Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 6

2015
‎Hipermodernitatean, horrezkero, gizabanako ale jakin bat ekoizten da nagusiki; malgutasuna eta aldakortasuna ezaugarri nagusi dituen gizabanako abstrakto eta orokor bat, edozein bat Agambenen hitzetan, ale bat, bizigabe bat. Gizabanako hipermodeno honek ez du identitaterik, ez du kontzeptu bakar batek ere determinatzen eta, horrexegatik, edozein izan daiteke, edozelako singulartasuna.
2017
‎Zentzu honetan, bi dira oinarri moderno nagusiak: alde batetik, eskolak ikasleak sozializatu eta modu jakin batean ekoizten jarraitzen du; bestetik, irakasleek, helduek, jarraitzen dute ezagutzaren transmisio lanak egiten. Noski, eskolak ikasle mota jakin bat ekoiztea helburu izanik, mota jakin bateko irakasleak ere prestatu ditu.
‎alde batetik, eskolak ikasleak sozializatu eta modu jakin batean ekoizten jarraitzen du; bestetik, irakasleek, helduek, jarraitzen dute ezagutzaren transmisio lanak egiten. Noski, eskolak ikasle mota jakin bat ekoiztea helburu izanik, mota jakin bateko irakasleak ere prestatu ditu. Halaxe dihardu, oraindik ere, sistemak, kultura aurrefiguratiboan biziko bagina bezala.
2021
‎Ekonomiari dagokionez, oraindik indarrean dagoen bide zaharra Weberek salatu zuen horretatik pasatzen da, hots, eskolak zein unibertsitateak lan munduaren menpe jarraitu beharretik, lanmunduan arrakasta izateko izan baitira diseinatuak; hau da, sistema ekonomikoak bere horretan jarrai dezan. Bestela esanda, oraindik ere, heziketa sistemaren arrazoi nagusietariko bat sistemak behar duen langile mota jakin bat ekoiztea da. Alabaina, etorkizunean ez omen da behar izango Modernitatean behar zen langile mota.
‎Ez al dira hezkuntzaren merkantilizazioaren sintoma argiak? Nire sentsazioa hori da, eskolak sistema ekonomikoari lagungarri izateari utzi diola sistema ekonomikoan bertan txertaturik bukatzeko; hots, eskola ez da jada langile mota jakin bat ekoiztera murrizten, egun, esan bezala, negozioak egiteko eta mozkinak lortzeko aukera ere bilakatu baita. Eskolak, horrenbestez, ilustratua izateari utzi dio, sekula izan bada.
‎Horrekin ez dut esan nahi eskolak beti berdin jarraitu behar duenik, lelokeria baita, eskolak egokitzeko behar beste malgutasun eta bizkortasun behar baititu, noski. Haatik, eztabaidaezina den egia horren atzean egoerak behar duen langile mota jakin bat ekoizteko nahia ezkutatzen da, esan bezala, Ordenari eta Sistemari jarraipena emateko aldaketen aurrean. Kontrara, inspirazio ilustratuari jarraiki, eskolak moldatzen jakin luke beti eguneraturik egoteko, bidean topatzen dituen erronkei behar bezala aurre egin ahal izateko eta egoera berrietara modu arrakastatsuan moldatzeko gai diren gizabanakoak produzitzeko; hots, unean uneko egoeran askatasunez eta autonomiaz jardun ahal izateko eta, beharrezkoa denean, kritikoa izan eta aldaketak aldarrikatzeko eta gauzatzen saiatzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia