2001
|
|
Izan ere, begiespen
|
jakin
batean emanak diren errepresentazio anizkunak ez lirateke osotara nire errepresentazioak izango, baldin eta osotara autokontzientzia bati ez balitzaizkio egokituko, h. d., nire errepresentazio gisa autokontzientzia orokor batean bildu ahal izateko baldintza bakarra bete behar dute halabeharrez, zeren bestela ez bailirateke nireak izango inolaz ere (B132 (E133)).
|
2004
|
|
Arropa erosten dugunean, esaterako, behar ezberdinak asetzen saiatzen gara, oharkabean bada ere zenbaitetan: behar fisiologikoak (hotzari, beroari edota euriari aurre egiteko), behar sozialak (pudorea, rola, irudia, moda, itxura
|
jakin
bat eman beharra...), behar psikologikoak (autoestimua edota autoirudia zaintzearren, motibazio inkontziente batzuei erantzuteko, behar konpultsibo bat asetzeko...). Esan beharrik ez dago motibazio sozialak eta psikologikoak oso lotuak daudela.
|
2005
|
|
Baldin eta onartzen badugu hizkuntzak orokorrean edo, hobe, hizkuntza partikular bakoitzak gizakiaren eta munduaren arteko bitartekari lana egiten duela, orduan onartu egin dugu ere hizkuntz gertakariek egoera ezberdinen aurrean jartzen dutela pertsona behin eta berriz. ...iraganaren ekintza den heinean, gizakiari arrotza zaion zerbait da" eta, zentzu honetan," gizaki hau hizkuntza horri lotuta" agertzen zaigu; aldi berean, ordea," gizaki honek berak aberastua, indartua eta suspertua ikusten du bere burua, hain zuzen, hizkuntza hartan bere aurreko belaunaldiek jarritako guztiagatik" 139 Produkzio linguistiko guztiak kontestu espazio tenporal
|
jakin
batean emandako gertakari historikoak dira eta, beraiei esker eta aldi berean, gizabanakoek —bakoitzak bere erara— iraganeko hainbat bizipen jasotzen eta gaurkotzen dituzte. Honi esker pertsona bakoitzak bere aktibitatea martxan jartzen du, benetan sortzaile izateko aukera irabazten du eta, honen guztiaren haritik, bere giza-formazio prozesuan aurrera egiten du.
|
2008
|
|
Beste gainontzeko zentzuetan gertatzen den moduan, berezko izate zentzua ez da adiera bakarrekoa. Berezko izate zentzuan Aristotelesek predikazioaren irudiek adierazitako gauza guztiak sartzen ditu, hau da, badenaren kategoria guztiak, eta ez bakarrik substantzia19 Hori dela eta, kontuan hartu behar dugu Aristotelesek zerrendaturiko kategoriek ez dituztela subjektu
|
jakin
batean eman eta gertakari proposizioetan islatu daitezkeen gauzatze zehatzak adierazten (adibidez, Sokrates baxua da, Sokrates agoran dago edo Sokrates eserita dago), izate modu murriztezinak adierazten dituzten irudiak baizik. Horregatik, kategoria guztiak —eta ez bakarrik substantzia— dira berezko izate moduak.
|
2009
|
|
Emergentzia, beti, indar egoera
|
jakin
batean ematen da. Entstehung aren analisiak joko hori erakutsi behar du, indarrak beraien artean nola ari diren borrokan, edota aurkako baldintzei aurre egiteko zein borrokari ekiten dioten, edota endekatze bidetik ihes egiteko eta ahultze prozesutik bertatik abiatuz berrindartzeko —elkarren aurka ere beren burua zatituz— egiten dituzten saiakerak.
|
|
Emergentzia, beti, indar egoera
|
jakin
batean ematen da. Entstehung aren analisiak joko hori erakutsi behar du, indarrak beraien artean nola ari diren borrokan, edota aurkako baldintzei aurre egiteko zein borrokari ekiten dioten, edota endekatze bidetik ihes egiteko eta ahultze prozesutik bertatik abiatuz berrindartzeko —elkarren aurka ere beren burua zatituz— egiten dituzten saiakerak.
|
2010
|
|
Baieztapen hori, bestalde, Aristotelesen honako hitzetatik ere ondoriozta daiteke: aitaren nahiz edozein gizakiren aginduak ez dauka indarrik ez derrigortzerik, ezta gizaki
|
jakin
batek emandakoak ere, gizaki hori erregea edo antzekoren bat ez bada; legeak, berriz, derrigortze indarm du.
|
2011
|
|
Gogora dezagun filosofia modernoan, eta bereziki eskema kantiarrean, subjektu behatzailetik dagoela menpe mundua zer den: mundua, ezagutua izateko, era
|
jakin
batean eman behar zaio subjektu ezagutzaileari. Mundua bere baitan zer den ez dugu ezagutzen, subjektu ezagutzaileari nola ageri zaion baizik; hots, mundu ezagutuaren izaera subjektuala da (subjektiboa esaten duguna gehienetan).
|