2000
|
|
badirudi Siegfriedek Brunhilde lehenagotik ikusi duela. Garbi dago orduan ohiturari sakontasuna ematen dionak gizaki bat erretzearekin lotura duela20 Jai
|
jakin
batean gizakien gainean zaldizkoarena egitea ohitura izango balitz (zaldiko jokoan bezala), ez genuke hemen ezer ikusiko garraiobide bat baino, zaldiaren gaineko zaldizkoa bezala. Baina, jakingo bagenu herri askotan ohitura izan dela, adibidez, zaldiz ibiltzeko esklaboak erabiltzea eta, esklaboak zalditzat hartuz, jaialdi batzuk ospatzea, orduan gaur egungo kalterik gabeko ohituran zerbait sakonagoa eta arriskutsuagoa ikusiko genuke.
|
2004
|
|
" L’idee d’etudier les filmes comme des documents et de proceder ainsiaune contre analys de la societe" 1 2 Horrela jakin nahi izan dute garai bakoitzeko pentsamoldeak nola ziren eta, bide batez," nazionalitate bakoitzaren pentsaera nola irudikatzen den" 1 3 Bide honetatik aurkitu daitezke kezka beraren gerizpean antropologo ak1 4zeinso ziologo ak1 5 Azken hauek ikertu nahi dute kultura jakin batean ez erreala zer den baizik eta zer nolako errealit atea den herriak onartu eta atzematen duena. Askotan filmak azaltzen duen fikzioari kasu egin beharrean, filmaren egitura eta muntaia aztertu nahi izaten dute; besteetan, berriz, ikuslearen begirada barnean sartuz, kultura
|
jakin
bateko gizaki bakoitzaren eta kultura oroko rraren artean suertatzendiren elkar trukaketak ikertu nahi izango dituzte. Horixe da Jean Pierre Eskenazik proposatzen diguna:
|
2009
|
|
Baina, lehenik, Marxek Hegeli egiten dion kritika eta eraikitzen duen pentsamendua ulertzeko, beharrezkoa da Feuerbachek Hegeli egiten dion kritikaren zati bat azaltzea. Hegelek esan digu kultura
|
jakin
bateko gizakiaren pentsamendu eta ekintzak determinatuak daudela izpiritu berdin baten menpe operatzen dutelako. Feuerbachen ustez, horixe tautologiarik inozoena besterik ez da.
|
2017
|
|
Existentzialismoaren abiapuntua existentzia da: " existentzia esentziaren aurretik doa". 17 Alegia, ez dago molde
|
jakin
bat gizaki izateko, gizakia lehenik existitu egiten da eta gero definitzen. Horregatik, Sartrerentzat, kontua ez da hainbeste Jainkorik baden edo ez, baizik eta egoteak ez duela ezer aldatzen.
|
2021
|
|
Zentzu horretan, eta interes korporatibistetatik urrun, Galparsorok filosofiaren garrantzia nabarmentzen du bi arrazoirengatik. Batetik, filosofiak, eta berezkoa duen pentsamendu sakonak, balio digulako arriskua salatzeko eta konponbideren bat bilatzeko, teknika
|
jakin
batek gizakiaren sormen gaitasuna murrizteko arriskua agertzen duenean derrigorrezkoa zaigulako salaketa eta konponbidea topatzen saiatzea; bestetik, eta aurrekoaren ondorio logiko gisa, filosofia mantendu beharreko antropoteknika delako, gizakia aurrera bultzatzen duelako, zeruertz berriak ikertzera zuzentzen duen pentsamendu sakona moldatzen laguntzen duen teknika baita.... Haatik, azken aldian kontrako joera nagusitzen ari da gurean, pentsamendu sakonaren zein filosofiaren kontra eta azalkeriaren zein inozokeriaren alde.
|
2022
|
|
Gizarte zientzia desberdinetarako erabiltzen den zientzia estatistikoa da demografia. Lurralde
|
jakin
batean gizakion kantitatea eta egitura aztertzen ditu denboran zehar. Demografiaren egiturari dagokionez, hizkuntzari lotutako aldagai eta datu soziolinguistikoak ezagutzea beharrezko gertatzen da hizkuntza gutxituetako lurraldeetan.
|
2023
|
|
Frantziaren onerako soldadu alemanak hiltzen baditugu, eta memento
|
jakin
baten buruan gizakiak hiltzea gustu bat bilakatzen bada, argi da hori gaitz bat dela.
|