2003
|
|
Egoera horretan ez zen emaitza kontsistente eta interpretagarririk atera. Arrakastaren aurretiazko baldintza, hain zuzen, ekintza elektrikoa distantzia
|
jakin
batera dauden partikula batzuen arteko grabitazioaren antzeko ekintza batera murrizten zuen paradigma izan zen. Franklinen ondoren, elektrizitatearen ikertzaileek ekintza elektrikoa zentzu horretan ulertu zuten; Coulombek zein Cavendishek horren arabera diseinatu zituzten beren aparatuak.
|
2005
|
|
Hemendik ondorioztatzen den antropologia, batez ere, gizakiaren" izate errealaren ezagutza" edota honi buruzko ikerketa" zientifikoa", beti, gizakiaren" izate posiblearen formazioaren" edota beronen" humanizazioaren" zerbitzuan jartzeagatik ezaugarritzen da. Horrela, bada, antropologia pedagogiko edo pedagogia antropologiko
|
jakin
baten aurrean gaude, hain zuzen," irudimenezko" eran, eta" konparazioan" oinarrituz, gizakiaren natura eta garapen prozesua" ulertzera" iritsi nahi duen giza-teoria baten aurrean. Gogoeta hauek, azken finean, agerian jartzen dute teoria pedagogiko ororen eta praktika edukatibo bakoitzaren atzean, salbuespenik gabe, oinarri antropologiko bat dagoela.
|
2010
|
|
Esan dezagun, abiatzeko, orokorra dela aipatutako diziplinetan" hizkuntza, gertakari edo fenomeno kultural" bezala ezaugarritzea, hain zuzen —eta Casadok adierazi bezala—, hizkuntza bera, aldi berean," gizakiaren jarduera aske eta jarduera horren emaitza" delako116 Horren oinarrian, bada, kulturaren eta antropologiaren interpretazio
|
jakin
bat dago, zein Kanten filosofiatik abiatzen den117 Honela biltzen du Durantik haren pentsamendua: " Kultura", batetik," helburu arbitrarioak (ez naturalak) ezartzeko gaitasuna eta giza askatasunaren ezinbesteko baldintza da";" Antropologia" bestetik," gizakiak bere espiritu askearen ondorioz egiten duenaren estudioa da, ez giza fisiologiaren lege naturalen ondorioz egiten duenarena" 118 Zera dio Oswaltek horren haritik:
|
|
Hizkuntz komunitate ezberdinak, bada, kultur komunitate bezala ere kontsideratu behar ditugu, ze haietako bakoitzari ondare kultural
|
jakin
bat dagokio, zein —modu askotan— hizkuntzan islatzen den130.
|
2017
|
|
Bestearen begiradak ezkutatu egiten ditu bere begiak, beraien aurretik doala dirudi. Ilusio hori gertatzen da ezen begiak, nire pertzepzioko objektu direlarik, distantzia jakin batera geratzen baitira, nigandik beraiengana zabaltzen den distantziara hitz batean esateko, ni Bestearen begien aurrean nago, distantziarik gabe presente, baina begiak distantzia
|
jakin
batera daude ni ‘nagoen’ lekutik; ordea, begirada distantziarik gabe dago nigan eta aldi berean distantziara nauka, alegia, begiradaren niganako presentzia bat batekoak distantzia bat zabaltzen du beragandik urruntzen nauena. Nik ezin diot, beraz, begiradari arreta zuzendu nire pertzepzioa aldi berean desegin eta atzeko planora pasatu gabe.
|