Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 24

2006
‎Baina, zenbat dira denera euskara gaitasuna lortzen ez duten ikasleak? Hori jakiteko ereduen banaketa eta testaren emaitzak uztartu behar dira. ereduko (%47) bi herenak gainditzen du proba (%32) eta ereduko (%24) herenak lortzen du maila hori (%8a).
2008
‎Eskola orduen %52 soilik izango da euskaraz derrigorrez. eredu askoren azpitik beraz, jakinik eredu honetan 3 ikasletik bakarra euskalduntzen dela eta soilik ingurune euskaldunetan.
2009
‎Foroak Lizarra Garaziko bake prozesuaren antzeko zerbait jarri nahi dute martxan, baina ondo dakite eredu hori ez dela itzuliko. Mahaiko partaideek esan dutenez, gaur egun 1998an eman ez ziren baldintza batzuk ematen ari direla, eta horregatik subiranotasuna eta bakea bideragarria dira gaur egun.
‎Aralarreko legebiltzarkidearen esanetan, Hezkuntza Sailak A ereduaren aldeko apustua egiten du, bi hizkuntza ofizialak ikasteko ez duela balio jakinda ere. Hezkuntza Sailak badaki eredu horretan ikasten dutenek ez dutela bi hizkuntza ofizialak ikasteko eskubiderik, eta hori jakinda, mantendu egingo dute, salatu du.
‎Energia altuko fisika deskribatzeko, eredu estandarra daukagu, eta teoria benetan arrakastatsua da. Halere, ez dakigu eredu estandarra grabitatearen teoriarekin bateratzen; edo, beste hitz batzuk erabiliz: ez daukagu grabitatearen teoria kuantikorik.
‎Pertsona gehienek haurtzaroan besteek asko baloratzen dituzten jarduerak egiten dituzte, Laura Palomares psikologoak eta Madrilgo Aurrerapen Psikologoen zentroko sexologoak dioenez. Nortasunaren garapen progresiborako erreferenteen bila dabiltzanean, haurrek lanbide nabarmenekiko interesa izaten dute, nola izan edo nolakoa izan behar duen jakiteko ereduak inspiratzen baitituzte. Neskek interes handiagoa dute besteen zaintzan diharduten lanbideekiko, hala osasuna nola irakaskuntza.
‎Besteari eman eta dedikatzeko mezua oraindik ere emakumeak gizartean duen paper garrantzitsua da, haurtzarotik hartua. Nola izan edo izan ona jakiteko ereduak inspiratzen dizkieten lanbideez arduratzen dira haurrak Jarduera bat edo bestea aukeratzerakoan ere zuzeneko eragina dute hedabideek. Sozializazio lanak zerikusi handia du haurren ehuneko handi batek kirolari izan nahi duelako, eta neskato askok, berriz, abeslari edo aktore lanetan jartzen dute arreta.
2011
‎Kontsumoaren eredu horretan harrapatuta dago gizartea, hazkundearen logikari jarraitzen dion eredu ekonomiko horretan, eta ez daukagu hortik ateratzeko alternatibarik, harrapatuta gaude. Jakinda eredu horrek azken finean natur baliabideen agortzea bultzatzen duela. Hori gertatzean norbaitek erantzun luke.
‎Are gehiago, Kimuak en parte hartzearren euskal ekoiztetxeekin elkarlanean aritu izan da kanpoko zinemagile bat baino gehiago (Daniel Sánchez Arévalo espainiarra Koldo Zuazuarekin elkartu zen, adibide bat jartzearren). Katalogoak kalitatea, aniztasuna, ideia berritzaileak eskaintzen dituela nabarmendu du Almandozek, eta nazioartean duen harrera ikusita, gure zinemak nondik jo jakiteko eredutzat hartu luketela dio. 1998an abiatu zenetik, Kimuak ekimenetik pasa dira, besteak beste, Nacho Vigalondo, Anartz Zuazua, Jon Garaño, Izibene Oñederra, Haritz Zubillaga, Telmo Esnal, Ander Altuna, Borja Cobeaga, Luis Berdejo, Ione Hernandez, Jose Mari Goenaga, Tinieblas Gonzalez, Koldo Serra, Domingo Gonzalez, Aitzol Aramaio, Pablo Malo, Iñigo Royo, Begoña Vicario, Ramon Barea, Irene Arzuaga, Joxean Muñoz edota Txabi Basterretxea.
‎Aldiz, etorkinek, nagusiki A ereduan ikasita, nekez lortuko dute euskara ikastea. Izan ere, aspalditik dakigu ereduen artean euskararen ikaskuntza gutxien bermatzen duen eredua A eredua dela (Gabiña et al., 1986; Sierra eta Olaziregi, 1989, 1990).
2014
‎Kuban egon behar dugu gauzak aldatzeko. Badakit eredu guztiek dauzkatela gauza on eta txarrak –kapitalismoa basakeria itzela iruditzen zait, esaterako–, eta Kuban ere aldaketa batzuk egin behar dira. Ez naiz ez iraultzaren, ez Fidelen kontrakoa.
‎Zenbait urtetan (hain zuzen Frantzian erreforma moral eta intelektual errotiko bat eragiteko asmoaz) Prusian begiztatu badu ere idealismoa eta errealismoa uztartzen zekien eredua, etorkizunaren promesa, gerra franko prusiarrak eta Sedango batailak betiko desengainatu du Alemaniarekiko. Azken batean Renanentzat (Michelet, Victor Hugo, Zola, etab.entzat berdin) giza historiaren erdi erdigunea, eta espirituaren progresoaren puntaren punta Frantzia da, eta bihar ere berak izan behar du.
‎2012/ 2013 ikasturteko datuetan kontuan hartu behar da eredu eleaniztunetan ikasleen %7 ari dela, eta hori ez dugula taulan sartu, ez baitugu daturik erdietsi jakiteko eredu eleaniztun horien oinarrizko eredua zein den (izan daiteke G, A, edo D, edo Britishdelakoa?), nahiz eta gehienak G eta A ereduak bide diren (Consejo Escolar de Navarra, 2013: 242).
2017
Badakigu eredua oinarria dela. Badakigu haur eta gazteek, urteko beren denbora kopuruaren %15a ikasgelan pasatzen dutela.
2018
‎Ez dakit eredu bat naizen. Nik egoera hori bizi izan dut, eta ahalegin hori defendatzen dut.
‎Baina jakin eredu
2019
‎Baliteke ere gurasoek Nandiren (2018) ikerketan topatu ziren estrategiak erabiltzea. Aldezaurretik badakigu eredura sartu dituztela haien seme alabak, baina hipotesia da euskarasustatzeko hartu zutela erabaki hori. Espero da guraso profil oso berezi bat aurkitzea ingelesarenmesedetan egiten duena eta bere seme alaba eskolaz kanpoko ingeleseko klaseetara eramatenduena.
Badakigu eredu prefabrikatuak direla, Hollywoodekoak, esan dezagun, eta eszeptiko gara horiekiko begiradak gurutzatu orduko itsumustuan maitemintzea, pasioaren pasioz arrazoi dena anulatzea, edozein oztopo gainditzeko gai den maitasunean sinestea...; baina geure maitasunen biografiako gertaera garrantzitsuenen errelatua egiten dugunean, hain justu prefabrikatuak diren istorio hollywoodtar horiekiko antzek... Beraz, geure bizipenen, maitasunaren gaineko idealen eta espektatiben eta narrazio kode horien arteko harremanaz gehiago pentsatu genuke.
2020
‎Hiru hamarkada igaro dira Euskadiko Autonomia Erkidegoan eta Nafarroako Foru Komunitatean hezkuntza ereduak (A, B, D eta G) martxan jarri zirenetik eta, oso gutxi dakigu eredu horien pean haziak eta heziak izan diren gazteen esperientziez eta iritziez. Ez dugu zalantzarik euskararen kasuan, ezinbestekoa dela aitortzea, euskalduntze prozesuak emandako fruituak.
2021
‎Protagonistatik hasita. Bardemen ustez, publikoarentzat ezaguterraza den pertsonaia bat da, eta ez du pertsona jakinik eredutzat hartu. Izan ere, antzezlearen lana bere baitan bilatzea dela esan zuen, pertsonaia beregandik urrun dagoen norbait izan arren.
‎«Paradigma berri bat da, eta bide alternatiboa izan daiteke ordenagailu kuantikoak egiteko». Baina, Jacobek esan duenez, «ez dakigu eredu hobea den edo ez». Paradigma berria hastapen fasean dago; IBMk, Googlek, Txinako Zientzia eta Teknologia Unibertsitateak eta beste zenbait enpresak hartutakoa, berriz, oso aurreratua.
‎" Lorategietan zer egin jakiteko eredu izan nahi du Biolortuk"
‎Eta ahalik lasterrena lortzeko, beren ohiturari jarraikiz, hoberenak imitatzea erabaki zuten. Bazekiten eredua non aurkitu. Mary Beardek aforismo borobil batekin laburbiltzen du garai hartako egoera:
2023
‎ikastetxe publikoetan, gure erkidegoko familien %95ek erabakitzen dute ereduaren alde egitea. Uste dut hori izan dela gizartearen bulkada bat egon delako eta gure eragileek badakitelako ereduko eskolatzea dela benetan eraginik handiena duena euskararen jabekuntzan eta erabileran. Euskara ardatz duten proiektuak bultzatzen jarraituko dugu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia