Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2008
‎Horri jarraituta, badirudi aldeen borondatea jarraitzera zuzentzen gaituen nolabaiteko klausularen aurrean aurkitzen garela. Hala ere, irakurritakotik ez da batere erreza jakitea zein motatako klausularen aurrean egongo ginatekeen. Badirudi bateragarritasunaren eta osagarritasunaren artean kokatzen den zerbaiten inguruan egongo ginatekeela, eta horrela balitz, Vienako Hitzarmenaren 30 artikuluko bigarren paragrafoan kokatuko ginateke (López Martín, 2002:
‎Bigarrena, ordea, inpaktu handikoa da, nabarmena bezain ezaguna: guztiok dakigu zein diren izenaren konnotazio positiboak eta negatiboak (gizon gaztea, ederra, aberatsa, ospetsua...) Ez da inolako ahalegin berezirik egin behar, ez lan kognitibo nekezik, izen hori jarri dutenen asmoa zein izan den antzemateko. Berehala ulertu ahal dugu zer adierazi nahi diguten izen horren bidez6.
2009
‎Zehazki, hiriburuetako biztanleak horrela banatzen dira duten oinarrizko informazio mailaren arabera: % 18k ez du AHTren proiektuaren berri,% 22k badu proiektuaren berri baina ez daki trena bere hiritik pasatzekoa denik,% 39k badaki trena bere hiritik pasatzekoa dela baina ez daki zein leku zehatzetatik. Azkenik,% 11k adierazi digu badakiela trena nondik igaroko litzatekeen eta% 10ek ideia bat baduela.
2010
‎Zentzu horretan, aipagarria da adin tartean hain urruti dauden gazte eta hirugarren adinekoentzat etorkizuna segurtasunik gabeko epea suertatzen dela. Are gehiago, ondorengo bi pasarteetan adin tartea zehaztu izan ez balitz, zaila izango zen jakitea zein dagokion zeini.
‎Honako hauek izan dira ikerketa honetan erabili ditugun IKER GALDERAK: a) eskola gazteek ba ote dakiten zein baldintzaren arabera funtzionatzen duen ikus entzunezkoen lengoaiak, b) zer moduz moldatzen diren eskola gazteok teknologia komunikatzaileekin, c) ikus entzunezkoen ekoizpena zein lan urratsetan eta zein profesional motatan oinarritzen den definitzeko gai ote diren, d) ikus entzunezkoek transmititzen eta sustatzen dituzten ideologia eta balioak identifikatzen ba ote dituzten, eta e) zelan ba...
‎Hortik behera daude beste guztiak. Gure gazteek ez dakite zein diren errealizadore baten lan funtzioak, edo zuzendari batenak. Gauza dira kameralari baten funtzioak eta errealizadorearenak parekatzeko eta beraien artean nahasteko.
‎1 Euskal Herriko eskola gazteak ez dira gai ikus entzunezkoen lengoaiaren funtsak deskribatzeko eta ez dakite zein baldintzaren arabera funtzionatzen duen. Ez dute diskurtso egituraturik begien aurrean dutena modu arrazoitu batean azaltzeko.
‎Internet darabilte, telebista darabilte? ez beti jakinda zein mundutan barneratzen diren, ez beti jarrera eta ikuspuntu beregain eta kritiko batetik abiatuta horietara.
2011
‎Gizonaren jakintza/ itsasoko uin bat bezelakoa/ bethi beko lurretan./ Nihork eztaki zein dan/ Ta suntzitzen da ikhusi banno lehen.// Ezereztik gathorrtza?/ ezer ezkera?/ ezerezerat gohaz/ zer da biziau/ gezurr bat baizik?/ Guztia gezurra da;/ dena irudia;/ eztagoz ez gizonik;/ ez arimarik;/ dena atzipea da (Krutwig, 1949).
‎Balkoiko barandan eutsirik eskainitako kopla entzuten dute. Oro har, abeslari ohi bakoitzak kopla bat izaten du gogoko eta abesten dituztenek badakite zein den. Kopla amaituta, agurtu egiten dute abian jartzen den taldea.
2012
‎Laburbilduz, hiria etengabe aldatuz doan objektu bezala ikusi genuke. Ez dakigu zein puntutaraino dagoen benetako interesa bizi garen lekua ulertzeko orduan, eta horren inguruan gure buruei galderak egiteko. Azken hau egiteko modu bat, artearen bidez adieraztea izan daiteke, aurrerago ikusiko dugun bezala.
‎Horrek ez du esan nahi, ordea, kide bakoitzak nola jokatu behar duen inposatzen duenik, kideei tarte zabala libre uzten baitie berrikuntzak egiteko, esperimentatzeko edota arriskuak hartzeko. Lankideak argi dakienean zein den helburua eta hura lortzeko zein leku dagokien bai berari eta bai gainerakoei (hots, nork zer garrantzi duen), berari buruz espero dena garbi bistaratzen zaio. Gainera, lankide orok helburu erkiderako bidea elkarrekin egiteak taldearen konpromisoa sendotzen du eta sarritan jendea organizazioaren partaide izateaz harro sentitzea eragiten du:
‎Hona iritsita, badakigu zein den aztergaia (Goizuetako hiztunak) eta zeren arabera aukeratu lagina (adina, sexua eta ikasketa maila). Baina zenbat lagun aztertu behar dira emaitzak fidagarriak izateko?
‎Kalitatezko lanen irakurketa sustatzeaz gain, sistemak literatur kritika sendoa eta sistematikoa behar du, nola kritika dibulgatzailea, hala akademikoa. Lehenengoari dagokionez, kritika dibulgatzailearen funtzioa da irakurleei irizpideak ematea jakiteko zein lan mota deskribatzen den, zein irakurle motarentzat den egokia, zeintzuk diren lanaren bertuteak, estiloa, kalitatea... Horrekin batera, komeni da liburua idazlearen ibilbidean kokatzea, dituen berritasunak nahiz betiko estilotik mantendu duena azalduz.
2014
‎Interesatuek dakite zein den erabaki egokiak hartzeko behar duten informazioa, eta, ondorioz, eurak dira informazio hori identifikatu dutenak. Horretaz gain, gardentasunak kontuak ematea ere eskatzen du.
2015
‎Euskal Autonomia Erkidegoko Estatutuaren 10 artikulura jo behar da jakiteko zein eskumen baztertzaile dituen. Gizarte babesari dagokionez, ondorengo xedapenak interesatzen zaizkigu:
2016
‎Dirudienez, askoz hobeto ezagutzen dute emakume bakoitzaren familiako egoera; zalantzarik gabe, neurri batean, emakumeek gizonek baino askoz ere gehiago hitz egiten dutelako senideei buruz, baina baita genero aurreiritziak direla-eta ere. Nolanahi ere, emakumeen kasuan, espetxe langileek badakite zeinek dituen ardurapeko pertsonak eta zeinek ez, zer nolako erlazioa duten, zaintzaz ardura daitekeen inor dagoen edo ez, etab. Gizonen familia egoeraren inguruan, aldiz, askoz gutxiago dakite eta, oro har, ez da hizketaldi gaia. Ikus dezagun nola azaltzen duten kartzelako langileek:
2019
‎Elkarrizketatuek diotenez, beren aurrekoek sortutako konpromisoak ziren horiek, eta haiek bete egiten zituzten. Horrenbestez, etxe bakoitzak bazekien zein etxetakoak zituen bisitakoak, eta berak, etxeak, familiak, nori eman behar zion bisita.
‎Ez dugu XVI. mendea baino lehenagoko errefrauen bilduma zabalik, eta, ondorioz, XVI. mendeko poema batean ageri den errefraua noizkoa den jakin nahi badugu, ez dugu aurreko garaietako errefrauak ezagutzeko modurik, ordura arteko bildumak ez baitziren kopuru handikoak. Hala, nahiz errefraua garaiko bildumetan agertu, ikertzaileak ezin du jakin zein zen lehenago, biak garaikideak baitira. Salbuespena da, Mal Lararekin ikusi dugun bezala, bildumagileak berak oharren bidez jatorria adierazten duenean (ikus Frenk, 1961:
2020
‎Aita bat mirakuluz bizirik aterea gerran. Gerraondo triste beldurrez ikaratu bat; eskolako maisu falangista, euskararen erdeinua eta euskaldunaren autogorrotoa irakasten soilik aditu iaioa; eliz horman zerrenda bat marmol zurian" Cados por Dios y por España", aldare alboan bandera inperiala, etxe guztiek ere leihoetan eseki beharra zeukatena ez dakit zein jaiegunetan. " Probintzia traidoreak", errazionamendua, grebak eta kaleak militarki okupatuak.
2023
‎" Gu zaintzen gaituzten guztiak bikainak dira, eta aitortu behar diegu egiten duten lana. Zuk ez dakizu zein maitasunekin zaintzen dituzten, non dauden ere ez dakiten pertsonak. Emakume gaixoek pazientzia gehiegi daukate.eta nik horiek baloratzen ditut, emakume gaixoek daukaten pazientzia" (Emakumea, 87, adinekoa).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia