2015
|
|
Hipermodernitatean, horrezkero, gizabanako ale
|
jakin
bat ekoizten da nagusiki; malgutasuna eta aldakortasuna ezaugarri nagusi dituen gizabanako abstrakto eta orokor bat, edozein bat Agambenen hitzetan, ale bat, bizigabe bat. Gizabanako hipermodeno honek ez du identitaterik, ez du kontzeptu bakar batek ere determinatzen eta, horrexegatik, edozein izan daiteke, edozelako singulartasuna.
|
2017
|
|
Zentzu honetan, bi dira oinarri moderno nagusiak: alde batetik, eskolak ikasleak sozializatu eta modu
|
jakin
batean ekoizten jarraitzen du; bestetik, irakasleek, helduek, jarraitzen dute ezagutzaren transmisio lanak egiten. Noski, eskolak ikasle mota jakin bat ekoiztea helburu izanik, mota jakin bateko irakasleak ere prestatu ditu.
|
|
alde batetik, eskolak ikasleak sozializatu eta modu jakin batean ekoizten jarraitzen du; bestetik, irakasleek, helduek, jarraitzen dute ezagutzaren transmisio lanak egiten. Noski, eskolak ikasle mota
|
jakin
bat ekoiztea helburu izanik, mota jakin bateko irakasleak ere prestatu ditu. Halaxe dihardu, oraindik ere, sistemak, kultura aurrefiguratiboan biziko bagina bezala.
|
2021
|
|
Ekonomiari dagokionez, oraindik indarrean dagoen bide zaharra Weberek salatu zuen horretatik pasatzen da, hots, eskolak zein unibertsitateak lan munduaren menpe jarraitu beharretik, lanmunduan arrakasta izateko izan baitira diseinatuak; hau da, sistema ekonomikoak bere horretan jarrai dezan. Bestela esanda, oraindik ere, heziketa sistemaren arrazoi nagusietariko bat sistemak behar duen langile mota
|
jakin
bat ekoiztea da. Alabaina, etorkizunean ez omen da behar izango Modernitatean behar zen langile mota.
|
|
Ez al dira hezkuntzaren merkantilizazioaren sintoma argiak? Nire sentsazioa hori da, eskolak sistema ekonomikoari lagungarri izateari utzi diola sistema ekonomikoan bertan txertaturik bukatzeko; hots, eskola ez da jada langile mota
|
jakin
bat ekoiztera murrizten, egun, esan bezala, negozioak egiteko eta mozkinak lortzeko aukera ere bilakatu baita. Eskolak, horrenbestez, ilustratua izateari utzi dio, sekula izan bada.
|
|
Horrekin ez dut esan nahi eskolak beti berdin jarraitu behar duenik, lelokeria baita, eskolak egokitzeko behar beste malgutasun eta bizkortasun behar baititu, noski. Haatik, eztabaidaezina den egia horren atzean egoerak behar duen langile mota
|
jakin
bat ekoizteko nahia ezkutatzen da, esan bezala, Ordenari eta Sistemari jarraipena emateko aldaketen aurrean. Kontrara, inspirazio ilustratuari jarraiki, eskolak moldatzen jakin luke beti eguneraturik egoteko, bidean topatzen dituen erronkei behar bezala aurre egin ahal izateko eta egoera berrietara modu arrakastatsuan moldatzeko gai diren gizabanakoak produzitzeko; hots, unean uneko egoeran askatasunez eta autonomiaz jardun ahal izateko eta, beharrezkoa denean, kritikoa izan eta aldaketak aldarrikatzeko eta gauzatzen saiatzeko.
|