Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 76

2000
‎Txillardegik frankismoan idazten du, dakigun gizarte katoliko otzan, sakonsakonki konformista, erabakimenik gabean, pixka bat beldurrez, pixka bat erosotasunez?, eta erosotasun hori salatuz. Gehien gehiengoaren laukeriak eta lozorroaknazkatu egiten du Leturia.
2001
‎Kolko, edo, berak nahiago zuen bezala, Jondoni Pettiri Abdul ez zen nirekin fio. Hurbiltzen saiatzen nintzen bakoitzean pago ezkurrak, sustraiak eta harri legarrak botatzen zizkidan; Australiako basoan antzeko egoerak ikusia bainaiz, ordutik badakit gizartetik aldendu eta egoera pre humanoan luze bizi izandako gizasemeak erreflexu sozial guztiak galtzen dituela, eta gizartearekiko harremanik den mendrenak ere –baita beste gizaki baten ahotsa entzuteak ere, batzuetan–, egoera horretan garatu duten biziraupenezko mekanismo psikologiko mardoak hauts ditzakeela, eta horrek ondorio oso kaltegarriak eduki ditzakeela egoera horretan dagoe... Beraz, tentuz, tentu oso handiz jokatu behar nuela jakinik, bere kamainatik eta bizitokitik nahikoa hurbil eseri nintzen, nire presentzia ohitura bihurtuko zitzaiolako unearen esperoan.
2003
‎Egoera honi aurre egiteko, dena den, gizarte lana behar beharrezkoa dela badakite gizarte eragileek, gizartearen presioak eraginen duelako aldaketa alderdi politiko eta instituzioetan.
2005
‎Nafarroan geldi samar, alde batetik galtzen ari garen euskaldun kopurua beste aldetik juxtu samar irabaziz, Iparraldean atzerakadari aurre egiteko zailtasun handiekin, eta EAEn, urte hauetan daramagun erritmoan, ehun urtetik oso gorako epeak aurreikusi behar direlarik euskararen ezagutza indizeak orokortuko badira. Eta ezagutza orokortzea ez da, inondik ere, bere horretan normalizazioa, herritarrek euskara jakin arren gizarteko entitate eta erakunde gehienek erdaraz funtziona baitezakete.
Badakigu gizarte honetan zer bizitzea
2006
‎Adierazten dute Beren jarduketa, programa eta zerbitzuen hartzaileek haiek ahalik eta kalitate handienarekin jasotzeko eskubidea dutela. Badakitela gizarte inguruneak gero eta egitura partizipatiboagoak, eraginkorragoak, eraginkorragoak eta gardenagoak eskatzen dituela, herritarren elkartasun adierazpenak modu egokian bideratzeko. Herritarren parte hartzea, boluntarioen, asoziazionismoaren eta bestelako moduen bidez, funtsezko tresna da beren helburuak betetzeko.
2007
‎Esan gabe doa, jauntxoek Euskal Herrian" jeboak" (baserritarrak) mespretxatzen zituzten bitartean, Madrilen euskararen aldarria egiten zutela, erdaraz jakina, beren" bereizgarri" gisa eta, azken batean, foru erakundeetan zuten nagusitasunari eusteko. Belaunaldi askotan, erdaraz ez jakitea gizarteko geruzarik umilenen estigma izan zen eta gora egin nahi zutenek ongi ikasi behar izan zuten. Batzuek, ez denek, erdara ikasi ez ezik euskara ahantzi ere egin zuten.
2008
Badakigu gizarte espazioak gizarte interakziorako eta erregulaziorako aukera garrantzitsuak direla, non zubiak eraiki daitezkeen elkar ezagutu eta elkarbizitzarako. da lan munduak edota formazioarenak, bi komunitateentzako (etorkinena eta autoktonoena) ohikoak diren neurrian, funtzio sozial hori bete zezaketela.
Badakizue gizarte zahar hau
‎Â Auto zaharrak, trasteak, modaz pasatako altzariak... horrelakoak dira abandonatzen ditugun gauzak, ez haurrak. Eta haurraz arduratzeko gai ez denak badaki gizarte honek bitartekoak jar ditzakeela, gizarte laguntzaileak daudela adingabeez arduratzen direnak. Gurean oso gutxi dira zakarrontzi batean aurkitzen diren haurrak, hain gutxi non gertaera berehala bihurtzen baita notizia, eta orduan telebista kateak zein egunkarietako argazkilariak zakarrontziaren ondora hurbiltzen dira ziztu bizian, eta ziztu bizian jakinarazten digute haurra zilbor hestea artean ebaki gabe aurkitu dutela hipotermiak hilik, eta orduan denok bat gatoz haur horren ama epaitzeko garaian.
2009
‎Ez ordena erreal batena, baizik imajinatu ideal batena (ordena erreal guztiak izaten diren bezala, beraiek beren buruak autoagertzen dituztenez). Historian badakigu gizarte desanparatuetan, horrorezko garaietan, Ama Birjinak irabazten duen esanahia, benetan zanpaketa beltzak eta, zikinkeria, sozialak sortarazten duten, garbiaren?
‎Euskadiko CCOOk euskal gizartearen gehiengoa ordezkatzen duela uste dugu, sindikalismoa zein herriaren egitura ulertzeko garaian, identitate eta ideologiatik, abertzaleak eta abertzaleak ez direnak tartean hartzen dituena. Badakigu gizartearen tarte zabal hori bertan dagoela. Gure asmoa erakundea horretara egokitzea izango da, hau da, enpresetan zilegitasuna lortu eta euskal gizartearen aniztasuna ordezkatzea.
‎Zilegitasun arazoa daukatela ukatzeaz gain, lehen parlamentu demokratikoa eratu dela diote. Baina badakite gizartearen gehiengoa ez datorrela bat beren ikuspuntuarekin. Horregatik, eztabaida dialektikoari lehentasuna eman diote.
‎Ez dagoela inolako nobedaderik? Zeinek daki gizarte larrialdietarako publizitatu dituzten diru-laguntzetan ere ez dagoela berrikuntzarik. Aurreko Gobernuak mugarri sendoak ezarri zituen gizarte politikaren arloan.
‎Gure eskuetara datozkigun kasuei jaramon egitera, gizartearentzat lan egiteko zigorra betearazi dieten asko txarto aholkatu izan dituzte; zigorra betearazteko tokirik izan ezean, zigorra betetzeaz libratuko zirela uste zuten arau hausle askok. Ez zekiten zer izapide egin zituzten aurrerantzean, ez zekiten kartzelara joan zutela elkarrizketa bat egitera, ez zekiten gizarte zerbitzuetara edo gobernuz kanpoko erakundeetara jo zutela gero lan eske. Eta ez zekiten ezezko asko jasoko zituztela, eta, azkenik, kartzelan bete zutela zigorra.
2010
‎Ondorioz, ulertzekoa da zergatik den, aste osoan nekatuta egon arren ere, beharrizana titiriteroontzat asteburuetan lan egitea. Lana porlan kilo eta ordenagailu aurreko orduetan soilik neurtzen dakien gizarte honek ulertu ez arren.
‎En el fondo es ridícula, es vanidosa la virtud??, ez termino absolutuetan bederen. Horrekin ez natzaizu legeen alferrikakotasunaz mintzatzen ari, gauza bat baita teoria eta beste bat praktika, ni baino hobeto mintzatu zen Kant horretaz?, eta bai baitakit gizarteak zer bide hartuko lukeen, halabeharrez hartu ere, egunerokotasuna arautu ezean: nik txarrentzat jotzen dudan bidea?
‎Sermoilariak ondo ezagutzen ditu ekonomia kontuak, jokoak, arau sozialak, familia? badaki gizartean zer korritzen duen... Baina horien inguruko praxia beti da indibiduala; cristaua ia beti singularrean darabil, eta forma apelatiboetan ere bada hurbiltasun horren zantzurik:
‎Ikuspegi horren funtsezko galdera hau da: zer nolako irizpideak erabili behardiren jakiteko gizarte egiturek edo instituzioek pertsonei bizimodu egokia garatzeaahalbidetzen ote dieten. Hau da, neurtu behar da noraino instituzio berriak aurrekoak baino egokiagoak diren ongizatea bideratzeko.
‎Horrek esan nahi du beharrezkoa dela jakitea gizarte globalarentzat desio direnhelburuak zein diren, eta ezagutzea xede horiek errealitate nola bihur daitezkeen.Horrek instituzioen eta arauen eraldaketa bat dakar, behar den moduan funtzionadezaten. Hemen zeregin erabakigarria dute balioek, sinesmenek eta ideiek.
