2009
|
|
Politika neoliberalaren funtsa dario euskal politika instituzionalari: eszenatoki globalean, garapen eredu
|
jakin
batek sortutiko arrisku globalen aurrean, fokua norbanakoaren gainean jarri da, ez da ia beste ezer argitzen. Subjektuak gobernatzeko modu (neo) liberala da hori.
|
2011
|
|
Agintari eta plan arduradun jakin batzuen asmo onak ez ditut eztabaidatu nahi, errealitatea ez baitu subjektu
|
jakin
batek sortzen. Planak nola eratzen eta kudeatzen diren ikusita, eta emaitzak gogoan, nire irudiko, euskara plan gehienak euskaldunentzat baino gehiago, erdaldunek eta erdaldunentzat eginak dira, erdal hiztun herri hegemonikoaren arabera, haren hizkuntza erabilera legitimoa kolokan jarri gabe eta haren premiei egokituta.
|
|
Calvet en irakurketa eta menderatuen diglosia testuinguru politiko (zalbidek argi adierazten duen moduan 53 eta 54 orrialdeetan) eta epistemologiko
|
jakin
batean sortzen dira, gizarte psikologiaren sorrerarekin paraleloak egin daitezkeelarik. Azurmendik (1999) gizarte psikologiaren sorreraren testuinguru epistemologikoa aurkeztu izan du bere liburu batean eta bere ustez," (la) etapa postmoderna de la psicolog� a social" hasten den momentuan, ikertzaileak errealitatearen ezagupenaren efimerotasunaz eta iragankortasunaz konturatzen dira. errealitatea historikoki inguratuta dagoela konturatzen dira:
|
2012
|
|
Bigarren egoeraren arabera, hau da, hartzailearen lanketa probabilitatea handia denean, aldagai batek aktitude aldaketa eragin dezake, dela pentsamendu mota
|
jakin
bat sortuz edo haren norabidean eraginez (Chaiken eta Maheswaran, 1994; Tormala eta beste, 2006), dela bere horretan argudio gisa funtzionatuz (Petty eta Cacioppo, 1984b), edo dela pertsonek beren pentsamendu propioez dituzten pentsakerak aldatuz (metakognizioz). (Briñol eta Petty, 2004).
|
2015
|
|
Eragin linguistikoa horrela definitu dugu: proiektu edo jarduera batek eremu
|
jakin
batean sortzen duen egoera soziolinguistikoaren aldaketa. Eragin linguistikoa hizkuntza batentzat positiboa, negatiboa edo neutroa izan daiteke.
|
2017
|
|
errealitate soziolinguistikoa ren unitatetzat praktika (soziala) jotzen duen ikerketa eta ulertze ildoa. alegia, banako bakar batek aldatu, osatu edo egin ezin dituenak (eta banako edo taldeko eragile proaktibo batek aldatu nahi duenean ere, praktika eremu osoa berrantolatuz eta birdefinituz aldatu duena: ...zinbestean, eremuko beste eragileekin jardunez). hortaz, ez du zentzurik banako hura neurketa edo ebaluazio unitate gisa hartzea ikerketa makroskopikoetan (ondoren, irakurketa psikologistak hedatzeko). bizi mundu sozialetan gutxieneko unitatea harremana da, alegia, eremu sozial batean kokatutako praktika dinamikoa eta bizitua. banakoen gaitasunak edo ezaugarriak agregatuz ez da mekanikoki harreman
|
jakin
bat sortzen: euskara erabiltzeko gaitasunak dituztenek ez dute euskara erabiliko, ez dute euren artean euskaraz egingo, ez badiote egoerari zerbait egozten. egoera hartarako definitu behar dute edo hartarako aurredefiniturik aurkitu behar dute. euskaraz egitea ez da gaitasunen zenbaketaren emaitza, egoerak definitze eta arautzearena baizik.
|
|
5.1 nerabeen praktikak: kirola, festa eta mugikorra gazteria sortutako gizarte kategoria da, eta hari loturiko hainbat kontzeptu (nerabezaroa besteak beste) testuinguru sozial eta historiko
|
jakin
batean sortutako gizarte eraikuntzak dira. gazte kultura aldatuz joan den kontzeptu eta praktika izanik ere, gazte gisa izendatuak direnek euren berezko kultura (arau, bizimodu, ikuspegi...) sortzeko gaitasuna dute (Feixa, 1999). ikerketan parte hartu zuten lezo eta pasaiako nerabeek gaztetasuna ezaugarri positiboen bidez deskribatzen zuten, eta gazteen identitatea kirola eta festarekin oso lotut...
|
2018
|
|
Emakumeen mundu martxa eta Egian euskaraz bizi nahi dugulako. Epe
|
jakin
baterako sortu ziren, eta, ekintza amaitutakoan, egiturak guztiz desegiten ez badira ere, intentsitate txikiagoko harremanak edo ekintzak geratzen dira.
|
2022
|
|
Era berean, hizkuntza planifikazioa ibilbide luzea duen jakintza alorra da eta urrunago joan gabe Euskal Herrian euskararen ezagutza eta erabilera zabaltzeko politika zehatzak egunero egunero jartzen dira martxan. Politika linguistikoek diziplina artekotasuna eskatzen dute eta marketinetik datorren jakintza baliatzea probetxuzkoa izan daiteke, irudi
|
jakin
bat sortu eta bultzatzeko teknika garatuenak diren neurrian. Izan ere, plangintza linguistikoan Fishman-ek (1972) zehazten dituen lau motetan azkena hizkuntzen prestigioaren planifikazioa (irudiarena) da, markarekin eta berau eraiki eta mantentzeko langintzarekin bete betean lotzen den kontzeptua.
|