2001
|
|
Bere guraren araberakoa kardua da, bera horretarako dago gertua: karduak jateko, digeritzeko, eta beragan du norabidea
|
jakiteko
zein janari den beretzat; horregatik da ona kardua beretzat. Beragan dagoen bere gura da bere onaren metroa.
|
2002
|
|
Esaterako, Dumonten ‘De la Propete et de la Sante’ atala Benthamen XI. atalean, ‘Osasuna eta Garbitasuna’ deritzanean, ez ezik, X. atalean, ‘Aireztatzea eta Ariketa’, eta XIII.ean, ‘Denboraren antolamendua’ atalean ere oinarritzen da. Ezinezkoa da
|
jakitea
zeinek erabaki zuen, Benthamek ala Dumontek, Idatzi Panoptikoetako zein zati erabili behar ziren frantsesezko aipamenean, baina argi dago benthamdarrek ikusi zutela II. hitz atzeak I. hitz atze teknikoak baino interes orokorragoa zuela. 1791n idazten ari zitzaionean, Samuel Benthamek St.
|
2006
|
|
Ondorioz, jakintsuaren gorputzak unibertsoko gauza guztiak bilduko lituzke. Inork ez
|
baitaki
zein den gorputz baten ahala. Horrelaxe lortzen du Kojevek aspaldiko esperientzia mistiko bat, norberak guztiarekin bat egitearena, razionalki adieraztea.
|
|
Ez
|
dakigu
zein ziren unean uneko Kojeveren beharrak, zein joko zerabilen Frantziako eta Europako Administrazioekin eta KGBrekin, zer sinetsarazi behar zien orain lagunei gero etsaiei, zein zituen egiatan lagun edo etsai.
|
2008
|
|
zientzia desberdinei dagokiela onartzen bada, orduan: a) zaila izango da
|
jakitea
zein zientziari dagokion beren substantzietatik bereizturiko akzidenteen frogapena.
|
|
zientzia desberdinei dagokiela onartzen bada, orduan: a) zaila izango da
|
jakitea
zein zientziari dagokion beren substantzietatik bereizturiko akzidenteen frogapena.
|
|
Tamalez, orain arte ez du oihartzunik eduki.
|
Badakigu
zein iluna den bere hizkuntza, oso korapilatsua da, erabiltzen dituen teknizismoak oso muturrekoak dira. Hegel ez da erraz sinplifikatzen.
|
2009
|
|
Era berean, Foucaultek onartzen du Nietzscheren lana eredu hoberena, eraginkorrena eta eguneratuena dela ikerketak aurrera eramateko; hain zuzen ere, Nietzscheren lana erabiltzen du argitzeko nola osatu diren jakitearen arloak, aztertzeko diskurtsoak menperatzearen borroka jarduera joko moduan harturik, azaltzeko subjektuaren eraketa, eta
|
jakitearen
zein egiaren sortzea.
|
|
Baina bada oraindik gehiago: europarrak ez daki nor den; ez
|
daki
zein arraza nahastu diren berarengan; bere papera izan zitekeenaren bila dabil; ez du nortasunik. Horrela uler daiteke zergatik XIX. mendea izan den berez eta bereziki historialaria:
|
2014
|
|
Bikiak, Wotanen seme alabak, alaiki oldartzen dira elkarren artean, eta horien seme kuttuna, Siegfried, esperantza ororen eramailea, neba baten eta arreba baten semea da. Ongi kontura zaitez heriotzara arte ez duela
|
jakingo
zein den bere jatorria; agian izan daiteke intzestua hain gertu daukalako, ia erretzen duela, eta horrek debekatzen du Siegfried kontura dadila bere historiaz. Une bakarrean egiten dio erreferentzia bere amari:
|
|
Adibidez eta a ze adibidea, Hitler eta bere familia beste familia batzuetako gertukoekin Berlingo bunkerrean itxi zirenean eta denek euren buruaz beste egin zutenean, Jainkoen ilunabarra ko musika jarri zuten. Hori zen euren iruditeria; eta
|
badakizu
zein zen haien erreala, kontu handiz maskaratua, mito batekin besteak beste. Sedukzioaren eta mitoaren arriskua ezagututa, distantzia hartu behar da ezinbestean.
|