‎Freirek landutako kultura zirkuluetatik (1973), kontzientziazio talde feministetatik (Allen, 1972) eta National Training Laboratory tik (NTL). ...ratuz zehaztu dira eztabaida taldeak bideratzeko elementu nagusiaka:) taldekokideenerrealitateaezagutzeaetaabiapuntutzathaienbeharrak eta sinismenak hartzea, eta ez teoria eta kontzeptu orokorrak; b) taldeko kideen parte hartzean berdintasunezko harremana ezartzea, eta koordinatzaileak nahiz parte hartzaileek elkarrengandik ikastea sustatzea; c) taldeko azterketaren bidez, taldekideen esperientzia jakinak gizarte prozesuekin lotzea; eta d) taldeko prozesuetan, lankidetza eta laguntza bultzatzea.
‎En el fondo es ridícula, es vanidosa la virtud" —, ez termino absolutuetan bederen. Horrekin ez natzaizu legeen alferrikakotasunaz mintzatzen ari, gauza bat baita teoria eta beste bat praktika —ni baino hobeto mintzatu zen Kant horretaz—, eta bai baitakit gizarteak zer bide hartuko lukeen, halabeharrez hartu ere, egunerokotasuna arautu ezean: nik txarrentzat jotzen dudan bidea... anarkiarena, alegia.
‎PP eta PSOE jabetzen dira itxurazko gehiengoa ordezkatzen dutela; ez dutela euskal gizartearen gehiengoaren babesik. Alderantziz, ondo asko dakite gizartearen gehiengo sozial eta politikoari bizkarra emanez eta haren aurka osatu dutela Jaurlaritza.
‎Determinismoa zientzia sozialetan ere gainditurik dago, ziurtasunik ezaren alde. Gizartea aztertzen ari denak badaki gizartea emendatzen ari dela.
2011
‎Enplegu politika aktiboak, funtsean, diru laguntzez, kontratu jakinengatik Gizarte Segurantzaren sarien beherapenez eta lanbide heziketarako diru laguntzen kudeaketaz arduratzen dira. Politika pasiboak, aldiz, langabezia sariak kudeatzeaz arduratzen direnak dira.
2012
‎Ez dakit gizartean zer interes dauden, baina iruditzen zait kanpo utzi nahi gaituztela berriz. Oso zaila dugu eta gainera seme alabei nahikoa dedikazio ez eskaintzearen aitzakian errudun sentiarazten bagaituzte… Naturaltasuna behar dugu.
‎Ez dakit gizarte hau noiz arte konformatuko den, baina argi dago udazken honek ekarri digula itxaropen izpirik. Ea izpi horrek sistema politikoa argitzen duen eta erakusten dion denon onerako benetako erantzuna zein den.
‎Jokalariek badakite gizarteko kide guztiek hitz egiten dutela gehiengoaren hizkuntza (A) eta gutxiengo batek bakarrik hitz egiten duela B. Areago, gizarteak oro har badaki zenbatekoa den elebidunen eta elebakarren proportzioa; hurrenez hurren, (α) eta (1 α). Informazioa inperfektua izateak adierazten du elkar ezagutzen ez dutenek ez dakitela aurrez aurre dituztenak elebidunak ala elebakarrak diren, bizitza errealeko egoera askotan gertatzen denez.
‎Ez zaitu liburu kontuekin aspertuko. Idazleak bai baitaki gizartean jendetasunez jokatzen. Nola ez du ba jakingo:
‎Hogei urteko tarte batean, agian, oso zaila da irakurle mota berari buruz hitz egitea; are ezinezkoa, jakinik gizartea etengabe aldatuz doan heinean irakurle kopurua ez ezik irakurle mota ere aldatuz doala.
‎Gerraondoko urte hauetan Mitxelenak badaki gizartea asko aldatu dela. Herriko eta atzerriko haize berrien eraginez, giro aldaera larria gertatu da, bestelako pentsabidea bestelako bizimoduen eskutik:
‎Bi bide horietan hautatzea guztiz modernoa da. Nolabait, modernoak badaki gizarteak emandako leku zein portaera eta berak bilatutako izaera eta aukera hautazkoak izan daitezkeela. Jakite hura ez da merkea.
