (3, 2), C (3, 4) eta D (1, 4) poligonoak sortzeko tresna erabiliz. Ondoren, honako urrats hauek
|
jarraitu
.
|
|
b) Mugi itzazue aurreko laukitik abiatuta A (0, 1) koordenatuetara eta C (4, 5) koordenatuetara. Irudi berriarekin eta ondoren datozenekin aurreko irudiarekin
|
jarraitutako
urratsak errepikatu.
|
|
Triangeluak eta laukiak ongi ezagutzen dituzu jada. Poligonoen propietate geometrikoekin
|
jarraituz
, nolakoa da poligonoen barne angeluen batura?
|
|
Marraztu hexagono erregular bat eta, ondoren, biratu erpin batekiko 45. Jarraian, biratu hasieran aukeratutako erpinarekiko 90, eta horrela
|
jarraitu
biraketak eginez, 45 naka (45, 90, 135 &) bira osoa egin arte. Iradokitzen dizu ezer lortutako irudiak?
|
|
1 Unitatearen hasieran planifikatutakoa kontuan hartuz, urrats handi bat egina duzu jada. Aurrera
|
jarraitu
baino lehen, komeni zaizu atal honetan ikasitakoaz hausnartzea. Horretarako, osa ezazu taula:
|
|
Ondorioak idazteko, oinarritu zaitezte behaketan oinarritutako argudiatze ereduan. Osatu adibide honi dagozkion zatiak, ereduari
|
jarraituz
, azken ondoriotara iristeko.
|
|
3 Zer ondorio atera daiteke, aurreko ereduari
|
jarraituz
, zuzen paraleloek beste zuzen ebakitzaile batekin sortutako angeluak aztertuta. Ondorioetara iristeko, osatu argudiatze eredua.
|