2008
|
|
A. Goiko irudiko kasua gerta daiteke. Erabilpenean inbertituz" a" hiztun berri lortuko genuke eta ezagutzan inbertituz" b"(" a" eta" b" kopuruak K inbertsio
|
jakin
bati legozkiokeen emaitzak dira, biak berdinak egin dugun hipotesia dela eta: . Ier= Iez).
|
|
Halaber, testuinguru
|
jakin
batean dauden bi hizkuntzaren edo bi hizkuntza baino gehiagoren arteko interes kontrajarrien etengabeko negoL. J. Calvetek" eskari artifiziala" (cf. supra: Calvet 1999:
|
2011
|
|
Aracilen arabera, hezitzaileek, hizkuntza pairatzen dugun arazotzat eduki beharrean, ulertu beharreko gaitzat hartzen saiatu lukete. hezkuntzan soziolinguistika lantzeko egiten ziren" kulturaeta jolas jarduerak" eskasegiak iruditzen zitzaizkion. ...ltzeko modua (kontu horrek azken ehun urteotako hizkuntzaren defendatzaileak itsutu ditu), baita hizkuntza erabiltzea bera ere, bere izatean eta izate horren baldintzetan, egituraz eta funtsaz gramatikariak arduratzen baitziren. hain zuzen ere, bere ustez, hizkuntza deskribatu baino gehiago kokatu egin behar zen; hau da, erabilera eremuetan, bai lurraldeari eta bai gizarteari dagokionez, hizkuntza
|
jakin
bat badagoen edo ez dagoen argitzea. Adibide bat jartzearren, Nova Cançó katalanaren iraultza soziolinguistikoa modu berezi batean aztertu beharreko fenomenoetariko bat izango litzateke.
|
2012
|
|
umwelt bana (alegia, inguru mundu bana). uexküll biologoa zen, etologian jardun zuen ikuspuntu antidarwiniano batetik. zertarako ekarri hona? Normalean soziologian famatu den Bourdieuren habitusa erabiliko nuen (pentsatzeko, sentitzeko eta jarduteko disposizio praktikoen multzoa da habitus delako hori), edo jendarte
|
jakin
bati dagozkion doxa, inkontziente epistemikoa, edota eremua5 Baina uexküllek hedatu zuen bizitzaren zientzietara zeinugintza eta sinbolismoa. eta hori eginez, subjektu/ objektu aurkaritza gainditzeko bidea urratu zuen. Filosofian eta neurri apalago batean etologian eta biologian hartu zuten berak botatako erronka (Sharov 2011).
|
|
Txillardegik gune
|
jakin
batean dauden euskaldunen proportziotik abiatuta, euskararen erabilerari buruzko kalkulu bat egiten du. Zehazki, zera adierazten du eredu horrek:
|
2013
|
|
Hizkuntzak, fenomeno soziokulturalak direnez, sortu eta birsortu egiten dira, baina ez dira bizi eta hiltzen. Nolanahi ere, eta baliokidetasun ekolinguistikoak bilatzen hasita, ziur aski komunitate (linguistikoa) eta populazio (biologikoa) kontzeptuen arteko elkarrekikotasuna aztertu litzateke, testuinguru
|
jakin
batean dauden espezie bereko banakoei erreferentzia egiten dieten aldetik.
|
2014
|
|
Datu nahiko onak dira, eta Zumaiako zuzendari edo arduradun batzuk hizkuntza liderrak direlako izan daiteke, agian. Hori babesteko, lagungarria litzateke jarraibide edo aholku batzuk ematea, euskaraz ez
|
dakien
bat egoteagatik bakarrik talde oso baten hizkuntza erraz alda daitekeelako, arduradunak hala proposatzen badu.
|
2016
|
|
Txillardegik (1994, 2001) gune
|
jakin
batean dauden euskaldunen proportziotik abiatuta, euskararen erabilerari buruzko kalkulu bat egin zuen. Zehazki, zera adierazten du eredu horrek:
|
2017
|
|
4 erabilera isotropikoa: J.l. alvarez enparantza Txillardegik eredu matematiko bat garatu zuen, gune
|
jakin
batean dauden euskaldunen proportziotik abiatuta, espero daitekeen euskararen erabilerari buruzko kalkulu bat egiteko. zehazkiago: eremu jakin batean, bertan dauden euskaldun guztiak euskararekiko leial izanez gero (hau da, euskaldunek haien artean ahal duten guztietan euskaraz eginez gero), eta herritarren harremanak guztiz ausaz gertatuko balira, zenbatekoa izango litzatekeen euskararen erabilera. gehiago sakondu nahi izanez gero, ikus:
|
2022
|
|
Hala ere, aurreko belaunaldiak jomugan jarri beharrean, eten horretan arakatuko bagenu, segur aski arrazoi sakonagoak aurkituko genituzke. Izan ere, borondatezkoak diruditen erabakien atzean egiturazko testuinguru
|
jakin
bat egon da, transmisioaren aurka jokatzen zuena, hizkuntza gutxituen komunitateetan arrotz ez zaiguna. Testuinguru horren ezaugarriei xeheki begiratzea aberasgarriagoa izan liteke, errua nori egotzi deliberatzea baino.
|
2023
|
|
Kulturaz hitz egiteak intersekzio horiez arduratzea dakar. Gizakia bizi den komunitatean posizio
|
jakin
batean egongo da izendatutako aldagai horien arabera; kolektiboez gauza bera esan genezake. Zentzu horretan euskal kulturaren inguruko lanketa orok eskatzen du euskaldunek izan duten posizio ezberdinez arduratzea (ikus sakontzeko:
|