2014
‎Datu horrek lasaitasuna ematen digu herritarroi, etorkizunarekiko eta indarkeriaren eraginkortasun politikorik eza adierazten du. Badakit gizartearen gehiengoa sinesmen horretan aspaldian zegoela, baina une honetan, presoek eta preso ohiek horren pauso kualitatiboa emateak euskal gizartearen azpimarratzeko lorpen handia da.
‎Muralismoa Mexikon sortu zen, 1920ko hamarkadan. Iraultzaren ondorioz, margolari talde batek horma zuriak erabili zituen, marrazkien bidez, irakurtzen ez zekien gizartearen gehiengoari mezu politiko eta sozialak helarazteko. Egun, harago doa, eta arte mota desberdin bat da.
‎Azkenean, hainbeste zerga ordaindu herritarrek, hainbeste diru dute udalek; ez da beste sektore batzuetan bezala. Nik uste dut txarrena pasa dela, beharbada, baina orain berriro buelta eman behar diote egoerari; adibidez, zorpetze handia badute, kendu egin behar dute; erreserbak erabili badituzte, berriro bete behar diutzte; eta hori, jakinda gizarteak eskaera handiagoak egingo dituela, adibidez gizarte zerbitzuetan. Beste egoera bat sortuko da.
2015
‎Aran doktoreak bere burua irudikatu zuen behera bueltatzen, ataria zeharkatzen, ate nagusitik sartzen, medikuen kafetegian kafea eskatzen eta mahai batean esertzen, inorekin hitz egin gabe, leihotik begira, etxeak mendi bizkarrean sortzen zuen itzalerantz. Gero areto nagusira joan zuen, berak deitutako bilerara, eta ordurako bazekien gizartean zuten rolaz hitz egingo zuela, tratamenduak ez etetearen abantailez, ziurtasun neurriez, gaueko txandez, ateetako sarrailez, poliziari bidaliko zion Vitasen argazkiaz, eta guztiak animatzen saiatuko zen, denen artean ospitalearen izen onak eta urteetako lanak bere hartan segi zezaten.
‎Dohain horiekin gizakiak ugaritzen hasi ziren, baina tamalez arazo batekin egin zuten topo: teknikaren artea eta ezagutza zientifikoa zeukaten, egia da, baina ez zekiten gizarte auziak nola bideratu eta, ondorioz, beti zeuden borroketan. Orduan Zeus edo Jupiter, nahi duzuen moduan, tartean sartu zen, Hermes bidali eta azken horrek gizakien artean justiziaren sena banatu zuen modu justuan.
‎Zuriñe bistaz itsu geratu da, ez bizipenez, eta irakurtzeko ez ezik, badaki gizarte braillea ere behar dela errealitatean orientatu ahal izateko. Iparrorratz berezi horri esker ulertzen du zein paradoxikoa den bizitza, erbestean sakon idealizatu den gurasoen herrialdeak bakarrik etorkintzat onartu nahi zaituela sumatzean.
‎Azkenik, ondoriozta daiteke 41 artikuluak gizarte segurantza publikoaz gain, beste eremu asistentzial bat ere jasotzen duela, xedapenaren azken zatian «Laguntza eta prestazio osagarriak askeak izango dira» esaten denean. Dena den, esaldi hori nahiko nahasia da, ez baitakigu gizarte segurantzaren barruan dagoen eremu osagarri bat den, ezaugarri desberdinak dituena, edota gizarte segurantzako sistematik at geratzen den eremu asistentziala den. Logika aplikatuz, pentsa daiteke pentsio pribatua publikoa ez dena dela, hau da, izaera pribatuko funts eta ekarpenekin finantzatzen dena.
‎(c) Botere politikoek eta klase nagusiek mespretxatuta, egoera soziolinguistiko euskalduna izan zuen babesleku bakarra euskarak. Hala ere, gizartea erdaldundu ahala, gero eta alferrikakoagoa zen euskaraz jakitea gizartean gora egiteko.
2016
‎–Ez, ez, badakit gizarte industrialaren kontsumoa suspertzeko trikimailua dela, eta abar...
‎Ilusioa falta da, hor dago aldaketa bat: ez dakit gizarte eragileetan ari den askok ere sinesten duen helburu baten atzetik ari dela, edo lanpostu bat soilik duen. Edozein ekimen sozialek behar du hori; deitu militantismoa edo ilusioa.
‎Euskal komediaren beharra aldarrikatuko du Donostiako 1964ko Antzerki Astean hitzaldia ematera gonbidatzen dutenean. Baina ez antzerki kontuetan bakarrik, Arestik dezente zekien gizartearen eta umorearen arteko harreman delikatuaz.
‎Ez dakigu gizartea sortzen hasten den une hau noiz izan zen, baina gure espeziea sortu baino aitzinakoagoa dela ematen du, sapiens sapiens baino lehenagokoa, alegia. Izan ere, kantauriar ertzean aurkitutako neandertal gizakiaren hezurren ikerketa genetikoak erakutsi duenez, emeak ez ziren arren leinu berekoak, odol berekoak, kanpotik ekarri edo etorritakoak bazik; arrak leinu berekoak ziren eta leku bati loturikoak, kobazulo bati ikerketaren kasuan.
2017
‎Langabezia masiboa da. " Gazteria da dio Akindek sekulako arma horren energia fisikoa bezala intelektuala mobilizatzen dakiena gizartearentzako. Gazteria arrisku iturri bilakatzen da bere haurtzaroa luzatu eta helduen munduan sartzeko adina berandutzen zaionean".
‎Eta aldaketa pertsona baten esku ez dagoen arren, guztion artean lagundu daiteke mundu hobea lortzen. Baina, nola jakin gizarte kontzientzia duen ala ez. Artikulu honetan zazpi gako daude hori jakiteko:
‎Aldi berean, badakigu gizartea ez dela oraindik euskalduna, parekidea, kulturartekoa, ekitatiboa, sozialki justua...; ez behintzat nahiko genukeen neurrian. Horiek guztiak epe luzerako helburuak dira eta eskola horretarako tresna moduan ikusten dugu hiritarrok.
2018
‎Oraindik hogei urte gehiagoz izan zen Aralarko erretore, ohore zitzaiona bai baitzekien gizarte tradizionalean sinbolismo handikoa zela San Migel, harik eta elizak 2001 urtean kargugabetu zuen artio. Bizitza ia osoa, 55 urte, bertan eman ondorean, santutegia uztekotan zegoelarik, zendu zen.
2019
‎" Historia laburra ezagutuko bagenu eta jakin zergatik galdu dugun, jakin gizarte patriarkalak bultzatuta galdu dugula, beharbada, berreskuratzeko ahalegina egingo genuke"
‎Ikertzailearen ustez, bi aukera daude, edo baztertu edo zeure egin. " Historia laburra ezagutuko bagenu eta jakin zergatik galdu dugun, jakin gizarte patriarkalak bultzatuta galdu dugula, beharbada, berreskuratzeko ahalegina egingo genuke". Entzun du 50 urte inguruko emakumeek ikastarotxoa egin nahi dutela, belarriz dakitena erabiltzeko intentzioz.
‎Auto zaharrak, trasteak, modaz pasatako altzariak... horrelakoak dira abandonatzen ditugun gauzak, ez haurrak. Eta haurraz arduratzeko gai ez denak badaki gizarte honek bitartekoak jar ditzakeela, gizarte laguntzaileak daudela adingabeez arduratzen direnak. Gurean oso gutxi dira zakarrontzi batean aurkitzen diren haurrak, hain gutxi non gertaera berehala bihurtzen baita notizia, eta orduan telebista kateak zein egunkarietako argazkilariak zakarrontziaren ondora hurbiltzen dira ziztu bizian, eta ziztu bizian jakinarazten digute haurra zilbor hestea oraindik ebaki gabe aurkitu dutela hipotermiak hilik, eta orduan denok bat gatoz haur horren ama epaitzeko garaian.
‎Elikadura osasungarria ez da osasun arazoak dituzten pertsonak bakarrik kezkatzen dituen zerbait; orain, herritar askok elikadura osasungarria izan nahi dute. EROSKIn badakigu gizarteari lagundu diezaiokegula eta lagundu behar diogula elikadura orekatuan eta ohitura osasungarriagoetan oinarritutako bizimodu osasuntsuagoa izaten. Horregatik, gure bezeroen eta, oro har, gizartearen bizitza hobetzeko hainbat ekimen jarri ditugu martxan urteetan zehar».
2020
‎Zer egingo dugu, esaterako, egun batetik bestera beren etxeko adinekoarentzako eguneko zentrorik gabe geratu diren familia horiei laguntzeko? Ez dago deus programatuta horrelako kasuetarako; ez dakit gizarte gisara prest gauden erantzuteko». Beste biderik ez dagoela oroitarazi du, ordea, Yanguasek:
‎«Guretzat erraza da bestela. Artoa erein, abeltzaintzaren kontsumoa ziurtatua baitugu, baina badakigu gizarteak beste behar bat duela. Laborariek hasiera hasieratik sindikatura deitu digute esanez behar den guztia ekoizteko prest daudela, industria eta kooperatibak hornitzeko».
‎Erronka ez da gauza bera egiten jarraitzea edo aurreko egoerara itzultzen saiatzea, baizik eta lidergo posizio hori erabiltzea Euskadi esperimentazio eremu aurreratu bihurtzeko, ezagutza horiek elkarri lotzeko. Gure aurreko esperientziak krisi sistemikoko egoerei modu berritzailean erantzuten dakien gizarte gisa bermatzen gaitu. Duela gutxiko gure historiak ere pentsarazten digu krisi honen arrakasta edo porrota gure erantzunaren balioen eta, bereziki, berdintasunaren kontzeptuari ematen diogun garrantziaren mende dagoela.
‎Athleticen historian, antzerako kasuak lehenago ere gertatu izan dira eta beti egin dugu aurrera. Ondo baino hobeto dakit gizartea goitik behera aldatu dela. Gu, aldi haretan, klubek zuten atxikipen eskubidea edo derecho de retención zelakoaren menpe geunden.
‎John Lennoni beldurra ematen zion heroi bilakatzeko patuak. Ezin zuen saihestu maitasunaren eta bakearen profeta izatera jolastea, baina jakin bazekien gizartearen heroi batek hilda egon behar duela. " Ez dut hildako heroi izorratu bat izan", esaten zuen.
‎Aleksey, ziur aski, badakizu gizartea beti egongo dela irekita zuretzat.
2021
‎Hemen frantsesek edo alemanek euskaraz ez jakitea gizarte honetan oso onartua dago hori. [MEX]
‎Nola jakin Gizarte Segurantzako zenbakia? (eta beste izapide txiki batzuk)
‎Bestela, 100 eurotik gorako minutak kobratuko dizkizute, zure izenean zuk egin dezakezun gestio bat egiteagatik (ilaran zain egon gabe), “zure ordenagailutik eta SMS bidez zure mugikorrean”. Nola jakin Gizarte Segurantzako zenbakia Herritar guztiek Gizarte Segurantzako zenbaki bat (NUSS) izan behar dute Gizarte Segurantzako edozein erregimenetan alta emateko, baita erakunde horren pentsio edo prestazio baten onuradun badira ere. Jakin nahi duzun kudeaketa egiteko asmoa baduzu eta ez baduzu gogoratzen edo ez badakizu, kontsultatu.
‎" Gizartea biolentoen eta ez biolentoen artean bereizten saiatu da Ituna, baina bide horrek porrot egin du eta ustezko malgutasuna eta jarrera ireki faltsuak erakutsi ditu. Kaleko jendeak badaki gizartean ez dagoela horrelako bereizketarik.
2022
‎Zergatik gertatzen den hori? Ez dakit gizarteko presio handiagoa dugun, edo taldeek jokalari gutxiago dituzten, baina lehenago uzten diegu jokatzen. Eta funtzionamendua ona da.
‎Ezinean sentitzen dira, itzaletan, inorentzako gainkarga izan nahi gabe, eta gizarte bezala oraindik ez dakigu honela sufritzen ari den inori laguntzen. Ez dakigu gizarte bezala erantzuten, ez dugu tresna nahikorik, inork ez gaitu umetatik honetarako prestatzen, ez digu inork irakasten. Eta oraindik ere ez da egiazko apustu bat egiten osasun mentalaren alde.
‎Bai. Ez dakit gizartea, baina belaunaldi gazteak behintzat bai. Gure harremanek ez dute funtzionatzen sare sozialik gabe:
‎Aipatu berri diren estatistikek irudikatzen duten boterea (gizon jakinek gizarte baliabideak kontrolatzeko duten gaitasuna, genero prozesuen bitartez) eta botere horrek ekoizten duen gizarte mota daude jokoan maskulinitate politikan. Apustu handia da, maskulinitatearen inguruan egun dauden eztabaidek aitortzen ez duten adinakoa.
‎Ez nekien Gizarte Segurantzaren bulegoa lekuz aldatu zutenik –aspaldi ez nintzen hara joaten–, eta luze egon bide nintzen trasladoaren berri ematen zuen kartelaren aurrean geldi, zer egingo nuen pentsatzen, neska gazte bat hurbildu eta, nire arreta erakartzeko sorbaldan ukitu arin bat eman ondoren, ea ondo nengoen edo laguntza behar nuen galdetu baitzidan, adeitsu. Niri segundo batzuk baino ez zirela izan iruditu zitzaidan, baina egia da gero eta arazo gehiago ditudala denboraren nozioarekin eta erraz despistatzen naizela.
‎Iritsi naiz hura ez epaitzera egiten duen (naturak egiten al du?) eguraldiagatik; ez hango piztiengatik edo mamorroengatik; ez urte sasoin desberdinetako keria eta okerrengatik ere. Ilargi beteak asko aztoratzen nau, baina badakit gizarte orok bere sateliteak behar dituen bezala, munduak ere behar duela bat bederen bere heinekoa. Jakite horrek laguntzen dit hileroko aztoramendua eramaten.
‎Eta horregatik aplikatu behar zaio datuen interpretazioari faktore hori: jakitea gizarte honetan sozializatuak izan garen heinean, gure pertzepzioak oro har zer angelu itsu dituen, eta hori kontuan izatea.
2023
‎" Bideo hori egin eta joan zaitez etxera, eta ikusi amaren azala, aitaren ilea, etxean dagoen afaria... 8 urterekin badirudi badakitela gizarte honetan zer leku dagoen beraientzat, eta hori oso tristea eta gogorra da". Zehaztu dute egoera horrek haurren itxaropenak murriztea ere eragiten duela.
‎Euskararen aldeko mugimendu sozialen eta hizkuntza politikaren eraginez (1982tik aurrera) etorkinek ikusi zuten euren seme alabek euskaraz hitz egiten jakitea gizartean aurrera egiteko giltza izango zela.
‎Etorkinen begietara euskararen neurri bateko balioa trantsizio garaian agertzen da (aipatu dugu, lehenagotik euskara erabat bazterreko hizkuntza zela). Euskararen aldeko mugimendu sozialen eta hizkuntza politikaren eraginez (1982tik aurrera) etorkinek ikusi zuten euren seme alabek euskaraz hitz egiten jakitea gizartean aurrera egiteko giltza izango zela. Eta horrela, lehen belaunaldi hartako kide batzuen seme alabak euskarazko ereduetako ikastetxeetan eskolatu ziren.
‎Sailburuaren hitzak irakurrita, eskolak Hizkuntza Eskola bat dirudi, helburutzat ikasleek euskara maila jakin bat lortzea duena. Euskaraz dakien gizarte bat izatea, ordea, abiapuntua da eta inolaz ere ez helburua. Euskaraz bizi nahiko duen jendea da behar duguna, egunerokotasunean euskara aukera gisa izango duena eta euskara hautatuko duena; lagunekin euskaraz arituko dena, kirola euskaraz biziko duena, pelikulak eta telesailak euskaraz ikusiko dituena eta maitasuna euskaraz egingo duena.
‎Ostatua bost astekoa izan behar du", ohartarazi dute. " Nahiz eta badakigun Gizarte Zerbitzuak inoiz ez direla irtenbide izango, egunerokotasunean horiei presio egitea dagokigu, haien funtzioa bete dezaten".
‎Izan ere, MONDRAGON Taldeko kide izaki, eta bere izaera kooperatiboari eta erantzukizun sozial korporatiboari erantzunez, KREANen jardueraren emaitzen zati bat Debagoieneko proiektu soziokulturalak eta solidarioak bultzatzera bideratzen da. " Badakigu gizartearen aurrean erantzukizuna dugula, eta, horregatik, gizarte proiekzioa duten hainbat ekimen babesten ditugu".
‎1978ko Espainiako Konstituzioan ez dago artikulu jakinik gizarte zerbitzuei erreferentzia egiten dienik, egun ezagutzen ditugun bezala. Garaiko gizartean gaiak zuen pisu eskasaz hitz egiten digu, besteak beste, datu honek.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
badaki 8 (0,05)
dakit 7 (0,05)
jakitea 7 (0,05)
jakin 5 (0,03)
Badakigu 4 (0,03)
badakigu 4 (0,03)
badakit 3 (0,02)
badakite 3 (0,02)
dakien 3 (0,02)
baitakit 2 (0,01)
bazekien 2 (0,01)
dakigu 2 (0,01)
jakinik 2 (0,01)
zekien 2 (0,01)
zekiten 2 (0,01)
Badakit 1 (0,01)
Badakitela 1 (0,01)
Badakizue 1 (0,01)
badakigun 1 (0,01)
badakitela 1 (0,01)
badakizu 1 (0,01)
baitaki 1 (0,01)
baitakigu 1 (0,01)
baitzekien 1 (0,01)
daki 1 (0,01)
dakiena 1 (0,01)
dakigun 1 (0,01)
dakite 1 (0,01)
jakin arren 1 (0,01)
jakinak 1 (0,01)
jakinda 1 (0,01)
jakinek 1 (0,01)
jakinengatik 1 (0,01)
jakiteko 1 (0,01)
nekien 1 (0,01)
Argitaratzailea
Berria 14 (0,09)
ELKAR 12 (0,08)
Argia 9 (0,06)
Pamiela 6 (0,04)
Consumer 5 (0,03)
Alberdania 5 (0,03)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 4 (0,03)
Euskaltzaindia - Liburuak 3 (0,02)
UEU 3 (0,02)
Uztaro 3 (0,02)
goiena.eus 2 (0,01)
Jakin 2 (0,01)
Susa 2 (0,01)
Uztarria 1 (0,01)
alea.eus 1 (0,01)
Maiatz liburuak 1 (0,01)
Open Data Euskadi 1 (0,01)
Hitza 1 (0,01)
Booktegi 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
jakin gizarte hau 8 (0,05)
jakin gizarte segurantza 5 (0,03)
jakin gizarte gehiengo 4 (0,03)
jakin gizarte zer 4 (0,03)
jakin gizarte zerbitzu 3 (0,02)
jakin gizarte aurre 2 (0,01)
jakin gizarte eragile 2 (0,01)
jakin gizarte ez 2 (0,01)
jakin gizarte patriarkal 2 (0,01)
jakin gizarte aldendu 1 (0,01)
jakin gizarte asko 1 (0,01)
jakin gizarte auzi 1 (0,01)
jakin gizarte baliabide 1 (0,01)
jakin gizarte bat 1 (0,01)
jakin gizarte beste 1 (0,01)
jakin gizarte beti 1 (0,01)
jakin gizarte bezala 1 (0,01)
jakin gizarte braille 1 (0,01)
jakin gizarte desanparatu 1 (0,01)
jakin gizarte egin 1 (0,01)
jakin gizarte egitura 1 (0,01)
jakin gizarte eman 1 (0,01)
jakin gizarte emendatu 1 (0,01)
jakin gizarte entitate 1 (0,01)
jakin gizarte erantzukizun 1 (0,01)
jakin gizarte eskaera 1 (0,01)
jakin gizarte espazio 1 (0,01)
jakin gizarte etengabe 1 (0,01)
jakin gizarte geruza 1 (0,01)
jakin gizarte gisa 1 (0,01)
jakin gizarte gisara 1 (0,01)
jakin gizarte global 1 (0,01)
jakin gizarte goi 1 (0,01)
jakin gizarte heroi 1 (0,01)
jakin gizarte industrial 1 (0,01)
jakin gizarte ingurune 1 (0,01)
jakin gizarte jendetasun 1 (0,01)
jakin gizarte katoliko 1 (0,01)
jakin gizarte kide 1 (0,01)
jakin gizarte kontzientzia 1 (0,01)
jakin gizarte lagundu 1 (0,01)
jakin gizarte larrialdi 1 (0,01)
jakin gizarte oro 1 (0,01)
jakin gizarte presio 1 (0,01)
jakin gizarte prozesu 1 (0,01)
jakin gizarte sortu 1 (0,01)
jakin gizarte tarte 1 (0,01)
jakin gizarte tradizional 1 (0,01)
jakin gizarte ukan 1 (0,01)
jakin gizarte zahar 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia