2010
|
|
Salbu nengoela konprenitu nuen, eta izugarrizko poza sentitu nuen. Artean ez
|
nekien
zer nolako zauria eragina nion neure buruari. Ebaki sakon bat, kopetan orbain more bat utziko zidana.
|
2011
|
|
Balearen kontu horrekin jarraitzen duzula ikusten dut, eten zion emakumeak. Ciao, ciao, hitza hartu zuen Marcok, ez
|
dakit
zer nolako kontuak dauden zuen artean baina, konturatu zarete hemen gaudela. Settimoren eta Marcoren presentziak hitzorduaren zergatietara ekarri zituen.
|
|
Fraideari itaundu zion: eta, ba al
|
dakizue
zer nolako planak dituzten. Fraideak, erantzun aurretik, bizarra laztandu zuen astiro.
|
2012
|
|
Harritu egin zen y aqui lo parla un muchacho". Hemen, gure artean, orain haurrak euskaraz ikasten ari direla eta, harritu egiten gara gu
|
jakitean
zer nolako gauzak esaten diren oraindik hizkuntza horren aurka, jakin ez eta ikasi ere nahi ez duten horien ahoetatik aterata.
|
2015
|
|
Urrun, errepideren batean, kamioien igarotzea igartzen da. Batek
|
daki
zer nolako zama daramaten. Hobe dugu euriaz solastatzea.
|
2018
|
|
" Hil dadila inteligentzia" esan zuen intelektual ospetsu harena. Honek eman dezake neurria
|
jakiteko
zer nolako maila goreneko liburua zen gerra kaperau hegalariarena.
|
|
Ziur asko Beriainek ezaugarri batzuk hautatuko zituen, berak ezagutzen zuenarekin alderatuta ezberdin, deigarri edo prestigiotsu iruditzen zitzaizkiolako, baina ziurgabetasunak oso handiak dira testuak idatzi eta lauzpabost mendera aztertu behar dituenarentzat: Beriainen kasuan, ez dakigu zer hautatu eta zer baztertu zuen, eta, hautatutako ezaugarriei dagokienez, ez
|
dakigu
zer nolako indarra eman zien; hots, errealitatean zuten indarra baino gehiago edo gutxiago.
|
|
Gaur egungo hiria leku berean eraikia dagoenez, ikerketak zenbait alderdi zehatzetara mugatu dira, eta ezin izan da hiri erromatarraren ezaugarriak osorik ezagutu. Ezin izan da
|
jakin
zer nolako hedapena izan zuen, mugak ezin izan direlako zehaztu. Antzinako zenbait deskribapenek, argi eta garbi neurriz kanpokoak, Caesaraugustarekin parekatu nahi izan zuten.
|
2019
|
|
Bera zaintzaile dela ez da inor inguratuko.
|
Badakizue
zer nolako gerlaria den". Bazekiten, noski.
|
|
Konjugazio perifrastikoari hasiera eman zion belaunaldiaz nahiko dakigu dagoeneko; baina, aurretikoaz zer dakigu? Nola
|
jakin
zer nolako hizkuntza gaitasuna zuten gizon emakume horiek?
|
2020
|
|
—Berorrek ezagutu zituen naziak Berlinen.
|
Badaki
zer nolako munstroak ziren. Ba, Frantzia okupatuta zeukatenean gertatutako zerbait kontatu nahi nioke.
|
|
Heroi izatea egokitzen zaienean, izaten da patu horrek ezlekutan eta ezordutan harrapatzen dituelako. Gainerako heroigaiek, komunitatearen salbatzaile izatea nahita aukeratzen duten horiek, hauta hori egiten badute izaten da ez
|
dakitelako
zer nolako zigorra ezarriko dien komunitateak. Ez dakite ezen paper haren truke, niaren zulo sakona beteko duena, komunitateak kartzela eta heriotza emanen diela.
|
|
Txikituko zaituztet, Balbas. Benetan uste duzu ez
|
dakidala
zer nolako antolaketa muntatu duzuen. Ez dakidala zer kaka talde atera duzuen ezkerreko sakelatik zuena egiteko?
|
|
" Dokumentuak" zioen aurreko astean jaso oharrak, eta huraxe omen eskuetan neukana. Hala ere, eta etxerako itzulia lasaiago egite aldera onena nuen lehen baino lehen
|
jakitea
zer nolako dokumentuak ziren haiek. Egiaztapenak eman zidan zergatik galderaren erantzuna, baita nor galderarena, igorleak anonimotasunari eutsi ala ez.
|
2021
|
|
Behin eta berriro entzuten ari gara gure gizartea ziztu bizian aldatzen ari dela, teknologia berrien laguntzarekin lanpostu berriak agertuko direla etorkizunean eta, logikoa denez, horietarako prestatu behar ditugula ikasleak. Ados, baina nola prestatu behar ditugu oraindik ez baditugu lanpostu berri horien ingurukoak ezagutzen, ez
|
badakigu
zer nolako ezaugarriak izango dituzten. Ez dago arazorik, konpetentziak etorri baitira laguntzera, edabe miragarria bailiran.
|
|
Kazetariak Psilicon Valleyko goi karguen etxeetan gauza bera gertatzen ote zen ikertu zuenean, horixe bera ondorioztatu zuen, beraien etxeetan ez zegoela ordenagailurik. Noski, beraiek inork baino hobeto
|
dakite
zer nolako mina sor ditzaketen gailuek. Beraien hitzetan, eskola analogikoetan trebatutako ume eta nerabeak askoz autonomo, kritiko eta sortzaileagoak dira.
|
|
Izan ere, Bifok dioen bezala, gezur handia da mendebaldeko gizarteetan lan kognitiboa nagusi dela eta garatu gabeko herrialdeetan metatzen dela lan modernoa, mendebaldean ere beste lan mota askok eredu modernoari so jarraitzen baitute. Susmoa dut, horrenbestez, ustezko lan berrietara molda daitekeen langilea bainoago —ez
|
baitakigu
zer nolako lanak izango diren etorkizunean—, geroz eta handiagoa den prekarietatera egokituko den langilea ekoitzi nahi dela, Psikologia Positiboaren laguntzarekin. Massok ere, ildo beretik, honakoa dio:
|