2009
|
|
Reginaren eta Ernestinaren arrosarioek, baina, hark zuzentzen zuen, eta honek, etxekoekin batera, erantzuten?, ez zuten zerikusirik: Reginak, izan ere, buru buruan izaten zuen, agurmaria eta letania guztietan, Ama Birjinaren irudia, noizbait agertuko zitzaionarena, alegia, bere mantu ezin dotoreagoarekin,
|
jakin
ere ongitxo baitzekien, antza, hura nola agertuko zitzaion?,. Agur Maria, graziaz betea, Jauna da zurekin, esaten zuen bakoitzean Ama Birjinari zera esaten ariko balitzaio bezala, itxurazko hitzen azpitik:
|
|
...k zirudien, baina bazuen haren begiradak pozari biribiltzen uzten ez ziòn zerbait, begiradari halako kutsu basati bat ematen ziona, errabiaren eta inbidiaren arteko sentimendu batek ere bereganatuta balu bezala?, orain irri urduria egiten baitzuen eta orain desegiten, borondatearen eta bere berezko izaeraren arteko borrokan erabaki ezinean balebil bezala; Damasok, baina, pisuzko arrazoiak zituen,
|
jakin
ere ongitxo baitzekien nola nagusitzen zitzaion, bizikletara igo ahala. Teofilo Mariaren makinan ibiltzen ikasi zuenetik, apenas ibili zen behin edo behin?, erabateko ezinegona. Panorama hura, gainera, are ilunago bihur zitekeen, bere bizikletakideen trebetasuna ezagutua:
|
|
Baina niretzat hori ez da bidea?
|
jakin
ere ongitxo baitakizu nahiago dudala isiltasuna zarata baino, eta alarderik gabeko benetakotasuna ikusgarritasuna baino: nahiago dudala, alegia, kristau xume baten otoitz are xumeagoa santu baten erlikia baino?
|
|
...udien, baina bazuen haren begiradak pozari biribiltzen uzten ez ziòn zerbait, begiradari halako kutsu basati bat ematen ziona, errabiaren eta inbidiaren arteko sentimendu batek ere bereganatuta balu bezala–, orain irri urduria egiten baitzuen eta orain desegiten, borondatearen eta bere berezko izaeraren arteko borrokan erabaki ezinean balebil bezala; Damasok, baina, pisuzko arrazoiak zituen,
|
jakin
ere ongitxo baitzekien nola nagusitzen zitzaion, bizikletara igo ahala –Teofilo Mariaren makinan ibiltzen ikasi zuenetik, apenas ibili zen behin edo behin–, erabateko ezinegona. Panorama hura, gainera, are ilunago bihur zitekeen, bere bizikletakideen trebetasuna ezagutua:
|
|
–Ez –erantzun zion Ernestinak– Baina niretzat hori ez da bidea...
|
jakin
ere ongitxo baitakizu nahiago dudala isiltasuna zarata baino, eta alarderik gabeko benetakotasuna ikusgarritasuna baino: nahiago dudala, alegia, kristau xume baten otoitz are xumeagoa santu baten erlikia baino... frai Millanek ere ohartarazi baitzigun zenbat gezur eta zenbat negozio zikin izan diren santu askoren ustezko erlikiekin.
|
|
Reginaren eta Ernestinaren arrosarioek, baina –hark zuzentzen zuen, eta honek, etxekoekin batera, erantzuten–, ez zuten zerikusirik: Reginak, izan ere, buru buruan izaten zuen, agurmaria eta letania guztietan, Ama Birjinaren irudia –noizbait agertuko zitzaionarena, alegia, bere mantu ezin dotoreagoarekin,
|
jakin
ere ongitxo baitzekien, antza, hura nola agertuko zitzaion–," Agur Maria, graziaz betea, Jauna da zurekin" esaten zuen bakoitzean Ama Birjinari zera esaten ariko balitzaio bezala, itxurazko hitzen azpitik: " Agur Maria graziaz betea, Jauna da zurekin eta ni ere bai... baina ni zurekin banaiz, zu nirekin zara, eta ea noiz zatozkidan bisitan"; Ernestina, aldiz, agurmarien erritmo monotonoan kulunkatzen zen, hitzei ere gehiegirik erreparatu gabe, harik eta, erritmoaren eraginagatik edo, hutsune batean bezala sartzen zen arte, jainkozko bake baten menera:
|
2013
|
|
Baina, aldi berean, bazekien neurriz ibili behar zuela. Erran nahi baita Hamzaren asmoa ez zela bere kritika haiek lau haizeetara aldarrikatzea,
|
jakin
ere ongitxo baitzekien bazirela, mendi bazter haietan, imanak eta ulemak, jende zaildua eta zakarra, harria baino gogorragoa?, ortodoxiaren defentsan zernahi egiteko prest zeudenak, baita balizko biraolarien mihia errotik erauzteko ere; Hamzaren helburua, beraz, xumeagoa zen: emakume xiitaren hilketak bere onetik atera zuen, eta ez zuen, handik goiti, bere burua engainatu nahi, ez bere kontzientziaren eremuan gutienez:
|
|
Baina, aldi berean, bazekien neurriz ibili behar zuela. Erran nahi baita Hamzaren asmoa ez zela bere kritika haiek lau haizeetara aldarrikatzea,
|
jakin
ere ongitxo baitzekien bazirela, mendi bazter haietan, imanak eta ulemak –jende zaildua eta zakarra, harria baino gogorragoa–, ortodoxiaren defentsan zernahi egiteko prest zeudenak, baita balizko biraolarien mihia errotik erauzteko ere; Hamzaren helburua, beraz, xumeagoa zen: emakume xiitaren hilketak bere onetik atera zuen, eta ez zuen, handik goiti, bere burua engainatu nahi, ez bere kontzientziaren eremuan gutienez:
|